Welke decoratie lange ovale eettafel

30-10-2020 16:50 30 berichten
Hallo dames,

Over een maand krijgen we onze nieuwe eethoek.
Nu ben ik op zoek naar ideeën voor decoratie op de tafel. Onze tafel word ovaal van vorm en 3 m X 1,2 m. De kleur word licht eiken, mat gelakt. Een stalen , zwarte kruispoot eronder. Daarbij komen 8 stoelen met zwarte poten, en blauw/groene bekleding.
Boven de tafel 3 lampen van grijs nikkel met een zwart randje.


Dit worden de stoelen:
https://www.debommelmeubelen.nl/21660-l ... iagara.jpg
Van de tafel heb ik helaas geen voorbeeld....

Kom maar op met jullie ideeën!
Ga je dagelijks aan deze tafel eten met meer dan 2 personen? Moet de decoratie dus makkelijk opzij gezet kunnen worden?
Alle reacties Link kopieren
Zoiets?

Afbeelding

Hmmm plaatje van Pinterest pakt ie dus niet.
Iets van een ovalen bloempot opmaken met (mooie) kunstbloemen en hout?
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 30-10-2020 17:03
57.64% gewijzigd
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
ik ben altijd fan van een platte schaal waar je dan meerdere dingen op zet, zo`n schaal kan in 1 x van tafel als het nodig is.
Bij mij staan altijd verse bloemen op tafel en een paar leuke kandelaars met kaarsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe doorgaans juist alle mogelijke (vergeefse) moeite om die tafel eens leeg te krijgen :-D Vaas met bloemen zou ik doen, die kan makkelijk verplaatst worden.
Alle reacties Link kopieren
Een zwart dienblad met windlichten erop.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vaas met (nep) bloemen of planten met daaronder eventueel een schaal en/of (dieren)kleedje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen schaal of dienblad doen. Bij ons zouden daar allerlei troepjes op belanden. Een vaas met bloemen, pluimen of plantjes vind ik wel leuk
Alle reacties Link kopieren
Deze heeft een soort grijze buikvazen erop gezet:

Afbeelding
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vaas bloemen en 2 dezelfde kaarsenhouders aan iedere kant van de vaas: matzwart zoals de poten. Dat heb ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n tafel en heb er nu een kandelaar op staan voor vier kaarsen en een fruitschaal. Oh en omdat ik een bosje rozen heb gekregen een vaasje met een bosje rozen :-D
Niks mooier dan een prachtig lege tafel. Mij lukt het nooit. Post, werkpaperassen en lege mokken zijn mijn decoratie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit aan een ovale eikel tafel. Er staan bloemen, twee kandelaars en een fruitschaal met mandarijnen, appels, bonnetjes, elastiekjes, autosleutels, kauwgum en een rolmeetlint.

Verder veel lego, verf, papier, een laptop, thee op een theelicht, een glas wijn en een stekje.
Alle reacties Link kopieren
Niets. Spullen op tafel verlaagt de drempel om er meer zooi op te leggen. De tafel klinkt alsof hij supermooi is van zichzelf. Goede wijn behoeft geen krans.
Alle reacties Link kopieren
mijn ervaring is dat de tafel op wonderbaarlijke wijze vanzelf vol komt te staan...
Vaak heb ik lego als decoratie, een pak babydoekjes en hele decoratieve getekende kunstwerken, compleet met potloden en stiften.
De enige decoratie die ik heb toegevoegd is een plant in een mooie pot
Don't cry, buy a bag and move on.
Een vaas bloemen is mooi maar verplicht bijna wel tot elke week bloemen kopen.....
Ik heb een grillig gevormde wortelschaal (groot, plat) met daarin een plantje en 2 mooie kandelaars.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
30-10-2020 18:45
Een vaas bloemen is mooi maar verplicht bijna wel tot elke week bloemen kopen.....
Ik heb een grillig gevormde wortelschaal (groot, plat) met daarin een plantje en 2 mooie kandelaars.
Mwah, wanneer ik bij de super 2 bossen tulpen voor 5 euro koop dan klopt het wat je zegt.
Haal ik iets bij de bloemist hier dan kies ik bloemen en laat ik wat maken voor een vaas met een smalle hals (7,50 Max) dan staat dit eigenlijk altijd langer dan 2,5 week.
drominique schreef:
30-10-2020 18:56
Mwah, wanneer ik bij de super 2 bossen tulpen voor 5 euro koop dan klopt het wat je zegt.
Haal ik iets bij de bloemist hier dan kies ik bloemen en laat ik wat maken voor een vaas met een smalle hals (7,50 Max) dan staat dit eigenlijk altijd langer dan 2,5 week.

O dat geloof ik best hoor maar ik bedoelde meer dat het niet "iets blijvends" is. Je moet steeds nieuw kopen, tenzij je een lege vaas ook mooi vindt natuurlijk.
Ik vind een lege vaas oprecht mooier dan met boeket. Maar ja, ik houd helemaal niet van bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
30-10-2020 19:13
Afbeelding

Wat post jij toch steeds mooie dingen...
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind niks het mooiste, je tafel klinkt van zichzelf al mooi. Zonde om daar prullaria op te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven