Welke hordeur hebben jullie?

11-04-2021 11:40 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een nieuwe hordeur. Mijn Bruynzeel plisséhor heeft het begeven en eigenlijk was ik er al niet echt tevreden over omdat hij zo nu en dan losliet. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer dus ik ben benieuwd wat voor hordeur jullie hebben en of je er tevreden over bent?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een simpele merkloze van de Praxis. Een klapvariant dus geen schuif met in het midden een extra latje. Ik vind het geen mooie variant maar hij doet zijn werk wel goed. Ik vind het verbazingwekkend hoe stevig dat ding is want er rent regelmatig een hond of kind in volle vaart tegenaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een huurhuis met enorm grote raampanelen, elke kamer heeft van die super grote ramen. Ik kan er helaas geen horren voor vinden. Ik zit dus 's avonds altijd met de ramen dicht in de zomer.
madamecannibale schreef:
11-04-2021 12:05
Wij hebben een simpele merkloze van de Praxis. Een klapvariant dus geen schuif met in het midden een extra latje. Ik vind het geen mooie variant maar hij doet zijn werk wel goed. Ik vind het verbazingwekkend hoe stevig dat ding is want er rent regelmatig een hond of kind in volle vaart tegenaan.
Zo’n een hebben wij ook. Met kleine kids en 2 honden is hij na 2 zomers nog steeds prima!

Voor de draai-kiep ramen hebben we zo’n aluminium frame waar je een hor aan maakt. Dat klem je dan in het kozijn.
Alle reacties Link kopieren
Tja, een dure plisse hordeur. Miskoop van de eeuw. De katten rennen erdoorheen...
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Vanwege kat een petscreen hordeur. Heel stevig. Kat klimt erin en geen schade. Kost wat, maar dat heb je ook wat.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Geen idee van het merk, hij is al wel 20 jaar oud, gekocht destijds bij de aanschaf van de zonwering. Er is al twee keer nieuw gaas in gespannen, de laatste keer pollenwerend horgaas. Het is wat lastig de metalen klemlatjes los te krijgen, voor het vervangen van het gaas, maar over de stevigheid van de constructie ben ik erg tevreden. Het is een ‘gewone’ deur, geen rolhor, van metaal.
Alle reacties Link kopieren
misspatrice schreef:
11-04-2021 13:18
Vanwege kat een petscreen hordeur. Heel stevig. Kat klimt erin en geen schade. Kost wat, maar dat heb je ook wat.
Handig! Dit kende ik nog niet. Mijn eerste hor is inderdaad ten onder gegaan aan kattennagels, daarna had ik ze het klimmen in de hordeur afgeleerd en heb ik nieuw gaas ingespannen.
Alle reacties Link kopieren
misspatrice schreef:
11-04-2021 13:18
Vanwege kat een petscreen hordeur. Heel stevig. Kat klimt erin en geen schade. Kost wat, maar dat heb je ook wat.
Wij hebben ook katten dus dit klinkt ideaal. Heb je een linkje? Als ik google vind ik alleen petscreen gaas.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen deur, maar een liso “gordijn”.

Afbeelding

Dit genomen vanwege het gemak waarmee je er doorheen loopt. Met spullen in je handen, bord eten, kleine kinderen, dieren. Je kan er zo doorheen lopen en verslijt gewoon nooit. Ik heb het hier bij de tuindeuren hangen, nooit meer last van vliegen of muggen binnen.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
11-04-2021 14:08
Hier geen deur, maar een liso “gordijn”.

Afbeelding

Dit genomen vanwege het gemak waarmee je er doorheen loopt. Met spullen in je handen, bord eten, kleine kinderen, dieren. Je kan er zo doorheen lopen en verslijt gewoon nooit. Ik heb het hier bij de tuindeuren hangen, nooit meer last van vliegen of muggen binnen.

Rare vraag misschien, maar komen die niet door die gaatjes naar binnen? En wat kostte het?
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
11-04-2021 15:26
Rare vraag misschien, maar komen die niet door die gaatjes naar binnen? En wat kostte het?
Nee, komt niks doorheen. Die gaatjes zijn best klein, foto is van dichtbij genomen. En het wiebelt ook een beetje in de wind meestal, dus daar komen sowieso geen vliegen doorheen dan. Qua kosten is ligt het eraan hoe breed en lang hij moet zijn. Ik was volgens mij nog geen €150,- kwijt voor 2 tuindeuren. Maar dan krijg je dus wel een bouwpakket met die plastic huisjes en ijzertjes die je zelf aan elkaar moet gaan haken. Je kan hem ook kant-en-klaar bestellen, dan is het duurder. In elkaar zetten is wel een werkje. Maar als je maar 1 deur breed nodig hebt scheelt het al een stuk :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
11-04-2021 13:46
Wij hebben ook katten dus dit klinkt ideaal. Heb je een linkje? Als ik google vind ik alleen petscreen gaas.
Dat moet je idd hebben. Ik heb dat in combinatie met hordeur op Google gezocht. Daar kwam 1 bedrijf uit die ze maakten (zuiden van het land).
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
11-04-2021 15:32
Nee, komt niks doorheen. Die gaatjes zijn best klein, foto is van dichtbij genomen. En het wiebelt ook een beetje in de wind meestal, dus daar komen sowieso geen vliegen doorheen dan. Qua kosten is ligt het eraan hoe breed en lang hij moet zijn. Ik was volgens mij nog geen €150,- kwijt voor 2 tuindeuren. Maar dan krijg je dus wel een bouwpakket met die plastic huisjes en ijzertjes die je zelf aan elkaar moet gaan haken. Je kan hem ook kant-en-klaar bestellen, dan is het duurder. In elkaar zetten is wel een werkje. Maar als je maar 1 deur breed nodig hebt scheelt het al een stuk :mrgreen:

Fijn dat je zo tevreden bent maar voor mij dan toch nog te duur voor een huurhuis, als ik hier ga verhuizen dan heb ik er natuurlijk niets meer aan.

Toen ik met mijn ex samenwoonde had hij in zijn huurhuis een hele mooie hor op maat laten maken, en toen wij gingen verhuizen konden we daar niets meer mee, de nieuwe bewoner wilde er ook niet voor betalen, wilde het wel gratis.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
11-04-2021 20:03
Fijn dat je zo tevreden bent maar voor mij dan toch nog te duur voor een huurhuis, als ik hier ga verhuizen dan heb ik er natuurlijk niets meer aan.

Toen ik met mijn ex samenwoonde had hij in zijn huurhuis een hele mooie hor op maat laten maken, en toen wij gingen verhuizen konden we daar niets meer mee, de nieuwe bewoner wilde er ook niet voor betalen, wilde het wel gratis.
Je kan hem gewoon meenemen natuurlijk. Hij wordt opgehangen dmv een strip met gaatjes waaraan je de slierten ophangt met haakjes. Als je deur breder is, kan je gewoon een stukje strip erbij kopen en wat van die hulsjes en haakjes om die slierten te maken. Hij hangt hier nu ook in het tweede huis al. Heb hem gewoon meegenomen. Dat is juist het voordeel hiervan. Een hordeur op maat kan je inderdaad niet meenemen als dat niet precies dezelfde maat is, maar dat is hiermee anders. Je besteld wat bij bij een ander formaat of zaagt een stukje van die ophangstrip af. Ook als hij nu op de muur hangt en in een ander huis op het plafond bevestigd moet worden, kan je losse beugeltjes bijbestellen voor plafondbevestiging en hem anders ophangen. Dat hebben wij ook gedaan.

Dit is de ophangstrip :
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van die "lamellen" die je aan de kant kan schuiven.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
11-04-2021 14:08
Hier geen deur, maar een liso “gordijn”.

Afbeelding

Dit genomen vanwege het gemak waarmee je er doorheen loopt. Met spullen in je handen, bord eten, kleine kinderen, dieren. Je kan er zo doorheen lopen en verslijt gewoon nooit. Ik heb het hier bij de tuindeuren hangen, nooit meer last van vliegen of muggen binnen.
Klinkt wel goed maar mijn man is nog niet echt enthousiast. Die vraagt zich vooral af wat het verschil is met goedkopere vliegengordijnen, of het wel goed werkt als het waait en of het dan niet teveel tegen elkaar aan ‘klingelt’?
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
11-04-2021 22:02
Klinkt wel goed maar mijn man is nog niet echt enthousiast. Die vraagt zich vooral af wat het verschil is met goedkopere vliegengordijnen, of het wel goed werkt als het waait en of het dan niet teveel tegen elkaar aan ‘klingelt’?
Ik heb nooit echt een ander vliegengordijn gehad, dus met een goedkopere weet ik zo niet. Al heb ik wel zo’n gordijntje in de caravan hangen met van die gevlochten dingen. Zoiets als dit :

Afbeelding

En dat is ruk. Als je er doorheen loopt met een bord eten of iets in je handen hangen die dingen altijd aan je. Je moet ze eigenlijk echt opzij duwen met je handen om niet ermee in de knoop te komen. En vanwege het gewicht van onze huidige heb je dat niet en valt hij gewoon weer mooi terug. Die in de caravan is ook veel te grof, kan vanalles tussendoor nog. Van die kattenstaarten of plastic slierten vind ik niet mooi en die lamellen die iemand hierboven noemt vielen bij mij ook nooit mooi terug als je er tussendoor liep. Zat zo’n lamel weer aan de verkeerde kant erachter en bleef het weer half open staan.
Qua herrie, je hoort het een heel klein beetje als het waait. Maar met echt wind heb ik de deur sowieso niet open en bij ons waait het bij de achterdeur eigenlijk nooit zo hard dat het klingelt. Heel soms een zachte windvlaag en dan hoor je het even heel zacht. Ik vind het niet storend en zit er direct naast op de bank.
Gisselle schreef:
11-04-2021 20:03
Fijn dat je zo tevreden bent maar voor mij dan toch nog te duur voor een huurhuis, als ik hier ga verhuizen dan heb ik er natuurlijk niets meer aan.

Toen ik met mijn ex samenwoonde had hij in zijn huurhuis een hele mooie hor op maat laten maken, en toen wij gingen verhuizen konden we daar niets meer mee, de nieuwe bewoner wilde er ook niet voor betalen, wilde het wel gratis.

Tja. Zelfs in een huurhuis moet je soms iets investeren om comfortabel te wonen.

Ik krijg morgen een plissé hordeur ingemeten. Geen idee welk merk.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
11-04-2021 12:22
Ik woon in een huurhuis met enorm grote raampanelen, elke kamer heeft van die super grote ramen. Ik kan er helaas geen horren voor vinden. Ik zit dus 's avonds altijd met de ramen dicht in de zomer.
Ik weet niet of je kunststof of houten kozijnen hebt, maar bij de G.amma kun je zelf profielen en horgaas in verschillende maten kopen en zo zelf horren in verschillende maten maken. Met een paar scharnieren maak je ze dan vast aan je kozijn.
Wat een hordeur betreft al jaren een goedkope deur met aan de onderkant een metalen plaat, geen idee wat voor merk is al jaren in gebruik.
Alle reacties Link kopieren
https://www.hubo.nl/sun-arts-deurgordijn-511-100x232cm

Heel tevreden, je klikt het erin. Er zijn ook andere maten en kleuren. Misschien googelen op de naam of het ergens anders goedkoper is.

Als je dus googled op sun-arts vliegengordijn zie je enorm veel zie ik net.
Alle reacties Link kopieren
We hebben er vorig jaar 1 gekocht bij de Lidl, ook een huurhuis en we wilden niet te duur uit zijn. Hij moet op maat gezaagd worden en in elkaar gezet maar dat was prima te doen. Onze horren bij de ramen zijn rolhorren van de praxis. We hebben wel houten kozijnen en naar buiten openslaande ramen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven