Welke kerstdecoraties heb jij thuis?

03-12-2019 22:34 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik nieuwsgierig ben naar jullie kerstversieringen thuis!

Dus: hoe is je huis versierd/hoe ga je je huis versieren?

En: welke versieringen vind je foeilelijk?

TO trapt af:
Hier een klein (1.20) echt boompje met zilveren en gouden kerstversiering. 50 lampjes.
Daarnaast vier adventskaarsen op de eettafel, een kleine papieren ster achter het raam, miniverlichting op een kast en een paar kleine kerstfrutsels op het dressoir.

Ik zou nooit knipperende lichtjes willen en die kerstlandschappen die je bij de tuinwinkels ziet.

Ik vind een verlichte boom buiten wel mooi maar teveel gedoe met snoeren etc.

Welke kerstdecoraties heb jij thuis?

Totaal aantal stemmen: 59

Geen. Ik doe niet mee aan die kitscherige flauwekul. (15%)
Alleen een kunst/echte/alternatieve kerstboom (47%)
Mijn hele huis verkeert in kerstsfeer: binnen èn buiten uitbundig versierd met veel lichtjes. (27%)
Selectief/design: een enkel smaakvolle versiering; geen burgerlijke boom/lichtjes. (10%)
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de opties iets te beperkt.. hier een grote kunstboom (mijn zoon heeft longproblemen en kerstbomen zijn enorm slecht voor mensen met slechte longen)
Ik zorg ook altijd voor iets van lampjes voor de deur en heb al jaren kerstige stickers op de ramen aan de voorkant van het huis.
Ook heb ik wat jaarlijkse kerstdingetjes. Ik hou er van!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Nu nog niks, aangezien de sint nog in het land is.

Straks een boom, een echte en zo groot mogelijk, en een plankje met wat decoratie.
Alle reacties Link kopieren
De poll is inderdaad wat gechargeerd ;)

Ik heb een kleine boom (met kluit) en die vind ik al zwaar genoeg! Dit haar twijfelde ik over een grotere, maar kon hem nauwelijks tillen dus maar vanaf gezien.

Ik heb de boom dit jaar voor het eerst voor het vertrek van Sinterklaas geplaatst. Eens kijken of dat bevalt.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Het kerstdorpje van Ah met lichtjes, veder nog niks. Boom etc komt volgende week wel ergens.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Juultje schreef:
03-12-2019 22:45
Het kerstdorpje van Ah met lichtjes, veder nog niks. Boom etc komt volgende week wel ergens.
Ben ik misschien toch te vroeg met dit topic...
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kerstboom van minimaal 2 meter hysterisch versierd met dingen als sprieten, lama, giraf, herten, rozen, paardjes en glitterballen in het goud, brons, rood, bordeaux en bruin met slingers, een berg clusterlichtjes en een gigantische piek. En ja, vorige week alles versierd dus hij staat al.

Verder een klein boompje die ik als kind al op mijn kamertje versierde. Die versier ik nog steeds met de originele balletjes, piekje en mini slinger en staat nu op mijn eettafel en op de eettafel ligt ook een roze glitter loper.

Dan nog een guirlande met lichtjes die ik van mijn moeder gekregen heb, versierd met geweitjes, ballen, rozen en glitterbloemen in het brons, rood, bordeaux en roze met een gouden lint er omheen gewikkeld.

Verder heb ik overal en nergens kerst decoratie staan in woonkamer en keuken (20 cm versierd boompje op de salon tafel, een sneeuwbol, nep dennetak in vaas, een winterstolpje met een eenhoorn er in, enz..).

Ik ga nog een 2e guirlande en versiering kopen voor mijn andere raam. De hal, slaapkamer en badkamer versier ik eigenlijk nooit maar ik heb nog een kaal mini boompje die van mijn zus geweest is liggen en ik ben tempted om daar wat balletjes en versiering voor te kopen en in de hal of slaapkamer te zetten.

Ik vind super strakke/Amerikaans-achtige versiering lelijk. Een boom vol met 1 soort saaie ballen en verder volledig kaal bijvoorbeeld. Of van die knal blauwe en/of wild knipperende lichtjes lichtjes in een bosje. Of kerstman versiering.
Ik ben normaal niet van de kerst maar had er nu echt zin in.
Ik heb een nepkerstboompje van 1.50, een paar kerstkaarsen met kerstballen op een schaal, lichtjes en een versierde dennenslinger over de trapbalustrade. (Ik woon in een oud huis met de woonkamer op zolder)
Zondag en gisteren gedaan, het is erg gezellig geworden, ik ben er blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
03-12-2019 22:48
Ik vind super strakke/Amerikaans-achtige versiering lelijk. Een boom vol met 1 soort saaie ballen en verder volledig kaal bijvoorbeeld. Of van die knal blauwe en/of wild knipperende lichtjes lichtjes in een bosje. Of kerstman versiering.
Oja, saaie eentonige ballen vind ik ook niks.
En de kerstman, tja... daar kan ik ook niet zoveel mee.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
03-12-2019 22:51
..... een versierde dennenslinger over de trapbalustrade. (Ik woon in een oud huis met de woonkamer op zolder
Mooi!!!
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Hier een flinke kunstboom, omdat ik niet van een boom rooien, 3 weken gebruiken en weggooien hou.

Een grote kunstboom in de woonkamer, met zilver en wit en houten ornamenten, en heel veel witte lichtjes. Daar tussen de speciale ornamentjes die ik met de kinderen heb verzameld in de loop der jaren. In de vensterbanken houten boompjes met witte ornamentjes en lichtjes.

In de eetkamer setjes ballen en ornamenten in groen en blauw, aan linten.

Tegen de voorgevel van het huis op het balkonnetje een zesdehands kunstboom met gouden slingers, veel buitenlichtjes en vogelvoerbollen. Aan de dakrand voor (punt) en aan de zijkanten ook verlichting.

Ik zoek nog steeds naar een groot hysterisch verlicht hert voor in de voortuin, maar de meesten zijn te klein. En de hele grote zijn een beetje boven budget.
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
03-12-2019 22:51
......en een versierde dennenslinger over de trapbalustrade. ....
Ow, die wil ik ook! Heb er eindelijk het huis voor.
Alle reacties Link kopieren
Om wat tegenwicht te geven in het topic, ik doe niet echt aan kerstversiering. Lekker makkelijk :-D
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
03-12-2019 22:54
Hier een flinke kunstboom, omdat ik niet van een boom rooien, 3 weken gebruiken en weggooien hou.

Een jaarlijks terugkerend dilemma; de boom wordt meestal in de tuin gezet, maar overleeft het zelden.

Aan de dakrand voor (punt) en aan de zijkanten ook verlichting. Lijkt me een hels karwei
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Nog niks maar vanaf zaterdag een echte kerstboom.
Decoratie in bruin /goud / brons.
Aan de voordeur een nepkrans en verder ergens wat kerstknuffels ipv een kerststal.
Ik vind kerstversieringen fantastisch, bij anderen.

Mijn innerlijke Marie Kondo wil geen spullen in huis die slechts een maand gebruikt worden.

*Hoop dat ik mijn moeder mag helpen met kerstboom optuigen.*
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
03-12-2019 22:58
Om wat tegenwicht te geven in het topic, ik doe niet echt aan kerstversiering. Lekker makkelijk :-D
Kan een hoop werk schelen :biggrin:
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
03-12-2019 23:01
Ik vind kerstversieringen fantastisch, bij anderen.

Mijn innerlijke Marie Kondo wil geen spullen in huis die slechts een maand gebruikt worden.

*Hoop dat ik mijn moeder mag helpen met kerstboom optuigen.*
Ik heb mezelf beloofd dat ik maar één doos (een hele grote dan wel weer) mag hebben met kerstspullen.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
03-12-2019 23:00
Nog niks maar vanaf zaterdag een echte kerstboom.
Decoratie in bruin /goud / brons.
Aan de voordeur een nepkrans Dat lijkt me ook wel wat! De kinderen willen trouwens liever een lief verlicht hertje buiten en verder ergens wat kerstknuffels ipv een kerststal.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds gisteren een klein hernhuttersterretje als adventsster voor het raam hangen, en ga zo nog even de adventskaarshouder en de ostheimer kerststal van zolder halen, daar koop ik elk jaar een nieuw figuurtje bij en daar kan ik me ook echt op verheugen dat ie weer van zolder mag. Dat zijn mijn favoriete kerstspullen eigenlijk.

De boom komt na 5 december.
Nu staat er alleen een adventskrans waarin we elke week een kaarsje meer branden.

Na Sinterklaas komt hier pas een boom. Soms echt, soms nep, rijk gevuld met redelijk klassieke versiering en lampjes. Ook zetten we een uitgebreide kerststal met houten beelden waar de kinderen mee kunnen spelen. Er hangt een kerstklok met welkom aan de voordeur.

Onze dochter is haar eigen ah-kerst-dorp aan het oprichten op de vensterbank. Daar zal ik nog lampjes voor moeten regelen.
Alle reacties Link kopieren
Caro_22 schreef:
03-12-2019 23:19
Ik heb sinds gisteren een klein hernhuttersterretje als adventsster voor het raam hangen, en ga zo nog even de adventskaarshouder en de ostheimer kerststal van zolder halen, daar koop ik elk jaar een nieuw figuurtje bij en daar kan ik me ook echt op verheugen dat ie weer van zolder mag. Dat zijn mijn favoriete kerstspullen eigenlijk.

De boom komt na 5 december.
Heb je een grote of een kleine Ostheimer kerststal?
Ik heb een kleintje; die zet ik later pas neer.

Mooi zo’n hernhutter ster!
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een boom na Sinterklaas.
De boom wordt steeds meer ‘eigen’. Sinds een aantal jaren kopen we in elk (ver) buitenland een kerstbal. Doet dochter ook; dit jaar was ze in New York en Moskou, dus komen er een hysterische NY kerstbal en een Russische matroesjka bij.
Alle reacties Link kopieren
Leuk die Ostheimer kerststallen!

Ik ben sinds dit jaar begonnen met een Holztiger kerststal (serie 2). Ik heb nu vijf figuurtjes.

Ik heb wat Sinterklaas versiering die ik lekker laat staan, onder andere een Ostheimer Sinterklaas.

Verder een kerstboom en wat adventskalenders. Meer hoef ik ook niet echt.
Alle reacties Link kopieren
mdh schreef:
03-12-2019 23:31
Heb je een grote of een kleine Ostheimer kerststal?
Ik heb een kleintje; die zet ik later pas neer.

Mooi zo’n hernhutter ster!
Ik heb de grote, zag pas dat er ook een kleine was toen ik al een paar figuren had gespaard. Anders was ik daar denk ik voor gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven