Welke kerstdecoraties heb jij thuis?

03-12-2019 22:34 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik nieuwsgierig ben naar jullie kerstversieringen thuis!

Dus: hoe is je huis versierd/hoe ga je je huis versieren?

En: welke versieringen vind je foeilelijk?

TO trapt af:
Hier een klein (1.20) echt boompje met zilveren en gouden kerstversiering. 50 lampjes.
Daarnaast vier adventskaarsen op de eettafel, een kleine papieren ster achter het raam, miniverlichting op een kast en een paar kleine kerstfrutsels op het dressoir.

Ik zou nooit knipperende lichtjes willen en die kerstlandschappen die je bij de tuinwinkels ziet.

Ik vind een verlichte boom buiten wel mooi maar teveel gedoe met snoeren etc.

Welke kerstdecoraties heb jij thuis?

Totaal aantal stemmen: 59

Geen. Ik doe niet mee aan die kitscherige flauwekul. (15%)
Alleen een kunst/echte/alternatieve kerstboom (47%)
Mijn hele huis verkeert in kerstsfeer: binnen èn buiten uitbundig versierd met veel lichtjes. (27%)
Selectief/design: een enkel smaakvolle versiering; geen burgerlijke boom/lichtjes. (10%)
De toekomst is niet meer wat het was
Ja het went idd wel, maar eerst val je in een zwart gat haha...
Kan het natuurlijk ook tot mei laten hangen, ik woon toch alleen... :proud:
Ik zet geen kerstboom en doe ook niet aan lichtjes in huis of in de tuin. Toen onze zoon klein was vonden we dat wel leuk maar hij is nu volwassen en geeft er zelf ook niks om. Ik vind een kerstster wel mooi maar ik hou die planten de laatste jaren niet lang in leven. Ik heb er ooit 1 gehad die met Pasen nog stond en dat we hem zo beu waren dat we hem weg hebben gegooid. Dat was waarschijnlijk mijn straf want daarna heb ik er nooit meer 1 lang in leven gehouden :-D Ik koop lke week bloemen en ik zet dan wel een soort van kerstboeket op tafel. Dat vind ik genoeg. Met kerst zelf tijdens het diner een kersttafelkleed.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
04-12-2019 09:36
Ik vond het Action assortiment wat tegenvallen dit jaar; meestal zie je er wel enkele items bij die niet ontzetten cheap ogen, maar dit jaar hield het op bij een set servetten. Het was er stikdruk evenwel.

Blokker had tot vorige week niets, De lokale Wibra is alweer haast uitverkocht, bij Zeeman zag ik alleen beschamende rotzooi van 3 centen aankoopkosten per stuk. Xenos had wel relatief meer originele spullen dan de andere grootwinkelketens. Kik heeft een aparte smaak met kerstkabouters maar af en toe staat er iets bruikbaars tussen, zo vond ik daar dezelfde kleur gouden ballen als de ballen die ik twee jaar geleden elders had gekocht dus dat was een mooie match.

Het tuincentrum zag er geweldig uit maar helaas ongelooflijk duur en ook niets van de smaak die ik thuis toepas.
Action is inderdaad heel hit or miss, ik heb er dit jaar een schetig 20cm versierd kerstboompje vandaan en een kerstbal waar fair lights in zitten, maar meer niet.

Tuincentra koop ik altijd het meeste, mooie dingen hebben die! Elk jaar is er een kortings avond in november in Intratuin, dus dan sla ik het meeste in. Na kerst shoppen werkt voor mij niet goed, het leukste is dan al allemaal weg of weggezet omdat ze dat niet met korting weg willen doen.

Casa en Xenos hebben ook leuke dingen. H&M Home en Zara Home vind ik dit jaar niks aan. Hema is altijd mwoah, daar heb ik nog nooit iets naar mijn zin gevonden. Kwantum heeft dit jaar ook wel wat leuke kleursetjes voor ballen.

Voorgaande jaren stond mijn boom op een plek die na een tijdje een beetje te in your face werd, dit jaar staat hij op een heel nieuwe plek en hij staat daar echt leuk te zijn. Ik ga hem echt missen nu denk ik. Wat ik het meeste mis is mijn guirlande (worden er 2 dus). Dan is je vensterbank ineens zo leeg en kaal.
Alle reacties Link kopieren
Een kunstboom dit jaar door onze puppy van 6 maanden. Met slingers, lichtjes en kerstballen. Hier en daar kerstkaarsen en een beeldjes (engeltje, kersthond) en een krans aan de voordeur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar kaarsen op tafel staan. Die staan er 's zomers niet. Dan heb ik wel weer genoeg gedaan, vind ik.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Nu staat en hangt er nog niets, aankomend weekend haal ik de versiering van de zolder. Er komt een kleine kuntstkerstboom met een bonte verzameling van kerstballen en engeltjes, van antieke tot nieuwe. de antieke ballen, kerkjes en vogeltjes van mijn oma, en de verzameling engelen van mijn man. Verder hang ik een kerstster voor het raam, en mijn gehaakte sneeuwvlokgordijnen. Op de schoorsteenmantel een keramieken kerststal en onder de boom een houten kerststal. ook een guirlande met lichtjes aan de schoorsteenmantel.
Aan de buitenkant hangt mijn man vanaf de nok langs de hele daklijst lampjes op. Daarvoor heeft hij haakjes bevestigd en moet de steiger ook opgebouwd worden, anders kan hij er niet bij. Al die versiering is eigenlijk voor mijn man, die daar echt van kan genieten. Ik vind het wel leuk, maar het zou wat mij betreft ook wel minder kunnen.
Het is altijd veel werk, maar als het allemaal staat en hangt, is het wel erg gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf komend weekend (even wachten tot Sinterklaas weg is) een kerstboom, een echte. En ik krijg normaal gesproken een krans, ook een echte, van mijn moeder. Ik ga er een beetje vanuit dat ze haar gewoonte vasthoudt… en die gaat dan aan de voordeur.
In de tuin nog een tuinkabouter, vreselijk lelijk ding, maar juist daarom moet ik er elke Kerst weer aan geloven. Is mijn man zijn jaarlijkse lolletje ;-) Kaarsen staan er de hele winter. En dan vind ik het ook wel genoeg. Vind het heel gezellig, maar het hele huis vol hoeft ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Duffie_1 schreef:
04-12-2019 09:38
Als je de plaat bij de ah koopt waar ze op kunnen staan ( 0,49 ) Daar zitten gaatjes in de bodem waar je ze doorheen kan steken en dan kan je het huisje erbovenop zetten.
Ah op die manier. Ik heb ze op een rijtje op de vensterbank want niet echt ruimte voor zo'n plaat.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Is iedereen druk met Sinterklaas of... met kerstversieringen?
Up!
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Mijn kerstdorp staat, heb al 1 tak waar normaal foto's aan hangen nu versierd met hysterische kerstballen. Een stolp met de kerststal poppetjes er onder en morgenzet ik mijn roze (de boom zelf, niet de ballen) kerstboom, plak ik stickers op de ramen en hang ik een kerstkrans op de deur. Helemaal niet overdreven, en al helemaaal niet als je bedenkt dat ik de gehele kerst niet thuis ben ivm werk :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven