Welke kleur muurverf

08-11-2019 10:58 100 berichten
In de woonkamer zijn er twee muren Denim Drift en de andere twee muren zijn Ral 9010. Man wil graag een van de twee RAL muren ook een kleurtje geven maar we komen er maar niet uit welke kleur het dan moet worden. Man komt met kleuren als bijv. Spiced Honey van Flexa maar ik ben bang dat het dan een circus wordt. Hebben jullie toevallig nog leuke ideeën voor een kleur die bij Denim Drift past?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
08-11-2019 13:09
Gezellig, voor kinderen is oranje de perfecte kleur.
ja, heel warm en behaaglijk.
wij slapen nooit.
Maar nu ben ik een behangetje tegen gekomen waar ik helegaar verliefd op ben en er aan zit te denken dat in de slaapkamer te plakken. Deze:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
[quote=Cateautje post_id=30597074 time=1573215576 user_id=104457]
Maar nu ben ik een behangetje tegen gekomen waar ik helegaar verliefd op ben en er aan zit te denken dat in de slaapkamer te plakken. Deze:

Toch een blauwtint met warmte ;-)
passingthrough wijzigde dit bericht op 08-11-2019 13:30
Reden: Tekst was weggevallen
7.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gaaf Cateautje!
en dan die wand helemaal vrijlaten.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
08-11-2019 13:24
gaaf Cateautje!
en dan die wand helemaal vrijlaten.
Ja! :-D

Was alleen eventjes vergeten naar de prijs te kijken. :$
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
08-11-2019 13:27
Ja! :-D

Was alleen eventjes vergeten naar de prijs te kijken. :$
hahahahaha, die straalt er ook wel vanaf.
wij slapen nooit.
Zo zie je maar, alles is smaakgebonden. :-D
valentinamaria schreef:
08-11-2019 13:28
hahahahaha, die straalt er ook wel vanaf.
Maar met zo'n groots en meeslepend behangetje kan je wel groots en meeslepend dromen. :D
TO: kun je als tussenweg niet gewoon gaan voor een hele warme wit i.p.v. de RAL9010? Bijvoorbeeld ivoor of een vanilletint?
Heb je wel iets aan de muur hangen? Kunst of sommige mensen vinden foto’s mooi.

De meeste huizen die kil overkomen hebben kale muren. Daar helpt geen kleurtje tegen. Waarom op de Ral muur geen lijst met kunst/foto en dan de lijst in een kleur? Dat kan al zoveel opleuken.
Alle reacties Link kopieren
Fitcross schreef:
08-11-2019 13:49
Heb je wel iets aan de muur hangen? Kunst of sommige mensen vinden foto’s mooi.

De meeste huizen die kil overkomen hebben kale muren. Daar helpt geen kleurtje tegen. Waarom op de Ral muur geen lijst met kunst/foto en dan de lijst in een kleur? Dat kan al zoveel opleuken.
kunst komt stukken beter uit op een mooie kleur muur.
volgens mij heeft het Rijksmuseum daar wel 60 verschillende kleuren voor gebruikt.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
08-11-2019 14:12
kunst komt stukken beter uit op een mooie kleur muur.
volgens mij heeft het Rijksmuseum daar wel 60 verschillende kleuren voor gebruikt.

Ja fantastisch inderdaad!
valentinamaria schreef:
08-11-2019 14:12
kunst komt stukken beter uit op een mooie kleur muur.
volgens mij heeft het Rijksmuseum daar wel 60 verschillende kleuren voor gebruikt.
Daarom verf ik die muur nu fluweel der aarde om een schilderij dat ik heb gekocht beter uit te laten komen. Was net klaar met RAl 9001, maar dat is veel te flets.
Vanmiddag op verfjacht geweest en het is uiteindelijk Histor Cyber geworden. Man dacht in de winkel dat het te licht/niet warm zou zijn en ik dat het te donker zou zijn maar we hebben de gok genomen en het heeft goed uitgepakt. Thuis gelijk een stukje geverfd en het staat heel mooi, dus we zijn allebei happy :)
Als jullie er allebei gelukkig mee zijn is het goed he. Succes met de komende klus.
Ik zou voor metallic koper gaan. Past bij je meubels, bij blauw en is warm. Ik hou van metallic verf op 1 muur :) heb hem zelf ook en blijf het mooi vinden! Maar is wel gewaagd.

Afbeelding
Whomi schreef:
08-11-2019 18:11
Ik zou voor metallic koper gaan. Past bij je meubels, bij blauw en is warm. Ik hou van metallic verf op 1 muur :) heb hem zelf ook en blijf het mooi vinden! Maar is wel gewaagd.

Afbeelding

Ze hebben al gekozen :)
herfstappeltaart schreef:
08-11-2019 18:12
Ze hebben al gekozen :)
Ze laat het zoals het is. Niet echt een keus, want zo is het al :) optie’s geven kan nooit kwaad!
Whomi schreef:
08-11-2019 20:02
Ze laat het zoals het is. Niet echt een keus, want zo is het al :) optie’s geven kan nooit kwaad!

Nee toch? Het wordt toch grijs ipv RAL9010? Histor Cyber.
herfstappeltaart schreef:
08-11-2019 22:41
Nee toch? Het wordt toch grijs ipv RAL9010? Histor Cyber.
Ow, Dan heb ik niet goed gelezen :)
Maar met grijs blijft het toch juist kil?
Whomi schreef:
09-11-2019 05:57
Ow, Dan heb ik niet goed gelezen :)
Maar met grijs blijft het toch juist kil?

Vind ik ook,maar ja, kun keus.
valentinamaria schreef:
08-11-2019 14:12
kunst komt stukken beter uit op een mooie kleur muur.
volgens mij heeft het Rijksmuseum daar wel 60 verschillende kleuren voor gebruikt.

Zeker, maar dat was niet mijn punt. ;)

Mijn punt is dat je er wel wat op moet hangen. Een gekleurde muur zonder iets eraan geeft nog steeds een kille, kale aanblik.

Je ziet vaak dat mensen met een kleurtje een inrichting warmer of gezelliger proberen te krijgen terwijl het daar niet alleen in zit. Je kan met witte of koelgekleurde muren minstens zoveel warmte creëren door wat passends aan de muur te hangen, en dan behoudt je wel het licht in je huis.
Ben ik weer! Ik ben er nog steeds niet uit wat te doen met de muren, de Cyber verf was het toch ook niet. Er is inmiddels wel het e.e.a. veranderd in huis. Er is een nieuwe bank in een denimblauwe kleur, deze https://www.debommelmeubelen.nl/fauteui ... denim.html, en een nieuw vloerkleed, deze https://www.lowikmeubelen.nl/product/am ... reloaded=1.

In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik de Denim Drift en Cyber op de muren weggewerkt achter behang: https://www.hornbach.nl/shop/A-S-CREATI ... tikel.html (in het echt is het meer blauw dan grijs) en https://www.hornbach.nl/shop/A-S-CREATI ... tikel.html. Met als resultaat, veel te veel blauw.

Wat nu? Ik vind dat donker fluweelgroen wat je nu veel ziet erg mooi dan dat past voor geen meter bij de bank en het kleed. Wie heeft er een briljant idee?
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van een goede kleur wit? Ik heb de afgelopen maanden allerlei kleuren op mijn muren gesmeerd. Mijn woonkamer heeft in 6 maanden 5 kleuren op de muur gehad. Niets klopte. Ik heb nu 'Strong White' van Farrow and Ball er op (wit met een heel klein drupje grijs) en het klopt eindelijk. Nu ben ik bezig de rest van mijn huis ook in die kleur te schilderen.

De warmte en gezelligheid haal ik uit andere dingen. Mooie kunst aan de muur, wollen kleden en dekens, planten en zeer belangrijk: goede verlichting.

Ik weet niet hoe jij woont maar eigenlijk vind ik gekleurde muren alleen mooi in oude huizen met hoge plafonds.
De bank kan ik niet zien, de andere kleuren vind ik vrij kil.
Ik houd ook van witte muren, zoals Lady Day. Of net van het witte af. Maar door meubels(dus grote vlakken) in warme kleuren en een houten vloer is het hier niet kil. Denk aan olijfgroen, okergeel, een warme roodtint voor kaarsen etcetera.
Misschien moet je het meer zoeken in kleurige, grote accessoires (poster, kunst, iets aan de muur in elk geval), gordijnen, zoiets)

Ik vind gekleurde muren wel heel mooi, maar dan wel in grote ruimtes. In mijn niet al te grote huis heb ik liever een frisse (lichte) basis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven