Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Thuis
Welkom op de pijler Thuis. Op deze overzichtspagina vind je alles dat te maken heeft met onder meer huizen, tuinen en huisdieren.

Hoe verbouw ik mijn huis? Welke groente kan ik in mijn moestuin kweken? Wat kan ik doen om mijn kat te stoppen de meubels kapot te krabben? Het zijn vragen waar velen van ons wel eens mee kampen. Praat mee en ontvang of geef tips over alles dat bij huisje, boompje, beestje hoort.

Welke kleur verf vitrinekast

20-04-2017 12:06 24 berichten
Link kopieren Quote
Ha wij hebben een vitrine kast, een doorn in mijn oog tot nu toe. Onbehandeld hout, glazen deuren, houten planken. Zoiets als dit maar dan opengaande deuren. en geen hardhout.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/b2/e5/21/b2e52139427045371f4ea8f3e7309886.jpg

Waarom doorn in mijn oog, omdat ik het een lelijke kast vindt, alles erin valt weg, het hout is te donker dat niks mooi erin staat.

Dus, verven of kast weg.

Maar welke kleur, of kleuren? En misschien deel hout laten?

Binnen wit, buiten grijs, zwart? Alles wit? Wie heeft een suggestie wat leuk is, zonder dat ik de kast verpest met verven?
We do not see the world as it is. We see the world as we are.
Link kopieren Quote
Groen is het nu allemaal. Ik vind het mooi.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Link kopieren Quote
Hangt van de rest van je huis af? En je smaak natuurlijk. Die van ons is lavendelgrijs/blauw. Maar groen is idd. ook prachtig!
It's easy to feel like flying when you fall (for a little while)...
Link kopieren Quote
Groen is zeker mooi, heb ook 'last' van de trend, erg mooi!

Maar misschien dat het over jaar niet meer leuk is, en heb niet zoveel zin in weer verven :-$
Link kopieren Quote
Jep, zacht grijsgroen, prachtige kleur, heb ook een kastje in die kleur geverfd! Helemaal blij mee.
Link kopieren Quote
Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 12:18:

Hangt van de rest van je huis af? En je smaak natuurlijk. Die van ons is lavendelgrijs/blauw. Maar groen is idd. ook prachtig!
edit, was het alweer vergeten, maar inmiddels is die van ons ossebloed. Ik vergeet vaak dat ik alweer wat heb veranderd :-$
Link kopieren Quote
ha grappig, weer geverfd? Wel opvallende kleur, denk niet dat ik dat zou doen.
Link kopieren Quote
Elianora schreef op 20 april 2017 @ 12:18:

Jep, zacht grijsgroen, prachtige kleur, heb ook een kastje in die kleur geverfd! Helemaal blij mee.
Heb je de binnenkant dan wit of ook groen?
Link kopieren Quote
https://static.webshopapp.com/shops/047931/files/072601559/hkliving-kast-oud-groen.jpg
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Link kopieren Quote
Binnenkant wit, buitenkant wat bij de rest van je interieur past.
"Ik leg de lat lekker hoog, dan kruip ik er makkelijk onder door"
Link kopieren Quote
@ Nouschi Goud in interieur, ik ben fan!

Ja denk dat wit binnenkant mooier is dan nu dat houd. Maakt het zo donker. Je ziet niet wat er in staat nu.

Oke, eerste knoop doorgehad, binnenkant wit.
Link kopieren Quote
Ja, binnenkant zou ik hoe dan ook wit doen. Of juist een kek behangetje, maar dat moet maar net je ding zijn. Ik zie dat goud ook wel zitten....
Link kopieren Quote
Lijkt dit je wat?!

https://static.mijnwebwin ... 1bee90f768b7074d0cd31.jpg

Ik vraag me wel af wie je met "wij" bedoelt...?
Link kopieren Quote
stTropisch schreef op 20 april 2017 @ 13:50:

Lijkt dit je wat?!

https://static.mijnwebwin ... 1bee90f768b7074d0cd31.jpg

Ik vraag me wel af wie je met "wij" bedoelt...?
https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/mamaisonbrocantelifestyle/image/cache/full/514d8254fb9cec9ef941bee90f768b7074d0cd31.jpg

Even geplakt. Mmm ik vind het witte aan binnenkant leuk, maar de buitenkleur zit wat beige bruin in, dat past niet qua toon. Nu ik dit zie denk ik dat een grijzige blauw / groen nog voorkeur heeft. Zwart is lekker uitgesproken maar ben bang dat dat te dominant gaat overkomen.
Link kopieren Quote
swifty schreef op 20 april 2017 @ 14:25:

[...]

[afbeelding]

Even geplakt. Mmm ik vind het witte aan binnenkant leuk, maar de buitenkleur zit wat beige bruin in, dat past niet qua toon. Nu ik dit zie denk ik dat een grijzige blauw / groen nog voorkeur heeft. Zwart is lekker uitgesproken maar ben bang dat dat te dominant gaat overkomen.
Je zou de kleur van de buitenkant ook kunnen laten mengen in een heel lichte variant voor de binnenkant.
"Ik leg de lat lekker hoog, dan kruip ik er makkelijk onder door"
Link kopieren Quote
Tickel schreef op 20 april 2017 @ 17:51:

[...]

Je zou de kleur van de buitenkant ook kunnen laten mengen in een heel lichte variant voor de binnenkant.

Ja leuk idee, heb even gezocht en ik vind dat wel heel mooi. Kan me voorstellen dat ik dat niet gauw zat ben!

https://static.webshopapp.com/shops/015277/files/097294340/eichholtz-cabinet-icone-vitrinekast-lichtgrijs-118.jpg
Link kopieren Quote
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/c0/9c/78/c09c78ee971c24ddd9a750ef3c998864.jpg
Link kopieren Quote
Bedankt! Alle tips hebben geholpen tot knoop doorhakken! :high5:
Link kopieren Quote
swifty schreef op 20 april 2017 @ 23:46:

Bedankt! Alle tips hebben geholpen tot knoop doorhakken! :high5:
Ik heb vandaag een kastje in die kleur geverfd, kleurnummer; ral 7036. Ik denk dat je dan goed in de richting zit, succes!
Link kopieren Quote
Wat toevallig, en, blij met het resultaat?
Link kopieren Quote
swifty schreef op 21 april 2017 @ 00:22:

Wat toevallig, en, blij met het resultaat?
Oh, ik ben er zoo blij mee, het is niet grijs/grijs maar meer zand/grijs om de kleur een beetje goed te omschrijven. Ik vond het best moeilijk om een kleur te kiezen vanaf een klein kleurstaaltje maar het resultaat is werkelijk prachtig!
Link kopieren Quote
Ha fijn! Geniet ervan! Heb je 2 keer overgeschilderd, of grondlak gebruikt?
Link kopieren Quote
Ik heb mijn kast met de kleur duck egg green geverfd van annie sloan. Mooie kleur!

Het is wel alleen op waterbasis en droogt heel snel dus je moet er een handigheid in krijgen. En nog waxen erna. Maar je hoeft geen grondverf te gebruiken.
Voor een gek is alles normaal :)
Link kopieren Quote
Ik vind het een nette kast. Ik zou hem niet wegdoen want hij is neutraal van vorm en kasten zijn duur.

In mijn interieur zou ik voor off-white gaan. Lichtgroen zou niet staan, m.a.w., geen idee wat bij jou leuk staat. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Anonymous

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven