Welke steelstofzuiger? (Geen Dyson)

23-02-2019 13:02 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een fijne steelstofzuiger maar heb een budget van max 150 - 200 euro. De alom geliefde Dyson valt dus budgettechnisch af.

Wensen:
Geschikt voor parketvloer en vloerbedekking op de trap
Plinten makkelijk mee kunnen nemen
Handig in gebruik (dat zijn ze misschien allemaal)
Redelijke accuduur

Ik heb een hekel aan stofzuigen en heb de hoop/wens/illusie dat ik een steelstofzuiger makkelijker pak. Voor de kleine klusjes (even stofzuigen na het eten) maar ook gewoon spontaan even een kamer ga stofzuigen. Naast een schop onder mijn kont zoek ik dus ook een fijne steelstofzuiger die aan mijn wensen voldoet.
Overigens heb ik ook een “normale” stofzuiger maar ik hoop dat ik zoveel mogelijk over kan gaan op de steelstofzuiger.

Wie heeft er een goede tip?
Ik lees mee. Precies hetzelfde verhaal!
Nog effe doorsparen en toch een dyson nemen? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Koop een fatsoenlijke stofzuiger dan heb je na decennia nog plezier van.
Elizaar schreef:
23-02-2019 13:02
Ik heb een hekel aan stofzuigen en heb de hoop/wens/illusie dat ik een steelstofzuiger makkelijker pak. Voor de kleine klusjes (even stofzuigen na het eten) maar ook gewoon spontaan even een kamer ga stofzuigen. Naast een schop onder mijn kont zoek ik dus ook een fijne steelstofzuiger die aan mijn wensen voldoet.
Overigens heb ik ook een “normale” stofzuiger maar ik hoop dat ik zoveel mogelijk over kan gaan op de steelstofzuiger.

Wie heeft er een goede tip?
Hier precies hetzelfde, maar we zijn toch voor de Dyson gegaan. Ik merk dat ik de stofzuiger sneller pak. De accuduur van de stofzuigers zijn allemaal niet heel lang, maar voldoende.
Wij zijn er erg tevreden over. Kunnen niet meer zonder :)
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
23-02-2019 13:16
Nog effe doorsparen en toch een dyson nemen? ;-)
Ja dat kan! Maar wat maakt die Dyson nou zo geweldig wat een andere stofzuiger niet kan? Een Dyson heeft ook maar een beperkte accuduur.
Alle reacties Link kopieren
Toch even opnieuw nadenken over de Dyson en wachten op een goede aanbieding (ik heb er een kunnen kopen met een gedeukte stang en dus korting) Ik heb er bijna iedere dag plezier van.
Je denkt mijn vaccinatiestatus te weten herleiden uit mijn mening
Er zijn er een aantal van 500-700 euro van Dyson. Maar paar eronder en een van de 2 van 329 werken prima voor wat TO wil en die is ook nog wel eens ergens voor 300 in de aanbieding.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een AEG. Heel tevreden over. Accuduur, zuigkracht prima en makkelijk te legen/schoon te maken.
Elizaar schreef:
23-02-2019 13:30
Ja dat kan! Maar wat maakt die Dyson nou zo geweldig wat een andere stofzuiger niet kan? Een Dyson heeft ook maar een beperkte accuduur.
Ze hebben ( zeggen ze en met goed garantie systeem) een langere levensduur en zuigen ook echt wel goed. Niet van dat slappe geslurp. Makkelijk legen. Ik weet niet wat je voor 200 euro kan kopen aan steelstofzuigers. En of je dan na 2 jaar nog garantie hebt zonder te veel gedoe.
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
23-02-2019 13:20
Koop een fatsoenlijke stofzuiger dan heb je na decennia nog plezier van.
Ik ben heel erg van het kopen van kwalitatief goede dingen maar vind 200 euro voor een (extra) steelstofzuiger niet per se een karig budget of wel? Ik kan overigens ook 600 euro uitgeven maar wat maakt de meerwaarde can een Dyson? Ik geloof dat ik daar ook een beetje naar op zoek ben. Is dat er echt of is het een gigantisch gehypet merk?

Eigenlijk ben ik op zoek naar mensen met een ervaring met een “normale” steelstofzuiger en een Dyson 🙂
Elizaar schreef:
23-02-2019 13:33
Ik ben heel erg van het kopen van kwalitatief goede dingen maar vind 200 euro voor een (extra) steelstofzuiger niet per se een karig budget of wel? Ik kan overigens ook 600 euro uitgeven maar wat maakt de meerwaarde can een Dyson? Ik geloof dat ik daar ook een beetje naar op zoek ben. Is dat er echt of is het een gigantisch gehypet merk?

Eigenlijk ben ik op zoek naar mensen met een ervaring met een “normale” steelstofzuiger en een Dyson 🙂
Ik tikte al dat ze ook goedkopere hebben.
Alle reacties Link kopieren
Elizaar schreef:
23-02-2019 13:33
Ik ben heel erg van het kopen van kwalitatief goede dingen maar vind 200 euro voor een (extra) steelstofzuiger niet per se een karig budget of wel? Ik kan overigens ook 600 euro uitgeven maar wat maakt de meerwaarde can een Dyson? Ik geloof dat ik daar ook een beetje naar op zoek ben. Is dat er echt of is het een gigantisch gehypet merk?

Eigenlijk ben ik op zoek naar mensen met een ervaring met een “normale” steelstofzuiger en een Dyson 🙂
Enigste wat dyson goed kan maken zijn handblowers de rest is matig tot slecht.
Alle reacties Link kopieren
Elizaar schreef:
23-02-2019 13:30
Ja dat kan! Maar wat maakt die Dyson nou zo geweldig wat een andere stofzuiger niet kan? Een Dyson heeft ook maar een beperkte accuduur.
Uit diverse tests komt de Dyson steelstofzuiger als beste uit de bus. Dat rechtvaardigt de prijs toch wel vind ik. Of je het ervoor wilt betalen is wat anders. Maar persoonlijk koop ik liever een duurder product dat echt goed is, dan iets wat goedkoper is wat het net-niet is. Als je het uitrekent over de levensduur van zo'n stofzuiger vallen de kosten ook wel meer natuurlijk. 1 keer onverwachts schade ergens is duurder.
Alle reacties Link kopieren
De Dyson V10 is wel een mooie en ook gewoon echt een vervanging voor je gewone stofzuiger. De rest van Dyson is prima, maar je betaald ook deels gewoon voor de naam. Heb hier een losse kruimeldief van Dyson, werkt prima, goede kracht. Vorig jaar een steelstofzuiger van AEG gekocht. Enige waar ik verschil merk is dat het filter van de Dyson gewoon veel schoner blijft en die van AEG snel vies is. De filtering bij Dyson is gewoon beter, waardoor je uiteindelijk in levensduur wel een verschil gaat hebben. Maar de AEG kon ik kopen met een goede korting, waardoor mijn keuze toen snel gemaakt was. Of 110,- euro of 329,-. En ideaal aan de AEG die ik heb (AEG CX7-2-35TM) is het systeem wat de borstel schoon kan maken. Bij andere moet je haren enzo eruit gaan knippen dat vieze werk heb ik nu niet.
Ik heb net 2 weken deze stofzuiger in huis;
https://www.bol.com/nl/p/turbotronic-vs ... uctPageUrl

Had hetzelfde dilemma.. ben er tevreden over!
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
23-02-2019 13:31
Er zijn er een aantal van 500-700 euro van Dyson. Maar paar eronder en een van de 2 van 329 werken prima voor wat TO wil en die is ook nog wel eens ergens voor 300 in de aanbieding.
Ja goede tip, ik ben nu ook recensies aan het lezen van de goedkopere, oa V8 die iemand anders ook al noemde.

Het gaat mij er niet zozeer om dat duurder niet zou kunnen maar ik wil niet klakkeloos pinnen gewoon omdat het kan.
Alle reacties Link kopieren
Elizaar schreef:
23-02-2019 13:33
Ik ben heel erg van het kopen van kwalitatief goede dingen maar vind 200 euro voor een (extra) steelstofzuiger niet per se een karig budget of wel? Ik kan overigens ook 600 euro uitgeven maar wat maakt de meerwaarde can een Dyson? Ik geloof dat ik daar ook een beetje naar op zoek ben. Is dat er echt of is het een gigantisch gehypet merk?

Eigenlijk ben ik op zoek naar mensen met een ervaring met een “normale” steelstofzuiger en een Dyson 🙂
Ik heb normale stofzuigers gehad. daar kan ik gewoon niet mee overweg. altijd ruzie met het snoer. ook met de gewone Dyson stofzuiger met snoer. Ik ken van andere mensen in mijn omgeving meerdere draadloze stofzuigers, waarvan ik de Dyson het beste vind. ik heb nu zelf een snoerloze accustofzuiger van Dyson. ik dacht dat ik die zou gebruiken voor “erbij” als een soort kruimeldief. maar in de praktijk pak ik eigenlijk altijd de Dyson accustofzuiger. ik sleep hem ook de trap op, terwijl ik dus dacht dat ik boven de gewone met snoer zou blijven gebruiken. ik had de mijne gekocht in de aanbieding voor 400,- nog geen moment spijt van gehad
Don't cry, buy a bag and move on.
mevrouwn schreef:
23-02-2019 13:32
Ik heb een AEG. Heel tevreden over. Accuduur, zuigkracht prima en makkelijk te legen/schoon te maken.
Ik lees in reviews dat de voet van de AEG te dik zou zijn om onder banken en bedden te kunnen komen, precies de plekjes waar alle stof zich ophoopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Bosch unlimited. Iets goedkoper dan Dyson, maar grootste voordeel is dat hij twee accu's heeft. Als de ene leeg is zet je gewoon de ander erop. Is wel twee keer je budget (450 euro ongeveer), maar ik pak hem inderdaad veel vaker dan de gewone.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Dyson (de nieuwste). Prima apparaat; zuigt goed, leegt makkelijk en gaat op stand 2 lang genoeg mee voor een snelle stofzuigbeurt door het hele huis. Maar... ik vind hem niet prettig voor de lastige hoekjes (plafond, onder bed/bank, op de plinten, etc) dus daar gebruik ik nog altijd een traditionele stofzuiger voor.
Nummer*Zoveel schreef:
23-02-2019 14:50
Ik heb de Dyson (de nieuwste). Prima apparaat; zuigt goed, leegt makkelijk en gaat op stand 2 lang genoeg mee voor een snelle stofzuigbeurt door het hele huis. Maar... ik vind hem niet prettig voor de lastige hoekjes (plafond, onder bed/bank, op de plinten, etc) dus daar gebruik ik nog altijd een traditionele stofzuiger voor.
Ga je dan met twee apparaten aan de slag? Omslachtig toch?
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
23-02-2019 14:52
Ga je dan met twee apparaten aan de slag? Omslachtig toch?
Nee. Voor “redelijk stof en haarvrij houden” zet ik de robot aan, voor snel even wat extra stofzuigen pak ik de Dyson, en voor een uitgebreide stofzuigbeurt pak ik de traditionele stofzuiger.

Wij hebben een hond die in zijn eentje troep maakt voor een kudde olifanten, dus alle apparaten worden bij ons regelmatig gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een heel kleine sledestofzuiger kopen mét filterzakken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
23-02-2019 15:11
Nee. Voor “redelijk stof en haarvrij houden” zet ik de robot aan, voor snel even wat extra stofzuigen pak ik de Dyson, en voor een uitgebreide stofzuigbeurt pak ik de traditionele stofzuiger.

Wij hebben een hond die in zijn eentje troep maakt voor een kudde olifanten, dus alle apparaten worden bij ons regelmatig gebruikt.
Klinkt leuk maar goede stofzuiger kan dit ook minder apparaten, minder onderhoud, neemt minder ruimte in en bovendien hou je veel geld over. Hond is leuk maar 4 kinderen is net iets erger als ze iedere 15 min in en uitlopen vanuit de zandbak :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven