Wespennest in de grond??

01-10-2010 16:53 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik kom net terug van een weekje weg,zie ik allemaal gaatjes in mijn stoep.Kruipen allemaal soort van wespen in?En er vliegt ook van alles rond wat de grond in wil...IEKSSSSSSS

Heb er al kokend water ingegooid(en 10 liter gewoon warm water en 2 liter chloor)maar het gat blijft zich vullen...Gatverrrrrrrr

Weet iemand wat dit voor beesten zijn,en hoe ik ervan af kom?

Ik ben nl als de dood dat ze een andere uitgang(mijn huis in) gaan zoeken ofzo........
Beton in gieten.

Nee ik heb geen idee. Zijn het wel wespen? Wij hadden in Frankrijk op de camping ook een nest in de grond. Jacques had daar een heel mooi middeltje voor. Het leek een beetje op kalk, maar ik denk dat 't gif was. Heb iig geen wesp meer gezien die week.
zoiets?
wij hebben ook een wespennest gehad,hebben de gemeente gebeld,zij hebben iemand gestuurd en daarna nergens last meer van.

Succes
Ja pimpelmeesje,zo zien ze er ongeveer uit ja,niet echt een wesp meer een grote gele gestreepte vlieg met vleugels ja...

Istie gevaarlijk?????
weet ik niet. Ik googelde op afbeeldingen. Grondwesp was mijn zoekterm.
Het zijn geen zweefvliegen of hommels? die zijn namelijk "onschuldig"in de zin dat ze niet steken.
Het is een graafwesp denk ik
Mijn opa had vroeger ook een nest in de grond, dat waren wel wespen. Elk jaar kon hij weer bezig met gif..

Ik zou idd de gemeente bellen, die weten wie ze moeten inschakelen.
Wij hadden van de zomer ook een wespen (gewone wesp) in de grond zitten.

Mijn man heeft een doosje wespenpoeder van Bayer gekocht, na enig zoekwerk op google bleek dit de manier te zijn om wespen uit te roeien. En ja hoor, het heeft geholpen, de wespen zijn weg.
Maar gaan wespen dan niet dood in de winter?
Kun je de gemeente, afdeling ongediertebestrijding niet bellen?
Wceend in de gaatjes laten lopen wil ook nog wel eens helpen.
Arme graafwespen!

Kokend water en chloor op hun bolletje... En dat alleen maar omdat ze dachten dat ze een mooi plekje om te wonen hadden gevonden...
quote:mehroe schreef op 01 oktober 2010 @ 19:52:

Kun je de gemeente, afdeling ongediertebestrijding niet bellen?Nee gaat niet,het is weekend,en ik heb er nu geen last van,denk dat ze kokend water enzo niet zo tof vonden.........
Gemeenten hebben altijd een nummer dat gebeld kan worden voor dit soort zaken buiten kantoortijden. Kijk maar eens op de website van je gemeente.
"Arme graafwespen" ? Arme Moppetoet.

Bij het bramenplukken heeft één van ons ooit op zo'n nest getrapt (hadden we niet door in het hoge gras). De beesten waren furieus en zijn en masse op mij afgevlogen, ik durfde niet eens te gillen, bang dat ze in mijn mond zouden komen. Moppeman heeft ze letterlijk doodgeslagen op mijn hoofd en me de struiken uitgesleurd.

Rechtstreeks naar het ziekenhuis waar ik antigif, pijnstillers en slaapmiddelen toegediend kreeg. Ze zijn daar nog een aardige tijd bezig geweest om wespen en angels uit mijn hoofdhuid te plukken.
quote:Marielle1410 schreef op 01 oktober 2010 @ 19:58:

Arme graafwespen!

Kokend water en chloor op hun bolletje... En dat alleen maar omdat ze dachten dat ze een mooi plekje om te wonen hadden gevonden...Moet je eens in hun aanvliegroute gaan werken in de tuin. Leuk joh. Vallen ze tenminste en masse aan en kun je heel hard gaan rennen, onderweg strippend omdat die krengen rustig in je kleding kruipen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven