wie doet er nou zoiets?

10-09-2010 17:09 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal zojuist mijn poes van de dierenarts opgehaald, had haar 2 dagen geleden gevonden onder de heg meer dood dan levend.

Ze moest vandaag geopereerd worden omdat de dierenarts vermoedde dat ze een breuk had, nu had hij haar geopereerd, maar wat bleek na ongeveer een uur had ze aan de andere kant ook een breuk , oke die dus ook weer hersteld. Toen ik haar ophaalde was de dierenarts verbaasd over wat hij had aangetroffen in haar buik, hij heeft het zo goed als hij kon hersteld de kans op overleven is 50/50.

Hij vermoed dat er iemand mijn poes een (dood)schop heeft verkocht. Mijn lieve kleine mini poes van net 1 jaar amper 3 kilo wegend en bijzonder lief en aardig voor de hele wereld, haar hele buik is nu kaal en zit vol met hechtingen en 3 drains voor het vocht wat er nog uit zou kunnen komen. Ze moet 6 weken in quarantaine

eenzame opsluiting, en dat alleen maar omdat mijn poes toevallig ergens liep waar diegene ook was

Snap het niet hoor waarom en vooral wie doet er nu zoiets
Ouwe,

Ik snap dat het niet leuk is als je last hebt van andermans katten. Maar een SCHOP geven?????? Erg stoer hoor, tegenover een dier. Als je een keer hard schreeuwt, rennen ze ook weg. Je kunt ook bepaalde planten in de tuin zetten, waar katten een hekel aan hebben. Of koffieprut uit het filter tussen de planten gooien..genoeg manieren om katten uit je buurt te houden, maar schoppen vind ik wel heel erg!!!!
Bella, die tuin kan me nog niet zoveel schelen, maar wel als er een kat boven op een hoofdkussen ligt, of mijn pan bami aanvreet of kotst op onze bank. Water gooien hielp niet, wel eens een hele emmer water over die buurtkat gegooid. Na hem een keer een niet al te harde schop te hebben gegeven durft hij in ieder geval niet meer binnen te komen. Ik doe dat niet om stoer te willen zijn, maar om van die kat af te zijn. Ik ga dat beest heus niet kreupel schoppen of ander letsel aanbrengen, meer een harde duw vanaf de bovenkant van mijn voet. Wat denk je dat katten elkaar aandoen tijdens territorium gevechten? Wat dat aangaat snap zo'n kat een uithaal van mijn voet beter dat hij uit mijn territorium moet blijven. Als hij nog een keer hier binnenkomt krijgt ie een net iets hardere schop, hij moet het toch een keer gaan begrijpen toch?
ouwe een schop van jou is niet te vergelijken met een katgevecht. Een kat weegt 6 kilo jij 80. Pijnloos schoppen kan niet
quote:Bella1 schreef op 18 september 2010 @ 22:55:

Ouwe,

Ik snap dat het niet leuk is als je last hebt van andermans katten. Maar een SCHOP geven?????? Erg stoer hoor, tegenover een dier. Als je een keer hard schreeuwt, rennen ze ook weg. Je kunt ook bepaalde planten in de tuin zetten, waar katten een hekel aan hebben. Of koffieprut uit het filter tussen de planten gooien..genoeg manieren om katten uit je buurt te houden, maar schoppen vind ik wel heel erg!!!!

Dus je zou geld moeten uitgeven om andermans beesten uit je tuin te houden? Of in de vieze koffiestank moeten zitten?

Omgekeerde wereld, mensen moeten hun huisdieren maar in eigen tuin houden. Schreeuwen naar 'n kat houdt ze niet weg, kan me voorstellen dat mensen waarbij katten in de tuin schijten of zelfs binnen komen en de boel onderpissen zo'n kat wel wat aan kunnen doen als ze 'm te pakken kunnen krijgen. Als mensen last hebben van iemands loslopende hond kunnen ze wettelijk iets doen, tegen katten kan dat (nog) niet, dus ik begrijp de frustratie, hoe lullig dan ook voor de kat in kwestie.
quote:Bella1 schreef op 18 september 2010 @ 22:55:

Ouwe,

Lees wat ze zegt, zelfs water gooien helpt niet en voorkomt niet dat ze terugkomen.

Verder sluit ik me aan bij Elninjo. En ik denk ook dat katteneigenaren vaak asociaal zijn en het in de hand gaan werken dat katten in de toekomst wettelijk alsnog alleen op eigen terrein mogen gehouden worden.
Lol med, als ik met mijn volle gewicht op een kat zou gaan liggen dan zou ik het lichaamsgewicht in je verhaal kunnen begrijpen, maar ik heb zelf katten gehad, en je wilt echt niet weten met wat voor akelige wonden ze soms thuis kwamen en een paar keer moest ik er zelfs mee naar de dierenarts omdat die bijtwonden abcessen werden. Maar maak je geen zorgen, ik zou een kat nooit gewond schoppen, dat zou ik niet eens willen en niet kunnen. Volgende keer draai ik hem wel gewoon de nek om.
Straks met poeslief weer naar de da, dan gaan alle hechtingen eruit JOEPIE.

Poes doet het goed ze breekt af en toe de halve bench af, straks maar even vragen of ze toch niet af en toe eruit mag .
Wat is dat toch met al die katten haters tegenwoordig!

Stumperts
Het doet me goed om te lezen dat je katje er overduidelijk bovenop komt ("breekt halve bench af..."). Ik zou het niet te verteren vinden als dat monster succes had met zijn vernietigingsdrang. Stoere kat! Wat ga je nu doen, haar binnen houden? Of een omheining in de tuin? Ik zou haar absoluut niet meer de straat op durven laten. Kan wel janken om zoiets. Vind dat je je sterk hebt gehouden al die tijd. Complimenten! Je bent een goed baasje!
Zo daar zijn we weer

Poes komt er volgens de dierenarts weer bovenop, hechtingen (36 st) zijn eruit gehaald, ze mag alleen nog niet uit de bench, omdat het van binnen ook nog moet genezen, over 3 dagen mag ze in elk geval haar kap af, zal ze wel fijn vinden kan ze zich weer eindelijk zelf poetsen Over 2 maanden moeten we weer terug dan kan ie kijken of alles van binnen weer goed dicht zit

Ga wel proberen haar binnen te houden, alhoewel ze niet echt vaak buiten kwam, alleen maar als ze krols was.

Dierenarts vond haar wel een stoere. Kostten schrok ik wel van ¤ 485 , maar goed daar komen we wel weer overheen
Ja, dat is een vette rekening.

Kun je je tuin niet afrasteren of zo?
quote:elninjoo schreef op 19 september 2010 @ 02:51:

[...]

Dus je zou geld moeten uitgeven om andermans beesten uit je tuin te houden? Of in de vieze koffiestank moeten zitten?

Omgekeerde wereld, mensen moeten hun huisdieren maar in eigen tuin houden. Schreeuwen naar 'n kat houdt ze niet weg, kan me voorstellen dat mensen waarbij katten in de tuin schijten of zelfs binnen komen en de boel onderpissen zo'n kat wel wat aan kunnen doen als ze 'm te pakken kunnen krijgen. Als mensen last hebben van iemands loslopende hond kunnen ze wettelijk iets doen, tegen katten kan dat (nog) niet, dus ik begrijp de frustratie, hoe lullig dan ook voor de kat in kwestie.

Elninjoo, je hebt ook sadistische mensen die dieren mishandelen zonder aanleiding.

Ik vind het vreselijk dat die mensen bestaan. Zelf houd ik mijn katten altijd binnen (of in de tuin waar ze echt niet uit kunnen), maar stel je toch eens voor dat ze zouden ontsnappen.

Ik moet er niet aan denken dat ze slachtoffer worden van een dierenmoordenaar.
Knurfje, fijn dat het weer helemaal in orde komt met de poes! Ik heb er zelf vier, waarvan er een tijdje geleden eentje ontsnapt is (ze komen nooit buiten) en ik had de hoop al opgegeven, maar na ruim twee weken heb ik hem, weliswaar zwaar vermagerd, met brandwondjes en smerig, weer gevonden!

Eigenlijk snap ik dat gezeur over katten die buiten rondlopen nooit zo goed. Hier in de buurt lopen ook talloze katten rond die in mijn tuin poepen en piesen, maar ik heb er niet zoveel last van. Ondanks dat ik die van mij wel altijd binnen houd. Het enige dat ik niet fijn vind, is dat sommige ook op het dak gaan en dat er laatst eentje vlak bij mijn open dakraam heeft zitten poepen. Stinken! En ik maar zoeken waar die lucht vandaan kwam.... Ik kan die ramen ook nooit helemaal open zetten omdat ik bang ben dat er dan eentje naar binnen komt en er binnen een puinhoop van maakt.

Wat ik vervelender vond, is dat ooit het konijn van de buren ontsnapt was en wekenlang mijn hele tuin kaalvrat. Maar daar heeft een van mijn honden op een gegeven moment korte metten mee gemaakt... (nee, ik heb hem er niet op afgestuurd, maar hij had 'm wel te pakken en toen was het einde konijn. Was overigens niet echt leuk om te zien!).
Kennelijk doe jij niets met jouw tuin Fleurtje. Maar stel dat je kinderen had die in de zandbak speelden, of dat je een moestuin hield. Kun je je voorstellen wat ik bedoel? Lekker graaien in zo'n stinkende bruine?

Of de kat springt tegen je volliere aan, zodat er weer een paar vogels op de rug liggen (heeft mijn buurman gehad met zijn dure rosella's). Of ze vissen in je vijver>?

Of ze gaan zoals iemand al eerder zei, op je motorkap liggen (hier heb ik vaker klachten over gehoord) etc etc.

En het feit dat jij je ramen nooit open kan zetten, jij zit daar kennelijk niet mee. Ik zou daar wel mee zitten. Want ik zet mijn ramen dagelijks helemaal open. Gelukkig gebeurt het hier niet, er komen zelden katten. MAar ik woon op het platteland en ze kunnen hier ook overal heen.

Het is ook maar beter dat ze hier niet komen want mijn honden pakken ze. Als ik er op tijd bij ben, kan ik ze nog terug roepen maar het is toch al eens gebeurd dat er hier een kat is doodgebeten. Dat is OOK risico waar de kattenhouder bewust voor kiest. Niet alleen mensen vermoorden katten. Ook verkeer en andere dieren.

Ik snap niet dat jij de overlast die andere mensen ervaren kunt afdoen met "gezeur". Kan ik helemaal niet bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven