Wie heeft dit ding van de Jonaxel-serie in huis?

15-12-2019 21:05 20 berichten
En een meetlint..?

De klantenservice van de Ikea kon mij niet helpen, dus hoop ik dat iemand het volgende in huis heeft en even wat voor mij kan doen :flirting:

Het gaat om het volgende product:

https://www.ikea.com/nl/nl/p/jonaxel-fr ... s09297488/

Wat ik moet weten is: de afstand van de bovenste rand van de bovenste mand tot bovenaan het hoogste punt van de frame zelf. Het zou rond de 3 à 4 cm moeten zijn, maar ik moet het precies weten.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik moet weten is: de afstand van de bovenste rand van de bovenste mand tot bovenaan het hoogste punt van de frame zelf. Het zou rond de 3 à 4 cm moeten zijn, maar ik moet het precies weten.
Wil je iets in de bak doen wat er bovenuit komt? Want dan moet je niet het hoogste punt van het frame hebben.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
15-12-2019 21:25
Wil je iets in de bak doen wat er bovenuit komt? Want dan moet je niet het hoogste punt van het frame hebben.
Nee. Ik heb een ingebouwde kast met een reguliere deur ervoor. Binnenin is er ruimte tot aan het plafond, maar ik wil graag twee van die mandenframes op elkaar zetten. Nu is de vraag of ik de bovenste mand nog wel of niet open krijg.

De opening van de deur is precies 201 cm. Twee mandenframes op elkaar zijn 2x104=208.

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk krijg je die open. Er zit toch ruimte tussen de onderkant van het frame en de onderkant van de onderste bak. Anders zou je die onderste bak niet kunnen gebruiken omdat deze op de grond zou komen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht, wil je dat frame inkorten?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Kiepert dat niet om? Lades boven schouderhoogte zijn ook echt onhandig.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet 1 zo een "toren" kopen?

https://www.ikea.com/nl/nl/p/jonaxel-ma ... s89311466/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Trofast kan ook nog. Volgens mij nog goedkoper ook.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Pax (uiteraard zonder deuren) in een inbouwkast geplaatst, die zijn precies 201 hoog. Is dat geen optie?
Nummer*Zoveel schreef:
15-12-2019 22:13
Wij hebben een Pax (uiteraard zonder deuren) in een inbouwkast geplaatst, die zijn precies 201 hoog. Is dat geen optie?
Ook nog een goed idee!
Tickel schreef:
15-12-2019 22:01
Kun je niet 1 zo een "toren" kopen?

https://www.ikea.com/nl/nl/p/jonaxel-ma ... s89311466/
Had ik graag gewild, maar mijn kastruimte is zo onhandig en beperkt. Je moet je voorstellen:

Een ruimte van 110 cm breed bij 250 cm hoog, maar de opening is een reguliere deur, en dat is zo'n 80 cm volgens mij + strook muur en er zit zo'n glazen venster boven de deur.

Met wat ik nu van plan ben wordt de meeste ruimte benut. Ooit ga ik die deur en de strook muur eruit slopen en beter indelen maar voor nu ga ik het zo doen.
Sudrì schreef:
15-12-2019 21:54
Kiepert dat niet om? Lades boven schouderhoogte zijn ook echt onhandig.
Er zit bevestigingsmateriaal bij :)
Sudrì schreef:
15-12-2019 22:04
Trofast kan ook nog. Volgens mij nog goedkoper ook.
Vind ik minder mooi dan de Jonaxel. Maar zeker wel handig.
Maloochem schreef:
15-12-2019 22:31
Er zit bevestigingsmateriaal bij :)
Ook om ze aan elkaar te maken?

Stom he, dat ze dat soort kasten dan zo onhandig maken. Bij mij loopt er door 1 van de inbouwkasten een enorme afvoerbuis, kan je er alsnog niets mee :hihi:
Nummer*Zoveel schreef:
15-12-2019 22:13
Wij hebben een Pax (uiteraard zonder deuren) in een inbouwkast geplaatst, die zijn precies 201 hoog. Is dat geen optie?
Als ik die deur en stukje muur eruit heb gesloopt (ooit) dan ga ik idd Pax tegenaan gooien. Nu is de indeling (vorm) van die ruimte zo onhandig dat het erg moeilijk is om er echt iets in te bouwen.
Maloochem schreef:
15-12-2019 22:32
Vind ik minder mooi dan de Jonaxel. Maar zeker wel handig.
O echt? Ik vind Jonaxel juist duur voor zoveel lelijkheid :P Fijne van Trofast vond ik dat ik ook diepe lades kon nemen.
Alle reacties Link kopieren
ik hád hem onding nu op stort
Sudrì schreef:
15-12-2019 22:32
Ook om ze aan elkaar te maken?

Stom he, dat ze dat soort kasten dan zo onhandig maken. Bij mij loopt er door 1 van de inbouwkasten een enorme afvoerbuis, kan je er alsnog niets mee :hihi:
Ja, als het goed is voor aan elkaar en aan de muur.

Nou, alsof ze het expres doen he! Ik had deze ruimte nog liever zonder deur/muur, dan had ik er meer aan dan nu..
Sudrì schreef:
15-12-2019 22:33
O echt? Ik vind Jonaxel juist duur voor zoveel lelijkheid :P Fijne van Trofast vond ik dat ik ook diepe lades kon nemen.
Haha smaken kunnen zo verschillen! Maar het zal hoe dan ook een verbetering zijn (hoop ik).

Heb het nu maar besteld, en dan moet ik maar voorlopig accepteren dat de bovenste mand niet open kan.
poldervrouw schreef:
15-12-2019 22:34
ik hád hem onding nu op stort
Hoezo een onding?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven