Wie is ook op jacht naar een koophuis?

06-05-2019 19:47 3351 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt.. wie is er ook op zoek naar een koopwoning in deze moeilijke markt?

Ik ben samen met mij vriend op zoek naar een kluswoning in de randstad. Het wordt ons eerste koophuis samen, op dit moment huren we nog.

We zijn op zoek naar een woning van minimaal 100m2 van rond de 300k en dan willen we voor nog ongeveer 100k eraan verbouwen.

We zijn nu zo'n 3 maanden actief aan het zoeken. We hebben 6 huizen bezichtigd en één keer een bod gedaan. Komend weekend staat weer een bezichtiging op de planning. Dit huis lijkt op Funda echt perfect wat we zoeken en we hebben al bedacht hoeveel we gaan (over) bieden als het in het echt ook zo fantastisch is.

Ik vind het heel spannend, maar vooral heel leuk allemaal. Ik hoop dat er hier meer mensen zijn die op zoek zijn en die gezellig mee willen kletsen.
madamecannibale schreef:
22-09-2019 10:36
Jazeker, het is een erg fijn huis en de buurt bevalt ook goed. En je hebt gelijk, ik weet exact wat ik ga betalen de komende 30 jaar (wijzigend overheidsbeleid daar gelaten).

Ik vond het erg lastig om een keuze te maken waar ik wilde gaan wonen maar toen ik in dit huis stond was het gevoel eigenlijk gelijk goed.
Super!
En heel belangrijk, dat je gevoel gelijk goed was.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Hier een update.. of liever gezegd even een moment om te zeggen dat er geen update is. En alhoewel we echt alle tijd hebben kan ik niet zo goed tegen onzekerheden. Ik heb liever duidelijkheid.
We staan nu zo’n 7 wkn online. Hebben 2 bezichtigingen gehad en toen was het stil....

Het is allemaal te verklaren hoor, er zijn een paar grote nieuwbouwproject in onze omgeving waar veel mensen zich voor in geschreven hebben. De uitsluitsels daarin gaan de komende weken allemaal lopen (de toewijzingen etc) daarna zal er waarschijnlijk meer interesse komen maar ik word echt gek van het afwachten.

Net de makelaar gemaild met de vraag of hij vindt/denkt dat we mee moeten doen met de open huizen route over 2 wkn..

We wachten dus in stilte af... gekmakend is het
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Frustrerend, Biol. Ik vond het al vreselijk dat toen ik mijn huis te koop ging zetten er opeens een aantal vergelijkbare huizen online kwamen. Maandenlang was er bijna niets in die categorie en opeens een stuk of 5. Het aantal bezichtigingen viel mij ook enorm tegen maar uiteindelijk heb je maar 1 koper nodig he.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet t lady day.. en het is natuurlijk ook echt zo dat we de tijd hebben. Maar iedereen roept steeds: joh dat ben je zo kwijt! T is helemaal af!

En dan denk ik: ja Sure.. voorlopig is het stiller dan stil!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Frustrerend Biol. Ik kan me voorstellen dat je dat best lang vindt in deze markt.
Misschien een goed idee, dat open huis.

Misschien denken mensen bij een instapklaar huis in een gewilde regio ook wel dat het tòch al verkocht is.
Ik heb zó vaak gebeld voor huizen die als beschikbaar op Funda stonden en waarbij ik dan te horen kreeg dat ze al verkocht waren (onder voorbehoud). Zo irritant dat ze die huizen dan soms nog weken online laten staan op Funda.
Alle reacties Link kopieren
Biol, ben het even kwijt maar je had zelf nog niets gekocht?

Ik weet het... iedereen roept 'ben je zoooo kwijt'. Maar toen ik de afzeggingen voor bezichtigingen zag kneep ik em ook wel even. Uiteindelijk zijn er 7 langs geweest geloof ik (en in mijn stad is de markt echt heel krap, zeker voor starterswoningen) en 2 mensen hebben een bod uitgebracht. Bij mij is het helemaal goed gekomen (qua verkoop dan) maar ja, alle huizen waar ik zelf interesse in had daar werd ik flink overboden of heb ik niet eens de kans gehad om een bod uit te brengen want dan waren ze al verkocht. Om mijn huis werd niet gevochten hoor ondanks dat het instapklaar was.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je baalt Biol! Heb je enig idee wat er achter zit? Een week of 4 van de zomerperiode uiteraard. Is er feedback van de 2 kijkers?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al gekocht ja, maar oplevering pas in 2e kwartaal 2020!

Feedback was bij de eerste dat ze de woonkamer te klein vonden. Ze wonen u in een appartement en hebben een woonkamer van 45 m2. En daar willen ze niet op inleveren.
De 2e was er helemaal weg van maar die wilde er met een maand (liever korter) in. Dat wordt m natuurlijk niet.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Oh, je hebt nog even tijd dus...

En nu herinner ik het me weer... te kleine woonkamer. Ja, idd zijn de woonkamers in appartementen vaak verhoudingsgewijs groter.

En die 2e... was dat niet een gescheiden iemand? Minder dan een maand is ook wel krap om je financiering rond te krijgen. Of hij had het niet nodig.

Nou ja, nieuwe week, nieuwe kansen...
biol schreef:
23-09-2019 08:17
Wij hebben al gekocht ja, maar oplevering pas in 2e kwartaal 2020!

Feedback was bij de eerste dat ze de woonkamer te klein vonden. Ze wonen u in een appartement en hebben een woonkamer van 45 m2. En daar willen ze niet op inleveren.
De 2e was er helemaal weg van maar die wilde er met een maand (liever korter) in. Dat wordt m natuurlijk niet.


In mijn stad worden huizen na een paar weken voor dezelfde prijs opnieuw op funda gezet. Misschien ook iets voor jullie?

Ik ga er namelijk vanuit dat een huis al verkocht is of er iets grondig mis mee is als het 3 weken op funda staat. Ik ben vast niet de enige. Het huis wat wij net gekocht hebben dacht ik ook zinloos voor te bellen. Bleken alle voorgangers gewoon de financiering niet rond te krijgen. Dan ben je per ‘koper’ ook 6 weken verder.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
23-09-2019 09:25
In mijn stad worden huizen na een paar weken voor dezelfde prijs opnieuw op funda gezet. Misschien ook iets voor jullie?

Ik ga er namelijk vanuit dat een huis al verkocht is of er iets grondig mis mee is als het 3 weken op funda staat. Ik ben vast niet de enige. Het huis wat wij net gekocht hebben dacht ik ook zinloos voor te bellen. Bleken alle voorgangers gewoon de financiering niet rond te krijgen. Dan ben je per ‘koper’ ook 6 weken verder.
Ik heb idd de makelaar gemaild met de vraag hoe we loop kunnen creëren. Nu toevallig wel via via mensen die geintresseerd zijn. Dus wellicht is dit allemaal niet nodig. Weer in de afwacht kamer dus
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Biol wellicht was de timing wat ongebruikelijk? verkoopmakelaar hier zet niets te koop tijdens de zomervakantie, dan is iedereen weg en ligt de markt vrijwel stil. Begin september trekt het dan weer aan, als iedereen terug is van vakantie. Maar goed, daar heb je nu weinig aan. Misschien toch maar tijdelijk van Funda af zoals Glitter al suggereerde?
Alle reacties Link kopieren
@ Bubbels: ik heb je een DM gestuurd!
Alle reacties Link kopieren
Baalmomentje...
Vrijdag een bod uitgebracht op een huis, maandag bericht dat de verkopers alle geplande bezichtigingen van deze week door wil laten gaan en dan pas een beslissing willen nemen.
Prima.
Zie ik vandaag op Funda dat dit huis meedoet met de open huizen dag. Dat is geen goed teken voor ons...
Alle reacties Link kopieren
Noopes, hoeft niet per se slecht te zijn. Ik had ook een (goed) bod op mijn huis en liet alle geplande bezichtigingen gewoon doorgaan. Waarschijnlijk hadden ze zich al aangemeld voor de open huizen dag en laten ze het gewoon doorgaan. Je moet er als verkoper ook voor betalen he?
Alle reacties Link kopieren
Oh dat kan ja, dan begrijp ik het nog wel.
De geplande bezichtigingen laten doorgaan snap ik ook, zou ik zelf ook doen. Dat is wel zo sociaal en wie weet wat dat oplevert.
Hmm.... ik zou het ook niet echt als een goed teken zien, denk ik.
Bleh, spannend. Dan duurt het wachten wel lang.
En het drijft misschien de prijs op (soms is er dan uiteindelijk zoveel interesse en moet iedereen een eindbod doen voor een bepaalde dag).

Ik duim voor jullie!!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben van de week een huis bezichtigd in de Achterhoek (komen uit de randstad) Helemaal gevallen voor het huis en wie verder wil moet voor vlg week woensdag een bod uitbrengen. Zo spannend, want wat bied je dan?? Het huis is met een vraagprijs die aan de lage kant is in de markt gezet. Er zijn veel bezichtigingen deze week en er zullen ook best wat bieders tussen zitten. Echt enorm moeilijk. Ik zou veel liever in onderhandeling gaan met de verkoper!
Alle reacties Link kopieren
Lobeliaatje, in zo'n geval zou ik juist een aankoopmakelaar in de arm nemen. Die kent de markt en de verkopende partij en de kans is groot dat als er meerdere mensen gaan bieden dat een bod met aankoopmakelaar serieuzer genomen gaat worden dan zonder als de markt een beetje krap is.
Alle reacties Link kopieren
Ok, totaal onverwacht vanmorgen echt een droomhuis bezocht. Echt verliefd. En we kunnen het betalen. Nu snel schakelen met aankoopmakelaar over tactiek, er ligt al een bod... Duimen jullie voor ons?
Alle reacties Link kopieren
Spannend, SP! Ik duim voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een aankoopmakelaar Lady Day! Zeker gezien de afstand en dat wij niet goed in de huizenmarkt zitten in de Achterhoek. Het wordt heel hard duimen!

Ik ken het gevoel Sanpellegrino! Ik duim voor jullie en hoop dat wij ook geluk mogen hebben!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa we duimen voor elkaar. Aankoopmakelaar raad aan maandag een bod te doen. Wij gaan ons even beraden op het uiterste bedrag dat we willen betalen...
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk hè welk bod je moet doen?! Bij ons zijn er veel mensen die gaan bieden en die leggen allemaal een bod bij de notaris neer. Hoogste bod ‘wint’. Zo moeilijk wat je dan moet doen...🤔
Alle reacties Link kopieren
Het hoogste bod hoeft niet het beste bod te zijn he? Ik kreeg een bod zonder enig voorbehoud. Dat was aantrekkelijker voor mij dan eentje die net wat hoger lag met allerlei voorbehouden eraan vast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven