Wie is ook op jacht naar een koophuis?

06-05-2019 19:47 3351 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt.. wie is er ook op zoek naar een koopwoning in deze moeilijke markt?

Ik ben samen met mij vriend op zoek naar een kluswoning in de randstad. Het wordt ons eerste koophuis samen, op dit moment huren we nog.

We zijn op zoek naar een woning van minimaal 100m2 van rond de 300k en dan willen we voor nog ongeveer 100k eraan verbouwen.

We zijn nu zo'n 3 maanden actief aan het zoeken. We hebben 6 huizen bezichtigd en één keer een bod gedaan. Komend weekend staat weer een bezichtiging op de planning. Dit huis lijkt op Funda echt perfect wat we zoeken en we hebben al bedacht hoeveel we gaan (over) bieden als het in het echt ook zo fantastisch is.

Ik vind het heel spannend, maar vooral heel leuk allemaal. Ik hoop dat er hier meer mensen zijn die op zoek zijn en die gezellig mee willen kletsen.
Alle reacties Link kopieren
TiumPerfectum schreef:
03-12-2019 21:39
Ik zou toch de woonplaats op nummer 1 zetten.
Dat is ieder voor zich lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik weet in ieder geval nu een makelaar waarvan wij geen huis gaan kopen.

Het appartement wat ik vorige week had gezien, was meteen al verkocht onder voorbehoud. Omdat het op Funda en de website van de makelaar nog steeds als beschikbaar staat, heb ik maar eens een mailtje gestuurd waarom het niet als verkocht onder voorbehoud staat. Dit krijg ik als antwoord:

"Nadat de koopakte getekend is door de verkoper en koper heeft de koper nog 3 dagen bedenktijd. Na het verstrijken van de 3 dagen bedenktijd moeten wij de woning als verkocht onder voorbehoud op Funda plaatsen."

Volgens mij is na de 3 dagen bedenktijd de koop definitief (met uitzondering van ontbindende voorwaarden) en niet meer onder voorbehoud. Een makelaar die dat niet weet is in mijn ogen geen goede makelaar.
Alle reacties Link kopieren
Klopt niet wat je schrijft. Het voorbehoud ziet op de financiering en niet op de bedenktermijn. Dus de makelaar zit goed met zijn reactie.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je weet ook niet of en wanneer de koper getekend heeft.
Alle reacties Link kopieren
tulp09 schreef:
04-12-2019 08:49
Klopt niet wat je schrijft. Het voorbehoud ziet op de financiering en niet op de bedenktermijn. Dus de makelaar zit goed met zijn reactie.
Ik heb zelf 2 jaar geleden mijn appartement verkocht. Nadat ik het bod geaccepteerd had, ging mijn woning op verkocht onder voorbehoud. Nadat het koopcontract getekend was (dus niet nadat het voorlopige contract getekend was) ging de 3 dagen bedenktijd in voor de koper en daarna ging het op definitief gekocht.

Het staat overal, na het tekenen van beide partijen van de koopovereenkomst en na de 3 dagen bedenktijd van de koper, is de koop definitief en niet meer onder voorbehoud.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
03-12-2019 21:47
Dat is ieder voor zich lijkt me.
Je kan veel dingen veranderen aan een huis maar de plek niet.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
04-12-2019 08:45
Nou ik weet in ieder geval nu een makelaar waarvan wij geen huis gaan kopen.

Het appartement wat ik vorige week had gezien, was meteen al verkocht onder voorbehoud. Omdat het op Funda en de website van de makelaar nog steeds als beschikbaar staat, heb ik maar eens een mailtje gestuurd waarom het niet als verkocht onder voorbehoud staat. Dit krijg ik als antwoord:

"Nadat de koopakte getekend is door de verkoper en koper heeft de koper nog 3 dagen bedenktijd. Na het verstrijken van de 3 dagen bedenktijd moeten wij de woning als verkocht onder voorbehoud op Funda plaatsen."

Volgens mij is na de 3 dagen bedenktijd de koop definitief (met uitzondering van ontbindende voorwaarden) en niet meer onder voorbehoud. Een makelaar die dat niet weet is in mijn ogen geen goede makelaar.
Wat de makelaar zegt klopt. Na het tekenen en de 3 dagen bedenktijd is het verkocht onder voorbehoud (meestal voorbehoud financiering en bouwtechnische keuring). Hier eenzelfde verhaal, hebben een week geleden te horen gekregen dat een huis wat we wilden bekijken verkocht is, het staat nog steeds als beschikbaar ook op de website van de makelaar.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
04-12-2019 09:16
Ik heb zelf 2 jaar geleden mijn appartement verkocht. Nadat ik het bod geaccepteerd had, ging mijn woning op verkocht onder voorbehoud. Nadat het koopcontract getekend was (dus niet nadat het voorlopige contract getekend was) ging de 3 dagen bedenktijd in voor de koper en daarna ging het op definitief gekocht.

Het staat overal, na het tekenen van beide partijen van de koopovereenkomst en na de 3 dagen bedenktijd van de koper, is de koop definitief en niet meer onder voorbehoud.
De koop is definitief, maar onder voorbehoud van de voorwaarden van de kopende partij. En dat is logisch. Ik ben nu een huis aan het kopen. Mijn hypotheek is echter niet na die 3 dagen bedenktijd rond. Dan duurt eerder 4/5 weken. Dus tot die tijd, totdat wij de financiering rond hebben, is het nog verkocht onder voorbehoud. Aan ons, dat wel, de verkopende partij kan niet het huis nog aan iemand anders verkopen voor een hogere prijs ofzo. Wij hebben immers een koopcontract met elkaar afgesloten. Maar als ik de financiering toch niet rond krijg, dan komt het huis wel weer gewoon op de markt.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht had jouw koper geen ontbindende voorwaarden, Daantje. Mijn huis ging pas op verkocht onder voorbehoud toen mijn koper getekend had. Drie dagen later stond het op verkocht want de bedenktermijn was voorbij en ze had geen ontbindende voorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
Jullie tips hebben zijn vruchten afgeworpen hoor, de onderhandelingen zijn geslaagd en vandaag is ons eindbod geaccepteerd, whoehoee🎉 afgelopen dagen al eea qua hypotheek dossier opgebouwd en de adviseur zegt dat het heel goed moet lopen wil het niet lukken.
Ik kan het bijna niet geloven want op deze huizenmarkt lijkt het bijna too good to be true, maar we hebben gewoon echt mega mega veel geluk denk ik.
Tijd voor champagne!!!

Ps: nog een Vissen hier en ook mega ongeduldig :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Waaaah pip wat heerlijk! Gefeliciteerd!

Wij hebben gehoord dan onze financiering rond is, dus ook mega blij!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allebei!
Alle reacties Link kopieren
SanPellegrino schreef:
04-12-2019 17:45
Waaaah pip wat heerlijk! Gefeliciteerd!

Wij hebben gehoord dan onze financiering rond is, dus ook mega blij!
Jij ook gefeliciteerd!!! Spannend is het wel hé? Maar voor jullie kan er nu weinig meer misgaan... Wanneer is de overdracht?
Alle reacties Link kopieren
Yes...allebei gefeliciteerd!! Superleuk.

Zie je...het ligt aan het sterrenbeeld. Ach ja...niks aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Joehoe, ik doe mee! Het voelt helaas een beetje als een heilloze missie in de randstad, maar goed...

Leuk huis gezien waar we op willen bieden. Er ligt al een bod dus onze makelaar is gaan peilen of ons bod zin heeft maar daar nog niets over gehoord. Ik ben ongeduldig haha.
Alle reacties Link kopieren
pip-321 schreef:
04-12-2019 19:16
Jij ook gefeliciteerd!!! Spannend is het wel hé? Maar voor jullie kan er nu weinig meer misgaan... Wanneer is de overdracht?
Ja nu de financiering rond is, zien we geen beren meer op de weg. Eind dec!

Jullie ook veel plezier en succes met alles regelen :)

En als reactie op het laatste bericht: ik hoop dat jullie nog mee mogen bieden!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag werd ik gebeld door de makelaar of we al een beslissing hebben genomen. Hij had nog kijkers voor ons, die hebben waarschijnlijk geen interesse. Jammer dat de communicatie binnen het team dan niet helemaal correct verloopt, want ik heb gisteren al een mail gestuurd dat we geen bod doen. Toch vind ik het ook wel prettig dat hij nog even belt in ieder geval.

Krijg net een mail van een andere makelaar, een woning die nog niet eens op de website staat. Iets te duur voor ons en geen lift, dus dat gaat sowieso al niet werken. En dan een bad in de slaapkamer?!?!?! Nou nee, dank je wel.

Spannend Anadyomene. Ben je ook toevallig een Vis van sterrenbeeld? Die zijn allemaal ongeduldig.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor...zucht!

Wij zoeken een appartement. Krijg ik net een berichtje van iemand dat als we iets meer hypotheek nemen, dat we dan ook een huis met een tuin kunnen kopen. Duh?? Ik hoef geen tuin. We hebben een stacaravan met een gigantisch grote tuin waar we van half april tot half oktober wonen. Ik hoef in de herfst en winter geen tuin. Mijn vriend zit buiten te roken, die heeft aan een balkon genoeg.

Het is lief bedoeld, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Haha Daantje. Ik krijg dezelfde berichten. Iets meer hypotheek en dan kan ik een huis kopen. Ik wil geen huis. Ik houd niet van tuinieren. In mijn vorige huis zat ik ook nooit in de tuin. Klein balkon is prima voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd ook niet van tuinieren! Mijn vriend wel, voor hem is onkruid wieden een soort van therapie. Ik ben allang blij dat ik een tulp van een narcis kan onderscheiden. Je moet mij ook geen onkruid laten wieden, want ik trek geheid het verkeerde eruit en laat het onkruid staan.

Balkon vind ik ook prima, dan kunnen de katten ook niet ver naar buiten. En ook minder onderhoud.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vandaag bij een huis gekeken, in de mooiste wijk van het dorp en op loopafstand van school. Tuintje op het zuiden, heel erg leuk maar ontzettend duur zelfs voor mijn al dure woonplaats.

ouwen trouwens.
tiumperfectum wijzigde dit bericht op 17-02-2020 16:29
51.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TiumPerfectum schreef:
05-12-2019 19:57
Wij hebben vandaag bij een huis gekeken, in de mooiste wijk van het dorp en op loopafstand van school. Tuintje op het zuiden, heel erg leuk maar ontzettend duur zelfs voor mijn al dure woonplaats.

136m2, we zijn met zn vijven, jaren 30 2 onder een kap..... In een wat volksere wijk kunnen we iets veel groters krijgen... wat willen we :-o Kunnen ook een eindbod doen voor wat wij het waard vinden want de vraagprijs vinden wij veel te hoog.

Mensen hebben al een huis gekocht in een naastgelegen dorp dat iets goedkoper is, waar rambam38 (schrijf ik het goed) haar huis te koop heeft staan. Zij vonden het te klein met tieners. Je kunt op den duur nog wel uitbouwen trouwens.
Bambam, van de Flinstones 😜

Staat het huis al wat langer te koop? Je schrijft niet wat je van het huis vindt. Ben je verliefd? Dan zou ik inderdaad een lager bod neerleggen.
Bij ons nieuwe huis was ons eerste bod een ton lager dan de vraagprijs. Na wat heen en weer bieden hebben we het alsnog goedkoper gekregen dan dat we op voorhand voor mogelijk hielden.
Alle reacties Link kopieren
bambam38 schreef:
05-12-2019 22:16
Bambam, van de Flinstones 😜

Staat het huis al wat langer te koop? Je schrijft niet wat je van het huis vindt. Ben je verliefd? Dan zou ik inderdaad een lager bod neerleggen.
Bij ons nieuwe huis was ons eerste bod een ton lager dan de vraagprijs. Na wat heen en weer bieden hebben we het alsnog goedkoper gekregen dan dat we op voorhand voor mogelijk hielden.


We kijken verder!
tiumperfectum wijzigde dit bericht op 17-02-2020 16:29
16.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
05-12-2019 18:22


Spannend Anadyomene. Ben je ook toevallig een Vis van sterrenbeeld? Die zijn allemaal ongeduldig.
Mijn naam is haas... :lol:
Alle reacties Link kopieren
TiumPerfectum schreef:
05-12-2019 22:53
Nee, ik ben niet verliefd. Man ook niet dus we kijken denk ik verder. Huis is in de wijk Pekingpark en behalve dat het vlak bij school is, is het misschien niet zo gezellig voor de kids.

We kijken verder!
Jammer, maar verstandig. Je moet wel een klein kriebeltje in je buik krijgen van het idee dat je daar zult wonen, vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven