Wie is ook op jacht naar een koophuis?

06-05-2019 19:47 3351 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt.. wie is er ook op zoek naar een koopwoning in deze moeilijke markt?

Ik ben samen met mij vriend op zoek naar een kluswoning in de randstad. Het wordt ons eerste koophuis samen, op dit moment huren we nog.

We zijn op zoek naar een woning van minimaal 100m2 van rond de 300k en dan willen we voor nog ongeveer 100k eraan verbouwen.

We zijn nu zo'n 3 maanden actief aan het zoeken. We hebben 6 huizen bezichtigd en één keer een bod gedaan. Komend weekend staat weer een bezichtiging op de planning. Dit huis lijkt op Funda echt perfect wat we zoeken en we hebben al bedacht hoeveel we gaan (over) bieden als het in het echt ook zo fantastisch is.

Ik vind het heel spannend, maar vooral heel leuk allemaal. Ik hoop dat er hier meer mensen zijn die op zoek zijn en die gezellig mee willen kletsen.
Alle reacties Link kopieren
TjiepTjiep schreef:
24-05-2019 23:12
Gefeliciteerd🥳🥳🥳

Kan je dadelijk lekker inrichten❤️
Waar is “hier”? (Regio)
Bijna het uiterste noorden van het land. :)
Vavavoem schreef:
25-05-2019 10:09
Bijna het uiterste noorden van het land. :)


Gefeliciteerd :cheer2:
Wij hebben dus eerder twee aankoopmakelaars gehad. Die zochten en belden wat rond en gedroegen zich tijdens bezichtigingen net zo lam als de verkopende makelaar.

Maar we hebben er dus nu eentje die er echt zin in heeft. Deze gedraagt zich meer als een projectmanager en is heel grondig. Het huis wat we op het oog hebben is helemaal geanalyseerd en doorgerekend.

Als het goed is gaan we vandaag een bod uitbrengen. En volgens de aankoopmakelaar beginnen we €59.000 onder de vraagprijs o_o We kunnen het sowieso financieren en dat konden al onze voorgangers niet. Banken beginnen er niet aan en het is niet interessant voor investeerders. Ik hoop dat de verkoper dat begrijpt.

Willen jullie voor ons duimen?
Alle reacties Link kopieren
Succes Glitter. Ik hoop dat het gaat lukken.

Ik wilde ook nooit aan de aankoopmakelaar maar na bijna een jaar zoeken denk ik dat ik ook weinig keus heb. De huizen waar ik interesse in heb (en kan betalen) zijn al verkocht voordat ze op Funda komen.
Lady_Day schreef:
28-05-2019 07:31
Succes Glitter. Ik hoop dat het gaat lukken.

Ik wilde ook nooit aan de aankoopmakelaar maar na bijna een jaar zoeken denk ik dat ik ook weinig keus heb. De huizen waar ik interesse in heb (en kan betalen) zijn al verkocht voordat ze op Funda komen.


Thanks ik hoop het ook :-D


Zoek iig naar een aankoopmakelaar met 20+ reviews. En dat deze lokaal al verkoopmakelaar is geweest. Dan kent de aankoopmakelaar de markt en heeft ex-collega's die elkaar op de hoogte houden.

En ook een aankoopmakelaar kan NVM of VBO gecertificeerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn verkoopmakelaar zal ook mijn aankoopmakelaar worden. Ik krijg het een beetje benauwd want mijn huis komt binnen een paar weken op de markt en ik vermoed dat het snel verkocht zal zijn. Zou fijn zijn als ik een ander plekje had om naartoe te verhuizen O_o
Lady_Day schreef:
28-05-2019 07:48
Mijn verkoopmakelaar zal ook mijn aankoopmakelaar worden. Ik krijg het een beetje benauwd want mijn huis komt binnen een paar weken op de markt en ik vermoed dat het snel verkocht zal zijn. Zou fijn zijn als ik een ander plekje had om naartoe te verhuizen O_o

Heel herkenbaar. Hier ook zo. Alleen ons huis is nu verkocht en wij hebben ook nog niks. Hoop dat we gauw wat vinden. Anders wordt het bivakkeren bij mijn schoonouders. Wordt ik nu ook niet zo blij van.

Wens jullie allemaal heel veel succes! En ik zal voor jullie duimen!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mijn huis al zo lang verkopen en nu moet het maar, voordat de hele boel weer instort. En ja, ik zal moeten bivakkeren bij mijn vriend of moeder... zo is het dan maar even. Ik heb gelukkig niet veel spullen, dat scheelt.
Lady_Day schreef:
28-05-2019 10:48
Ik wil mijn huis al zo lang verkopen en nu moet het maar, voordat de hele boel weer instort. En ja, ik zal moeten bivakkeren bij mijn vriend of moeder... zo is het dan maar even. Ik heb gelukkig niet veel spullen, dat scheelt.
Oh dat is wel lekker! Weinig spullen. Dat gaat hier niet op. Mocht het echt op drama uitlopen en niks geen huis hebben.. Dan huren we wel een opslag. Bij mijn schoonouders kunnen we eigenlijk niks opslaan dus is zo'n opslag wel een uitkomst. Maar wel weer duur. Maar ja dat nemen we dan wel voor lief. Moet ook wel want keus hebben we niet.

Hoop dat we gauw wat horen van de makelaar. Zou fantastisch wezen als ons bod geaccepteerd zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Kun je eigenlijk ook bieden op meerdere huizen? Volgens een collega mag dat en kun je altijd je bod weer intrekken, maar ik vind dat wel spannend.
ZoeyMaar schreef:
28-05-2019 12:15
Kun je eigenlijk ook bieden op meerdere huizen? Volgens een collega mag dat en kun je altijd je bod weer intrekken, maar ik vind dat wel spannend.


Dat mag wel vermoed ik. Maar of het netjes is? Al kan ik mij voorstellen dat in een overgekookte markt alle middelen heilig zijn.
Ik vind het trouwens helemaal niet leuk zo’n proces van een huis kopen. Het is een aaneenschakeling van wachten-zenuwen-wachten-zenuwen..
GlitterCupcake schreef:
28-05-2019 12:27
Ik vind het trouwens helemaal niet leuk zo’n proces van een huis kopen. Het is een aaneenschakeling van wachten-zenuwen-wachten-zenuwen..
Dit dus. Wij zijn nu al een week in onderhandeling en het duurt mij nu wel te lang. Steeds een bod en dan weer 3 dagen wachten en dan hoor je weer een tijd niks... En ondertussen zit ik mij op te vreten. Hoop dat we het verlossende antwoord gauw krijgen
Alle reacties Link kopieren
Zelf 3 jaar geleden een ander huis gekocht. Kennis zoekt nu iets in het noorden (komt uit Randstad) en was helemaal verbaasd dat het hier ook zo’n overspannen markt is. Huizen zijn snel verkocht (of bouwval haha). Ben benieuwd of die verhitte markt ooit weer normaal gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me de laatste tijd over de huizenprijzen in het noorden. Het huis dat ik vorig jaar nog aan de prijs vond, kan volgend jaar opeens een ton meer waard zijn. Hetzelfde soort huis gaat nu de verkoop in vanaf 3 ton. Heel fijn voor ons natuurlijk, zeker als er een daadwerkelijke prijsverhoging plaatsvindt, maar de verschuiving baart ook wel ietwat zorgen. We gaan het zien. Keek net even op funda of ik het me niet had verbeeld, of dat het niet toevallig de huizen waren die wij tegen waren gekomen, maar nee, er zit echt een verschuiving in de prijzen.
Die markt is zo overspannen omdat mensen nu weer (vast) werk hebben en de rente op een hypotheek uber laag is. In het noorden was de werkeloosheid hoog en nu valt het weer mee. Dus die willen nu ook allemaal een huis.


Ik heb vannacht gedroomd over de sleuteloverdracht en het storten van een nieuwe vloer. Laten we hopen dat dit voorspelt dat de verkoper het bod zal accepteren :clown:
Alle reacties Link kopieren
In de stad Groningen is het om te janken qua aanbod. Op 1 inkomen een redelijk huis kopen is bijna niet te doen, zeker niet voor een starter. Nee, het is niet zo erg als in Amsterdam maar blij word ik er niet van.
Alle reacties Link kopieren
Dat is het ook @Glittercupcake. De crisis lijkt ook in het noorden voorbij, waardoor we nu wel een huizencrisis kunnen gebruiken. Gekheid natuurlijk. Maar het is inderdaad goed te merken dat het óók ons beter gaat. En dan ben ik vooral blij dat we al voorzien zijn, want anders werd het voor ons ook niet meer te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn aankoopmakelaar adviseert me om 12% boven de vraagprijs te bieden en nu word ik wel zenuwachtig. Ik wil het huis graag, maar ben toch wel bang dat het over een paar jaar minder waard is. Het is een klein appartementje, voor mij perfect, maar als de huizenprijzen dalen is het misschien niet zo populair? Wel op een A+ locatie in de Randstad.

Ik kom hier gewoon even mijn zenuwen uiten :D
Alle reacties Link kopieren
Zoey, als je van plan bent om er een lange tijd te wonen dan maakt het toch niet zo heel veel uit? Ik denk dat een A+ locatie in de Randstad altijd aantrekkelijk zal blijven.
Hier gaat het raar...

Gisteren aan onze makelaar doorgegeven dat als ons bod wordt afgewezen dat hij dan akkoord mag gaan met hun tegenbod. De gehele dag niks gehoord.
Nu vanochtend onze makelaar gebeld en die zegt dat hij hem gebeld heeft, zelfs een ouderwets SMS en een mail heeft gestuurd. Op al deze manieren heeft die makelaar nergens op gereageerd. Nu denken wij en onze makelaar dat de verkopende partij een spelletje speelt. Misschien dat ie meerdere kijkers heeft gehad en nu wacht wat deze mensen gaat doen. Wij zijn in onderhandeling maar het schiet niet op. Begin wat moedeloos te worden. Begin Augustus moeten we eruit... Ik hoop zo op een nieuw plekje voor ons!
Alle reacties Link kopieren
Als ik alleen ben zou het perfect zijn. Maar ik weet ook niet of ik binnen die 7 jaar een relatie krijg, mogelijk kinderen. Voor de komende jaren is het goed in elk geval en samenwonen en een kindje zou ook nog wel kunnen, maar daarna word het tijd voor iets groters. Mocht het zo lopen heb ik dan hopelijk wel een partner om een hogere hypotheek aan te gaan.

Mijn twijfel is dan ook meer: als het allemaal gaat zoals ik wil ga ik hier geen 10 jaar wonen! Maar ik kan nu de huizen waar ik 10 jaar zou willen wonen niet betalen. Dus dan liever een goedkoper appartement en veel aflossen. Mogelijk blijf ik lekker single en heb ik een heerlijk appartement. Mogelijk krijg ik een relatie en bouwen we samen wat op in dit huisje en kopen dan wat groters (alleen dan ben ik dus bang met restschuld te blijven zitten als de prijzen kelderen).

Mijn aankoopmakelaar zit niet echt te wachten op mijn geneuzel hierover, vandaar dat ik het hier post :nerd:
Alle reacties Link kopieren
lindybopophelia schreef:
29-05-2019 10:27
Hier gaat het raar...

Gisteren aan onze makelaar doorgegeven dat als ons bod wordt afgewezen dat hij dan akkoord mag gaan met hun tegenbod. De gehele dag niks gehoord.
Nu vanochtend onze makelaar gebeld en die zegt dat hij hem gebeld heeft, zelfs een ouderwets SMS en een mail heeft gestuurd. Op al deze manieren heeft die makelaar nergens op gereageerd. Nu denken wij en onze makelaar dat de verkopende partij een spelletje speelt. Misschien dat ie meerdere kijkers heeft gehad en nu wacht wat deze mensen gaat doen. Wij zijn in onderhandeling maar het schiet niet op. Begin wat moedeloos te worden. Begin Augustus moeten we eruit... Ik hoop zo op een nieuw plekje voor ons!
Dit is echt een naar gevoel, als je denkt dat de makelaar een spelletje speelt. Je kunt er zo weinig mee! Blijf ademen en er komt vast een goede oplossing.
Yes!!! Yes!! Yes!!! :yes:

We hebben een huis!!! Oh wat zijn we blij!!
1 augustus overdracht hopelijk en dan hebben we ons huis! Ons nieuw begin!

Vrijdag naar ons financieel adviseur en dan dingen eindelijk kunnen regelen!

Oh so happy, happy!!!
lindybopophelia schreef:
29-05-2019 19:00
Yes!!! Yes!! Yes!!! :yes:

We hebben een huis!!! Oh wat zijn we blij!!
1 augustus overdracht hopelijk en dan hebben we ons huis! Ons nieuw begin!

Vrijdag naar ons financieel adviseur en dan dingen eindelijk kunnen regelen!

Oh so happy, happy!!!


:cheer2: Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven