Wie is ook op jacht naar een koophuis?

06-05-2019 19:47 3351 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt.. wie is er ook op zoek naar een koopwoning in deze moeilijke markt?

Ik ben samen met mij vriend op zoek naar een kluswoning in de randstad. Het wordt ons eerste koophuis samen, op dit moment huren we nog.

We zijn op zoek naar een woning van minimaal 100m2 van rond de 300k en dan willen we voor nog ongeveer 100k eraan verbouwen.

We zijn nu zo'n 3 maanden actief aan het zoeken. We hebben 6 huizen bezichtigd en één keer een bod gedaan. Komend weekend staat weer een bezichtiging op de planning. Dit huis lijkt op Funda echt perfect wat we zoeken en we hebben al bedacht hoeveel we gaan (over) bieden als het in het echt ook zo fantastisch is.

Ik vind het heel spannend, maar vooral heel leuk allemaal. Ik hoop dat er hier meer mensen zijn die op zoek zijn en die gezellig mee willen kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, Lindy!!!
Dank jullie wel! We zijn zo blij! Nu kunnen we een beetje concrete plannen maken.
Alle reacties Link kopieren
Van harte Lindy!
Onze hypotheek is rond, dus de koop is officieel! Jeeeeej, zo blij en zo'n zin in!
Erger je niet, verwonder je slechts.
zomermeiske schreef:
30-05-2019 16:40
Van harte Lindy!
Onze hypotheek is rond, dus de koop is officieel! Jeeeeej, zo blij en zo'n zin in!


:cheer2: Wanneer kan je er in?
Wij hebben dinsdag een bod uit laten brengen. Ver onder de vraagprijs. Lijkt gek in deze tijd maar volgens de aankoopmakelaar een slimme zet. Het staat al maanden te koop en niet iedereen ziet de pluspunten van het huis. Als ik het huis door-app aan vrienden krijg ik deze terug: :wtf: :nooo: :-| :popcorn:

Maar tot nu toe niks gehoord. Totale stilte vanuit de verkopende makelaar.

We zijn gister wel langs het huis gereden omdat we een bezichtiging in een huis verderop hadden. Stond de eigenaar in de voortuin. Gaf toch een gek gevoel om die oude man zo tevreden in zijn tuintje te zien schoffelen :)
GlitterCupcake schreef:
31-05-2019 10:09
:cheer2: Wanneer kan je er in?
9 aug. Overdracht

15 aug. Overdracht oude huis.
6 dagen om te verhuizen.
Dat lukt wel aangezien we al veel hebben ingepakt.

Oh ja en we hebben vanmiddag besloten om te gaan trouwen :woa:
lindybopophelia schreef:
31-05-2019 18:34
9 aug. Overdracht

15 aug. Overdracht oude huis.
6 dagen om te verhuizen.
Dat lukt wel aangezien we al veel hebben ingepakt.

Oh ja en we hebben vanmiddag besloten om te gaan trouwen :woa:

Waaaaah! :cheer2: Gefeliciteerd!
Wij hebben te horen gekregen dat we na het weekend een reactie horen op ons bod. Ik ben in tijden niet zo zenuwachtig geweest :-*
Alle reacties Link kopieren
Onze hypotheek is ook rond, heeft 3 dagen geduurd.
Over 4 weken zijn we aan het verhuizen.
Ik moet nu wel lachen dat er genoeg mensen zeiden dat 6 weken echt te weinig tijd was om een hypotheek te krijgen.
Het heeft bij ons sinds het tekenen van het koopcontract 2 weken geduurd.
Volgende week vrijdag de bindende offerte tekenen, en dan zijn we ook 8 jaar samen.
swimkim wijzigde dit bericht op 01-06-2019 22:48
Reden: letter teveel
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Glittercupcake; whaaa wat spannend zeg! Dus nog even nagels bijten dit weekend.
En; als jullie de pluspunten van het huis maar zien toch? :-)

@Lindy, van harte met de verloving en wat kunnen jullie al snel over; heerlijk zeg!

@Swimkim, fijn! En ook al zo snel verhuizen :-)
Bij ons duurde het wat langer vanwege een eigen zaak, maar zeker geen 6 weken. Week of 3 / 4 wel..

Wij gaan pas over een paar maandjes over, als huidige eigenaren (hoop ik voor ze, haha) iets anders hebben. Wij hebben geen haast. Datum staat, maar wegens herkenbaarheid noem ik die even niet haha.
Erger je niet, verwonder je slechts.
swimkim schreef:
31-05-2019 21:18
Onze hypotheek is ook rond, heeft 3 dagen geduurd.
Over 4 weken zijn we aan het verhuizen.
Ik moet nu wel lachten dat er genoeg mensen zeiden dat 6 weken echt te weinig tijd was om een hypotheek te krijgen.
Het heeft bij ons sinds het tekenen van het koopcontract 2 weken geduurd.
Volgende week vrijdag de bindende offerte tekenen, en dan zijn we ook 8 jaar samen.


Dat is idd vlot! Was het een makkelijke of ingewikkelde hypotheek. Dus zijn jullie zzper of financiert de bank de verbouwing mee? Of was het gewoon jij + hem = x bedrag en het huis is x getaxeerd?
Dank jullie wel voor de felicitaties! :redrose:

Gisteren in sneltreinvaart dingen al geregeld voor ons trouwen. We houden het klein en simpel maar ik heb wel een mooi jurkje gekocht en dat komt straks binnen.

Gisteren ook de hypotheek opgezet. Zodra wij het taxatierapport binnen hebben kunnen we het inscannen naar de financiel adviseur en dan is het 1 druk op de knop en aangevraagd! Adviseur weet zeker dat het allemaal snel geregeld is dus wij zijn nu bezig met de voorbereidingen van het inpakken.

Gisteravond met schoonmoeder even langs het nieuwe huis gelopen en wat is het toch een mooi huis! :heart:
We hebben er zoveel zin in! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Je eisen bijstellen wat betreft gemeente? In bijv. Hoorn koop je voor onder de 3 ton al een rijtjeshuis. Of Monnickendam dichterbij en dan wel duurder.
Alle reacties Link kopieren
Het huis is woensdag getaxeerd. Precies de prijs die de financieel adviseur had verwacht. En ons bod dat is aanvaard, of in ieder geval zijn tegenbod dat wij hebben geadviseerd, is goed gebleken. Ik moet nog wat documenten aanleveren, maar krijg opeens koudwatervrees. Wil ik dit wel, kunnen we niet beter blijven wonen waar we nu wonen. Dat is een off-day tussendoor, dus ik weet zeker dat het morgen weer anders is, maar toch... Gefeliciteerd met de aankopen die zijn gedaan! :)
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
31-05-2019 22:24
Dat is idd vlot! Was het een makkelijke of ingewikkelde hypotheek. Dus zijn jullie zzper of financiert de bank de verbouwing mee? Of was het gewoon jij + hem = x bedrag en het huis is x getaxeerd?
Dat laatste, alles heel easy. Samen konden we x lenen, huis gekocht voor iets minder en ook zo getaxeerd.
Dacht dat we nog wat documenten moesten aanleveren na het rente-aanbod. Maar bleek dat we alles al hadden. En dan kan het dus snel gaan.
En een tussenpersoon die gewoon zijn werk goed doet.
swimkim schreef:
01-06-2019 22:50
Dat laatste, alles heel easy. Samen konden we x lenen, huis gekocht voor iets minder en ook zo getaxeerd.
Dacht dat we nog wat documenten moesten aanleveren na het rente-aanbod. Maar bleek dat we alles al hadden. En dan kan het dus snel gaan.
En een tussenpersoon die gewoon zijn werk goed doet.
Klinkt idd heel makkelijk!

Ik hoop ook zo dat onze financieeladviseur doet wat ie moet doen.. Dat is echt goud waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds op jacht. Bod op het ene huis niet geaccepteerd. Nu maar weer wachten op iets vergelijkbaars en dan nog ietsje hoger bieden. Ben nog niet zo lang bezig, dus ik heb er nog wel zin in!
De eigenaren van het huis waar wij €59.000 onder de vraagprijs hebben geboden zijn niet pissig geworden en willen graag een ‘beetje hoger bod ontvangen’ :wtf:

Eh ok. Dat doen we dan maar. De aankoopmakelaar wil niet te snel reageren dus het is weeeeer afwachten. Ik haat afwachten (6)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd voor de kopers! Wat moet doet een fijn gevoel zijn!

Glitter: dit is het spel dat ze spelen. Maar weet je, jij kan dat spel meespelen. Laat hen maar wachten. Of doe 1 finaal bod met deadline, bijv: 350k voor 17u vandaag reactie.

Succes!
GlitterCupcake schreef:
03-06-2019 14:28
De eigenaren van het huis waar wij €59.000 onder de vraagprijs hebben geboden zijn niet pissig geworden en willen graag een ‘beetje hoger bod ontvangen’ :wtf:

Eh ok. Dat doen we dan maar. De aankoopmakelaar wil niet te snel reageren dus het is weeeeer afwachten. Ik haat afwachten (6)

Lijkt het spelletje bij ons wel. Wordt je gek van. Zo niet leuk! En zo frustrerend!

Ik wens je heel veel geluk!

Wij hebben vandaag personalia voor het koopcontract opgestuurd. Dus we hopen dat we deze week nog kunnen tekenen voor het pinksterweekend.
Wat een gedoe allemaal
Alle reacties Link kopieren
Ik sprak vandaag met een makelaar die vertelde dat er ook nog een ander leuk spelletje is. Koper en verkoper zijn er uit. Koper tekent het contract, verkoper heeft nog niet getekend en krijgt een beter bod en degene die dacht dat ze een huis gekocht hadden is de lul want verkoper gaat met de hogere bieder in zee.

Ik krijg het helemaal benauwd hiervan. Mijn eigen huis ben ik zo kwijt... en dan moet ik dus ook die gekke mallemolen in.... ugh.
SanPellegrino schreef:
03-06-2019 20:04
Gefeliciteerd voor de kopers! Wat moet doet een fijn gevoel zijn!

Glitter: dit is het spel dat ze spelen. Maar weet je, jij kan dat spel meespelen. Laat hen maar wachten. Of doe 1 finaal bod met deadline, bijv: 350k voor 17u vandaag reactie.

Succes!

Ik ben bang dat die tactiek in het gemoedelijke Brabant bij een verkoper van 80+ niet goed zal vallen :lol:

Onze aankoopmakelaar gaat vandaag een nieuw bod uitbrengen. Eens kijken wat daar van komt :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ik voel zo met jullie mee allemaal, haha! Wat een drama hè. Wij zijn ook al een halfjaar bezig met het zoeken naar een (toch wel instapklare) woning. Wil niet echt lukken omdat iedereen steeds gigantisch overbiedt. Nu zitten we er toch maar over na te denken om te kijken naar een woning waar nog heel veel aan gedaan moet worden zodat we misschien meer kans maken. Ugh... Schiet niet op zo.

Wel héél fijn voor de mensen hier waarbij het al is gelukt! Het kan dus tóch! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Wittestip... ik ben ook al een tijdje aan het zoeken. Het probleem in mijn stad (in het Noorden) is dat veel huisjes in het goedkopere segment worden gekocht door beleggers. Ik had een heel mooi huisje op het oog, gehoord via via en meteen een bod gedaan nadat ik was wezen kijken. Zoeft er daarna iemand langs die 30.000 meer biedt. Die heeft het gekocht en daarna verhuurd voor 1300 euro per maand.

Ik wilde er niet aan meedoen, aan die gekkigheid en dacht slim te zijn door te gaan huren.... helaas liggen de huren voor een okay appartement hier tussen de 1200 en 1500 euro per maand. Ik vind het niet erg om ietsje meer te betalen maar met een hypotheek kom ik daar lang niet aan. Toch een beetje zonde dan.

Ik heb nu een aankoopmakelaar ingeschakeld want een van de problemen die ik hier heb ondervonden is dat tegen de tijd dat de huizen op funda staan ze alweer verkocht zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
05-06-2019 09:25
Wittestip... ik ben ook al een tijdje aan het zoeken. Het probleem in mijn stad (in het Noorden) is dat veel huisjes in het goedkopere segment worden gekocht door beleggers. Ik had een heel mooi huisje op het oog, gehoord via via en meteen een bod gedaan nadat ik was wezen kijken. Zoeft er daarna iemand langs die 30.000 meer biedt. Die heeft het gekocht en daarna verhuurd voor 1300 euro per maand.

Ik wilde er niet aan meedoen, aan die gekkigheid en dacht slim te zijn door te gaan huren.... helaas liggen de huren voor een okay appartement hier tussen de 1200 en 1500 euro per maand. Ik vind het niet erg om ietsje meer te betalen maar met een hypotheek kom ik daar lang niet aan. Toch een beetje zonde dan.

Ik heb nu een aankoopmakelaar ingeschakeld want een van de problemen die ik hier heb ondervonden is dat tegen de tijd dat de huizen op funda staan ze alweer verkocht zijn.
30.000 meer! Bizar! Ik word er echt moedeloos van als ik hoor dat mensen rustig met alle gemak zo’n bedrag meer bieden dan jijzelf. Wat jammer voor je dat dat huis het niet is geworden.

Wij zijn op zoek naar een woning in Noord-Holland, wonen momenteel ook in een huurwoning maar wordt echt te krap nu (met een kindje van 1) en inderdaad vooral als je kijkt naar wat je er maandelijks voor kwijt bent aan huur. Gewoon weggegooid geld.

Een aankoopmakelaar lijkt me zeker handig.. Merk je dat dat in je voordeel werkt? Wij zitten daar ook over na te denken maar aangezien je daar ook best wat voor betaalt hoop ik wel dat het dat geld ook echt waard is..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven