Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Wie kent dit merk mottenval?

24-07-2019 00:10 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb last van motten, al een hele tijd. "Ooit" had ik geweldige dingen, namelijk vallen met een soort lijm, licht lila/paarsig van kleur aan de buitenkant, die de motten aantrokken. Ik weet niet meer waar ik ze toentertijd heb gekocht, en kan ze dus nu ook nergens meer vinden! Wie weet welke ik bedoel? Andere merken werken niet.

Ik heb al tevergeefs gezocht bij: HEMA, Blokker, Action, Kruidvat, Etos. Ik heb nu een andere soort val, maar die helpen echt niet. Ik zoek specifiek dit merk en een winkel waar het verkocht wordt.

Alvast bedankt!
Deze?
https://www.action.com/nl-nl/p/citin-mottenval-/

Of deze?
https://www.123schoon.nl/Vapona-mottenc ... i6614.html
Ja dat klopt maar dat heeft hier nu even niks mee te maken
Zelf knip ik elk jaar verse lavendel af en leg dat in oude sokken in mijn kasten. Werkt erg goed en ruikt beter dan mottenballen.
Nachtvlinder (toepasselijke naam, trouwens ;-) ), dit lijkt erop hoor, maar dit zijn hangers en ik zoek naar vouwbare "driehoeken" als val (?, ik probeer echt zo duidelijk mogelijk te zijn). De hangers werken niet, want de motten zitten ook niet in een kledingkast. Mottenballen is dus ook niet wat ik zoek.

Ik heb deze specifieke vallen ooit gehad en de motten vlogen er direct in en bleven plakken. Dat staat me nog erg bij; bij het openmaken ervan had ik er al 3 gevangen. Beste ooit, maar helaas nu voor mij onvindbaar. Ik heb nu spul van "pest-stop" (rode verpakking), maar daar vliegen ze gewoon weer uit.

Bedankt voor het meedenken!
Geen idee of de strips paars zijn...
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dit zijn driehoekjes

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
24-07-2019 00:25
Geen idee of de strips paars zijn...
Nee helaas is dit 'm ook niet
Enn schreef:
24-07-2019 00:26
Dit zijn driehoekjes

De buitenkant van de driehoekjes was echt lila/licht-paarsig. Maar het type val komt wel overeen, bedankt!
Grote insectenlamp werkt hier trouwens ook, maar het stinkt wel naar verbrand haar :-[
En evt. Gaan kijken bij Boerenbond of tuincentrum.
Een paars driehoekje

ik volg even
Carpe Diem
Die van de action zijn paars lila en kun je ook in een driehoek vouwen. Werken heel erg goed, heb er honderden mee gevangen toen we een plaag hadden.

Bekijk even welke mot je hebt, vruchtmot of de andere, kledingmot. Ik had dus ergens een bakje wintervoer voor vogels staan en daar hadden ze hun nest in gemaakt. Weken hebben we gezocht naar de oorzaak, duizend motten gevangen en toen ontdekt.
Ook blokjes cederhout zouden moeten werken. Lijkt me typisch iets voor Ali. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
24-07-2019 09:01
Ook blokjes cederhout zouden moeten werken. Lijkt me typisch iets voor Ali. :proud:
Maar dat doet het niet :cry: of in ieder geval niet voldoende
Carpe Diem
Deze ?

Als je zoekt op feromonen (levensmiddelen)mottenval, heb je meer kans. Dierenspeciaalzaken willen ze ook nog weleens verkopen.

Mocht je Vlaams zijn. Deze verpakking lijkt meer op je beschrijving;

Foutloo

En bij deze is er iets paars.

https://www.drogisterij.net/huishoudeli ... 0322221374
Foutloo

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven