Wonen in Amersfoort-Vathorst/Hooglanderveen ervaringen

21-09-2021 21:22 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn op zoek naar onze eerste koopwoning. Wij zouden het liefst in de omgeving van Zeist/Utrechtse Heuvelrug wonen. Het aanbod is echter erg laag.
We zien in Amersfoort-Vathorst huizen te koop staan die erg naar onze smaak zijn en waar je wat meer huis (en tuin) voor je geld krijgt. We zijn er onlangs doorheen gereden, maar we zijn nu wel erg benieuwd naar de ervaringen van jullie met het wonen in deze omgeving.

Wij twijfelen erg. Onze voorkeur gaat nu naar Zeist (of omgeving) uit, omdat we het daar kennen en vrienden en familie in de buurt hebben wonen. Ook kunnen we nu met de fiets naar het werk. Als we in Amersfoort Vathorst gaan wonen zijn we aangewezen op het OV en hebben we een langere reistijd naar het werk.

Daarentegen spreekt ons een grotere woning voor minder geld natuurlijk wel aan.

We vonden de huizen die we hebben gezien erg dicht op elkaar staan. Het was redelijk volgebouwd. Vinden jullie dat storend? Raden jullie bepaalde stukken/wijken aan?
En hebben jullie verder nog voor- en nadelen van het wonen in deze omgeving?

Daarnaast ben ik benieuwd of jullie ervaringen hebben met aankoopmakelaars die zowel woningen zoeken in Zeist en omgeving als in Amersfoort. Weten jullie kantoren of zijn we genoodzaakt om twee makelaars in de arm te nemen?
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk ieder zijn smaak maar ik zou nooit in Vathorst willen wonen. Hoewel inderdaad daar echt mooie huizen zijn, voor mij is de plek waar mijn huis staat heel erg belangrijk. En ik zou ongelukkig worden in een nieuwbouwwijk.

Amersfoort zelf vind ik wel leuk maar dan wel echt in de (binnen)stad.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie vanuit Driebergen ook nog op de fiets naar je werk?

En met een aankoopmakelaar bij Makelaarsland kun je door het hele land zoeken in principe. Hebben wij ook ingeschakeld zodat we ons zoekgebied indien nodig konden verbreden/verplaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Roseaux schreef:
21-09-2021 21:49
Kunnen jullie vanuit Driebergen ook nog op de fiets naar je werk?

En met een aankoopmakelaar bij Makelaarsland kun je door het hele land zoeken in principe. Hebben wij ook ingeschakeld zodat we ons zoekgebied indien nodig konden verbreden/verplaatsen.
Driebergen is inderdaad ook zeker een optie en betrekken we ook bij ons zoekgebied. Het lijkt er echter op dat het aanbod in Driebergen nog minder is dan in Zeist en de prijzen erg hoog.

Dank voor de tip van Makelaarsland. Daar ga ik me verder in verdiepen!
Ik vind Vathorst /Hooglanderveen wel compleet anders dan Zeist. Maar goed. Ligt er ook weer aan waar in Zeist denk ik.

Maar Amersfoort is een leuke stad. Als je hele leven gericht is op Utrecht zou ik toch in Zeist / Soest gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Amersfoort is een leuke en fijne stad om te wonen, maar Vathorst had net zo goed ergens anders kunnen liggen. Kortom, je merkt er daar niet zoveel van dat je in Amersfoort zit. Wat mij vooral niet aanspreekt in vathorst is het gebrek aan natuur in de omgeving. Het is een en al huis, steen en beton met hier en daar wat aangelegd groen. En je zit best ver vh centrum van Amersfoort af.

Wil je echter in een leuke wijk in Amersfoort wonen dan moet je een zak geld meenemen, of genoegen nemen met minder ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus woont in Vathorst en heeft het er erg naar haar zin. Mooie, fijne huizen, goede sfeer en aan de ene kant het 'dorpse' omdat het een duidelijk afgescheiden wijk is, aan de andere kant ben je zo in het centrum van Amersfoort.

Ik ben er vaak op bezoek en kan erg genieten van de gemoedelijke sfeer die er hangt. En het ligt er een beetje aan in welk deel je bent maar het zijn echt niet allemaal stenen zonder groen. Genoeg parkjes, speeltuinen en oorspronkelijk groen. En alle voorzieningen binnen handbereik, alles is dichtbij wat erg prettig is.

Wel is de wijk behoorlijk gericht op gezinnen.
Alle reacties Link kopieren
Amersfoort is inderdaad heel leuk maar Vathorst is geen Amersfoort. Tenminste niet qua sfeer. Als je van Vinex wijken en rotondes houdt dan zit je daar goed. Em het krioelt daar van de kinderen met hippe bakfiets moekes.
Voel je dat je daartussen past dan doen, anders verder zoeken.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van ons wonen er. Met kinderen erg leuk. De laak is erg veel steen. Andere delen ook groener. In vergelijking met andere nieuwbouwwijken us het lekker afwisselend. Inderdaad geen binnenstad amersfoort maar on 25 minuten op de fiets ben je in het centrum. Kattenbroek is 20 minuten fietsen centrum dus veel maakt het niet uit. OV is erg goed geregeld met ns station en bussen rechtstreeks naar uithof en utrechtcs.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in Schothorst (ook leuk trouwens) en komen regelmatig in Vathorst omdat er grote speeltuinen zijn waar de kinderen zich goed kunnen vermaken. Vantevoren had ik geen positief beeld van de wijk, maar het valt me heel erg mee. Veel mooie huizen, genoeg voorzieningen en een aardig winkelcentrum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven