Wonen in Gennep

19-03-2023 16:21 31 berichten
Over een tijdje verhuis ik naar noord limburg en ik zit me te orienteren op waar.
Nu ken ik de omgeving niet heel goed. Ik sta we ingeschreven bij een woningbouwvereniging waar Gennep ook onder valt.

Gennep spreekt me aan omdat er veel natuur in de buurt is, het is klein (fijn) maar toch groot genoeg voor wat winkels.

Is Gennep leuk om te wonen? Rustig? Redelijk vriendelijke mensen of juist ons-kent-ons?
Ik ben afhankelijk van sociale huur, zijn er wijken of straten die ik beter zou kunnen vermijden omdat ze slecht bekend staan?

Binnenkort ga ik er een dagje heen, sfeerproeven. Maar tips en info zijn nu al welkom!
anoniem_654df097a3042 wijzigde dit bericht op 19-03-2023 17:27
6.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Zolang je accepteert dat je er nooit echt tussen komt is Gennep prima. Nieuw Bergen zou beter zijn, meer import.
AliM schreef:
19-03-2023 16:54
Zolang je accepteert dat je er nooit echt tussen komt is Gennep prima. Nieuw Bergen zou beter zijn, meer import.
Ok, dan ga ik me ook verdiepen in nieuw Bergen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien kun je ook eens in Venray gaan kijken?
Al is het daar wel zeer afhankelijk van in welke wijk je woont als ik kennisen mag geloven.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
cowandchicken schreef:
19-03-2023 17:19
Misschien kun je ook eens in Venray gaan kijken?
Al is het daar wel zeer afhankelijk van in welke wijk je woont als ik kennisen mag geloven.
Dank je voor de tip, maar zover zuidelijk wil ik niet gaan. Sta daar ook niet ingeschreven bij de woningbouw.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gennep…nee, gewoon echt niet doen, Siebengewald idem dito, ook niet doen.
Venray kan prima, zolang je niet in het Brukske gaat wonen, maar Venray viel sowieso al af las ik.

En Oeffelt? Is dat niets? Of misschien Mook of Milsbeek?
uggs wijzigde dit bericht op 19-03-2023 17:31
3.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Foutje
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je nog keuze aangezien je zegt binnenkort naar Gennep te verhuizen?
Waar kom je vandaan en wat is de reden dat je in die regio kijkt? Je bent afhankelijk van sociale huur zeg je, in welke regio's sta je ingeschreven? Misschien kunnen we met je meekijken.
uggs schreef:
19-03-2023 17:28
Gennep…nee, gewoon echt niet doen, Siebengewald idem dito, ook niet doen.
Venray kan prima, zolang je niet in het Brukske gaat wonen, maar Venray viel sowieso al af las ik.

En Oeffelt? Is dat niets? Of misschien Mook of Milsbeek?
Waarom zo stellig niet doen?

Oeffelt zou kunnen.
Milsbeek / Mook etc zou ik heel graag willen, maar daar sta ik pas sinds heel kort ingeschreven bij de woningbouw, dus dat gaat hem helaas niet worden.
minnimouse schreef:
19-03-2023 17:34
Heb je nog keuze aangezien je zegt binnenkort naar Gennep te verhuizen?
Waar kom je vandaan en wat is de reden dat je in die regio kijkt? Je bent afhankelijk van sociale huur zeg je, in welke regio's sta je ingeschreven? Misschien kunnen we met je meekijken.
Ik ben me aan het orienteren. Sta ingeschreven regio noordoost Brabant en stukje Limburg (gennep). Natuur is heel belangrijk en Gennep ligt wat dat betreft echt heel gunstig.
Alle reacties Link kopieren Quote
en Boxmeer?
Florence71 schreef:
19-03-2023 18:07
en Boxmeer?
Even gekeken waar het precies ligt, maar nee, dat gaat hem niet worden.
anoniem_654df097a3042 wijzigde dit bericht op 19-03-2023 18:19
31.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Boxmeer is leuk wonen, aan de Maas, gauw in de natuur. Makkelijk integreren. Groter dan Gennep met voldoende voorzieningen qua winkels , OV en horeca. Gemoedelijke sfeer, maar anoniem genoeg.
Mijn schoonfamilie woont er en ik vind vooral dat er gruwelijk veel over dorpsgenoten geroddeld wordt op een nare manier. Heel anders dan het dorp waar ik vandaan kom, en dat is al ons-kent-ons.

Ook verdwijnen er steeds meer winkels. Wat ik begreep, is nu zelfs de laatste groenteboer verdwenen. Supermarkten zijn er wel voldoende, maar schoonfamilie wijkt voor slager, bakker, kaasboer en ook andere voorzieningen steeds vaker uit naar omliggende gemeentes. OV is ook maar matig.
Kaascracker schreef:
19-03-2023 18:19
Mijn schoonfamilie woont er en ik vind vooral dat er gruwelijk veel over dorpsgenoten geroddeld wordt op een nare manier. Heel anders dan het dorp waar ik vandaan kom, en dat is al ons-kent-ons.

Ook verdwijnen er steeds meer winkels. Wat ik begreep, is nu zelfs de laatste groenteboer verdwenen. Supermarkten zijn er wel voldoende, maar schoonfamilie wijkt voor slager, bakker, kaasboer en ook andere voorzieningen steeds vaker uit naar omliggende gemeentes.
Dat klinkt niet tof, dat negatieve geroddel. Daar ben ik, uit een middelgrote stad, niet aan gewend.
Ik wil heel graag weg uit de stad, landelijk wonen met mooie natuur in de buurt. Maar moet denk ik ook wel wennen aan dorpsmentaliteit. Dat mensen meer op elkaar letten enz. Wel iets om rekening me te houden.
Florence71 schreef:
19-03-2023 18:19
Boxmeer is leuk wonen, aan de Maas, gauw in de natuur. Makkelijk integreren. Groter dan Gennep met voldoende voorzieningen qua winkels , OV en horeca. Gemoedelijke sfeer, maar anoniem genoeg.
Dat klinkt wel goed. Ze hebben ook een station, dat is wel fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
als je afhankelijk bent van het OV dan zou ik of aan de westkant van de maas gaan zitten, of niet ten zuiden van Gennep.
Hmm, ik kijk nu ook naar Cuijk, dat ligt op zich ook goed.
Ook maar eens in verdiepen.
AliM schreef:
19-03-2023 18:28
als je afhankelijk bent van het OV dan zou ik of aan de westkant van de maas gaan zitten, of niet ten zuiden van Gennep.
Ja, daar kijk ik nu ook. Bijv naar Cuijk, dat ligt gunstig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind Gennep een naar dorp met een vervelende, nare sfeer. Veel ons kent ons en daar ga je niet/moeilijk tussen komen als buitenstaander. Erg gesloten ook.

Boxmeer of Cuijk zou ik dan ook eerder naar kijken. Heel eerlijk: alles tussen en Venray en de grens met Brabant vind ik zelf nogal discutabel. En dan kom ik zelf enigszins uit die regio…als je kunt kiezen zou ik dan ook eerder voor Brabant kiezen.
uggs schreef:
19-03-2023 19:05
Ik vind Gennep een naar dorp met een vervelende, nare sfeer. Veel ons kent ons en daar ga je niet/moeilijk tussen komen als buitenstaander. Erg gesloten ook.

Boxmeer of Cuijk zou ik dan ook eerder naar kijken. Heel eerlijk: alles tussen en Venray en de grens met Brabant vind ik zelf nogal discutabel. En dan kom ik zelf enigszins uit die regio…als je kunt kiezen zou ik dan ook eerder voor Brabant kiezen.
Dank je Uggs, Gennep klinkt niet fijn. Ik ga me eens verder orienteren op Cuijk, dat ligt gunstig, ook voor de natuur net over de Maas. Is ook iets groter, heeft station etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
uggs schreef:
19-03-2023 19:05
Ik vind Gennep een naar dorp met een vervelende, nare sfeer. Veel ons kent ons en daar ga je niet/moeilijk tussen komen als buitenstaander. Erg gesloten ook.

Boxmeer of Cuijk zou ik dan ook eerder naar kijken. Heel eerlijk: alles tussen en Venray en de grens met Brabant vind ik zelf nogal discutabel. En dan kom ik zelf enigszins uit die regio…als je kunt kiezen zou ik dan ook eerder voor Brabant kiezen.
welke dorpen bedoel je met tussen Venraij en Brabant?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat negatief allemaal… ik heb zowel in Cuijk, Gennep + verschillende dorpen er omheen gewoond. Oorspronkelijk kom ik uit een middelgrote stad. Ik merk niet veel verschil, eerlijk gezegd, qua openheid van mensen. Ook niet in eventueel geroddel.

Ik zou eerder kijken naar voorzieningen. Ben je afhankelijk van openbaar vervoer, dan zou ik voor Boxmeer of Cuijk gaan.
Qua winkelaanbod is Boxmeer gezelliger.

Ik ben zelf juist aan de Limburgse kant vd maas gaan wonen, omdat ik de omgeving mooier vind. Ik word iig altijd heel blij als ik weer in die omgeving thuis kom.
professorpoopsnagle wijzigde dit bericht op 19-03-2023 21:55
9.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Cuijk zou ik niet gaan wonen. Nare sfeer en vaak gedoe met allerlei illegaals. Boxmeer vind ik zelf wel oké.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Cuijk zou ik niet doen ( tenzij je echt in een goede wijk terecht kan komen, je hebt er nl echt wijken waar je niet wil wonen)
Boxmeer is qua voorzieningen het fijnste denk ik.
Qua geroddel in Gennep zul je daar als 'import' niet heel veel last van hebben denk ik. Zijn best wat nieuwe wijken al bijgekomen en behoorlijk wat mensen vanuit heel Nederland die bv in Nijmegen werken. Verbinding met Nijmegen is met de bus prima te doen.
In de wat kleinere dorpen er omheen zou ik als 'nieuweling' stuk minder snel gaan wonen. Daar is het over het algemeen wel echt ' ons kent ons' en kom je niet makkelijk tussen.
Maar overal geldt dat je het jezelf naar de zin moet maken. In Gennep zijn echt wel leuke verenigingen waar je je bij aan kunt sluiten, paar prima restaurants en wat winkels.
Als zelfs de gouverneur van Limburg er met plezier woont zal het zo slecht nog niet zijn toch ;-)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven