Wonen in Gennep

19-03-2023 16:21 31 berichten
Over een tijdje verhuis ik naar noord limburg en ik zit me te orienteren op waar.
Nu ken ik de omgeving niet heel goed. Ik sta we ingeschreven bij een woningbouwvereniging waar Gennep ook onder valt.

Gennep spreekt me aan omdat er veel natuur in de buurt is, het is klein (fijn) maar toch groot genoeg voor wat winkels.

Is Gennep leuk om te wonen? Rustig? Redelijk vriendelijke mensen of juist ons-kent-ons?
Ik ben afhankelijk van sociale huur, zijn er wijken of straten die ik beter zou kunnen vermijden omdat ze slecht bekend staan?

Binnenkort ga ik er een dagje heen, sfeerproeven. Maar tips en info zijn nu al welkom!
anoniem_654df097a3042 wijzigde dit bericht op 19-03-2023 17:27
6.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
AliM schreef:
19-03-2023 19:51
welke dorpen bedoel je met tussen Venraij en Brabant?
Ik was enigszins onduidelijk, tussen Venray en Brabant zit weinig meer ;) ik bedoelde de andere kant uit vanuit Venray: Well, Afferden, Siebengewald, Ven Zelderheide, die hoek uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
uggs schreef:
20-03-2023 10:49
Ik was enigszins onduidelijk, tussen Venray en Brabant zit weinig meer ;) ik bedoelde de andere kant uit vanuit Venray: Well, Afferden, Siebengewald, Ven Zelderheide, die hoek uit.
Qua natuur is de Limburgse kant wel mooier, vind ik. Als dat je reden om te verhuizen is, zou ik vooral daar naar kijken.
Het contact met de mensen moet je zelf maken. Ongeacht of dit in een grote stad is of een klein kerkdorp, is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daar ben ik het mee eens, wat de natuur betreft. Het is waar je uiteindelijk voor kiest inderdaad.
Professorpoopsnagle schreef:
20-03-2023 20:40
Qua natuur is de Limburgse kant wel mooier, vind ik. Als dat je reden om te verhuizen is, zou ik vooral daar naar kijken.
Het contact met de mensen moet je zelf maken. Ongeacht of dit in een grote stad is of een klein kerkdorp, is mijn ervaring.
Ja, qua natuur zit je in Gennep heel goed. En dat is voor mij heel belangrijk. Maar openbaar vervoer toch ook.
Dank jullie voor het meedenken, jullie hebben me veel stof gegeven om over na te denken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat je nog weten hoe het is afgelopen, pillenpot?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven