Wonen in Hardenberg

02-04-2020 18:47 30 berichten
Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een ander huis.
Nu hebben we een huis op het oog in Hardenberg. In een nieuwbouw wijk.
We zijn deze week al wezen 'sfeerproeven'. rondgereden, gewandeld door het centrum. Al is het natuurlijk overal vrij stil ivm corona. Maar centrum leek leuk, aardig wat winkels en ook terrasjes etc.
Wie heeft ervaring met wonen in dit stadje? Klopt het dat het er erg christelijk is? Dat heb ik van horen zeggen. Is het er prettig wonen? En waarom? Wij zijn dertigers en hebben 1 (stief)kind
Dank voor de reacties tot nu toe.
Vrij positief zo te lezen!
Wij komen niet uit het westen, maar omgeving Assen.
Hardenberg is logistiek erg handig en centraal ivm stiefkind en vriends werk. We zagen er een prachtig betaalbare woning en willen daar voor gaan. Is fijn te lezen dat er geen tokkie- straten zijn Janena! Daar hebben we op dit moment wel mee te maken, dus dat nooit weer..
"Boerenmentaliteit" vinden we niet zo erg, want dat is voor ons juist vertrouwd.
Een prettige rustige groene omgeving met alle voorzieningen is wat we graag willen. Wel de faciliteiten van een stad. En de natuur dichtbij.
We zijn deze week vanuit wat - hopelijk ons nieuwe huis wordt- een stuk langs de vecht gelopen. En over de brug over de vecht naar de stad. Ik geloof tenminste dat dat de Vecht was. We kwamen langs o.a een theater. Eerste indruk van Hardenberg was positief.
Gelovig zijn wij niet, we gaan nooit naar de kerk, daar hebben we dus helemaal niks mee. Maar willen er daarom niet buiten liggen.
Wel fijn te lezen dat op zondag de winkels open zijn, dat zegt ook veel.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof het een prima plek voor jullie is. Inderdaad, alle voorzieningen zijn er (het theater heeft een uitgebreid programma, in het theater is ook een bios), er wordt heel veel georganiseerd (m.n. In de zomer), de natuur kun je snel opzoeken. De vecht loopt langs de nieuwbouwwijk. Even een kwartiertje fietsen of 5 minuten in de auto en je bent bij de bossen rond de Oldemeijerweg.

Ik vind het tikkie-gehalte in Hardenberg laag, en in de nieuwbouwwijk nog lager. En qua niet-gelovig zijn valt het mij ook erg mee, in de zin van dat dat niet betekent dat je moeilijk contacten kunt opbouwen.
strings-attached schreef:
02-04-2020 19:11
Schietoefeningengebied ligt daar echt hoor. Hardenberg bij Overveen enzo in de buurt toch? (ik ken geen andere)

Ach nee. Kijk eerst eens op google maps.

Maar fijn dat je de plaats zo goed kent.
Ik ken Hardenberg goed. Woon in een stadje vlakbij maar ik vind het zo'n zielloos centrum hebben.
Ik zou er zelf niet willen wonen.

Voordeel is wel het leuke theater (+bios)
En ziekenhuis vlakbij (aan de andere kant van de Vecht)
Alle reacties Link kopieren
Hardenberg is christelijk, maar niet zo erg als Rijsen. Het is een leuk stadje, je kunt er leuk winkelen, er zijn veel supermarkten en een paar kringlopen. Het zou voor mij geen plek zijn.

Zelf woon ik 20 minuten rijden met de auto naar het zuiden, in Tubbergen. Dat is ook christelijk maar heel liberaal. Overwegend katholiek en dat heeft er wel mee te maken. Hardenberg is overwegend hervormd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven