wonen in Nieuwegein

13-08-2014 13:28 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om in Nieuwegein te gaan wonen.

Woon nu in Houten, ken de stad een klein beetje.



Voor de mensen die er wonen / hebben gewoond:



- hoe vonden jullie het in Nieuwegein?

- welke voor- en nadelen vond je de stad hebben?

- wat zijn de wijken waar je absoluut NIET wil wonen?
Persoonlijk zou ik liever naar IJsselstein of Vianen kijken en niet naar Nieuwegein. Vind Nieuwegein zelf niet heel erg sfeervol (overigens zijn de huizen wel goedkoper over het algemeen).



Het winkelcentrum is Nieuwegein is onlangs helemaal opgeknapt, dat ziet er wel leuk uit moet ik toegeven. Als je toch Nieuwegein overweegt zou ik persoonlijk rondom het centrum blijven.
Alle reacties Link kopieren
mijn woon-werkverkeer is een fietsroute langs de wijk Doorslag, het voormalige dorp Jutphaas en de wijk Huis de Geer. Zo op het oog geen verkeerde plekjes om te wonen in Nieuwegein.

Ik woon zelf in IJsselstein. Heel leuk, compact, sfeervol, en toch een behoorlijk inwoneraantal, prima voorzieningen, allerhande winkels. Vind het alleen net wat te ver van Utrecht.



Het minpunt van beiden is wat mij betreft het ontbreken van een treinstation. Eerlijk gezegd neem ik daarom juist Houten in overweging. Waarom wil jij daar weg?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Nieuwegein. Er is weinig te doen en er is geen trein. Veel wijken vind ik niet mooi of te nieuw, maar het oude gedeelte (vreeswijk en jutphaas) vind ik sfeervol. Daar woon ik dan ook, aan het water. Winkelcentrum is wel oke
quote:sakura26 schreef op 13 augustus 2014 @ 14:21:

Ik woon in Nieuwegein. Er is weinig te doen en er is geen trein. Veel wijken vind ik niet mooi of te nieuw, maar het oude gedeelte (vreeswijk en jutphaas) vind ik sfeervol. Daar woon ik dan ook, aan het water. Winkelcentrum is wel oke



Vergeet ik Vreeswijk helemaal, dat is inderdaad erg leuk!

Vreeswijk bij kaarslicht
Ik ben er net vandaan verhuisd!



Ik woonde in Fokkesteeg, en mensenlief, wat wilde ik dáár graag weg. Wat daar onder 'normaal gedrag' valt:

- Spullen of vloeistoffen naar/in andermans huis gooien (stoeptegel, rottend afval, emmer limonade)

- Dealen in de flat

- Blowen in de portieken

- Hangjeugd

- Oud & Nieuw dat er geen dag maar minstens een hele maand duurt, inclusief vuurwerkbommen onder 'Het Dek' en de tunnels bij de tram (politieagent uit Amsterdam Centrum moest nog 1 ding doen voor zijn opleiding. Werd daarvoor in december in Fokkesteeg gezet. Man sloeg stijl achterover van wat hij allemaal zag en hoorde gebeuren...).

- Aan een pleintje wonen, en dat de bewoners aan de overkant je uit lopen te schelden voor kutkind en kankerkind.



Er zitten 4 instellingen voor begeleid/beschermd wonen in die wijk, en sommige begeleiders hebben de neiging om vrij veel van hun cliënten te accepteren... Zoals bijvoorbeeld dat schelden en die emmer limonade...



Daarvoor woonde ik in Jutphaas-Wijkersloot. Rustig, maar inmiddels wel behoorlijk vergrijst.



Als je echt mooi wil wonen: een van de oude kernen (Vreeswijk of Jutphaas). Als je wil investeren in de toekomst: Stadscentrum.



(In Batau Noord zit overigens ook een van die instellingen, vooral de stukken rondom het Muntplein zou ik vermijden. En het Nypelsplantsoen, en de Hildo Cropstraat, vanwege de overlast daar. Toevallig weet ik dat de flats aan de Sluyterslaan in december allemaal verbouwd gaan worden (nieuwe keukens en nieuwe badkamers) en dat kan nogal wat overlast geven).
Galecop is de 'nieuwbouwwijk' daar. Daar zitten veel jonge gezinnen.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen ook in Nieuwegein. Ik woon er met veel plezier. Cityplaza is mooi opgeknapt.

Voor de rest is Nieuwegein niet mooi

Wel praktisch, dicht bij snelwegen en in het midden van het land.
Ik zou in Vianen gaan wonen ik vind Nieuwegein niet zo gezellig ogen (op vreeswijk na) en vind geen enkele wijk er echt uit springen. Het vernieuwde city is wel echt een verbetering, maar daar ben je vanuit Vianen zo (zelfs op de fiets, via de pond). Ik vind Vianen een gezelligere sfeer hebben, wat kleiner, iets meer ons kent ons maar genoeg om toch nog redelijk anoniem te blijven
Alle reacties Link kopieren
ik heb heel lang op Hoog Zandveld gewoond.. zou ik nu niet meer willen wonen..



De nieuwere wijken zijn mooier.. Vreeswijk is mooi..



Levendig is het zeker niet.. DAn zou ik eerder voor Houten kiezen..



IJsselstein is ook mooi.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwegein heeft een optimale ligging t.o.v. snelwegen en prima tramverbinding. Woon er zelf en heb het prima naar mijn zin. Verhaal van hiervoor over fokkesteeg herken ik totaal niet, het is hier rustig en wonen veel gezinnen bij ons in de wijk. Geen overlast e.d. Heb ook in zuilenstein gewoond, was ook prima te doen met een tramhalte dichtbij.



Je zit altijd overal dichtbij, supermarkt of school of ov.



Zelf vind ik houten drie keer niets, dan liever Nieuwegein. Leuk centrum en tegenwoordig ook leuke terrasjes. IJsselstein vind ik dan wel weer charmant.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Zelf zou ik niet in doorslag en bij muntplein willen wonen of bij Nijpels.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Houten is wel een stuk duurder qua huizen. Wij hebben ook daar gekeken, maar dat scheelde toch behoorlijk met bv Nieuwegein, Vianen en Ijsselstein.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik Nieuwegein een stuk leuker dan Houten.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven