Wonen in rockanje

14-01-2020 09:31 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de mogelijkheid om in Rockanje te gaan wonen.
Ik woon nu in Rotterdam maar de kans op een huurhuis is in Rotterdam heel klein, terwijl ik in Rockanje in de top tien staat.
Ik ben er wel eens geweest naar t strand enzo,
Maar hoe is t om er te wonen?
Ik ben alleen met een puber en een kleuter.. hoe is t voor de puber , zijn er middelbare scholen want over 6 jaar gaat de kleuter daar natuurlijk heen, of moet ze dan een eind met de fiets of bus?
Mijn familie woont allemaal in Rotterdam dus ff snel op visite is er niet meer bij.. of als er wat is zijn mijn ouders 45 min onderweg.
toffe wijzigde dit bericht op 16-01-2020 18:33
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moet je weg uit je huidige woning?
Alle reacties Link kopieren
Nou moeten nog niet maar heb nu een koop woning die nog op naam van mij en m’n ex staat. Dat gaat op zich prima maar we willen eigenlijk allebei verder met ons leven. We hebben dit zo gelaten zodat de kinderen gewoon in hun huis konden blijven en we niet met enorme schulden achter zouden blijven.
De tijd om te verkopen is enorm goed nu.

Dus het is niet moeten per direct maar wil en kan ook niet nog jaren wachten
Alle reacties Link kopieren
Een betaalbare en goede woning lijkt me een prioriteit. Er wonen vast veel meer kinderen in Rockanje, die ook allemaal naar school gaan.

Er zit in Hellevoetsluis middelbare scholen, dat is ongeveer 5km. In de stad woon je ook niet altijd direct naast je voorkeursschool.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Middelbare scholen zitten of in Brielle of in Hellevoetsluis, allebei goed te bereiken met de bus vanuit Rockanje of fietsen natuurlijk. Ik ben er al jaren weg, vroeger was het zeer rustig wonen kan me voorstellen dat het in de zomer een stuk drukker is met alle badgasten.
Alle reacties Link kopieren
*
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor jullie reacties.

Het zal een hoop wikken of wegen worden.
Ik zit niet direct een een schopstoel dus hoef niet het eerste het beste huis de aanvaarden , maar een gelijkwaardige woning hier in Rotterdam gaat t voorlopig niet worden ben ik bang.
En rondom Rotterdam, Barendrecht bijvoorbeeld ?
Alle reacties Link kopieren
Er is gewoon helaas weinig aanbod en als het er al is ( sta al bijna 10 jaar ingeschreven ) zijn er nog vele voor je die eerder zijn dus. En dus iets verder denk aan Rockanje Hellevoetsluis Brielle daar sta ik in de top 5... maar ja dat is wel even wat anders... stuk verder bij m’n familie vandaan, nieuwe onbekende omgeving enz enz. Ene kant wel heel leuk ook helemaal opnieuw beginnen, maar ook best eng.
Rockanje is heel wat anders dan Rotterdam :proud:
Ik zou zelf eerder voor Brielle kiezen, daar is het meer levendiger en heb je ook een aardig aanbod van winkels en scholen. Hellevoetsluis zou ik nog niet dood gevonden willen worden
Alle reacties Link kopieren
Ha ha jaa dat snap ik dat het volkomen anders is ha ha... ja Brielle sta ik ook hoog op de lijst.
Wat is er “mis” met Hellevoetsluis ?
Nou ja ik zie wel waar t schip strand.... geen (erge) haast.
Mis is een groot woord maar er is veel overlast van hangjongeren en het is veel groter dan Brielle. Het trekt mij dus helemaal niet maar voor hetzelfde geld jou wel. Ga gewoon eens een rondje doen op een zaterdag in Rockanje, Brielle en Hellevoet dan kan je kijken wat je het beste bevalt.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Doe eens een rondje op een zondagmiddag met slecht weer. Veel plaatsen zien er dan op hun allertreurigst uit, als ze geen winkelopenstelling hebben.
Als je er dan nog steeds achterstaat, kun je het allicht proberen. :)
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
toffe schreef:
14-01-2020 11:10
Er is gewoon helaas weinig aanbod en als het er al is ( sta al bijna 10 jaar ingeschreven ) zijn er nog vele voor je die eerder zijn dus. En dus iets verder denk aan Rockanje Hellevoetsluis Brielle daar sta ik in de top 5... maar ja dat is wel even wat anders... stuk verder bij m’n familie vandaan, nieuwe onbekende omgeving enz enz. Ene kant wel heel leuk ook helemaal opnieuw beginnen, maar ook best eng.
Heey lees net je topic ik zat in dezelfde situatie..afgelopen april naar hellevoetsluis verhuisd vanuit Rotterdam zuid met 2 pubers en 2 kleintjes van 7 en 9 😅 ook al mijn familie vrienden kennissen wonen nog in Rotterdam..Ik kan je vertellen geen seconde spijt gehad van mn beslissing 😀😀 je kan me een bericht sturen als je wilt
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Oké goed bevallen dus?
Zoals t er nu voorstaat word t Brielle, daar sta ik momenteel hoger.
Ik zal eens ff kijken hoe is een bericht moet sturen ha ha

Ik ga t weekend een rondje doen daar door Rockanje Brielle Hellevoetsluis en wat daar nog meer ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven