Wonen omgeving Renkum/Heelsum/Wolfheze

28-05-2020 23:02 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals het topic al zegt, mijn vriend en ik zijn aan het kijken naar wonen in deze omgeving. Hij werkt in Nijmegen, ik in Utrecht. Familie woont ook in omgeving Nijmegen. Wie kan iets vertellen over deze omgeving?
Hoe zijn de voorzieningen, is het doorgaans makkelijk om contact te maken als buitenstaander? Ik heb eigenlijk nog nooit buiten mijn eigen stad gewoond, dus waar let je dan eigenlijk op? Wat zouden jullie belangrijk vinden?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Mooie omgeving qua natuur, veel bos en veel historie. Ik vind de voorzieningen niet zo goed, maar dat ligt er ook aan wat je precies zoekt.

De basisvoorzieningen zijn er maar als je bijvoorbeeld kijkt naar een dorp als Renkum dan is er geen station, geen bioscoop, geen middelbare school. En er heerst, zeker in bepaalde wijken, nog echt een ons kent ons cultuur. Renkum is een erg gemengd dorp. Heelsum voelt wat rijker, maar is een klein dorp dat direct overloopt in Renkum. Wolfheze heeft wel een station en middelbare school, maar is niet erg groot.

Let op dat het vanaf Wolfheze naar de snelweg nog best een eindje is. Het stukje A50 vanaf Renkum richting Utrecht is erg filegevoelig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Wolfheze en Renkum gewoond en woon nu in Wageningen. Ik zou in Wageningen gaan kijken dat is zo ontzettend veel fijner wonen! In Wolfheze heb je niks qua winkels is echt wel afgelegen. Alleen een mini stationnetje vanwege het psychiatrisch ziekenhuis.

Renkum heeft basis winkels maar ook veel wat asocialere mensen ligt eraan waar in het dorp je zit maar ik heb er geen goede herinneringen aan.

Wageningen is qua sfeer heel anders. Je hebt echt een klein stadje,
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Mooie omgeving om te wonen, maar wel veel files op de A50 en de A12 in de spits. Ik word er soms ramgek van.
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
28-05-2020 23:25
Ik heb in Wolfheze en Renkum gewoond en woon nu in Wageningen. Ik zou in Wageningen gaan kijken dat is zo ontzettend veel fijner wonen! In Wolfheze heb je niks qua winkels is echt wel afgelegen. Alleen een mini stationnetje vanwege het psychiatrisch ziekenhuis.

Renkum heeft basis winkels maar ook veel wat asocialere mensen ligt eraan waar in het dorp je zit maar ik heb er geen goede herinneringen aan.

Wageningen is qua sfeer heel anders. Je hebt echt een klein stadje,
Mee eens, Wageningen is een stuk leuker en heeft veel meer voorzieningen. Wat voor voorzieningen zoek je eigenlijk? Ik vind natuur belangrijk maar ook dingen als een bioscoop en ziekenhuis in de buurt, veel restaurantjes op fietsafstand, een intercity station, goede aansluiting met de snelweg. Maar voor jou zijn misschien hele andere dingen weer belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
We wonen nu in Nijmegen en dus vanalles op loop afstand. Maar we willen heel graag een grote tuin met moestuin en dichtbij bossen.
Station is wel fijn, maar Wolfheze is echt een klein dorp. Misschien is dat een te grote stap. Misschien Oosterbeek, maar dat is weer onbetaalbaar.. Lastig, maar ook leuk om uit te zoeken 😊
Alle reacties Link kopieren
Vanuit Renkum ben je ook weer zo in Wageningen voor je bioscoop, winkels etc. Ik ben er opgegroeid, woon nu al heel lang in Nijmegen. De Veluwezoom is beslist mooi en als je grond bij je huis wilt is Renkum/ Heelsum idd betaalbaar der dan Oosterbeek. Maar het is geen sfeervol dorp. Mijn broer woont er en de file druk richting Utrecht is niet leuk. Mijn man ervaart diezelfde file druk vanuit Nijmegen naar Bunnik. Of je er wat dat betreft veel mee opschiet om in het midden te gaan wonen?
Alle reacties Link kopieren
Huis aan de Westzijde van Renkum te koop zie ik op Funda. Dat is wel een heel sfeervol stukje van het dorp. Geen bijzonder sfeervol huis, met een schoolplein ipv een tuin zie ik. Maar je zit daar wel meteen bij de bossen en de Ommuurde tuin waar je ook je hart kunt ophalen. Redelijk snel naar de A12 en de A50 te rijden. Vlakbij Wageningen.
Dat wijkje is wel een goed buurtje hoor.
Alle reacties Link kopieren
Enne.. contact maken.. het moet overal groeien. Ik denk niet dat Renkum daar anders in is dan bv Beuningen.
Onderschat de files naar Nijmegen ook niet. Je moet toch op de een of andere manier de rivieren over en daar loopt het makkelijk vast. Kun je dan niet beter hebben dat een iemand iets langer in de file staat dan dat beide niet makkelijk thuis kunnen komen als er iets aan de hand is?
Alle reacties Link kopieren
Loes10 schreef:
29-05-2020 00:12
We wonen nu in Nijmegen en dus vanalles op loop afstand. Maar we willen heel graag een grote tuin met moestuin en dichtbij bossen.
Station is wel fijn, maar Wolfheze is echt een klein dorp. Misschien is dat een te grote stap. Misschien Oosterbeek, maar dat is weer onbetaalbaar.. Lastig, maar ook leuk om uit te zoeken 😊
Optie zou zijn als huis met grote tuin niet betaalbaar is een volkstuintje te huren die zijn hier veel.
Heb je kinderen of kinderwens?
Dat zou ook wel uitmaken voor de keus lijkt mij.
Persoonlijk heb ik niets met Oosterbeek maar het is een heel mooi dorp.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Arnhem?
Ik woon zelf in Wageningen en vind het zelf erg prettig wonen. Renkum zou ik zelf niet zo snel gaan wonen in verband met geuroverlast:

https://www.rtv-veluwezoom.nl/rtvn/onru ... -kro-ncrv/

De huizenprijzen (zeker voor een huis met een tuin) zijn vrij hoog in Wageningen. Misschien is Ede een optie? Een stuk goedkoper dan Wageningen. En het treinstation Ede-Wageningen dat in Ede ligt heeft ook goede verbindingen met Utrecht. Je hebt echt slechte wijken in Ede, maar ook veel mooie, gezellige wijken vol met groen dichtbij/in het bos.
anoniem_648ddf8a4b1c5 wijzigde dit bericht op 29-05-2020 10:58
Reden: Haakje vergeten
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
29-05-2020 09:07
Optie zou zijn als huis met grote tuin niet betaalbaar is een volkstuintje te huren die zijn hier veel.
Heb je kinderen of kinderwens?
Dat zou ook wel uitmaken voor de keus lijkt mij.
Persoonlijk heb ik niets met Oosterbeek maar het is een heel mooi dorp.
We hebben geen kinderen/kinderwens en een moestuin zie ik niet zo zitten, daar moet je toch telkens naartoe en ik wil gewoon ruimte om me heen waar ik woon. Anders kan ik net zo goed in de stad blijven wonen.

Ik kan met OV of auto naar mijn werk, dat maakt niet heel veel uit. Zelf heb ik ook aan Arnhem zitten denken, maar mijn vriend wil liever een dorpsere omgeving. Zijn er nog plekken die ik over het hoofd zie? Wageningen ken ik niet zo goed en van Ede ken ik alleen negatieve verhalen dus daar ben ik wellicht een beetje door gekleurd.

Maar dit vind ik dan eigenlijk ook wel weer ver van familie. Ik reis zelf nu liever wat langer en zoek dan op termijn een baan in de buurt. Maar de Veluwezoom vinden we allebei echt prachtig en het lijkt me fantastisch om gewoon de mountainbike te pakken en te gaan ipv eerst een stuk met de auto.
Maar Wolfheze is dus niet zoveel aan, begrijp ik?
Alle reacties Link kopieren
Heteren dan of een ander dorp in de Betuwe?

De geuroverlast van Parenco wordt niet door iedereen zo ervaren. Broer woont aan de westkant en heeft er nooit last van.
Alle reacties Link kopieren
ambra schreef:
29-05-2020 11:28
Heteren dan of een ander dorp in de Betuwe?

De geuroverlast van Parenco wordt niet door iedereen zo ervaren. Broer woont aan de westkant en heeft er nooit last van.
Daar hebben we ook wel gekeken, maar dat is zo vlak en weinig bossen.
Alle reacties Link kopieren
De plaatsen die je noemt hebben ook allemaal best een groot buitengebied. Tussen Wageningen en Ede in, of meer richting de kant van Arnhem zijn hele mooie gebieden.

Als je liever een dorpsere omgeving wil zou ik bijvoorbeeld eerder eens kijken naar Bennekom of Lunteren. Wat is je budget?
Alle reacties Link kopieren
Rond de 500.000. Ik pak Funda er vanavond maar weer eens bij..
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook al Bennekom zeggen. Is wel een redelijk gelovig dorp , althans, dat was het vroeger. Er zal best veel import bijgekomen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven