Zijn wij aso buren?

16-01-2021 12:21 520 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag om te peilen.

Wij zijn bezig met een -hele grote- verbouwing. Deels uitbesteed, deels doen we zelf.
Het is een intens verouderd huis, dus er komen containers en containers aan afval naar buiten.
Al twee XL containers hebben we afgevoerd. Sinds 4 weken ongeveer ligt er een hoop bouwafval in onze eigen voortuin. Het is echt een bende, dat ontken ik niet. Onze bouwlui zijn echter al 4 weken niet geweest door familieomstandigheden, dus binnen werken wij nu zelf af, onze badkamer was bijvoorbeeld nog niet af en konden niet douchen. Wij werken beiden fulltime en daarnaast ben ik zwanger. Al met al dus best pittig.
Over twee weken beginnen ze met de zolder strippen, dus weer een hoop bouwafval. Wij waren van plan dan weer een container te laten komen zodat de bouwlui er alles in kunnen gooien.

Nu hebben we net buurvrouw aan de deur, dat deze bende echt niet kan, dat het schandalig is, en waarom wij het zo laten liggen, en wat wij daar nou zelf van vinden. Aangegeven dat het niet onze prioriteit is geweest, dat we eerst willen kunnen douchen, en dat erna een container komt en daar het afval in gaat, want daar zijn we zo 2 dagen mee bezig en die tijd hebben we nu nodig voor andere dingen. Plus dat over 2 weken de zolder wordt gedaan en daar dan ook weer bende uit komt, dat we dan in 1x een container laten komen en alles erin gooien, maar dat er dan vast meteen weer een hoop bende is, zoveel moet er gestript en verbouwd.
Buurvrouw vindt het niet kunnen, en gaat de gemeente bellen. Vind dat wij ons moeten schamen.
Toen werd ik boos en zei ik dat dit gesprek ging afkappen, dat ze zichzelf moet schamen dat ze 2 mensen die fulltime werken, volop in de verbouw zitten, en niet eens een badkamer hebben gaat aanspreken op bouwafval. Een verbouwing neemt nou eenmaal bende met zich mee. Vinden wij ook vervelend, maar het is heus niet eeuwigdurend.

En nu ben ik boos. Als buurvrouw nou binnen was gekomen: "Goh buren, het is me opgevallen dat het bouwafval nu wel wat lang blijft liggen, heeft dat een reden?" dan hadden wij echt anders gereageerd. Maar op deze manier jaag je me in het harnas.

Maar goed, ik ben dus zwanger en mogelijk daardoor ook licht ontvlambaar.
Wat vinden jullie? Hadden buren meer begrip moeten hebben of zijn wij aso buren?
phloxx wijzigde dit bericht op 16-01-2021 12:24
2.03% gewijzigd
-
Phloxx schreef:
16-01-2021 12:38
Doe niet zo dramatisch, zij zit niet in de herrie want is binnen, en huizen staan vrij ver van elkaar is niet geschakeld, ze kijkt niet eens uit op onze tuin, en ik heb zeer zeker niet gegild. Het was een beschaafd gesprek verder hoor, alleen we waren het duidelijk niet met elkaar eens.
Haha ja, ga je mij dramatisch noemen? Misschien je eigen woorden herlezen, in een ander antwoord schrijf je dat je woest was en dat je vind dat de buurvrouw zich moet schamen.
LAgirl82 schreef:
16-01-2021 12:34
Jij vind dat niet lang? Dat je buren tegen een stort moeten aankijken? En dat zonder enige uitleg?

Misschien is de buurvrouw wel bang dat het een voorbode is van overlast en troep en afval na de verbouwing.
Ik zou ook niet blij zijn en denken dat jullie misschien altijd zo slordig met jullie afval omgaan. Misschien de buurvrouw ook.

Ik ook.

En hoe moeilijk is het om een paar briefjes in de brievenbussen te stoppen met uitleg. Ook als die mensen niet je directe buren zijn.
Zij is misschien niet de enige die zich ergert. Alleen tot nu toe de enige die er mee naar jou komt (al staat de toon je dan niet aan)
RikM schreef:
16-01-2021 12:41
Dat zeg jij nou wel zo makkelijk maar volgens mij is het niet toegestaan om bouwafval in een voortuin te flikkeren waar iedereen tegenaan moet kijken.

Zal vast per gemeente verschillen maar volgens mij zijn daar regels voor.

Dat lijkt mij ook. In veel gemeenten mag dit ook niet eens en is een container verplicht.

En al bezig sinds mei en ook buiten de "normale" uren en al zolang zoveel overlast terwijl vele thuiswerken?
Ik zou ook echt niet blij zijn!
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet aso. Als je directe buren komen klagen heb je iets niet goed gedaan maar dit is zeuren.

In mijn regio is het langer huren van een bak ontzettend duur dus ik snap jullie keuze.
Je hebt het uitgelegd, je doet je best en wil ook graag dat de verbouwing klaar is. Punt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook niet helemaal... Als je gewoon zelf zorgt voor een container, dan flikker je het erin EN hoef je niet nadien alsnog op te gaan ruimen. Er vanuit gaande dat je er niet minder zwanger op wordt, lijkt het me alleen maar fijner om al dat werk straks niet meer te hoeven doen.

Plus, met alle weersinvloeden erbij, zou ik ook niet blij zijn met het feit dat jij er een zooitje van maakt in de voortuin. Laatst hadden de buren een nieuwe tv gekregen. De doos werd naar buiten geflikkerd, de stukken piepschuim haalde ik weken later nog uit de tuin.

Als buurman zou ik er wel begrip voor hebben, zolang jouw troep maar niet mijn troep wordt. Ik zou er geen begrip voor hebben als het maandenlang in de tuin lag of als ik op punt stond om mijn huis te verkopen. Het is verpaupering ten top.
Hier kost een container voor bouw/sloop van 4 m2 inclusief 4 weken huur nog geen 300 euro (toevallig pas nog uitgezocht). Een paar potten goede verf kosten meer.
Team TO. Maar met de kanttekening: dit gezeur is toch zo opgelost door toch even een container te laten komen en met een clubje vrienden of familie even een weekend puin te ruimen? Kun je daarna zelf ook met een fijn geweten en zonder puin voor je raam weer verder.
Gewoon, voor je eigen gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
16-01-2021 12:37
Deze verbouwing loopt al vanaf mei, dat is iets anders dan 4 weken een berg afval in de tuin. Je schrijft dat er een flinke berg ligt, dan zorg je toch dat die alvast weg is of wou je die nog maanden laten liggen? Ik snap dat je het moeilijk hebt, maar ik zou hier ook niet blij mee zijn
Klopt, verbouwing duurt sinds mei, maar is heel netjes gegaan. Hebben de buren 2maanden terug ofzo ook aangegeven.
Weinig (geluids)overlast van de verbouwing, troep elke keer direct in container.
Het is nu sinds 4 weken met afval omdat we geen bouwlui hebben.
We hebben een omheinde tuin, dus afval kan niet de straat op waaien, en kinderen kunnen niet in het afval komen.

Ik hoor mensen vragen naar hoe lang het duurt om een container te bestellen. Het gaat niet om het bestellen, maar om het vullen. Container komt om de hoek op de oprit, dus moeten stukje lopen. Plus dat ik geen zware dingen mag dragen dus man moet vooral alleen doen. Omdat we nog geen werkende douche hadden, ging elke vrije minuut daar naar, niet naar het opruimen.

Ach weetje, ik snap die buurvrouw ook wel, echt wel. Maar het is puur de manier waarop geweest. De toon die de muziek maakte.
-
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt inderdaad als veel overlast, ik zou er zelf ook niet vrolijk van worden, zeker als het al sinds mei gaande is.
Sinjoren schreef:
16-01-2021 12:39
Nee; je hebt wel aso-buren.

Gewoon negeren; die zijn de moeite niet waard om ze ook maar enige aandacht te geven, laat staan dat ze het waard zijn om er rekening mee te houden.

Je hebt ze toch gevraagd waar ze op wachten om zelf de handen uit de mouwen te steken, als het ze zo stoort? :-)

Zo ga je daar natuurlijk jarenlang met veel plezier wonen. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
16-01-2021 12:42
Haha ja, ga je mij dramatisch noemen? Misschien je eigen woorden herlezen, in een ander antwoord schrijf je dat je woest was en dat je vind dat de buurvrouw zich moet schamen.
Dat ik woest ben betekent niet dat ik ga gillen hoor. Jij wel?
-
Iedereen altijd met die burenrelatie, je hoeft echt geen vrienden met je buren te zijn hoor. Betere een verre vriend dan een goede buur.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind van wel. Ik woon in app complex en mijn huis was ook oud. Ik heb een container gehuurd, alle bouwval erin en binnen 48 uur weer weg ipv mijn buren weken aaneen met een puinhoop te confronteren. Desnoods doe je een paar keer een container. Wanneer je bouwlui weken weg blijven, dan ruim je het toch op tussendoor en huur je later een nieuwe container.
viva-amber wijzigde dit bericht op 16-01-2021 12:48
6.07% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap beide kanten
Ik snap jullie: Het is jullie tuin en het zit allemaal tegen

maar de buren snap ik ook, al vanaf mei met een verbouwing bezig zijn is lang, zeker nu veel mensen thuis werken en dus alles horen
Nergens zo rustig als op kantoor zeg ik wel eens als ik thuiswerk en weer een boor. cirkelzaag of wat dan ook hoor

Ik snap alleen niet waarom je als je gaat slopen niet zorgt voor een container. ja dat kost wat, maar wel zo netjes en voor jullie makkelijk
Ik zou ook niet blij worden van buren die sloopafval in hun tuin mikken, je weet nooit hoe lang het daar gaat liggen, of het gaat stormen of wat dan ook

Duidelijkheid naar de buren was wel handig geweest, dat jullie fulltime werken en blijkbaar een bedrijf hebben dat niet komt opdagen, is hun zaak niet he?

ga even bij ze langs met een bos bloemen of wat lekkers en leg het uit.
met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.

En maak dan wel je planning wat beter, zorg dat de container er is als je weer gaat slopen
Alle reacties Link kopieren
Voor beiden wat te zeggen. Het klinkt alsof déze buurvrouw niet moet zeuren, want ze is niet eens een buurvrouw.

Tegelijk snap ik ook niet helemaal dat er niet gewoon een container kon komen. Dat is met 1 telefoontje geregeld, daar heb je geen bouw lui voor nodig. En 4 weken is best lang, en in veel gevallen (bij jullie niet, maar dat weet zij niet) de opmars tot echt langdurige zooi.
En een verbouwing van inmiddels ruim 8 maanden, zal echt heus wel overlast veroorzaakt hebben, verder dan de directe buren. Dat is niet per se aso, dat heb je soms. Maar het klinkt wel een beetje alsof je daar ook wel erg weinig begrip voor hebt.

Dus op hoge poten komen klagen, nee, dat is niet nodig. Maar een klein beetje besef dat je echt wel overlast veroorzaakt, en dat anderen echt niks te maken hebben met jouw fulltime werken en verbouwing, zou ook wel verstandig zijn.
Phloxx schreef:
16-01-2021 12:45
Ik hoor mensen vragen naar hoe lang het duurt om een container te bestellen. Het gaat niet om het bestellen, maar om het vullen. Container komt om de hoek op de oprit, dus moeten stukje lopen. Plus dat ik geen zware dingen mag dragen dus man moet vooral alleen doen. Omdat we nog geen werkende douche hadden, ging elke vrije minuut daar naar, niet naar het opruimen.

Maar als je die container nu direct had besteld en direct alles in de container had gedaan ipv zo in je voortuin te dumpen.
Nu heb je gewoon dubbel werk en duurt het nog veel langer. Jullie hebben het jullie zelf nu moeilijk gemaakt.
Heb je geen andere hulp die je even kan inschakelen? Kleine club bekenden die even een paar uurtjes willen helpen? Als bedankje een doosje bonbons, klaar.
novaviva schreef:
16-01-2021 12:48
Iedereen altijd met die burenrelatie, je hoeft echt geen vrienden met je buren te zijn hoor. Betere een verre vriend dan een goede buur.

Ruzie met een buur is anders kneitervervelend.
Ik denk even voor de buren;
Onder de noemer blijf allemaal zoveel mogelijk thuis krijgen de buren de verbouwshit van de nieuwe buren te horen en te zien ook rustig in de tuin zitten zit er niet in.
Dus wat dat betreft..
Alle reacties Link kopieren
Voordat je begint met slopen laat je toch al een container plaatsen? De buurvrouw heeft gelijk.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp ook niet goed waarom je het puin niet meteen in een container gedumpt hebt, nu heb je toch dubbel werk? Het moet immers nu alsnog in een container.

Ik stoor me niet snel ergens aan, het zou mij niet zo boeien, het is bouwvuil wat weggaat, huisvuil en meubelen zou me meer storen als dat al 4 weken in een tuin zouden staan.
Alle reacties Link kopieren
Joh, als straks die container er staat, gewoon even een bloemetje brengen. Vliegen, honing, azijn.
Alle reacties Link kopieren
Normaal bestel je een container voor je gaat slopen. Die zet je neer, je mikt alles er meteen in en wanneer vol laat je hem weghalen.

Ik vind mensen die alles zo uit het raam flikkeren, zonder rekening te houden met de omgeving, idd aso.

De vraag stellen is hem beantwoorden, of open je het topic om te horen dat dit normaal is en de buren niet moeten zeuren?
viva-amber wijzigde dit bericht op 16-01-2021 12:51
29.98% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als jullie verbouwing inderdaad al een jaar duurt kan ik me voorstellen dat het best wat overlast voor de buren geeft, zeker nu veel mensen thuis werken. Daar mag je best wat begrip voor hebben.

Natuurlijk had de buurvrouw het wat vriendelijker kunnen brengen. Maar jouw reactie is ook niet helemaal oké. Dat jullie situatie onhandig is met verbouwers die niet komen opdagen, jullie twee fulltime banen hebben en je zwanger bent is niet de schuld van de buren natuurlijk. Dus dat zij zich daarom moet schamen? Niet echt een nette reactie.

Ik snap sowieso niet zo goed waarom jullie je zelf niet even een kleine container geregeld hebben. Nu is het dubbel zoveel werk.

Wat zou ik doen? Toch even met een bloemetje langsgaan. Want zo in een nieuwe buurt beginnen is niet fijn.
Ik zou me drukker maken over al 4 weken geen bouwers . Wat voor klein bedrijf is dat en hoe lang gaat het duren eer de verbouwing verder gaat ?

De buurvrouw die niet eens pal naast jullie woont tja die heeft niet echt commentaar te geven lijkt me .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven