Zware hersenschudding en moeilijke zus [Geen OP]

27-01-2020 15:39 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
--
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-04-2020 12:01
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
0.00% gewijzigd
Waarom moet je perse beneden zitten met je kleurplaten dan en puzzels? Verwacht je dat ze de hele tv uit de woonkamer mee naar boven gaat sjouwen?
anoniem_291865 wijzigde dit bericht op 27-01-2020 17:02
0.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het er wel met je ouders over hebben. Je bent niet om iets kleins aan het zeiken, maar op deze manier gaat je gezondheid gewoon niet goed vooruit. Laat haar maar lekker terugzeuren, je gezondheid gaat voor! :hug:
Arme ouders. En ga lekker boven puzzelen en kleuren.
Bose quiet comfort noisecancelling koptelefoon aanschaffen voor jezelf als je gezinsleden geen rekening met je houden.
En blijf gewoon op je eigen kamer, daar kun je je eigen mediavolume zo zacht zetten als je zelf wenst.
Goede oordoppen meid, kosten niet veel en heb je veel plezier van, plus je bent van het gezeik van je zus af.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb jij meer recht om beneden te zijn dan je zus?

Oordoppen lijken me een goede investering.

Beterschap!
Mijn draadloze koptelefoon kan op mijn tv, netflixt heel fijn als mijn man geen zin aan herrie heeft en andersom.

Is dat wat voor je zus?

En is zij de hele tijd thuis? Moet zij niet werken of naar school. Ga dan beneden zitten en koop voor jezelf goede oordoppen? Of kan je nog niet naar buiten? Kan je moeder of vader niet halen voor je?
Alle reacties Link kopieren
Op je kamer zitten. Je wil niet alleen zijn maar in de buurt van anderen mag niemand geluid maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Kleuren en puzzelen zijn volgens mij niet echt geschikt met een zware hersenschudding.
Moeilijk zijn runs in the family?
Dus... jij hebt een probleem en je zus is de oplossing.
Dat werkt nooit.
Als jij niet tegen 'beneden-geluiden' kunt, dan kun je maatregelen nemen om het probleem te verkleinen (koptelefoon) of te vermijden (boven blijven). Je kunt niet van je zus verwachten dat ze 2 maanden op haar tenen loopt omdat jij vindt dat jij aan de beurt bent.

Word je medisch begeleid? 2 maanden last lijkt me erg lang.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
27-01-2020 17:31
2 maanden last lijkt me erg lang.
Herstel kan maanden duren.
Hoe oud ben je? En je zus?
Alle reacties Link kopieren
@gardenwoman, ik denk dat jullie beiden moeten geven en nemen. Jij weet dat je na 2 uur last krijgt, dus wissel beneden zijn af met naar boven gaan. Een uurtje of anderhalf beneden ontbijten, dan een poosje boven puzzelen/kleuren, dan weer een uurtje of anderhalf naar beneden om te lunchen, weer een paar uurtjes naar boven, gezellig beneden eten, enz. En dat eventueel in combinatie met noise cancelling oordopjes of koptelefoon voor jou en eventueel een koptelefoon voor haar.
Alle reacties Link kopieren
Wordt je verder behandeld voor je klachten? Dat lijkt me belangrijk.

Je behandelaar kan jou en je ouders/familie duidelijk maken wat een hersenschudding precies is en hoe een hersenschudding je kan veranderen. Dat je minder tegen geluid en prikkels kan. Je zus zal niet zijn veranderd na jouw hersenschudding. Dus voorheen was haar gedrag geen probleem nu opeens wel.

https://www.knvb.nl/campus/sportmedisch ... olikliniek
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Kom op zeg. Jullie klinken alsof jullie nog 8 en 10 zijn. Jullie arme ouders.
Kukel de tv uit het raam
2 maanden een hersenschudding? Moet je niet naar het ziekenhuis dan.
En áls je een zware hersenschudding hebt dan moet je niet schermpje kijken, kleuren en je bed uit. Plat liggen en rust is echt het enige.

Maar volgens mij overdrijf je schromelijk en ben je te jong voor dit forum.
Alle reacties Link kopieren
Met zulke familie heb je geen vijanden nodig :nooo:
-jolijn- schreef:
27-01-2020 17:31
Dus... jij hebt een probleem en je zus is de oplossing.
Dat werkt nooit.
Als jij niet tegen 'beneden-geluiden' kunt, dan kun je maatregelen nemen om het probleem te verkleinen (koptelefoon) of te vermijden (boven blijven). Je kunt niet van je zus verwachten dat ze 2 maanden op haar tenen loopt omdat jij vindt dat jij aan de beurt bent.

Word je medisch begeleid? 2 maanden last lijkt me erg lang.

Hier heeft kind er wel langer last van gehad.

Wij zijn met vijf en wie niet tegen woonkamergeluiden kan trekt zich terug. Maar, dingen die we normaal gesproken als gezin doen, deden we dan wat stiller. Eten, koffiedrinken etc.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
27-01-2020 17:56
Plat liggen en rust is echt het enige.

Dat advies is al een jaar of 30 afgeschaft.
strings-attached schreef:
27-01-2020 17:56
2 maanden een hersenschudding? Moet je niet naar het ziekenhuis dan.
En áls je een zware hersenschudding hebt dan moet je niet schermpje kijken, kleuren en je bed uit. Plat liggen en rust is echt het enige.

Maar volgens mij overdrijf je schromelijk en ben je te jong voor dit forum.

Hier heeft kind er zeker drie maanden mee getobd.

Aan het begin is het verwaarloosd geweest doordat de symptomen nogal a-typisch waren. Daarna dus heel veel rust gehad, aangepast programma op school etc.

Dus twee maanden klinkt mij niet heel onmogelijk in de oren.
Balen zeg. Ik vind die oplossing van een koptelefoon wel een goede. Mijn kinderen hebben ze voor school en zijn er blij mee.
Ik zou het als ouders wel wat vinden, twee van die meiden zo aan huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven