Zwarte keuken

18-01-2021 12:49 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij overwegen in ons nieuwe huis een zwarte keuken. Geen zwarte hoogglans maar een robuuste klassiek/landelijke met hoge kasten en een eiland. Wij vinden het prachtig in de showroom maar vragen ons af hoe het in de praktijk is.

Ook vraag ik me af of ik de kleur niet snel zat zal zijn. Wij hebben zwarte binnendeuren en willen deze niet meer. Vooral omdat ik rondom de klink elke vinger zie.

Wie van jullie bezit een zwarte keuken en hoe bevalt deze, met name het onderhoud?
Donker, en iedereen (nouja, bijna iedereen) vind het alleen maar mooi omdat het toevallig in is.

Ik zou een gele keuken nemen. Geen vanille, maar zonnig geel, lekker warm en vrolijk :D

Zoiets
Afbeelding

Ipv zoiets
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
sjatje schreef:
18-01-2021 23:45
We hebben nu 2 jaar een badkamer met mat zwarte kranen. Dit werd ons afgeraden door de badkamer winkel ivm kalk vlekken.
Iedere x na het douchen even droog maken met een handdoek en nog steeds geen vlekje te zien.
Dan moet je dat wel consequent doen en daar heb ik geen zin in :) vandaar gewoon chroom (ook ivm krassen wat op zwart veel sneller zou zijn) en een waterontharder. Scheelt weer poetsen.
Voor kalkvlekken maakt het ook uit waar je woont. Op plekken met harder water heb je daar veel meer last van dan op plekken met zachter water.
Je kan dat hier opzoeken https://www.waterhardheid.nl/per-gemeente
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er idd bang voor dat een zwarte keuken me net zo snel gaat vervelen als de zwarte deuren. In het nieuwe huis worden de deuren en plinten weer lekker fris wit. De kleur van de keuken blijft nog even een vraagteken.
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
19-01-2021 08:36
Voor kalkvlekken maakt het ook uit waar je woont. Op plekken met harder water heb je daar veel meer last van dan op plekken met zachter water.
Je kan dat hier opzoeken https://www.waterhardheid.nl/per-gemeente
Hier is het vrij hard, vandaar de ontharder. Bij mijn ouders heel zacht, die hebben totaal geen kalkaanslag. Echt heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Tegelijkertijd twijfel ik over over de kleur van kasten in de huiskamer. Wij hebben 2 gelijke kasten besteld (2.20 x 100) die in elke kleur gespoten kunnen worden. Qua overige inrichting zullen er cognactinten komen met antraciet en wellicht heel donkerblauw. Ik breek m’n hoofd over de kleur van de kasten. Vind het zo moeilijk.
Ik vind het eigenlijk nooit mooi, maar ik houd sowieso niet van zwarte meubels. Voor een keuken vind ik zelf een mooie kleur (blauw, mooi groen) het mooiste. Hoogglans houd ik ook helemaal niet van.

Zwart vind ik, zelfs in een heel licht huis met veel daglicht, vaak erg somber (en dan heb ik het nog niet over dagen als vandaag). Qua donkere kleuren vind ik donkerrood of donkergroen prettiger aandoen (als je voor donker wilt gaan).
Kan je niet zo veel mogelijk je meubels van het oude huis meenemen en dan langzaam kijken hoe je het wilt? Dat is zo veel makkelijker om te zien als je er al woont. Met een keuken is dat geen optie maar met kasten wel.
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
19-01-2021 09:05
Tegelijkertijd twijfel ik over over de kleur van kasten in de huiskamer. Wij hebben 2 gelijke kasten besteld (2.20 x 100) die in elke kleur gespoten kunnen worden. Qua overige inrichting zullen er cognactinten komen met antraciet en wellicht heel donkerblauw. Ik breek m’n hoofd over de kleur van de kasten. Vind het zo moeilijk.
Lastig. Het klinkt vrij donker allemaal, antraciet en heel donkerblauw. Ik zou de kasten denk ik in een houtkleur doen die bij het cognac past.
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
19-01-2021 09:07
Kan je niet zo veel mogelijk je meubels van het oude huis meenemen en dan langzaam kijken hoe je het wilt? Dat is zo veel makkelijker om te zien als je er al woont. Met een keuken is dat geen optie maar met kasten wel.
De meeste meubels hebben we al. De kasten zijn opgeslagen en worden in ons nieuwe huis geleverd. De leverancier wil wel de kleur al weten want ze worden in kleur in het magazijn bewaard.
Bergje65 schreef:
19-01-2021 09:05
Tegelijkertijd twijfel ik over over de kleur van kasten in de huiskamer. Wij hebben 2 gelijke kasten besteld (2.20 x 100) die in elke kleur gespoten kunnen worden. Qua overige inrichting zullen er cognactinten komen met antraciet en wellicht heel donkerblauw. Ik breek m’n hoofd over de kleur van de kasten. Vind het zo moeilijk.
Lastig he, alles nieuw uitzoeken. Ik heb dat ook met ons nieuwe huis. Mss witte kasten voor bij jou?
Kasten vind ik echt afhangen van je vloer.
aaaanne schreef:
18-01-2021 23:47
Donker, en iedereen (nouja, bijna iedereen) vind het alleen maar mooi omdat het toevallig in is.

Ik zou een gele keuken nemen. Geen vanille, maar zonnig geel, lekker warm en vrolijk :D

Zoiets
Afbeelding

Ipv zoiets
Afbeelding
Die gele keuken is wel lekker vrolijk, maar zou er gek van worden. Die donkere keuken is mooi strak, maar door die vloer vind ik het te donker allemaal. Liever dan met een een lichte vloer.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
19-01-2021 09:08
Lastig. Het klinkt vrij donker allemaal, antraciet en heel donkerblauw. Ik zou de kasten denk ik in een houtkleur doen die bij het cognac past.
Hout kan niet. Het moet in kleur worden gespoten. Het gaat om deze kasten, maar dan is de bovenkant dicht.

https://www.mart.nl/aanbiedingen/smalle ... uffetkast/
Ik kies denk ik toch voor een witte of grijze keuken. Dan maar niet trendy.
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
19-01-2021 09:23
Ik kies denk ik toch voor een witte of grijze keuken. Dan maar niet trendy.
Ik neig daar nu ook steeds meer naar hoor, wit!
Bergje65 schreef:
19-01-2021 09:16
Hout kan niet. Het moet in kleur worden gespoten. Het gaat om deze kasten, maar dan is de bovenkant dicht.

https://www.mart.nl/aanbiedingen/smalle ... uffetkast/
Mooie kasten!

Inderdaad wat all gezegd wordt, de vloer maakt ook veel uit. Wat voor vloer heb je in de kamer bij die kasten en in de keuken?
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
19-01-2021 09:05
Tegelijkertijd twijfel ik over over de kleur van kasten in de huiskamer. Wij hebben 2 gelijke kasten besteld (2.20 x 100) die in elke kleur gespoten kunnen worden. Qua overige inrichting zullen er cognactinten komen met antraciet en wellicht heel donkerblauw. Ik breek m’n hoofd over de kleur van de kasten. Vind het zo moeilijk.
Ik denk dat grijsgroen daar wel mooi bij staat.

Afbeelding
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
19-01-2021 09:24
Ik neig daar nu ook steeds meer naar hoor, wit!
Als ik jouw twijfels zo lees krijg ik de indruk dat je geen zwarte keuken moet nemen. Neem gewoon wit, ook niks mis mee toch.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
19-01-2021 09:05
Tegelijkertijd twijfel ik over over de kleur van kasten in de huiskamer. Wij hebben 2 gelijke kasten besteld (2.20 x 100) die in elke kleur gespoten kunnen worden. Qua overige inrichting zullen er cognactinten komen met antraciet en wellicht heel donkerblauw. Ik breek m’n hoofd over de kleur van de kasten. Vind het zo moeilijk.
En een "blauwe" keuken?

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
19-01-2021 10:42
Mooie kasten!

Inderdaad wat all gezegd wordt, de vloer maakt ook veel uit. Wat voor vloer heb je in de kamer bij die kasten en in de keuken?
Hout, eiken, niet de lichtste kleur
Bergje65 schreef:
19-01-2021 13:21
Hout, eiken, niet de lichtste kleur
Dan zou ik het niet te donker maken allemaal. Maar dat is mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
19-01-2021 13:45
Dan zou ik het niet te donker maken allemaal. Maar dat is mijn mening.
Nee doen we niet. De muren worden sowieso wit of een lichte zandkleur.
Bergje65 schreef:
19-01-2021 13:21
Hout, eiken, niet de lichtste kleur
Mooi! Dan zou ik het doen ongeveer zoals in het plaatje van Cavia.
Bergje65 schreef:
19-01-2021 14:08
Nee doen we niet. De muren worden sowieso wit of een lichte zandkleur.
Het zou wel passen. Maar als je twijfelt zou ik nog even goed nadenken. Als je al uitgekeken bent op de zwarte deuren zou ik het echt niet te snel beslissen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven