Zwerfkat pipet profender gegeven. Nu apatisch

04-07-2020 00:26 78 berichten
Hallo!
Beetje laat. Kan niet slapen
Ik heb in mijn buurt een zwerfkat geadopteerd. Bij een vangactie met kooi gevangen en laten laten helpen en chippen(kater). Hij was de schrik van de buurt.

Ik voer hem iedere dag als hij zich meld. Eet alleen (droge)brokken.

Hij komt niet binnen(met het hete weer wel)

Gister zag ik wormpjes uit zijn anus komen en heb een pipet gehaald om te ontwormen. Pilletje geven bij het voer werkte niet.

Hij was niet blij en liep weg nadat ik het tussen zijn schouderbladen spoot. In de regenbui die kwam ging hij onder een auto zitten. Daar bleef hij. Apathisch. Vanmorgen stond hij te miauwen voor de deur en liet hem binnen. Hij wilde niet eten en drinken maar sprong op de bank en sliep.

Heb ander voer gehaald. Lams wilde hij niet Purina wilde hij wel eten(beetje). Nu ligt hij weer op de bank en heeft last van zijn evenwicht. Ik maak me zorgen. De dierenarts had het druk met een beestje dat was aangereden.

Hebben andere kattenliefhebbers ook gelijke ervaring met een pipet tegen wormen?

Sinds een maand kan ik hem aaien. Ik heb hem nu een half jaar. Hij is 7. Heeft een huisje in de tuin.

Normaal wil hij altijd naar buiten. Nu dus niet. Ik maak me zorgen wat kan ik het beste doen?

Liefs bezorgd kattenbaasje
Rapunzelreallife schreef:
04-07-2020 01:24
De dwangmand van de dierenarts is toch die met een extra traliewandje? Die druk je dan aan?

Die ja. Dan kan kat blijven zitten en prikt de DA door de tralies.
Nadeel is dan dat ze niet een algehele check up kan doen. Maar die doet ze dan bij de andere kat wel en als die geen vlooien heeft dan zal die andere ook wel niet.. en gebit check ik zelf.
Rapunzelreallife schreef:
04-07-2020 01:25
De grapjas springt net van de bank en staat voor de achterdeur te miauwen. 🙏

:biggrin:
Kun je rustig gaan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig. Maar zou je een kat met wormen wel op je bank moeten laten liggen? Lijkt me niet heel verstandig, zelfs niet op een dekentje oid.
Wat lief dat je zoveel moeite doet voor deze kat! Gelukkig dat hij weer wat opgeknapt is.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk had de kat heel veel wormen. Katten kunnen zich dan wel eens een dagje niet lekker voelen. Al die dode wormen moeten moeten er door het spijsverteringskanaal uit en dat ligt nogal “zwaar op de maag”
Alle reacties Link kopieren
Na een dag trekken de verschijnselen weg.
labradokus wijzigde dit bericht op 04-07-2020 23:39
71.53% gewijzigd
Vind het enorm lief dat je zo onzelfzuchtig de zorg voor een wilde kat op je hebt genomen. Hoop dat alles goed komt en een dikke pluim voor jou.
Rapunzelreallife schreef:
04-07-2020 01:12
Klinkt goed
Zal het kopen als ze het niet hebben bestellen
Hij eet tot nog toe alleen droog voer en muizen die hij vangt. Is echt een sluipmoordenaar
Easypil! Wondermiddel. Oudste kat krijgt dagelijks 1/4 pil en altijd in easypil. Elke dag wacht ze. Andere 2 katten vinden dit zo fantastisch dat ze echt een mini stukje als snoepje krijgen dagelijks. Ze halen mij hier echt voor uit bed. De pil wikkel je in met easypil en hap slik weg. Ideaal! Kan je halen bij de dierenarts en dierenwinkel.

En ik weet niet waar je het pippetje vandaan hebt, maar haal bijvoorbeeld nooit bij een action, etc zoiets. Ik snap niet dat het daar nog in de schappen ligt, maar schijnt zelfs gif te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier een vroegere zwerfkat uit het asiel gehaald. Bij thuiskomst bleek deze -ondanks dat hij ontwormd zou zijn- wormen te spugen (te goor.. i know)
Op advies van dierenarts een iets stevigere ontwormingskuur gegeven. Geen idee meer wat precies (het is inmiddels 6 jaar geleden), maar een aantal dagen achter elkaar een combi van pilletjes en een pipetje om alle soorten wormen aan te pakken.
Hier werd de kat ook niet helemaal lekker van. Suffig, slapen, en ik denk buikpijn.. na enkele dagen knapte dit op. Ik denk ook omdat de wormen toen eindelijk uit z'n lijf waren.
Arm beest..
Komt wel goed zo te horen, hoop dat je nog wat nachtrust hebt gehad.
Fijn dat hij alweer zo goed als de oude is!

Als het nog eens voorkomt neem dan Milbemax, die hebben een heel lekkere smaak en peuzelen ze gewoon op.


Ik had ooit 2 katten die ik ook iets van een pippetje gaf, en de ene reageerde er normaal op en de andere werd er een dag agressief van.
Voor wie niet wil martelen met pillen kan ik echt deze aanraden:

Kilo's instellen en die spuit druk je aan de zijkant iets naar binnen. Of je smeert het op een poot, dan likken ze wel af.
Ik koop die bij de dierenarts.

Afbeelding
Ik had btw vorig jaar een kitten gevonden en die de volgende dag deze wormkuur gegeven.
Er kwam na een paar uur al een lintworm van een halve meter uit o_o

Nog nooit zoiets goors gezien.
Iemand wilde me ooit een filmpje sturen van haar kat z'n wormenzooi. Gelukkig vroeg ze me nog of ik het wilde zien i.p.v. het filmpje gelijk te sturen.
Ik wil dat echt niet zien.
Ik heb er wel een foto van gemaakt :proud:

De dierenarts waar ik later die week was voor de vaccinatie van zwerfding heeft zijn stagiaires erbij geroepen om naar de foto te komen kijken.
Ik heb ook een keer van iets wat op een worm leek een foto gemaakt, had de kat uitgekotst, en nagevraagd wat het kon zijn.
Dat zou dus spoelworm moeten zijn. Dus ik Milbemax gekocht en op het ergste voorbereid, maar er is niks meer uitgekomen. Pak van m'n hart :D
Ik zou ook de dierenarts bellen en vragen om advies en zelf een tabletje milbemax tabletje geven. ik doe het volgende
Een vitafraft crème zalm stick aan de bovenkant open knippen en laten eten door de smalle zakje, tabletje er tussendoor ingooien.

Mijn kat heeft ook een pipet gekregen en deze was ook bestemd tegen vlooien en wormen zei die assistent, na anderhalf maand kwamen er ook witte wormpjes uit de anus(grrr) meteen een milbemax gegeven.
Alaynee schreef:
04-07-2020 11:15
Mijn kat heeft ook een pipet gekregen en deze was ook bestemd tegen vlooien en wormen zei die assistent, na anderhalf maand kwamen er ook witte wormpjes uit de anus(grrr) meteen een milbemax gegeven.

Dat zal dan de Stronghold geweest zijn. Die werkt wel tegen spoelworm, hartworm, vlooien, oormijt, bijtende luizen, haakwormen en schurftmijt.
Maar niet tegen lintworm.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat had dat altijd, maar dan met vlooienpipetjes.
Ze werd apathisch van het merk Frontline. Ging na enkele uren wel over. Toen ander merk geprobeerd: Advantage. Nooit meer last gehad.
Dit is dan ontwormingsspul, maar zal ook per merk en per kat verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met de kat?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de kat weer opgeknapt lijkt te zijn.
Ik gebruik de ontworming van Milbemax, daar zit een leversmaakje aan. Ze eten het hier als snoepjes.
https://www.dierendoktersshop.nl/milbem ... escription
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
04-07-2020 10:36
Voor wie niet wil martelen met pillen kan ik echt deze aanraden:

Kilo's instellen en die spuit druk je aan de zijkant iets naar binnen. Of je smeert het op een poot, dan likken ze wel af.
Ik koop die bij de dierenarts.

Afbeelding
Dank!! Op zo'n tip zat ik nou te wachten, gedoe elke keer..
Update.
Bedankt voor de reacties.
De afgelopen dagen loop ik de dierenarts plat.
Hij heeft een injectie gehad tegen misselijkheid. Ik heb ook medicijnen die ik zelf toedien.
Arts denkt dat hij verstopt zit ivm wormen.
Hij drinkt soms wat maar eet niet.
Heb speciaal krachtvoer(pate) en een zakje van royal canin.
Hij is wel 2 keer op de bak gegaan.
Onderzoeken laten doen bloed. Daar is nog niks uitgekomen.
Morgen na een andere dierenarts.
Het gaat niet veel beter.
Wil hem ook niet onnodig laten leiden.
Mag allemaal wat kosten.
Goed dat is maar zo hoop wel echt dat hij opknapt.
Slaap al dagen in de woonkamer bij hem.
Easypil! Wondermiddel. Oudste kat krijgt dagelijks 1/4 pil en altijd in easypil. Elke dag wacht ze. Andere 2 katten vinden dit zo fantastisch dat ze echt een mini stukje als snoepje krijgen dagelijks. Ze halen mij hier echt voor uit bed. De pil wikkel je in met easypil en hap slik weg. Ideaal! Kan je halen bij de dierenarts en dierenwinkel.

En ik weet niet waar je het pippetje vandaan hebt, maar haal bijvoorbeeld nooit bij een action, etc zoiets. Ik snap niet dat het daar nog in de schappen ligt, maar schijnt zelfs gif te zijn.
Wat een goede tip ga ik zeker opvolgen!
Wat naar allemaal zeg. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over de oorzaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven