Zwerfkat pipet profender gegeven. Nu apatisch

04-07-2020 00:26 78 berichten
Hallo!
Beetje laat. Kan niet slapen
Ik heb in mijn buurt een zwerfkat geadopteerd. Bij een vangactie met kooi gevangen en laten laten helpen en chippen(kater). Hij was de schrik van de buurt.

Ik voer hem iedere dag als hij zich meld. Eet alleen (droge)brokken.

Hij komt niet binnen(met het hete weer wel)

Gister zag ik wormpjes uit zijn anus komen en heb een pipet gehaald om te ontwormen. Pilletje geven bij het voer werkte niet.

Hij was niet blij en liep weg nadat ik het tussen zijn schouderbladen spoot. In de regenbui die kwam ging hij onder een auto zitten. Daar bleef hij. Apathisch. Vanmorgen stond hij te miauwen voor de deur en liet hem binnen. Hij wilde niet eten en drinken maar sprong op de bank en sliep.

Heb ander voer gehaald. Lams wilde hij niet Purina wilde hij wel eten(beetje). Nu ligt hij weer op de bank en heeft last van zijn evenwicht. Ik maak me zorgen. De dierenarts had het druk met een beestje dat was aangereden.

Hebben andere kattenliefhebbers ook gelijke ervaring met een pipet tegen wormen?

Sinds een maand kan ik hem aaien. Ik heb hem nu een half jaar. Hij is 7. Heeft een huisje in de tuin.

Normaal wil hij altijd naar buiten. Nu dus niet. Ik maak me zorgen wat kan ik het beste doen?

Liefs bezorgd kattenbaasje
chocolol
zaterdag 4 juli 2020 om 12:34
Hoe is het met de kat?
Nadat hij van de bank (lag lekker bij me) sprong en ging miauwen is hij die hele dat weggebleven. Heb nog op nextdoor een berichtje geplaatst en bij de chipregistratie vermissing gemeld. Heb me zo rot gevoeld. Dacht dat het beter ging maar hij bleef zo lang weg dat ik het ‘bijna in me broek deed’
Gelukkig stond hij weer voor de deur te miauwen.
In het mandje gedaan en dierenarts gebeld.
Daarheen.
Zit hier 2 straten verder dus dat scheelt. Wel weekend.
Ik hou jullie op de hoogte als ik bij de andere dierenarts ben geweest.
Hij gaat nog steeds achteruit al drink hij goed na de injectie en na her geven van de medicatie. Eten nog niet en hij gaat op de bak maar geen rare dingen gevonden. Hij was vanmiddag erg klagerig en bozig want wil naar buiten. Hij staat wankel en de dierenarts wil dat ik hem 3 keer per dag medicatie geef dus voor nu binnen. Een grote bench ingericht met de deurtjes staan open al wil hij er niet uit.
aterdag 4 juli 2020 om 11:15
Ik zou ook de dierenarts bellen en vragen om advies en zelf een tabletje milbemax tabletje geven. ik doe het volgende
Een vitafraft crème zalm stick aan de bovenkant open knippen en laten eten door de smalle zakje, tabletje er tussendoor ingooien.

Mijn kat heeft ook een pipet gekregen en deze was ook bestemd tegen vlooien en wormen zei die assistent, na anderhalf maand kwamen er ook witte wormpjes uit de anus(grrr) meteen een milbemax gegeven.
Ook een goede tip! Fijn dat er zo meegedacht word en ervaring gedeeld word! ❤️
miekemv
maandag 6 juli 2020 om 23:56
Wat naar allemaal zeg. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over de oorzaak.
Ja ik ook! Andere dierenarts zijn we ook geweest voor de chip en hem laten helpen. In die man heb ik veel vertrouwen en hij is daarnaast ook minder duur maar wel echt een toparts! dus daar laat hem weer onderzoeken tot we weten hoe en wat. Ik Blijf posten Over de voortgang ❤️
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het al gezegd is, maar de volgende keer het pilletje in wat vlees doen. Bijvoorbeeld leverpastei of een plakje rookworst/leverworst er omheen vouwen.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
CleopatraVII
dinsdag 7 juli 2020 om 00:12
Ik weet niet of het al gezegd is, maar de volgende keer het pilletje in wat vlees doen. Bijvoorbeeld leverpastei of een plakje rookworst/leverworst er omheen vouwen.
Ik kan het proberen maar hij eet geen natvoer. Is het proberen waard natuurlijk😀 Tot nog toe eet hij alleen maar droge brokken.
Iemand anders in de kennissenkring zei me iglo muizen(voor slangen e.d)
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je je zo bekommert om het beestje :cat:
Kijk wel uit dat je hem niet teveel gaat geven van die rommel zoals pilletjes en pipetjes.
Kan je contact opnemen met degene die zwerfkatjes vangen?
Meestal hebben die ook een eigen DA en dan is het onderzoeken etc al een stuk goedkoper.

Sterkte met het katje!
Nog een keer alles nagelezen, maar je hebt dus eerder wel contact gehad met hun DA en ik begrijp dat een reismandje de hel voor hem is.
Hebben ze zijn nierwaardes ook al nagekeken?
Rapunzelreallife schreef:
07-07-2020 00:29
Ik kan het proberen maar hij eet geen natvoer. Is het proberen waard natuurlijk😀 Tot nog toe eet hij alleen maar droge brokken.
Iemand anders in de kennissenkring zei me iglo muizen(voor slangen e.d)
Echt probeer easypil. Kan je zo bij de dierenarts kopen. Zoals eerder beschreven, mijn kat maakt mij hiervoor wakker.
Ze vinden het alle drie fantastisch en medicijnen eten ze met gemak op. Je kan evt medicijnen splitten en dan meerdere balletjes maken, zodat je kat de medicijnen niet eens proeft. Echt ideaal.
Niq schreef:
07-07-2020 07:29
Nog een keer alles nagelezen, maar je hebt dus eerder wel contact gehad met hun DA en ik begrijp dat een reismandje de hel voor hem is.
Hebben ze zijn nierwaardes ook al nagekeken?
Slechte nierwaardes en wankel zijn gaat vaak samen.
Ikkuz schreef:
07-07-2020 08:11
Echt probeer easypil. Kan je zo bij de dierenarts kopen...
Ik gebruik daarvoor de Yums snoepjes van Vitakraft, alle smaken kunnen. Veel goedkoper dan Easypill en ze zijn smeuïg.
Kan je goed om een pil heen "kneden". En ze vind ze heerlijk! Nooit meer gedoe om pillen erin te krijgen.
Al meerdere mensen aangeraden en ook daar met goed resultaat.

TO: voor als er eens een pil in moet.
En lief dat je je zo om hem bekommert. :cat:

Afbeelding
anoniem_131446 wijzigde dit bericht op 07-07-2020 10:42
Reden: Verkeerde, dit is de goede foto
10.93% gewijzigd
dinsdag 7 juli 2020 om 07:23
Kijk wel uit dat je hem niet teveel gaat geven van die rommel zoals pilletjes en pipetjes.
Kan je contact opnemen met degene die zwerfkatjes vangen?
Meestal hebben die ook een eigen DA en dan is het onderzoeken etc al een stuk goedkoper.

Sterkte met het katje!
Ja dat heb ik ook gedaan. De stichting heeft 3 dierenartsen met wie ze samenwerken. Ik ga nu weer na degene die me heeft geholpen met de chip en sterilisatie. Scheelt ook met de kosten. Degene van de stichting gaat met me mee.

Niq
dinsdag 7 juli 2020 om 07:29
Nog een keer alles nagelezen, maar je hebt dus eerder wel contact gehad met hun DA en ik begrijp dat een reismandje de hel voor hem is.
Hebben ze zijn nierwaardes ook al nagekeken?
We hebben testen laten doen maar is wachten op uitslagen. Plassen doet hij wel poepen niet.
Het reismandje ging wonder boven wonder goed. Hij is niet lekker dus krijg hem erin. Vind het niet leuk. De reis na de dierenarts is ook niet leuk, hij miauwt aan 1 stuk door. Bij de dierenarts kon ik hem vasthouden bij de injecties hij laat het een beetje begaan.
Er moeten wat tanden getrokken worden maar dat ligt niet nu aan de directe eetlust begreep ik. Dat laat ik deze week dus ook maar doen dan hebben we het gehad.
Ik heb krachtvoer(pate) en zakje royal canin mee maar hij eet niks. Probeer regelmatig met een eetlepel
De arts gaf ivm dat omdat hij wormen had/heeft Hij een pipet tegen luizene.d. Nodig heeft. We keken het na met zoon kammetje en er waren witte puntjes. Blijkbaar krijgen ze dit eerder als ze last van wormen hebben.

Hij is behoorlijk afgevallen maar nog steeds 4,7kg
4,7 kg klinkt gelukkig goed.
Fijn dat je hem zo goed in de gaten houdt, en hopelijk heb je z.s.m. beter bericht.

Afbeelding
Eventueel kan je plakjes kipfilet en gewone pate van de supermarkt proberen, dus niet het speciale kattenvoer.
Maar hopelijk smikkelt hij eerdaags weer van zijn normale eten.
Alle reacties Link kopieren
Och gossie wat een zorgen om je maatje dan he.
Sterkte voor jou en beterschap voor je kat.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik heb helaas slecht nieuws hij is overleden. Vind het echt heel verdrietig. ☹️
Alle reacties Link kopieren
Och, wat triest.
Het is een schrale troost, maar toch heeft hij ontzettend veel geluk gehad dat jij hem zoveel liefde hebt gegeven. Sterkte. :hug:
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Ahh wat jammer. Sterkte TO :rose:
Alle reacties Link kopieren
Ach wat verdrietig :hug:
Wat verschrikkelijk dat hij is overleden.. Heel erg veel sterkte, dit soort dingen zijn zo moeilijk..

is er uiteindelijk nog een oorzaak gevonden?
Och war erg, veel sterkte :rose: :heart:
Wat triest :cry:

Gelukkig heeft hij wel de mooiste tijd van zijn leven bij jou gehad!
Wat sneu voor jou zeg en ik sluit me aan bij de rest, wat een geluk dat hij jou tegenkwam.

Veel sterkte, en vergeet niet dat jou geen blaam treft.
Dank je wel.
Ik heb het wel even moeilijk gehad.
Nu langzaamaan kijk ik naar foto’s en filmpjes van hem.
Nieuw huisdier wil ik (voorlopig nog) niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven