Beste vriend van mij vriend is jaloers

12-05-2011 12:10 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft zijn hele leven lang al een beste vriend.

Deze vriend verwijt mijn vriend nu dat hij hem te weinig ziet en het wordt maar aan 1 ding toegekend: zijn relatie (met mij).

Deze vriend heeft laatst, toen mijn vriend zei even niet langs te kunnen komen omdat ik erg ziek was, een erg lullige opmerking per sms aan mnijn vriend gestuurd wat erop neerkwam dat hij dan niet eens zelf langskwam zonder mij en dat als ik niet alleen kon blijven hij dan zijn meerdere aan mij moest erkennen.

Ik heb mijn vriend gevraagd zijn vriend op te bellen en te verduidelijken hoe de vork wel in de steel zat.

Gevolg was een monoloog van die vriend vol verwijten naar mijn vriend dat hij niet genoeg tijd voor hem vrijmaakte en dat hij hem nog zo weinig zag.

Ik ben boos want mijn vriend heeft het gewoon erg druk ook met werk, andere vrienden en familie en zit er klaarblijkelijk niet zo veel mee als zijn vriend. Maar dat durft hij niet te zeggen dus praat hij al gauw met die vriend mee dat het door de relatie komt en de andere levensstijl die daarbij komt kijken dan als bij zijn vriend de vrijgezel.

Ik vind dit onzin want ik doe ook genoeg dingen met mijn vrienden en die klagen nooit.

Heb mijn vriend ook vaak genoeg gezegd als je naar die vriend toe wilt is dat toch prima?!



Wat vinden jullie ervan? En wat moet ik doen?
Alle reacties Link kopieren
Kun je ze niet beiden een naam geven ipv vriend en vriend van vriend.. leest zo lastig
Alle reacties Link kopieren
Wahaha wat een zielig ventje, zijn meerdere moest erkennen aan jou , ja he he wat had hij dan gedacht dat jij op de 2e plaats komt en hij op de 1e?

Ik denk dat je weinig kunt doen , hooguit je vriend heel duidelijk maken dat je er niet van gediend bent dat hij die vriend naar de mond praat en jullie relatie de schuld van alles geeft.
Waarom ben jij boos? Dit is toch iets tussen jouw vriend en zijn vriend? Of, zoals je laatste zin impliceert, vindt jouw vriend dit ook?
Alle reacties Link kopieren
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 12 mei 2011 @ 12:13:

Kun je ze niet beiden een naam geven ipv vriend en vriend van vriend.. leest zo lastigHaha ja je hebt gelijk sorry niet aan gedacht in mn irritatie ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Demissionair schreef op 12 mei 2011 @ 12:14:

Waarom ben jij boos? Dit is toch iets tussen jouw vriend en zijn vriend? Of, zoals je laatste zin impliceert, vindt jouw vriend dit ook?





Ik ben boos omdat mijn vriend zegt er niet zo mee te zitten omdat hij het ook gewoon druk heeft maar dat hij vervolgens wel met zijn vriend meepraat over het feit dat het enkel alleen aan de relatie ligt en niet aan dat hij zelf ook geen zin had om langs te gaan of andere afspraken had.

Het is idd wat tussen hun twee ik wil er alleen niet de schuld van krijgen. Lijkt net of ik de broek aan heb, dat denkt die vriend nu en ik heb al ik weet niet hoe vaak gezegd ga langs of nodig je vriend uit tegen mijn vriend maar hij doet het niet, komt gewoon niet in hem op, hij heeft er minder behoefte aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 12 mei 2011 @ 12:14:

Wahaha wat een zielig ventje, zijn meerdere moest erkennen aan jou , ja he he wat had hij dan gedacht dat jij op de 2e plaats komt en hij op de 1e?

Ik denk dat je weinig kunt doen , hooguit je vriend heel duidelijk maken dat je er niet van gediend bent dat hij die vriend naar de mond praat en jullie relatie de schuld van alles geeft.



Ben best kwaad geworden dus hoop dat dat duidelijk is nu.

Heb ook gezegd dat als hij zin heeft om (vaker) met die vriend af te spreken dat hij dat ook gewoon moet zeggen en doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je ergernis, ik zou niet gecharmeerd zijn om door mijn man 'de schuld' te krijgen tegenover de ander vanwege verminderd contact, wanneer dat verminderde contant een gebrek aan behoefte is van mijn man zelf.



Dat is ook het enige dat ik zou aangeven. Prima dat het tussen jou en je vriend gaat, prima dat jijzelf minder contact nodig hebt, maar geef dat dan ook aan bij die vriend en betrek mij er niet bij!
Hoe oud zijn jullie? 16?
Alle reacties Link kopieren
quote:MEFS schreef op 12 mei 2011 @ 12:24:

Hoe oud zijn jullie? 16?



Ik snap je opmerking MEFS want dat was ook mijn eerste reactie.

Ik ben 27 en mijn vriend is 24 en zijn vriend 23. Heb ook gedacht dat het wellicht aan de leeftijd ligt want zogezegd ik heb er geen last van in mijn vriendenkring en er is nog nooit een vriendin van mij geweest die gezegd heeft dat ze me nog zo weinig zag en dat aan mijn relatie weet en dat nog even hardop aan mij kwam vertellen ook. Laat staan dat ik zo'n verwijt van een vriendin zou pikken en al helemaal niet op de manier waarop zijn vriend dat nu probeert duidelijk te maken.
Als jij dat nou eens tegen die vriend ging zeggen?

Dat je niet gediend bent van de zwarte Piet toegespeeld te krijgen en dat hij zich met zijn eigen zaken moet bemoeien?

Gewoon neerleggen daar waar het probleem zich bevindt. Lekker duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus had hier ook last van in haar relatie. Bromance noemde zij het. De beste vriend ging zelfs mee naar familieuitjes! Eigenlijk deden ze op een gegeven moment alles met zijn 3en. De beste vriend bemoeide zich ook met ruzies die zij hadden etc. Heel bizar.

Het is nu uit. De bromance duurt overigens nog steeds voort en nee homo zijn ze niet...
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Alle reacties Link kopieren
quote:Iris27 schreef op 12 mei 2011 @ 12:33:

Mijn schoonzus had hier ook last van in haar relatie. Bromance noemde zij het. De beste vriend ging zelfs mee naar familieuitjes! Eigenlijk deden ze op een gegeven moment alles met zijn 3en. De beste vriend bemoeide zich ook met ruzies die zij hadden etc. Heel bizar.

Het is nu uit. De bromance duurt overigens nog steeds voort en nee homo zijn ze niet...Haha Bromance! Als is het niet om te lachen natuurlijk. Poeh! Zo zie je maar weer het kan altijd erger.
Alle reacties Link kopieren
Ja was heel vreemd! Ik was voor het eerst mee naar een familie BBQ en toen ging de vader met zijn 4 zoons op de foto... Guess wie er ook bij ging staan? Ik dacht eerst dat het een neef was ofzo. Nee hoor. En hij heeft ook gewoon zelf een familie.



Ik heb het na de BBQ aan mijn vriend gevraagd en die zei: ja T., ja is er eigenlijk altijd bij, weet ook niet precies waarom...
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt vreemd zeg, gaat wel erg ver!

En dat je zwager uiteindelijk ook nog voor die vriend koos ook :s
Alle reacties Link kopieren
Yep. Maar goed, ben jij niet mee geholpen natuurlijk



Hoe lang zijn jij en je vriend samen? Ik denk namelijk dat in de meeste gezonde situaties dat vanzelf minder wordt en de beste vriend vanzelf inziet dat hij minder tijd voor hem heeft...
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Alle reacties Link kopieren
Oh, dit doet me denken aan de keer dat ik bij mijn ex thuis met bronchitis in bed lag toen opeens zijn hele jaarclub in polonaise binnen kwam lopen. Toen vonden ze het geloof ik ook niet kunnen dat hij niet naar de jaarclubavond kwam omdat ik ziek was.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Dat je vriend zegt dat het aan de relatie ligt impliceert toch niet dat het jouw schuld is?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 12 mei 2011 @ 13:03:

Oh, dit doet me denken aan de keer dat ik bij mijn ex thuis met bronchitis in bed lag toen opeens zijn hele jaarclub in polonaise binnen kwam lopen. Toen vonden ze het geloof ik ook niet kunnen dat hij niet naar de jaarclubavond kwam omdat ik ziek was.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Alle reacties Link kopieren
quote:Iris27 schreef op 12 mei 2011 @ 13:01:

Yep. Maar goed, ben jij niet mee geholpen natuurlijk



Hoe lang zijn jij en je vriend samen? Ik denk namelijk dat in de meeste gezonde situaties dat vanzelf minder wordt en de beste vriend vanzelf inziet dat hij minder tijd voor hem heeft...Bijna twee jaar. Ik snap ook niet dat ze er nu pas mee komen. ?
Alle reacties Link kopieren
quote:nouschi schreef op 12 mei 2011 @ 13:05:

Dat je vriend zegt dat het aan de relatie ligt impliceert toch niet dat het jouw schuld is?





Nee daar heb je gelijk in. Ik denk dat ik het wel op mezelf betrek omdat die vriend laat doorschemeren dat hij denkt dat mijn vriend van mij niet mag ofzo. En da tis niet waar daarom ben ik boos.

En boos op mijn vriend dat hij niet duidelijk zegt dat hij heus wel zelf kan en mag gaan maar daar zelf gewoon ook soms geen zin in heeft.
Alle reacties Link kopieren
joh, laat gaan.. wat maakt het jou uit wat die vriend denkt... als je een poging gaat doen om hem op andere gedacht te brengen dan denkt hij dat hij er bij jou toe doet en voelt hij zich nog belangrijker.

wat ik wel zou doen is tegen jouw vriend zeggen dat je het niet leuk vind dat hij bij zijn beste vriend ook de schuld bij jou legt, dat is respectloos naar jou toe.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom kan je vriend niet weg, als jij ziek bent?

Moet hij doen dan? je hand vast houden?
Alle reacties Link kopieren
quote:rockchick schreef op 12 mei 2011 @ 12:18:

[...]

Lijkt net of ik de broek aan heb, dat denkt die vriend nu en ik heb al ik weet niet hoe vaak gezegd ga langs of nodig je vriend uit tegen mijn vriend maar hij doet het niet, komt gewoon niet in hem op, hij heeft er minder behoefte aan.



Weet je, dat jij je zorgen maakt, over dat vriend denkt dat jij de broek aan hebt, zegt iets over jezelf. Want, waarom zou je je daar druk om maken?? Blijkbaar heeft hij een gevoelige snaar geraakt?

Dat soort opmerkingen komen namelijk alleen aan, als er een kern van waarheid in zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 12 mei 2011 @ 14:15:

[...]





Weet je, dat jij je zorgen maakt, over dat vriend denkt dat jij de broek aan hebt, zegt iets over jezelf. Want, waarom zou je je daar druk om maken?? Blijkbaar heeft hij een gevoelige snaar geraakt?

Dat soort opmerkingen komen namelijk alleen aan, als er een kern van waarheid in zit.





Ik denk niet dat mijn vriend dat denkt. De vriend van mijn vriend komt met dat soort implicaties. En ze zijn niet juist.

Het is niet fair dat als mijn vriend zelf geen zin heeft om naar zijn vriend toe te gaan dat op mijn ziekzijn afschuift. Hij had uiteraard zelf kunnen gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven