Afscheid

06-05-2007 13:42 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal ik weggaan? Zal ik verdrietig worden en weggaan? Zal ik het leven eindelijk eens onbelangrijk vinden, mijn schouders ophalen en weggaan? Zal ik de wereld neerzetten (of aan iemand anders geven), denken: zo is het genoeg, en weggaan? Zal ik een deur zoeken, en als er geen deur is: zal ik een deur maken, hem voorzichtig opendoen en weggaan- met kleine zachtmoedige passen? Of zal ik blijven? Zal ik blijven? Dit gedicht is de aanleiding van een brief die ik ga en moet schrijven aan een van de grootste liefdes in mijn leven maar die ik nooit zal versturen.Lieverd,Al heel lang loop ik met deze gedachten rond en ik ben nu op een punt gekomen in mijn leven dat dit iets is dat ik moet doen om verder te komen.Voor mijn gevoel sta ik namelijk al heel lang stil en dat stilstaan is begonnen op de dag dat ik jou leerde kennen jaren geleden op die zwoele zomeravond in mei. De eerste keer dat ik je daar zag staan met je mooie gezicht en lichaam voelde het net alsof de wereld even stilstond. Ik kon mijn ogen niet van je afhouden,werd afgeleid door gesprekken en de muziek maar iedere keer werden mijn ogen weer jou kant opgezogen. Langzaam kwamen we via via dichter naar elkaar toe en dat je naast me stond voelde het net alsof ik in vuur en vlam stond. Jouw lichaam vlak naast die van mij,van mijn mocht er geen einde aan komen. Het duurde niet lang of ik voelde je lippen op de mijne en op dat moment werd ik meegezogen in de zee die liefde heet. Onze kus was kort maar dat op dat moment was er een gevoel in mijn lichaam losgekomen om nooit meer weg te gaan. De dagen erna kon ik alleen maar aan jou denken ,niets anders was meer belangrijk.Daarna kwamen we elkaar vaak tegen en iedere keer als ik je weer zag ,voelde ik weer dat magische gevoel net als de eerste keer ,en dat gevoel werd alleen maar meer en meer. Er zat zoveel liefde in mij voor jou ,dat dat er iedere keer weer uit moest en dat gebeurde dan ook. Maar iedere keer niet genoeg ,want iedere keer als ik je weer aangeraakt had was er daarnaast ook weer die enorme leegte en eenzaamheid. Wanneer zou ik je weer zien?Wanneer zou ik je weer mogen aanraken?En ik wilde meer,ik wilde dat je me zou beminnen zoals minnaars doen,dat je met liefde in je ogen zou aankijken zoals geliefden doen,dat we samen uren in bed zouden liggen ,samen zouden lachen om de meest onnozele dingen om dingen waar alleen wij om zouden kunnen lachen ,dat we uren in elkaars armen zouden liggen zonder iets te zeggen,dat we uren samen zouden vrijen ,dat we langs het strand zouden lopen en onze namen in het zand zouden schrijven,dat we samen een verre reis zouden plannen ,dat we namen voor onze kinderen zouden verzinnen ,dat we elkaar onze diepste geheimen zouden vertellen ,dat je me warme thee zou komen brengen als ik ziek was,dat je met je mooie warme lichaam tegen me aan zou komen liggen als buiten de storm om het huis waaide ,dat je samen met mij naar huis zou gaan ,dat je me een lief berichtje zou sturen als ik me rot voelde,dat je een arm om me heen zou slaan als ik verdrietig was,dat je me zou voorstellen aan je ouders ,dat je me mee nam achterop de motor om de wijde wereld in te rijden,dat je me misschien ooit eens zou vragen met me te trouwen ,dat ik ooit op een dag je kind zou dragen,dat je me ontbijt op bed zou brengen op mijn verjaardag ,dat we samen ooit zouden slenteren door de straten van Parijs,dat we ooit samen zouden varen in een gondel in Venëtie,dat we ooit samen naar Australie zouden gaan ,dat je het ooit jammer zou vinden omdat je mijn vader nooit gekend hebt,dat we ooit samen een oud huis zouden kopen met een grote tuin met bomen waar onze kinderen konden rennen,dat we ooit samen veel te wijn zouden drinken en dronken worden,dat je lief voor me zou zijn als ik een keer teveel gedronken had ,dat we samen op een bankje zouden zitten en terugkijken op ons leven.Maar die dag zal nooit komen .Want jij voelt niet wat ik voel.Hoe het voor jou voelt weet ik niet want ik kan niet in je ziel en in je hoofd kijken omdat je mij het niet toelaat. Ik wil zo graag meer van je weten ,meer voelen maar je laat me niet binnen. En al zeven jaren lang vecht ik om binnen te komen op allerlei manieren maar de deur gaat niet open. Af en toe gaat de deur een klein stukje open maar dan gaat de deur ook heel snel weer dicht . En deze innerlijke strijd die ik met mezelf voor en met jou is heel zwaar en moeilijk. Als de deur weer een klein stukje open gaat voel ik me weer blij maar als de deur weer dicht gaat voel ik me weer alleen een eenzaam. En van dit alles weet jij niks,helemaal niks. Honderden keren heb ik op het punt gestaan om het tegen je te zeggen ,lagen woorden in mijn mond maar kwam er niks uit. En die innerlijke strijd die ik voer is zwaar ,die is heel lang terug begonnen en voer ik nu nog steeds maar mijn lief,ik kan niet meer. Ik ben zo moe , zo moe van het strijden ,het proberen ,dat ik niet meer kan. Mijn tranen zijn op,mijn lichaam en geest zijn zo moe.Zoveel keren heb ik je al moeten laten gaan . En in al die jaren dat we elkaar nu kennen heb je mij wel dichter bij laten komen maar niet genoeg. En dat zal ook nooit komen,uren heb ik aan je gedacht ,waar ik ook ging in de wereld,jij was bij me. Nachten heb ik wakker gelegen om te bedenken hoe ik je kon bereiken ,tranen heb ik gelaten omdat ik niet bij je kon zijn, of omdat je met een andere vrouw de kroeg verliet. Keren ben ik in het diepst van de nacht naar je toe gegaan om bij je te zijn. Om maar me weer zo te voelen hoe ik me met voel als ik bij jou ben ,want dat gevoel is niet te beschrijven, ik voel me op een top vrouw,de gelukkigste vrouw op aarde. Als ik naast je wakker word ben je zo mooi,vooral als je nog ligt te slapen. Je bent zo lief als je s’morgens inde keuken koffie aan het zetten bent, vind het zo mooi als je vertelt over je dromen en passies.Maar er is een groot verschil tussen ons. Jij kent mij niet,jij weet niet wie ik van binnen ben ,wat ik denk of voel en dat zal je ook nooit te weten komen omdat je het niet wilt weten. Voor jou ben ik niet meer als een meisje die af en toe in de leven komt en ook weer gaat. Een meisje aan wie je af en toe denkt als je alleen en eenzaam bent ,die mag komen wanneer jij het wil en ook weer moet gaan wanneer jij het wil. En daar kun je niks aan doen ,want je weet niet is om de liefde van je leven te voelen en mee te maken. Maar mijn lief ,ik kan niet meer ,ik ben leeg ,ik ben op .Ik kan niet blijven vechten voor iets wat nooit zal komen ,ik kan niet meer hopen op iets wat nooit zal komen. Ik heb genoeg van al die eenzame nachten dat ik me weer afvraag waar je bent en met wie en wanneer je weer komt. Het leven is veel te kort ,en zeg niet dat ik het niet geprobeerd heb,zeg niet dat ik mijn best niet heb gedaan want dat heb ik wel. Ik heb alles gedaan om het te laten werken ,ik heb alles gegeven en alles gedaan maar het kan niet of mag niet zo zijn.En ik wil zo graag blijven maar ik kan het niet.,ik kan het gewoon niet. Ik wil iets wat jij me niet kunt geven. En ik wou zo graag dat het anders was ,ik wou dat het allemaal anders was gelopen maar dat is helaas niet .Ik hou zo ontzettend veel van je ,zelfs dat weet je niet eens. Ironisch eigenlijk als ik er over nadenk.Ik hou zoveel van je ,maar ook genoeg om je te laten gaan.En dat ik wat ik moet doen,ik heb geen andere keuze,ik moet een andere weg inslaan en je laten gaan.En wat doet het een pijn die gedachte .En ik weet het al een hele tijd maar een hele lange tijd wilde ik er niet aan denken en kon ik het nog niet .Ik kon de gedachte nog niet verdragen om je niet meer te zien en ten voelen maar ik kan het nu wel. De gedachte alleen al vind ik afschuwelijk maar ik kan niet anders,ik moet verder na al die jaren. Ik laat je los…En schat,het zal nog een hele tijd duren voordat het over is en weer rustiger is in mijn hoofd en lichaam maar dat is het me waard,want ik wil weer die rust voelen,daar ben ik zo aan toe,want ik ben moe.En misschien op een dag komen we elkaar weer tegen en kan ik je aankijken met een ander gevoel en terugkijken op een hele mooie tijd. En wie weet komen we elkaar ooit nog eens tegen en is het allemaal anders ,maar dat weten we beide niet en zullen we ook niet weten.Dag liefde van mijn leven,het ga je goed Ik hoop ook echt dat jij gelukkig word op jou manier en dat je allemaal krijgt wat je wilt in het leven. Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven ,ik had het nooit willen missen. Dag mijn lief….hoe graag ik het ook wil,ik kan niet blijven……..
Alle reacties Link kopieren
*; jou tijd komt nog wel!
Lieve Winterbloem,



Wat een mooie brief en wat een mooi gedicht.

Ik weet hoe het voelt en hoe moeilijk het is, ik heb hetzelfde gehad. Bij mij heeft het 5 jaar geduurd voordat ik afscheid van hem of beter gezegd mijn droom nam. Want daar kwam ik achter, "hij"bestond wel, maar niet zoals in mijn gedachten, dat was slechts een droombeeld. De zoveelste keer dat hij met een andere vrouw de kroeg uitliep deed de deur dicht.

Inmiddels in die vijf jaar wel paar keer gezoend en twee keer het bed gedeeld. Voor mij dan geweldig, voor hem een reden om meteen een poos weer verder uit mijn buurt te blijven. Waarna het hele spel weer van voren af aan begon.

Drie dagen nadat ik de deur naar hem toe voorgoed gesloten had kwam ik een hele lieve jongen tegen en vond hem meteen leuk. Hij was gelijk lief, hoffelijk en aardig tegen mij, kon het de eerste dagen niet goed toelaten, ik had immers nog maar net afscheid genomen van mijn toen allergrootste liefde van mijn leven. Daarbij was hij in vrijwel alles de tegenpool van mijn eerdere liefde, onder andere door bij onze allereerste ontmoeting meteen te laten weten dat hij mij meer dan leuk vond en met mij af wilde spreken.

Een hele nacht heb ik wakker gelegen en 's ochtends wist ik het zeker, deze nieuwe jongen laten schieten zou de grootste fout van mijn leven zijn, ik heb met hem afgesproken, ben bij hem blijven slapen en nooit meer weggegaan. Inmiddels ben ik 7 jaar verder, ben getrouwd met hem en we zijn bezig om een kindje te krijgen en nu pas weet ik wat echte liefde is, hou het is als iemand verschrikkelijk veel van je houdt. Het is het mooiste gevoel op aarde. Ik ben nu na zeven jaar nog steeds smoorverliefd op hem en ben iedere ochtend weer blij als ik wakker wordt in zijn armen. Hou dat voor ogen en ga daarvoor! Bij de man van de ontbeantwoorde liefde ga je dat niet vinden, dat weet ik zeker...



Heel veel sterkte!!!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties!

Het is nu nog f*cking moelijk allemaal en dat zal nog wel even zo duren maar het komt allemaal wel goed
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, zelfs ik val hier stil van met een brok in mijn keel. Wat zul jij het moeilijk hebben en wat zul je nog een rottijd tegemoet gaan maar je hebt tenminste de eerste stap gezet voor jezelf. En inderdaad: uiteindelijk komt het echt wel goed.



Heel veel sterkte.



xxxx
Alle reacties Link kopieren
Winterbloem, zo sterk en dapper *;
Alle reacties Link kopieren
Winterbloem,



Je gedicht en brief rakelen veel bij me op. Ik heb hetzelfde gehad, 18 jaar lang.

In de periodes dat we afstand hadden heb ik geprobeerd te leven, een leven op te bouwen. Helaas niet gered. Na m'n scheiding weer dat spel van aantrekken en afstoten met hem. En uiteindelijk ook afscheid van hem genomen toen hij ging trouwen met een ander. Ook ik wens hem alle geluk en liefde op aarde. Ondertussen ben ik er eindelijk achter dat ik niet zijn grote liefde was, want anders had het niet allemaal gegaan zoals het was gegaan.

Ik ben nu oprecht blij voor hem, blij dat hij zijn geluk gevonden heeft, blij dat hij vader is geworden, gewoon blij voor hem, zonder spijtgevoelens of wat dan ook.

Ik ben weer/nog steeds single en kan niet wachten tot ik ook eindelijk alle liefde die in mij leeft kan delen met iemand.
Alle reacties Link kopieren
;( Tranen met tuiten...zo mooi..en zo herkenbaar. Situatie iets anders maar wel een hoop gelijknis. Ik had het vanmiddag al gelezen en het heeft me aangezet om mijn afscheidsmail aan vriendje ook te schrijven. Dat heb ik gedaan. En ik heb hem ook verstuurd 10 minuten geleden. Hiermee laat ik hem los....;(



Bedankt voor het duwtje dat ik nodig had en heel veel sterkte voor jou!

*;
Alle reacties Link kopieren
~kippenvel~



Ook al erg herkenbaar.



Heb vorige week zondag ineens de deur dichtgedaan. We hebben eerst een vol jaar geprobeerd om dichterbij elkaar te komen. Het is uit geweest, hij ontdekte dat hij me miste en we hebben het weer 2 maanden geprobeerd. En er was bijna niets veranderd. Niet genoeg om ons Ons te laten zijn.



En ik weet dat ik het gedaan heb omdat ik mezelf een kans moet geven om écht gelukkig te worden. En dat hebben jullie ook gedaan. Maar het doet pijn omdat ik zo van die man hou.



Kortom: ik snap het. :R



En bemoedigend om te lezen dat je daarna dus ineens vreselijk gelukkig kunt worden met een wereldvent!
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,



Bedankt voor jullie ontzettende lieve reacties!

Heeft me erg goed gedaan om alles op papier te zetten ,is toch goed geweest en zeker als ik er ook nog andere mensen mee heb kunnen helpen.

Het is nog heel erg moeilijk allemaal en als ik er nu weer over nadenk voel ik weer de pijn in mijn hart maar het voelt wel goed allemaal en daar gaat hem om.

Nogmaals bedankt en alle goeds voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
*;
Alle reacties Link kopieren
Mooi...

En o zo herkenbaar...



*; voor jou. Ik weet hoe moeilijk dit is....
Always look for the silver lining
Alle reacties Link kopieren
Mooi geschreven. Zo herkenbaar die dromen. Ik hoop voor je dat je deze droom kunt opbouwen met iemand die jou echt verdient.



Liefs,
Alle reacties Link kopieren
quote:

Inmiddels ben ik 7 jaar verder, ben getrouwd met hem en we zijn bezig om een kindje te krijgen en nu pas weet ik wat echte liefde is, hou het is als iemand verschrikkelijk veel van je houdt. Het is het mooiste gevoel op aarde. Ik ben nu na zeven jaar nog steeds smoorverliefd op hem en ben iedere ochtend weer blij als ik wakker wordt in zijn armen. Hou dat voor ogen en ga daarvoor! Bij de man van de ontbeantwoorde liefde ga je dat niet vinden, dat weet ik zeker...





Wat heb je dat mooi opgeschreven Bibi! Ik herken het omdat ik het nu ook zo meemaak. Heerlijk is dat hé!

En ik hoop voor TO dat ze dat ook zal mogen meemaken!
Alle reacties Link kopieren
Zou mooi zijn als het idd zo werkt.....
Always look for the silver lining
Alle reacties Link kopieren
@bibi: ik kan me bij jou helemaal aansluiten. Weliswaar is het bij mij korter geleden en heeft het ook korter geduurd (2 jaar), maar het is wel vergelijkbaar. Pas toen ik ECHT die deur dicht deed (wat ik me al vaak had voorgenomen maar toch steeds niet lukte), kwam ik een paar weken later mijn vriend tegen. Die me van het begin af aan liet zien dat het wèl anders kan, dat die ik-ga-voor-jou-door-het-vuur-liefde wel degelijk bestaat. Met hem ga ik al mijn dromen waar maken, ik weet het zeker, hij is degene waar ik oud mee wil worden. Destijds dacht ik dat van die andere man, maar nou ik dit meemaak weet ik pas dat ik al die tijd in een droomwereld geleefd heb. Dit is juist andersom: het LIJKT een droomwereld, maar het is ECHT!!!!Wat ben ik NU blij dat ik hem toen ook echt los heb kunnen laten!En TO, voor jou komt dat ook nog wel! Het is heel moeilijk, maar je hebt al zo vaak meegemaakt dat je merkte dat jij het niet helemaal voor hem was, dat je toch weer van elke keer leert. Elke keer weer zorgde er weer voor dat je dichter bij die deur kwam waar je nou bij staat. Hopelijk heb je deze keer genoeg kracht om 'm dicht te houden! Heel veel sterkte, je komt er wel!
Alle reacties Link kopieren
drommels, hoe ben je erin geslaagd om hem uiteindelijk daadwerkelijk los te laten? Ik doe zo hard mijn best, maar het lukt niet. Ook al weet ik dat het "moet" om verder te kunnen, iets in mij blijft maar schreeuwen dat hij "die ene uiteindelijke" is voor mij.



Loslaten.... Ik weet niet hoe.....
Always look for the silver lining
Alle reacties Link kopieren
Nou Jieoor, dat is denk ik voor iedereen weer anders. Maar voor mij ging het eigenlijk als volgt:Een vriend van me had al ruim een jaar eerder tegen me gezegd dat ik "hem" moest vertellen wat ik voor hem voelde, dat mannen het soms gewoon niet door hebben en dat ze soms met hun neus op de feiten geduwd moeten worden. Dat het voor mezelf alleen maar duidelijkheid zou verschaffen, want als hij niet hetzelfde voelde kon ik tenminste verder gaan. Daar had hij wel gelijk in, maar doe dat maar eens!!!! Toen ik op een gegeven moment in een gigantische dip zat (en aangezien ik normaal gesproken erg stevig in mijn schoenen sta was dat dus heel heftig voor mijn doen), heb ik hem gebeld of hij tijd en zin had om eens te komen praten. Ik had toen al voor mezelf besloten dat ik het hem toen dus zou gaan zeggen. Hij zag meteen aan me dat het dus niet goed met me ging. Ik heb hem toen die avond ook verteld wat ik voor hem voelde. En dat was voor mij het punt waarop hij actie zou moeten ondernemen. Zelfs al zou hij dus alleen maar een goede vriend zijn, dan vond ik nog dat hij dus minstens binnen een paar weken eens moest bellen hoe het met me ging, of het al beter ging. Ik had voor mezelf de limiet van 1 maand gesteld (hem daar natuurlijk niks van gezegd), maar toen ik na 2 weken nog altijd niks van hem gehoord had, wist ik genoeg. Ik heb wel nog gewacht tot de maand om was, maar na die 2 weken ben ik me er dus op voor gaan bereiden dat hij mij dus werkelijk niet zo zag als ik hem. Let wel, voor mij betekende dat dus wel: geen contact meer, dus vriendschap ook over. Want blijkbaar was hij ook niet genoeg in mij geïnteresseerd om zelfs maar vriendschappelijk naar me te informeren.Dat was heel verhelderend, pijnlijk, maar héél verhelderend. Toen hij na weer een paar weken plotseling onverwachts voor de deur stond, was het voor mij dus te laat. Ik moest toen sowieso weg, maar hij had het bij mij gewoon absoluut verpoept. Ik heb hem dus niet echt weggejaagd, maar wel gewoon mijn spullen gepakt en samen met hem de deur uit gelopen: nou, doei! Daarna eigenlijk nooit meer gezien en geen moment meer gemist... Een paar dagen later kwam ik mijn huidige vriend tegen.Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor, het is niet voor niks dat ik zelf al ruim een jaar bezig was met hem los te laten, dat ik toen al door had dat hij het eigenlijk helemaal niet voor mij was, maar dat ik dat niet wilde zien. Want hij had nèt op de momenten dat ik hem los aan het laten was, weer de goede antwoorden of de aandacht voor me. Gewoon nooit meer zien of spreken is denk ik dan toch eigenlijk het beste hulpmiddel geweest om die deur dicht te houden...Het lukt, ooit, heus wel (al is dat vast af en toe moeilijk te geloven...)!
Alle reacties Link kopieren
Oeps, beetje lang verhaal geworden... Sorry...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu nog maar net zo ver dat ik zelf bewust wat afstand hou. Minder vaak bellen enzo. Maar zodra ik 'm dan weer spreek of een mailtje van hem krijg, word ik eerst weer bevangen door verliefde gevoelens en een paar dagen later door het steeds terugkerende immense verdriet. De hoop op een happily ever after fietst daar een beetje tussendoor.



Ik weet dat het fout is om te zeggen dat ik het toch niet kan, het loslaten. Dan leg ik me er bij neer en zal dit hele gedoe nooit meer over gaan, want dan kom ik een vicieuze cirkel terecht. Maar jezusmina, het is het moeilijkste wat ik ooit heb moeten doen geloof ik. And he knows....
Always look for the silver lining
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, ja, dan krijg je dat verhaal weer van: zoek afleiding, wis 'm uit je telefoon en je maillijst (en je geheugen...). Maar ja, makkelijk gezegd. Je moet er denk ik toch zelf klaar mee zijn voor je dat lukt...Helaas waar: de tijd zal het leren (en heelt daarmee ook de wonden! ;-) )Kom op, je KUNT het!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:

k weet dat het fout is om te zeggen dat ik het toch niet kan, het loslaten. Dan leg ik me er bij neer en zal dit hele gedoe nooit meer over gaan,





Ik weet niet hoe lang dit bij jou al speelt, maar soms moeten er een aantal jaren overheen gaan, voor het echt over is en je van hem 'bevrijd' bent...

Soms kan het ook heel plots over zijn, namelijk als je de 'ware' tegen het lijf loopt. Dat is mij ook overkomen :)
Alle reacties Link kopieren
Loslaten is ook heel moeilijk....

Doe ook heel erg mijn best al zou ik hem aan de andere kant heel graag willen bellen of zien maar ik weet wat ik moet doen....

Zal ook heel moeilijk zijn als hij weer contact zoekt maar moet dan sterk zijn en niet reageren.

Ga me in ieder geval concentreren op andere dingen,werk,sport,leuke dingen doen zodat ik niet de kans krijg om aan hem te denken.
Alle reacties Link kopieren
Wow!



Tranen...



Herkenning!



Het mag niet zo zijn, dat is het enige wat je de schuld kan geven.



Soms is het lekkerder om gewoon iemand de schuld te geven, he!



Houd het positieve wat je met hem hebt meegemaakt vast, je bent speciaal op een bepaalde manier voor hem denk ik zo..



Maar meer dan dat wordt het niet, dat besef je nu.



Want dat wil en verdien je wel!



Ik ga nu bijvoorbeeld op voetbal, klinkt heel stom maar dwing mezelf om een hobby te vinden, want ik word gek als ik teveel nadenk.

Het kan je gaan beheersen en dat wil ik simpelweg niet meer.

Dat wil hij ook niet voor je!



Gun jezelf het recht op echt geluk, meer meer meer dan dit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven