grenzen

06-05-2007 20:49 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar ligt jullie grens? Wat kan jou vriend/man/ vriendin...partner dus echt niet maken?



Ik ben heel erg benieuwd naar de reacties....zelf heb ik respect tonen hoog in het vaandel staan. Geen respect, dan ook geen relatie. Dan zouden we het natuurlijk kunnen hebben over waar die grens van geen respect tonen dan precies ligt.... erg ingewikkeld, ik ben zelf in ieder geval erg zoekende...
Alle reacties Link kopieren
lichamelijke en geestelijke mishandeling, seksueel misbruik, vreemdgaan (niet direct een reden tot scheiding, maar wel een groot probleem).
Alle reacties Link kopieren


Waar ligt jullie grens? Wat kan jou vriend/man/ vriendin...partner dus echt niet maken?



Ik ben heel erg benieuwd naar de reacties....zelf heb ik respect tonen hoog in het vaandel staan. Geen respect, dan ook geen relatie. Dan zouden we het natuurlijk kunnen hebben over waar die grens van geen respect tonen dan precies ligt.... erg ingewikkeld, ik ben zelf in ieder geval erg zoekende...





Je slaat de spijker op zijn kop. Geen respect, dan ook geen gezonde relatie.
Alle reacties Link kopieren
Uhhhhh ..... (goeie vraag) dat zijn er nogal wat maar buiten de gebruikelijke redenen zoals mishandeling, vreemdgaan ed........niet accepteren dat ik ook een eigen leven en mening heb en me vreselijk claimen. Daar bedoel ik bijvoorbeeld mee dat ik niet met vriendinnen uit zou mogen gaan, me constant controleren, proberen mijn kledingkeuze te bepalen enz.



Daarmee heeft mijn eerste partner me gillend mee het huis uit doen lopen in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft een vriendje die zo in zijn eigen wereld leeft.... hij zegt bijna nooit letterlijk dat hij van haar houdt en zij praat het goed met: jamaar, ik weeeet het... Ze wonen samen, maar eigenlijk lijkt het wel haar huis....hij kookt soms en zet koffie...dan heb je het wel beetje gehad..



Ik heb mezelf voorgenomen nooit zo'n relatie te hebben..
Alle reacties Link kopieren


Een vriendin van mij heeft een vriendje die zo in zijn eigen wereld leeft.... hij zegt bijna nooit letterlijk dat hij van haar houdt en zij praat het goed met: jamaar, ik weeeet het... Ze wonen samen, maar eigenlijk lijkt het wel haar huis....hij kookt soms en zet koffie...dan heb je het wel beetje gehad..



Ik heb mezelf voorgenomen nooit zo'n relatie te hebben..





Dus vind jij dat de vriend van je vriendin geen respect voor haar heeft? Omdat hij niet elke dag "letterlijk" zegt dat hij van haar houdt? Omdat hij in jouw ogen niet genoeg in het huishouden doet? Je vriendin is gelukkig met hem toch? Waar maak jij je druk om?



Je zegt in je openingsbericht dat je zoekende bent, hoe bedoel je zoekende? In bovenstaand bericht lees ik dus ergenis over de relatie van je vriendin. Jij weet zeker dat je niet zo'n relatie wilt, dus dat zoekende snap ik niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Zij is inderdaad gelukkig met hem, maar ze belt me ook vaak huilend op, omdat ze er even niet tegen kan...dat zijn de momenten waarop ik me zorgen maak om haar.

Verder zou ik het niet kunnen, ik ben iemand de meer bevestiging nodig heeft. Verder zou ik me continu afvragen hoe ik belangrijk ik voor hem ben en me daar heel onzeker over voelen....voor mij dus nooit zo'n relatie...



Ik ben inderdaad zoekende... als ik kijk in dat ik nu toch in een volwassenword, serieuzere leeftijdsfase zit en nadenk over samenwonen, dan ga ik ook dingen analyseren en vraag ik me af wat mijn grenzen zouden zijn.... ik weet het niet zo goed. Ik heb ook nooit serieuze relaties gehad, maar altijd losse dingen waarbij als het moeilijk werd ik de benen nam...soms een maandje, soms 3 soms een jaar, maar verder kwamen we nooit. Daardoor ben ik ook gaan twijfelen of ik misschien niet te opvliegerig ben of...najaa iets dergelijks...



Stukje onzekerheid dus..
Alle reacties Link kopieren
de zinsbouw en spelling is een beetje schandalig van mijn vorige reactie, sorry zie het nu pas... :$
Alle reacties Link kopieren
@Meral, je hebt dus een vriend? Omdat je het over samenwonen hebt. Jouw uitspraak over bevestiging en onzekerheid lijken me twee dingen waar je voor jezelf iets aan moet doen, deze twee eigenschappen zijn namelijk relatiedodend, om het maar even direct te zeggen. Als jij telkens van je vriend bevestiging nodig hebt of hij wel of niet van je houdt zal je vriend op den duur afhaken. Niet omdat hij niet van je zou houden maar omdat voor jou houden van niet genoeg lijkt. Jouw onzekerheid mag je niet tot zijn probleem maken.
Alle reacties Link kopieren


@Meral, je hebt dus een vriend? Omdat je het over samenwonen hebt. Jouw uitspraak over bevestiging en onzekerheid lijken me twee dingen waar je voor jezelf iets aan moet doen, deze twee eigenschappen zijn namelijk relatiedodend, om het maar even direct te zeggen. Als jij telkens van je vriend bevestiging nodig hebt of hij wel of niet van je houdt zal je vriend op den duur afhaken. Niet omdat hij niet van je zou houden maar omdat voor jou houden van niet genoeg lijkt. Jouw onzekerheid mag je niet tot zijn probleem maken.





Ja dat klopt, ik heb een vriend. Ik denk dat ik soms moeite heb met mezelf kwetsbaar opstellen. Ik kan het wel en vind dit ook belangrijk, maar daardoor ben ik soms onzeker. Ik denk dat dit geen abnormale oorzaak en gevolgsituatie is, mits dit binnen de perken blijft. En dat is zo. Soms heb ik momenten dat ik me hardop afvraag wat ik mag verwachten van mijn vriend en hij van mij.....vandaar dit topic ook. Dit is mijn 1e serieuze relatie dus ik kan het voor mezelf ook niet vergelijken.. Ik denk dat mijn vriend soms inderdaad wordt geconfronteerd met mijn onzekerheid, maar niet in extremen...andersom is hij ook soms onzeker en vraagt bevestiging aan mij. We slaan niet door, maken er geen ruzie om, smeken elkaar niet en hangen niet full-time aan elkaar...



Ik ben het 100% met je eens dat onzekerheid en bevestiging relatiedoders kunnen zijn. Ik denk dat ik het in mijn geval heb over het "normale" en niet over extremen.



Mijn vriend is een uitbundig type dat maximaal probeert te leven. Hij zoekt dit in extreme sporten, feestje, biertje, drugs (heel soms), nieuwe tatoages, baan in de jeugdpsychiatrie etc.

Ik ben in al deze dingen toch net iets rustiger denk ik....
Alle reacties Link kopieren
Soms heb ik momenten dat ik me hardop afvraag wat ik mag verwachten van mijn vriend en hij van mij.....vandaar dit topic ook. Dit is mijn 1e serieuze relatie dus ik kan het voor mezelf ook niet vergelijken.. ..
Op welk gebied bedoel je dit precies?

Ik neem aan dat je zelf gewoon wel grenzen hebt betreft dingen die je verwacht van iemand... en die grenzen zijn voor iedereen anders.

Waar zit het probleem dan precies?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven