Kleding

18-05-2012 09:43 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,



ik heb wat op mijn hart en ook al weet ik niet of het echt bij relaties hoort, moet ik het toch even kwijt..



Toen ik drie maanden na dat het met mijn ex uitging, een date had met een jongen via internet (wat misschien te snel was..) was dat onwijs gezellig en leuk. Ik vond hem aardig, zag er leuk uit en we konden goed met elkaar praten. Maar ik vond zijn kledingstijl absoluut niet aantrekkelijk..Dus toen ik thuis kwam bedacht ik me al gauw, dit was een keer, maar nooit weer. Dat heb ik hem ook laten weten (wel wat aardiger..) Maar een paar maanden later, knaagt het aan me.. Heb ik te oppervlakkig gedacht? Had ik het een kans moeten geven..? Hoe zouden jullie hier mee om gaan? Kunnen jullie je in denken hoe ik gehandeld heb of vinden jullie het gewoon stom van me..?
Alle reacties Link kopieren
Kleding zegt vaak wel iets over het type persoon. Maar het is wel oppervlakkig. Ik vond mijn vriend zijn kleding vroeger ook niet geweldig, nu shoppen we samen dus er is altijd kans op verbetering
Alle reacties Link kopieren
Iemand die aardig is, er goed uitziet, met wie je goed kan praten, laten schieten om zijn kledingkeuze...tja, misschien wil je wel te veel. You can't have it all denk ik dan. Maar misschien ook wel. Waarschijnlijk voelde je je dan toch niet genoeg tot hem aangetrokken, anders zou dat toch niet van belang zijn?



Ik vind het inderdaad vrij oppervlakkig. Mijn vriend heeft ook niet mijn kledingkeuze, maar ik vind hem verder zo geweldig, dat ik daar makkelijk doorheen kan kijken. Hij ziet er verder ook goed uit, is lief voor me, kan ook goed met hem praten, nou laat hem dan lekker zijn eigen outfit kiezen, ik zou hem nooit meer willen missen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad oppervlakkig om puur op basis van kleding die keuze te maken.

Ik kan wel begrijpen dat als het je echt niet aanstaat, je jezelf zeg maar 'schaamt' om naast hem te lopen.

Al is dat ook een teken dat jij veel bezig bent met wat anderen van je vinden, terwijl het naar mijn idee belangrijker is wat jij zelf wilt.



Misschien had die jongen wel totaal geen uitgesproken smaak. Liep hij er niet zo bij omdat dat zijn stijl is, maar heeft hij geen stijl. Misschien zou hij door jou wel geïnspireerd kunnen raken om te experimenteren met kleding waar hij van denkt dat het niet zou staan. Dingen die jij wel erg leuk vindt.

Bel hem op en ga nog eens met hem uit. Probeer even door die afzichtelijke dresscode heen te kijken en zoek uit of hij echt leuk is, als persoon
Alle reacties Link kopieren
Er was een topic over een man die zijn vriendin zonder kleren niet om aan te zien vind....alle vrouwen gingen los. Je keuze is inderdaad wel een beetje oppervlakkig.



Misschien was hij verder ook niet leuk genoeg voor jou, anders had je er wel door heen gekeken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja, dat is inderdaad oppervlakkig. Misschien heb je een superlieve man laten lopen omdat zijn kleding je niet aanstond.



Mijn man zag er bij onze kennismaking ook niet heel flitsend uit en draagt tegenwoordig ook andere dingen.



Maar hij had wel lieve ogen, een leuke lach en gevoel voor humor.
Alle reacties Link kopieren
Kleding zegt zeker iets over de persoon dat vind ik ook. Dus of het alleen over kleding gaat weet ik niet..

Ik draag zelf casual/tikkie alternatieve kleding. Hij droeg kleding dat nogal kakkerig was. En wat jij zegt Yazz, misschien voelde ik me daardoor gewoon niet genoeg tot hem aangetrokken..

Het is absoluut niet dat ik me schaamde voor hem, trouwens..



@ chocolol, als jij je vriend zijn kleding niet geweldig vond, was je dan wel gelijk helemaal gek op hem, of kostte dat tijd doordat je hem leerde kennen. (klinkt dit heel fout? JA!haha).
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik realiseer me dat het oppervlakkig overkomt, dat gevoel heb ik nu zelf namelijk ook. En toch.. denk ik dat ik hetzelfde gevoel weer zou hebben als ik hem nu weer tegen zou komen.. Ondanks dat het erg gezellig was..
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft driekwart van de tijd gèèn kledingstijl, en daar kan ik me kapot aan ergeren.

Maar no way dat ik hem wil ruilen voor iemand die er piekfijn uitziet.

Daarvoor is hij te lief, te leuk, te geweldig en houd ik veeeel te veel van hem.



Dus ja, ik vind het oppervlakkig.
Alle reacties Link kopieren
Enne, dan vraag je toch of ie zn kleding uittrekt?

Kijken of je hem dan wel relatie-materiaal vindt.
Alle reacties Link kopieren
@ zaza, ja, misschien vond ik hem dan niet leuk genoeg om er door heen te kunnen kijken? vraag ik mezelf af..

Kon jij er al gelijk door heen kijken toen je hem voor het eerst zag? of kostte dat tijd doordat je hem leerde kennen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kon daar gelijk doorheen kijken eigenlijk.

Hij was lief, ik kon met hem lachen, praten, hij maakte dat ik me een bijzonder iemand voelde, ik kreeg kriebels in mijn buik van hem als ik in zijn ogen keek.

Geloof dat ik niet eens echt bezig was met wat hij aan had. Eerste blik was wel van 'O. Hm.' Maar daarna eigenlijk niet meer mee beiz geweest. Zeker latere dates niet. Meer met hoe we dat uit kregen.
Alle reacties Link kopieren
Kleding kan uit.

En je weet dan altijd een kado voor hem: nieuwe jas, nieuwe schoenen, nieuwe jeans.



Neemt niet weg dat het wel je eerste indruk is van iemand. Is het wel schoon, heel en verzorgd? Dan is het een kwestie van stijl. Ik vind dat zolang het niet erg ver van mijn smaak vandaan ligt (dus geen hardrocker of zo'n grijze kantoorman met te korte broekspijpen, of een enorm overdreven hip-hopper) ik er wel doorheen kan kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:yesorno schreef op 18 mei 2012 @ 09:55:

@ chocolol, als jij je vriend zijn kleding niet geweldig vond, was je dan wel gelijk helemaal gek op hem, of kostte dat tijd doordat je hem leerde kennen. (klinkt dit heel fout? JA!haha).



Je moet iemand toch altijd eerst leren kennen? Anders weet je toch niet of het een eikel is?



Dus nee ik gleed mssn niet meteen van mijn stoel af, maar het is ook niet dat ik zijn kleding verschrikkelijk vond ofzo. Maar nu is het toch al veel beter dan toen



Verder als hij 'kak 'is en jij meer 'alto' denk ik dat dat mssn ook iets meer zegt over een levensstijl dan alleen kleding. Maar dat betekent zeker niet dat het geen goede relatie kan worden. Dus de volgende keer gewoon een tweede date maken ook al is niet alles 100% zoals je dromen.
Alle reacties Link kopieren
En, heel lief, hij weet dat ik vind dat hij zich belabberd kleed, dus vraagt hij vaak aan mij wat hij aan moet trekken.

En heb ik nu grote inbreng over wat er in zijn kast hangt.

Hoewel hij nog steeds stik eigenwijs is en veel dingen niet wil proberen of passen oid, komen we nu vaak met dingen thuis die we allebei oke vinden.

Waarna ie het nog steeds voor elkaar krijgt om foute kleurencombi's te maken, zijn shirts veel te lang door te dragen, of net die 2 vre-se-lij-ke shirts te pakken die hij bij gods gratie 'mocht' houden voor de klus/vrije dag/slapen. En dan mopper ik. En dan kijkt hij schaapachtig, zegt sorrie, en snapt nog steeds totaal niet wat ie nou het probleem is. Hij is toch aangekleed.
Een kledingstijl kan ook nog eens veranderen na verloop van tijd. toen mijn man mij leerde kennen zag ik er heel alto uit, daarna volgde een periode dat ik er meer als een skater uitzag (wijde broeken enzo). Daarna had ik even totaal geen inspiratie en had ik een hele saaie spijkerbroek + shirtje-stijl en draag ik veel jurkjes, rokjes en vrouwelijke shirtjes.

Ik bedoel maar...stel dat mijn man vooral op die altolook gevallen was, dan was ik al heel lang niet interessant meer voor hem.

Hij heeft btw geen stijl, Hij draagt al zolang als ik me kan heugen een spijkerbroek en trui of t-shirt. Ik probeer hem wel eens iets anders aan te parten, maar dat werkt dus niet.
Die kleding, die kan uit joh, die kan anders, die kan weg, maar die mag gewoon blijven ook. Als de mens er in de moeite waard is, is de verpakking wel een erg oppervlakkige reden om iemand niet meer te willen zien.



Toen ik mijn man leerde kennen, elf jaar geleden, had hij haar tot zijn middel, hij droeg altijd hardrock t-shirts en legerkisten.

Daar lijkt hij inmiddels niet meer op.

Blij dat ik hem niet vanwege die eerste outfit meteen afgeserveerd heb.
Alle reacties Link kopieren
Erg leuk om jullie reacties te lezen!



Ik ben inderdaad snel geneigd om te denken; dit is hem niet. Daarom is dat internetdaten ook eigenlijk helemaal niks voor mij.

Omdat je niet echt op een natuurlijke manier iemand leert kennen.. Toch weet ik niet hoe ik gereageerd had als ik deze jongen gewoon in de kroeg had leren kennen en daarna een keer wat met hem was gaan drinken..



Wat jij zegt, chocolol, heb ik ook gedacht. dat het meer de levensstijl was die we hebben dan dat het echt met kleding te maken heeft. Maar ook dat was het niet echt aangezien we over heel veel dingen hetzelfde dachten.



Maar ja, die te korte broekspijpen, en die te kakkerige schoenen onderen een spijkerbroek.. nee, het was het gewoon niet. ik voelde me nou niet echt aangetrokken tot hem. Terwijl hij wel een mooi hoofd had, leuke ogen en een vriendelijke lach..
Alle reacties Link kopieren
Het is grappig om te merken dat bij alles wat jullie schrijven dat ik denk; hmmm daar zou ik nog wel over heen kunnen stappen;) haha, maar Hier kon ik dus blijkbaar niet over heen stappen.. :S
Zorg dat je hem snel bloot krijgt, wie weet moet jij dan ook glimlachen.
quote:yesorno schreef op 18 mei 2012 @ 10:11:



Maar ja, die te korte broekspijpen, en die te kakkerige schoenen onderen een spijkerbroek.. nee, het was het gewoon niet. ik voelde me nou niet echt aangetrokken tot hem. Terwijl hij wel een mooi hoofd had, leuke ogen en een vriendelijke lach..



Misschien was hij doodzenuwachtig voor de date en wist hij niet wat hij aan moest trekken, en toen trok hij maar zijn nette schoenen uit de kast en die spijkerbroek die zijn moeder ooit voor hem gekocht had, omdat die veul netter was dan wat hij normaal aanhad (maar die helaas dus wel te kort was).

Kom op spreek gewoon nog eens af en ga dan wat actiefs doen. Als je uit eten gaat ofzo voelt hij zich misschien gedwongen iets nets aan te doen. Stel een dagje dierentuin voor of een wandeling door een modderig bos.
Alle reacties Link kopieren
Nou, eleonora, ik moet hem dan eerst weer even contacten.. en ik weet niet of hij nog wel op mij zit te wachten nadat ik hem eerst afwijs en vervolgens weer opnieuw contact...:S Ik moet er nog even over na denken. Vandaar dat ik jullie mening even nodig heb!;)
Maar het knaagt dus wel aan je. Dat zegt toch wel iets dat je zo twijfelt.

Ik zou hem een mailtje sturen waarin je uitlegt dat die date een paar maanden geleden te dicht op je relatiebreuk zat en dat je niet helemaal jezelf was. Nu wil je toch graag nog eens afspreken omdat hij maar in je hoofd blijft rondspoken.

Verder geen hoge verwachtingen wekken bij hem, want dat zou inderdaad pijnlijk zijn. En natuurlijk er rekening mee houden dat hij überhaupt geen date meer wil.
O, je had hem al afgewezen.

Nou, nee, dan zou het wat mij betreft ook klaar zijn. Compleet met m'n hoogwater broek.
Alle reacties Link kopieren
ja ik had hem al afgewezen.. haha.

Ik weet niet zo goed wat ik er nu nog mee moet. ik denk dat ik gewoon niet zo snel een oordeel over iets of iemand moet hebben.



Maar er hier dus niemand die mijn gevoel en mijn verhaal herkent?;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven