Moederdag / Schoonmoederdag

09-05-2007 00:07 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
HELP.



Ik heb nog niet zo gek lang een nieuwe vriend.



Al met al ben ik 1 keer bij mijn "schoonouders" op bezoek geweest.



Zoals jullie wel weten is het zondag dus moederdag.



Nu moet ik dus verplicht mee, daar eten bla bla. We worden daar dus om een bepaalde tijd verwacht.



1. Alles leuk en aardig, ik heb zelf ook een moeder.



2. Ik haat het als mensen mij iets verplichten.



3. Ik ken de beste mensen eigenlijk verder helemaal niet.



4. Met "vreemden" eten voel ik me toch al ongemakkelijk.



Hoe moet ik me nu gedragen, ik weet toch al dat ik me dus niet op mn gemak voel.



Bij de 1e kennismaking zat ik ook niet lekker op mn gemak.



Heeft iemand een tip voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Vooral blijven (glim)lachen !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je MOET helemaal niets hoor!!

Gewoon dicht bij je gevoel blijven ,voelt het niet goed om te gaan dan dus niet doen



Het leven kan zo simpel zijn........................
Alle reacties Link kopieren


Je MOET helemaal niets hoor!!

Gewoon dicht bij je gevoel blijven ? zo'n hip nietszeggend zinnetje ...........dicht bij je gevoel blijven , hoe doe je dat ? MOET JE DAT ALTIJD DOEN of wanneer wel en wanneer niet ? ,voelt het niet goed om te gaan dan dus niet doenja, zal d'r nieuwe vriendje leuk vinden ........en zijn moeder met d'r extra sucadelap.........



Het leven kan zo simpel zijn........................als je altijd doet wat je zelf wilt , já ... maar is het dan ook zo simpel voor de mensen om je heen ?





Meid , ga daar eten , neem een bossie tulpen mee , help met de afwas, drink nog een bakkie en ga dan - al dan niet met smoes- naar je moeder, oma .........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Doe gewoon net alsof je het leuk vindt
Alle reacties Link kopieren
Precies mijn verhaal! Heb mijn "schoonouders" ook nog maar 1 keer gezien en dat liep stroef. Ze wonen niet om de hoek. Nu heb ik aan mijn vriend voorgesteld dat hij naar zijn moeder gaat en ik naar mijn moeder. We kunnen we toch niet beide op één dag bezoeken ivm de reistijd en ik vind dit een goede oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo je 'moet'.  Krijg je anders met de zweep ofzo?



Ga lekker bij je eigen moeder eten. Of bestel een pizza.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren


Blijf gewoon jezelf alles komt vast goed succes zondag

Alle reacties Link kopieren
Je bent de vriendin van hun zoon en zij vinden het natuurlijk leuk om jou beter te leren kennen, Jij hebt ook een moeder zeg je, maar je vriend zijn ouders zijn ook belangrijk voor hem. Zet je over je schroom heen en ga gezellig met die mensen aan tafel en laat zien dat hun zoon het met jou heeft getroffen. Het is leuk als het klikt, ook voor je vriend. En vergeet op die dag natuurlijk ook niet je eigen moeder. Zij vindt het vast ook leuk als jij met je vriend even langs komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eigenlijk met name argument 1 steekhoudend. Je hebt zelf een ook een moeder. Gaat je vriend ook mee bij haar op de koffie?



En wat betekent moederdag voor je vriend? Is hij close met zijn moeder? Heeft hij een leuk cadeautje voor haar gekocht?



Overigens zat ik twee jaar geleden in exact dezelfde situatie; ik had mijn 'schoonouders' pas 1x ontmoet (en ik vond ze maar raar!!) en ik mocht mee met moederdag.... Natuurlijk was ik nog niet op mijn gemak; ik kende die mensen nog maar nauwelijks. Maar inmiddels ken ik ze wel en vind ik die familiedingen best gezellig. Zijn familie leren kennen is een stukje van hem leren kennen!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik blij dat mijn moeder altijd zorgt op vakantie te zijn met moederdag!



En dat ze veel liever heeft dat ik spontaan met een bos bloemen langskom op een willekeurige dag, dan op Moederdag "spontaan" langs te komen.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik vind die hele moederdag verschrikkelijk! Een dag waarop ik compleet volgeboekt zit met zogenaamd 'niet verplichte, maar toch wel zeer gewenste' bezoekjes. Ik kan niet gaan, maar dat wordt niet gewaardeerd. De cadeaus is al een ramp. Ik koop graag een kleinigheid voor iemand, maar leg het altijd af bij mijn zus, die voor 30 euro een cadeau haalt!



Even voor de duidelijkheid: wij hebben zelf twee kinderen. Mijn oudste heeft voor het eerst wat voor me geknutseld op school, dus eerst zelf een cadeautje en een ontbijtje met de kids, leuk, meer hoeft van mij niet.

Maar wij moeten ook nog naar mijn moeder, mijn stiefmoeder en mijn schoonmoeder! Dat gesjok met mijn twee kinderen de hele dag... Ik ben echt wel blij dat ik nog zoveel familie heb, ik waardeer ze echt wel. Maar waarom wordt er toch van ons verwacht dat we langs komen op die ene dag??? Tot overmaat van ramp, moet mijn vriend zijn laatste wedstrijd voetballen op deze dag. En dat mag niet afgezegd worden, regels van de club! Belachelijk.



Het liefste stopte ik vandaag nog met alle moederdagrituelen, maar hoe pak je dat aan zonder te veel mensen te kwetsen?
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer nog een keer.

Ben zelf moeder van twee volwassen kinderen[21 en 27 jaar] en die Moeten helemaal niet langs komen van mij op moederdag!

Als ze komen vind ik dat leuk maar dat hoeft niet perse op moederdag.

Ze hebben allebei schoonmoeders en ik wil ze tot niets verplichten,weet hoe dat voelt want ben zelf ook nog eens een schoondochter en moeder.

Ik ben er altijd voor ze en doe op mijn manier wat aan moederdag en waar ik mij lekker bij voel[dat bedoelde ik gewoon bianca met dicht bij je gevoel blijven en is bepaald niet voor mij aan mode onderheven aangezien mijn leeftijd ruim 40 plus is]!  



Door mijzelf te blijven in deze situaties en mijn eigen ding te doen heb ik zowel met kinderen schoonouders ,ouders een goeie relatie  gekregen door de loop van de jaren heen

Ga zeker langs [bv vrijdag]  ,of zaterdag,neem ze mee voor een happie en drankie als ze daar zin in hebben.



Voor iedereen een gezellige moederdag*;
Alle reacties Link kopieren
en June 75 ,meid probeer dat patroon een beetje te doorbreken nu jezelf moeder bent!

Moederdag is nu jouw dag hoor [kleine kinderen] en ik vind dat jouw ouders, schoonouders hier best begrip voor kunnen op brengen.

Misschien kun je zaterdag even langs zodat je lekker zelf jouw moederdag kunt vieren.



Geniet er lekker van!*;
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.



Wat me ook een beetje dwars zit is dat mij dat een beetje door mijn strot geduwd is zeg maar.



Moederdag is moederdag, prima.



Maar ik kreeg te horen dat we daar rond die en die tijd verwacht werden, terwijl ik nog niet eens met mijn ouders overlegd had.

Zondagochtend heeft meneer nog een andere verplichting, dus 's ochtends langs gaan kan al niet.

Daarbij moeten mijn ouders nog naar mijn oma's, dus die zijn ook nog ff druk.

Dus het komt er, mijns inziens, op neer dat ik voor mijn eigen ouders het in n uurtje moet afraffelen en dan bij de schoonouders gezellig uitgebreid moet gaan zitten tafelen.



Daarbij komt ook nog eens dat ik voor mijn moeder altijd een kleinigheidje doe, maar nee daar moet een duur cadeau te voorschijn komen.



Ik zie het waarschijnlijk allemaal veel te zwart-wit misschien.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo je 'moet'.  Krijg je anders met de zweep ofzo?



Ga lekker bij je eigen moeder eten. Of bestel een pizza.
Nee vast niet, maar ik denk niet dat mijn vriend het op prijs zal stellen als ik het af zeg, denk je wel.



Was t maar zo eenvoudig.





Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft een hekel aan verplichtingen en speciale dagen. In het geval van moederdag ben ik daar alleen maar enorm blij om. Mijn ouders hebben hier gelukkig ook helemaal niets mee.

Vorig jaar was het zelfs zo dat mijn kids het weekend van moederdag niet bij mij waren, ik was dat hele moederdag vergeten en had met mijn vriend een weekend weg gepland.

Toen was het eerst janken dat ik er niet was, ik helemaal in de stress vanwege de tere kinderzieltjes, maar ook kwaad vanwege dit door de commercie in stand gehouden onzin gebeuren en ik wilde daar niet mijn weekendje weg voor laten varen.

Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik het ontzettend leuk vond dat ze iets voor me gemaakt hadden, maar dat moederdag voor mij niet op die ene dag gevierd hoefde worden en dat het juist leuk is om het op een hele andere dag te doen. Uiteindelijk hebben we het op de zaterdag ervoor gedaan en het was alleen maar dikke pret, ze vonden het zo'n goeie grap dat we het gewoon een dag eerder deden.



Bij mijn ex-schoonmoeder waren er ook dit soort verwachtingen en dan de hele dag binnen zitten rond te tafel met borrelnootjes, brrrr, ik krijg nog de rillingen als ik eraan denk. Ik zou gewoon niet gaan of op een tijd dat het wel uitkomt, ik zou me echt niet laten vertellen dat ik daar en daar zo laat 'moet' komen, daar zou ik heel opstandig van worden.



Ik heb het een keer gehad met een verjaardag van een ex-schoonopa, ex-schoonmoeder zei wel 10 keer dat opa het dan en dan vierde en dat we het vooral niet moesten vergeten en we echt wel verwacht werden. We zijn gewoon niet gegaan, ik ben verdorie geen klein kind.
Alle reacties Link kopieren
Toelichting: opa was zwaar dement, hing apatisch in een stoel in een hoek, terwijl de gehele familie met de rug ernaar toe borrelnootjes zat te eten (had ik het jaar ervoor meegemaakt). Ik had geen zin meer in zo'n vertoning.
Beste Linda,

er vallen mij een aantal dingen op: nl dat je je prille liefde nu al typeert als "meneer"............

En verder dat jullie eens moeten overleggen; je vriend legt je iets op, ws vanuit de zijn oude gewoontes en staat er niet bij stil dat jij ook nog een leven en een moeder (in dit geval) hebt. De bordjes zijn nu verhangen. Jullie zullen nu samen moeten overleggen hoe wat waar en wanneer de moederdagverplichtingen worden ingevuld.

Als jij het gevoel hebt dat je iets door de strot wordt geduwd, moet je je eigen mening geven. Zolang jij niet duidelijk maakt wat jij wilt, gaat hij er logischerwijs van uit dat je het wel oke vindt.

In een prille relatie worden 2 levens in elkaar geschoven, dat vergt van beide "offers", compromissen.

En verder zullen je wat soepeler moeten zijn; je druk maken over de prijs van het cadeau is onzin. Iedere familie heeft nu eenmaal bepaalde gewoontes en jij hoeft het toch niet te betalen?

Misschien kun je proberen wat opener te zijn en niet alles wat anders is dan thuis als negatief te beoordelen.
Alle reacties Link kopieren
Dat wilde ik inderdaad ook nog opmerkingen, je noemt hem nu al 'meneer', ik vind dat een hele negatieve lading hebben en daaruit proef ik een soort boosheid naar hem toe. Misschien heb je altijd het gevoel dat je dingen moet van anderen? Realiseer je wel dat JIJ bepaalt waar je wel of niet naar toe gaat en hoe laat. Als je nu al mee gaat in zijn wensen, met grote tegenzin en een boos gevoel naar hem toe, dan voorspel ik weinig goeds voor deze relatie.
Alle reacties Link kopieren
Heb je überhaupt aan je vriend laten weten dat het je allemaal niet zo goed uitkomt? Ik vind je boosheid naar hem toe dan onterecht als dat niet zo is.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet aan moederdag. Uit principe en omdat ik niet aan verplichte bezoekjes doe. Commerciele geldklopperij.

Vroeger bij schoonmoeders ging ik ook niet mee. Hebben ze maar te accepteren en te respecteren. Verplicht op die dag tonen dat je zo blij met ze bent. En die andere 364 dagen niet?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
dit jaar vieren we de verjaardagen van mijn kinderen op moederdag. Schoonmoeder was not amused. We moesten bij Haar op bezoek, wat het was Haar Moeder dag.... Fijntjes vertelde ik haar dat ik ook 3 kinderen heb, en niet inzie waarom zij belangrijker is dan mij, omdat we daar moeten zitten.



De verjaardagen van de kinderen gaan voor, en dat stomme moederdag plantje kan ik ook hier aan haar overhandigen. Net zoals broer van vriend, die geeft ook zijn plantje aan haar bij ons. Snap het probleem nog steeds niet zo.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Eensch met de voorgangers... joh, k zou me niet zo ontzettend druk maken. Zoveel mensen, zoveel gewoonten. Misschien vinden jouw schoonouders het leuk om je weer te zien, denken ze er even niet bij na dat jij ook zo je schema hebt die dag en willen ze jullie lekker verwennen met een lekker etentje.



Als je nu eens tegen je vriend zegt dat je het jammer vind dat je het volgende x wel leuk zou vinden om de bezoekjes wat beter te verdelen.



Wij hebben hier 3 ouderparen, en ook 1 moederdag, 1 vaderdag, 2 kerstdagen etc.

Oplossing: nodig de hele family lekker bij jou uit, kook een mooi diner, leg ze lekker in de watten en heb een zeer gezellige avond. Mijn schoonouders zijn ook een wereld van verschil van de mijne, maar het zijn wel de mensen die mijn lief hebben grootgebracht en uiteindelijk doet gewoon iedereen zijn best er het beste van te maken.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Welnee, met meneer bedoel ik helemaal niets negatiefs hoor.



En 9 van de 10 keer stel ik me vol interesse en open op ten opzichte van andere mensen en nieuwe dingen.



Maar dit is me gewoon lichtelijk in het verkeerde keelgat geschoten.



En ik weet al helemaal niet hoe ik dat nu netjes, zonder dat het raar en vervelend overkomt, tegen mijn vriend moet zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven