Internet relatie

31-03-2013 06:35 59 berichten
5 maanden geleden heb ik via internet een man leren kennen. Hij woont in een ander land.

Dit begon als af en toe een chatgesprekje, maar werd al snel iets dagelijks.

Hij zette whatsapp op zijn telefoon, dus toen werd het nog meer, daarna begon het skypen.

Nu skypen we meestal tijdens de koffie in de ochtend en dan 's avonds nog een tijdje. Soms even snel tussendoor als hij aan het werk is. Veel contact dus.

We vinden elkaar erg leuk, en een tijdje geleden hebben we dan ook besloten dat het tijd werd dat we elkaar maar eens in het echt ontmoeten.

Die plannen zijn gemaakt, de tickets zijn geboekt en over een aantal weken is het zover.

Maar de laatste week merk ik dat hij wel erg druk is met andere berichtjes, ik hoor ze veel binnenkomen als we skypen, of ik zie hem even snel zijdelings zijn telefoon checken. Zijn whatsapp status (uitvinding van de duivel) zegt dat hij daar heel veel is.

En ja, ik geef toe dat ik niet op kan houden het te checken nu...

Door zijn reacties, of zijn gebrek daaraan, denk dat hij contact heeft met een andere vrouw. En dat mag hij, want hij is single.

Maar ik merk toch dat ik er gek van word.

Ineens, en die gedachte heb ik voorheen nooit gehad, vraag ik me af of hij precies dezelfde dingen tegen weet ik hoeveel vrouwen zegt.

Ineens zit ik hierover te stressen als een puber.

De manier waarop hij met mij omgaat is niet verandert, hij vertelt me nog steeds hoe erg hij ernaar uitkijkt om me te ontmoeten, en we tellen samen de dagen af.

Hij lijkt nog steeds oprecht.

Maar o, ineens die twijfel in mij.

Wat moeilijk zo'n relatie die nog geen relatie is.

Wat vinden jullie?

Moet ik dit bij hem aankaarten, of moet ik, zoals 2 van mijn vriendinnen mij vertellen, mijn kop houden en gewoon genieten van wat het nu is, een leuk contact met evt uitzicht op meer?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zeker aankaarten. Alleen al om je eigen gevoel te kennen te geven, jouw intuitie te toetsen.

Het komt op mij over van ''zo die is binnen, daar hoef ik niet meer zoveel tijd aan te besteden', ff rond kijken toch....'.

Maar trek je daar verder niets van aan, dat is mijn argwanende aard.
Mocy, mijn gevoel zegt een beetje hetzelfde, maar mijn vriendinnen zeggen Nee!!!

Niets zeggen, daar een hardstikke leuke vakantie hebben, hem in het echt leren kennen en als er meer in zit dan gewoon een leuk chatcontact, dán is het moment daar om het over een soort van monogamie te hebben. Niet eerder.

En daar zit wel iets in vind ik.

Ik weet alleen niet of ik nog wel zolang stil kan blijven.
Alle reacties Link kopieren
Zette hij pas whatsapp op zijn telefoon nadat hij je had leren kennen?
Ja, ik wees hem erop Twinkle.

Wordt niet heel veel gebruikt waar hij woont.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou t ook niet helemaal vertrouwen. Misschien kan je m een keer (of meerdere) keren bellen? Denk dat je door de telefoon een wat betere inschatting kan maken en ook zeggen 'jeetje wat krijg je veel App's' (als je die hoort). Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe oud hij is? Maar van mannen met een fling op grote afstand kun je bijna geen trouw verwachten.

Ze flirten en doen toch wel door, al hoeft dat niet persé iets te betekenen.

Is ook wel mannen eigen, helemaal als ze jong zijn (alhoewel..).
Alle reacties Link kopieren
Heb je hem ook op de webcam gezien?
Ik denk niet dat ik het nu al zou aankaarten, want ook al zou je het wél doen, dan nog zal hij het waarschijnlijk ontkennen denk ik. Jullie gaan elkaar sowieso ontmoeten en alles is daarvoor geregeld. Wanneer ga je naar hem toe en hoe lang blijf je daar?



Op het moment dat jullie samen zijn en hij krijgt nog steeds zoveel berichtjes, dan is dat het juiste moment om het wél aan te kaarten, face-to-face!
Jullie hebben geen relatie. Het staat hem en jou vrij te appen, pingen, pongen en porren met wie je wil.

Als jullie elkaar ontmoeten en het is leuk is dat een meevaller, het kan ook nog tegenvallen. Jouw internetcontactman heeft blijkbaar niet op één paard gewed.



Wie weet is het zijn moeder met wie hij verder zo overmatig veel contact heeft. Kan ook nog. Maar of je daar nou happy mee moet zijn is ook maar de vraag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 31 maart 2013 @ 09:19:

Jullie hebben geen relatie.

.
.
Alle reacties Link kopieren
Uit welk land komt hij? Als hij er zo een is met het oog om naar Europa te komen dan zou het nog best eens kunnen dat hij op meerdere paarden aan het wedden is. ( al is Europa niet echt aantrekkelijk nu lijkt me). Of is het een man uit een moslim cultuur die gokken vaak ook op meerdere tegelijk. Natuurlijk niet allemaal maar ze hebben we wel een handje van.
Alle reacties Link kopieren
Wat 'hebben' jullie dan? Hebben jullie dat besproken?
Alle reacties Link kopieren
quote:mclean72 schreef op 31 maart 2013 @ 06:35:



Die plannen zijn gemaakt, de tickets zijn geboekt en over een aantal weken is het zover.Gaan jullie met z'n tweeën ergens anders heen?
Alle reacties Link kopieren
Zijn whatsapp status zegt dat hij daar veel is?

Waar is?

Snap er niks van.

En als je met hem chat of skypt of whatever,en je hoort die berichtjes binnenkomen,zeg je dan niets?

Ik zou gewoon zeggen,goh,je hebt het nogal druk met andere dingen,zal ik je even met rust laten tot je tijd voor me hebt?

Misschien dat het dan binnen komt?

Ik zou bij twijfel mijn ticket retourneren,dit is vrouwelijke intuitie,die je zegt dat het niet goed zit,nog voor je iets begint.

Mijn ervaring met dit gevoel is nog altijd uitgekomen.

En ik zou aan zo'n man zeker geen geld uitgeven.
@Twinkle: We zijn allebei 40, dus niet heel jong meer.

En wat de tickets betreft, ik bedoelde meer heen en terug. Haha. Maar hij is wel een mooie roadtrip aan het plannen voor als k daar ben. Dus idd samen ergens heen.



@ Bammetjebam: Uiteraard heb ik hem op webcam gezien, we skypen veel.



@Lois en Eleonora: Jullie zeggen precies wat ik in mijn hoofd ook denk, maar in mijn hart niet voel. En daar worstel ik mee.



@Vogelbekdiertje: Ik woon in Nieuw Zeeland, hij in Australie. Dus van dat soort motieven is geen sprake.
@Ladytruckster: Ik vind het wel eens moeilijk een onderscheid te maken tussen vrouwelijke intuitie of gewone jaloerse achterdocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:mclean72 schreef op 31 maart 2013 @ 10:22:

@Ladytruckster: Ik vind het wel eens moeilijk een onderscheid te maken tussen vrouwelijke intuitie of gewone jaloerse achterdocht.





Snap ik,herken ik ook.

Maar in beide gevallen vertrouw ik toch op mijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Als je intuïtie klopt Mclean, en dat zou best kunnen, dan nóg heb je in feite geen recht van spreken. Jullie hebben namelijk (nog) niks, behalve dan een 'internetrelatie'. Maar dat is natuurlijk niet vergelijkbaar met een 'echte' relatie.

Of zie/voel je dat zelf anders?



Ik snap trouwens heel goed dat het ondanks dat, tóch heel vervelend kan voelen hoor.

.
Alle reacties Link kopieren
quote:Twinkle1001 schreef op 31 maart 2013 @ 10:31:

Als je intuïtie klopt Mclean, en dat zou best kunnen, dan nóg heb je in feite geen recht van spreken. Jullie hebben namelijk (nog) niks, behalve dan een 'internetrelatie'. Maar dat is natuurlijk niet vergelijkbaar met een 'echte' relatie.

Of zie/voel je dat zelf anders?



Ik snap trouwens heel goed dat het ondanks dat, tóch heel vervelend kan voelen hoor.

.Ben ik met je eens, maar dat zou ik wel weer anders vinden als hij elke dag tegen haar zegt dat hij een toekomst met haar wil en NOOIT meer een ander dan haar. Ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizzy schreef op 31 maart 2013 @ 10:35:

[...]





r dat zou ik wel weer anders vinden als hij elke dag tegen haar zegt dat hij een toekomst met haar wil en NOOIT meer een ander dan haar. Ofzo.In dat geval moeten je alarmbellen nog veel harder afgaan.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 31 maart 2013 @ 10:48:

[...]





In dat geval moeten je alarmbellen nog veel harder afgaan.Ja dat zou bij mij ook gebeuren. Maar toch... Heb je weleens catfish gezien? Afgelopen zondag met die twee meiden waarvan er eentje transgender is?
Twinkle, ik ZIE het precies hetzelfde.

Ik VOEL het anders.

Ik denk, door jullie reacties dat mijn vriendinnen gewoon gelijk hebben: Niets zeggen, niet moeilijk doen, gewoon genieten van het contact dat er nu is.

Want idd, ik heb niet het recht om dingen te eisen, want we "hebben" nog niets.

Ik denk dat ik er gewoon erg onzeker van word, maar dat is mijn probleem, ik moet dat niet het zijne maken, want dan gooi ik mijn eigen ruiten in voordat er ook maar iets gebeurt.



Frizzy: En wat er nu gezegd wordt, is dat we elkaar willen ontmoeten om te kijken of er iets meer mogelijk is, dan een leuk contact via internet.

Dus nee, zo sterk wordt het niet gesteld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizzy schreef op 31 maart 2013 @ 10:50:

[...]





Ja dat zou bij mij ook gebeuren. Maar toch... Heb je weleens catfish gezien? Afgelopen zondag met die twee meiden waarvan er eentje transgender is?



Ja heb ik een tijd geleden gezien.

Dat bedoel ik dus.
.
Alle reacties Link kopieren
In dat geval ben ik het met je vriendinnen eens. Maar zo'n opmerking als Lady zegt vind ik ook wel een goeie: "Oh ik zie dat je druk bent, we skypen later wel, ga ik ook ff wat doen".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven