Internet relatie

31-03-2013 06:35 59 berichten
5 maanden geleden heb ik via internet een man leren kennen. Hij woont in een ander land.

Dit begon als af en toe een chatgesprekje, maar werd al snel iets dagelijks.

Hij zette whatsapp op zijn telefoon, dus toen werd het nog meer, daarna begon het skypen.

Nu skypen we meestal tijdens de koffie in de ochtend en dan 's avonds nog een tijdje. Soms even snel tussendoor als hij aan het werk is. Veel contact dus.

We vinden elkaar erg leuk, en een tijdje geleden hebben we dan ook besloten dat het tijd werd dat we elkaar maar eens in het echt ontmoeten.

Die plannen zijn gemaakt, de tickets zijn geboekt en over een aantal weken is het zover.

Maar de laatste week merk ik dat hij wel erg druk is met andere berichtjes, ik hoor ze veel binnenkomen als we skypen, of ik zie hem even snel zijdelings zijn telefoon checken. Zijn whatsapp status (uitvinding van de duivel) zegt dat hij daar heel veel is.

En ja, ik geef toe dat ik niet op kan houden het te checken nu...

Door zijn reacties, of zijn gebrek daaraan, denk dat hij contact heeft met een andere vrouw. En dat mag hij, want hij is single.

Maar ik merk toch dat ik er gek van word.

Ineens, en die gedachte heb ik voorheen nooit gehad, vraag ik me af of hij precies dezelfde dingen tegen weet ik hoeveel vrouwen zegt.

Ineens zit ik hierover te stressen als een puber.

De manier waarop hij met mij omgaat is niet verandert, hij vertelt me nog steeds hoe erg hij ernaar uitkijkt om me te ontmoeten, en we tellen samen de dagen af.

Hij lijkt nog steeds oprecht.

Maar o, ineens die twijfel in mij.

Wat moeilijk zo'n relatie die nog geen relatie is.

Wat vinden jullie?

Moet ik dit bij hem aankaarten, of moet ik, zoals 2 van mijn vriendinnen mij vertellen, mijn kop houden en gewoon genieten van wat het nu is, een leuk contact met evt uitzicht op meer?
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 31 maart 2013 @ 10:51:

[...]





Ja heb ik een tijd geleden gezien.

Dat bedoel ik dus.Nou, dat was wel helemaal ware liefde enzo hoor. Althans, weet niet hoe het nu met ze is...
quote:Frizzy schreef op 31 maart 2013 @ 10:52:

In dat geval ben ik het met je vriendinnen eens. Maar zo'n opmerking als Lady zegt vind ik ook wel een goeie: "Oh ik zie dat je druk bent, we skypen later wel, ga ik ook ff wat doen".Ja, vind ik ook. Ga ik onthouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizzy schreef op 31 maart 2013 @ 10:53:

[...]





Nou, dat was wel helemaal ware liefde enzo hoor. Althans, weet niet hoe het nu met ze is...



Je bedoelt toch die docu waarin dat meisje van internet (zangeres? schilderes zoiets) een oudere vrouw bleek te zijn die compleet in een fantasiewereld leeft? Ik heb niet alle details meer op een rij, was al een tijd geleden.

Ze was niet gevaarlijk, maar ook absoluut niet degeen voor wie ze zich uitgaf. Transgender staat me dan weer niet bij.



edit: ik bedoel deze

http://www.moviemeter.nl/film/68158
.
Alle reacties Link kopieren
Ach, je gevoel zegt het al hoor. Anders had je geen topic geopend hier. Als het helemaal goed zou zitten meg oprechte bedoelingen zou je geen twijfels hebben.



Ik vind het nogal wat, tickets kopen, beel geld uitgeven, vrije dagen spenderen en je weet niet eens hoe het zit en of hij zijn opties open houdt. Hoe bedoel je vrijgezel, kan hij doen wat hij wil!! Jullie gaan een paar dagen weg, het zou in mijn ogen onbeschoft zijn als hij met andere danes aan het flirten etc is.



Maar waarom vraag je het niet gewoon? Met wie hij zo druk aan het whatsappen is, oid. Of hij nog meer contact heeft met andere vrouwen, if afspraakjes heeft staan. Ik vind dat in dit geval, gezien de reis en de kosten, een heel legitieme vraag. En je doet jezelf tekort als je doet alsof er niks aan de hand is.



Succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 31 maart 2013 @ 11:08:

[...]





Je bedoelt toch die docu waarin dat meisje van internet (zangeres? schilderes zoiets) een oudere vrouw bleek te zijn die compleet in een fantasiewereld leeft? Ik heb niet alle details meer op een rij, was al een tijd geleden.

Ze was niet gevaarlijk, maar ook absoluut niet degeen voor wie ze zich uitgaf. Transgender staat me dan weer niet bij.



edit: ik bedoel deze

http://www.imdb.com/title/tt1584016/syn ... tt_stry_pl



Nee! Ik bedoel een donker vol meisje dat contact had met een jongen, en dat bleek een vrouw te zijn die net was gestart met een proces om man te worden. Dat had hij/zij dus niet eerlijk verteld, maar het donkere meisje zei: "Ik ben gevallen op wie jij bent als persoon", en ze liepen steeds hand in hand, gaven kusjes en knuffels en moesten zo huilen omdat de dag zo snel voorbij ging. Een paar maanden later waren ze nog steeds samen (en had hij intussen een zwaardere stem als gevolg van de hormoonbehandeling).



Is een serie van MTV, op zondag.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is een heel andere film. Met dezelfde titel, kennelijk.



(heb de imdb link even vervangen door een Nederlandse).



Deze catfish is ook de moeite waard !
.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen film, het is een programma waarbij ze mensen benaderen met een internetrelatie, en dan gaan ze die ander dus helemaal napluizen op internet en zoeken en onderzoeken of diegene wel de juiste intenties heeft, zeg maar.



Hier de aflevering die ik bedoel (vond ik toevallig toen ik een link naar de serie zocht), ik vond het echt een prachtige aflevering.
Alle reacties Link kopieren
En de serie is dus nav de docu die jij post gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:boterbloem11 schreef op 31 maart 2013 @ 11:09:

Ach, je gevoel zegt het al hoor. Anders had je geen topic geopend hier. Als het helemaal goed zou zitten meg oprechte bedoelingen zou je geen twijfels hebben.



Ik vind het nogal wat, tickets kopen, beel geld uitgeven, vrije dagen spenderen en je weet niet eens hoe het zit en of hij zijn opties open houdt. Hoe bedoel je vrijgezel, kan hij doen wat hij wil!! Jullie gaan een paar dagen weg, het zou in mijn ogen onbeschoft zijn als hij met andere danes aan het flirten etc is.



Maar waarom vraag je het niet gewoon? Met wie hij zo druk aan het whatsappen is, oid. Of hij nog meer contact heeft met andere vrouwen, if afspraakjes heeft staan. Ik vind dat in dit geval, gezien de reis en de kosten, een heel legitieme vraag. En je doet jezelf tekort als je doet alsof er niks aan de hand is.



Succes.Hier ben ik het toch ook heel erg mee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizzy schreef op 31 maart 2013 @ 11:15:

Het is geen film, het is een programma waarbij ze mensen benaderen met een internetrelatie, en dan gaan ze die ander dus helemaal napluizen op internet en zoeken en onderzoeken of diegene wel de juiste intenties heeft, zeg maar.



Hier de aflevering die ik bedoel (vond ik toevallig toen ik een link naar de serie zocht), ik vond het echt een prachtige aflevering.

Ik kende die serie helemaal niet. Lijkt me heel leuk eigenlijk.

Ik ga die aflevering even kijken. Bedankt voor de tip en de link!
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizzy schreef op 31 maart 2013 @ 11:16:

En de serie is dus nav de docu die jij post gemaakt. Ik ga straks kijken.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Twinkle1001 schreef op 31 maart 2013 @ 11:28:

[...]



Ik kende die serie helemaal niet. Lijkt me heel leuk eigenlijk.

Ik ga die aflevering even kijken. Bedankt voor de tip en de link!Ik heb twee andere afleveringen gezien die een beetje 'ghetto' waren, maar deze is echt een pareltje. En volgens mij zendt MTV vanmiddag een marathon uit.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee toch, geen marathon? Ik heb nog dingen te doen. Zoals een paar rolgordijnen op maat maken en ophangen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook en geen ruimte op mijn harde schijf. Bah!
Alle reacties Link kopieren
Alleen die ene dan. Ga ik nu kijken en daarna aan de slag.
.
Alle reacties Link kopieren
En ik ga wel wat wissen. Pffff.



(Sorry TO!)
Alle reacties Link kopieren
Het zou voor TO misschien juist wel nuttig zijn om ook te kijken.
.
TO, wat zo even in mij opkomt " hoe is de beslissing om daar naartoe te gaan tot stand te komen en waarom komt hij niet naar jou?"

Jij hebt nu bepaalde (hoge?) kosten, die niet erg zijn als het leuk is, maar wat als het allemaal tegen valt IRL.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 31 maart 2013 @ 11:37:

Het zou voor TO misschien juist wel nuttig zijn om ook te kijken.Jazeker. Vooral omdat het programma altijd met een online zoektocht begint, en dan ontdekken ze vaak al niet-kloppende dingen. En dan denk ik: "Dat had je zelf toch ook kunnen doen?".
@ Limelight: Ik wilde graag naar hem toe omdat ik nog nooit in de stad geweest ben waar hij woont.

We hebben ieder de helft betaald.

Dus wat het geld betreft is er geen probleem. Ja, zonde als het allemaal niet werkt, maar goed.

Verder is het een beetje een leap of faith, dat geef ik toe.

Maar ach, ik heb wel gekkere dingen gedaan, zoals naar NZ verhuizen. Soms moet je een beetje lef hebben.

En soms ga je daarmee op je plaat, en soms komen er prachtige dingen uit voort.



@Frizzy: Ik ga die link ook kijken.
Hmm, ik kan hem niet zien.

Niet beschikbaar op mijn locatie. :(
Alle reacties Link kopieren
In het begin is de beeldkwaliteit bagger,maar dat trekt bij dus volhouden. Moeite waard, ik ben nu op de helft.'
.
Alle reacties Link kopieren
Even googlen op Catfish MTV. En anders downloaden?
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 31 maart 2013 @ 12:11:

In het begin is de beeldkwaliteit bagger,maar dat trekt bij dus volhouden. Moeite waard, ik ben nu op de helft.'Om 17 uur komt deze aflevering op tv.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizzy schreef op 31 maart 2013 @ 12:11:

Even googlen op Catfish MTV. En anders downloaden?Aflevering heet Kya & Alyx. Maar ik kon hem net zo snel niet vinden als torrent.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven