Wat moet ik doen?

09-05-2007 22:45 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een relatie, maar voordat we zover kwamen is er het een en ander gebeurt. Ik scharrelde ooit met hem zo'n drie jaar geleden. We verloren na een paar maanden het contact, maar hielden wel altijd vaag contact. Vorig jaar begonnen we weer te scharrelen. Ik had net een relatie achter de rug, waarbij mijn ex behoorlijk was vreemdgegaan. Hij had ook net een relatie achter de rug waarbij zijn ex was vreemdgegaan. Ik was eigenlijk mannen zat, wilde geen nieuwe relatie dus dit was prima zo. Ik nam het helemaal niet serieus het was gewoon gezellig. Maar na een paar maanden begon ik wel steeds meer voor hem te voelen. Op een ochtend keek met toeval in zijn telefoon. Daar zag ik smsjes staan van een specifieke vrouw, daarin kwam duidelijk naar voren dat ze sex hadden met elkaar en dat ze die avond hadden afgesproken. Hij had tegen mij gezegd dat hij met een vriend had afgesproken. Ik voelde me zo belazerd. Ik heb even geen contact met hem gehad en uit kwaadheid had ik met een ander gezoend. Op een gegeven moment smste hij mij om af te spreken. Ik hield te boot af en zei dat ik met hem wou praten. Na een week kwam ik langs. Ik durfde niet echt de confrontatie letterlijk aan te gaan, maar vroeg hem wel of hij nog met andere ging. Hij zei van niet. Vijf kilo viel ik af en ik was ten einde raad. Ik was zo verliefd op hem dat ik niet kon stoppen. Op een gegeven moment werd het dan toch serieus tussen ons. Ik ben echt blij met onze relatie, maar dit vreet nog steeds aan me. Aan de ene kant kan ik het hem niet kwalijk nemen, want we hadden toen niet echt wat, maar ook weer niet niks. Moet ik het naast me neerleggen?
Alle reacties Link kopieren
Moelijk!

Hij loog wel tegen je, dat moet hij wel toegeven.

Anderzijds hadden jullie niet officieel iets en had hij dat ff nodig om tot het inzicht te komen dat dat het nu ook weer niet is.



Zie het als verleden, en kijk vooruit met hem.



Blijft het knagen dan zie je daarna weer verder.



Geef het nog een maand of zo voor jezelf. :D
Alle reacties Link kopieren
Ben je zelf zo eerlijk dan? Je zit hem te controleren en zijn berichtjes te lezen. Dit heb je hem ook niet verteld. En dan zit je met de gebakken peren. Bovendien hadden jullie toen nog niks en wat had je verwacht dat hij zou zeggen? "Schat, het was leuk maar vanavond ga ik lekker met een ander liggen vozen.'



Maar zoals zo vaak met dit soort dingen durft degene die stiekum vanalles heeft lopen controleren er niet voor uit te komen en gaat dat in het hoofd een eigen leven leiden. Ben dan zo dapper om het tegen hem te vertellen en kijk naar zijn reactie.



Anderzijds zeg je dat de relatie nu prima is en ik neem dan ook aan dat je geen reden hebt hem van iets te verdenken. Probeer dat dan vast te houden en laat jaloezie voor wat het is.
Je relatie is niet bepaald gebaseerd op wederzijds vertrouwen Noudel. Dat je dat nog dwars zit vind ik begrijpelijk maar dat je het niet ter sprake hebt gebracht snap ik dan weer niet.



Dit is geen basis meid. Terecht vraag je je af hoe het zit maar het antwoord ben je nu zelf aan het verzinnen. Rasta heeft gelijk als ze zegt dat dit soort dingen een eigen leven gaan leiden in je hoofd als je het niet bespreekt.



Je kunt nu kiezen denk ik voor het vertellen, er over praten en laten weten dat jij het weet, er mee zit en kijken wat hij doet met die informatie. Je kunt het ook niet zeggen maar dan zul je het achter je moeten laten en het verleden, het verleden laten zijn en je op de toekomst richten.



Als je niks doet met de informatie die je uit zijn telefoon hebt ten tijde van jullie gescharrel dan moet die informatie ook geen invloed meer hebben op jullie relatie van nu.
Alle reacties Link kopieren
Als je nu een goede relatie met hem hebt kan ik me voorstellen dat je met hem hier juist wel over kan praten?!

Niet beschuldigend, probeer het bij jezelf te houden. Zeg dat je er nog mee zit dat je dat toen geen lezen hebt, te eerste omdat je toen al verliefd was en bang was en hem daarom gecontroleerd hebt. Ten tweede dat je je daar nog lullig over voelt maar dat het je eigenlijk ook wel dwars heeft gezeten toen wat je gelezen hebt. Dat dit nog wel eens in je hoofd op komt en je nu graag wilt weten wat er toen was.



Als je relatie nu goed is zou je dit toch gewoon moeten kunnen vragen en kunnen overleggen?
Alle reacties Link kopieren
lieve mensen,

dank jullie wel voor jullie advies! Ik denk dat ik het gewoon achter me moet laten. Ik weet dat hij nu trouw is en helemaal voor me gaat. Mocht het nog steeds knagen na een maand dan breng ik het ter sprake. En wat jullie is ook waar. Ik had hem nooit mogen controleren maar dat kwaad is al geschied. Ik ben blij dat ik mijn verhaal kwijt kon. Dat luchte ook wel behoorlijk op.

liefs..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven