Wat te doen met deze vriendschap?

10-05-2007 19:00 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie advies/tips:



Ik heb al 23 jaar een vriendin. Een paar jaar van die 23 jaar is het contact verwaterd, maar sinds 9 jaar zijn we weer goede vriendinnen.

Tenminste dat denk ik.



Ik heb het idee dat ik veel meer en andere dingen van een vriendschap verwacht en ik weet niet meer wat ik daarmee aan moet. Ik heb het er weleens met haar overgehad en ze schrok er van dat ik me zo voelde en daar baalde ze ook van en ze zou meer tijd aan me besteden etc etc.

Maar het is weer hetzelfde en ik baal daar ontzettend van.



Aan de ene kant heb ik zoiets van, ik kan wel eea verwachten, maar als dat niet in jouw aard ligt kan ik ook niet boos op haar worden. Iedereen is anders. Maar aan de andere kant denk ik, ik ben er ook altijd voor jou, waarom gaat het dan vanaf haar kant zo moeilijk.



Ik had zelf bedacht om even een tijdje niets van me te laten horen en het voor mezelf ook even te laten rusten en ook haar de kans te geven iets van zich te laten horen. Maar dat lukt me steeds niet. Iedere keer heb ik wel weer een reden (of zoek ik een reden) om haar te bellen, mailen of smsen. En iedere keer baal ik dan weer als ik geen of weinig reactie krijg.



Wat zouden jullie doen??
Alle reacties Link kopieren
Je geeft het antwoord zelf al... zelf eens een afwachtende houding aannemen. Bloedt het dan dood, weet je gelijk waar je aan toe bent en dien je verwachtingen bij te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mezelf afvragen waarom ik persé aan een dood , of comateus paard blijf trekken ........



Is dat omwille van vroeger

Is ze zó leuk om om je heen te hebben

Heb je tijd over

Heb je verder niet zoveel vriendinnen

Een soort van erekwestie ( Ze zal en ze moet mij  GVD ook een geweldige vriendin vinden , al moet ik ....... )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het is omdat ik haar al zolang ken, we hebben veel meegemaakt.

Ik vind haar ook een hele leuke meid, kan ook best met haar lachen.

Tijd over heb ik zeker niet, te veel vriendinnen ook niet.

En ik denk dat het ook een beetje is dat ik haar gedrag niet kan begrepen en misschien opzoek ben naar een antwoord, wat ik toch niet krijg.

En misschien is het zo dat ik te snel wat laat horen en zij mij daarom toch niet kan missen want ze hoort zo vaak wat van mij. Mij valt het op als ik even niets van haar hoor, andersom niet.

Dus misschien is het afwachten iets en kijken wat ze dan doet. maar een afwachtende houding aannemen vind ik erg moeilijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven