Relatie over, vraagjes

11-05-2007 11:34 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.



Na 12 jaar huwelijk is er gisteren een einde aangekomen.

Om verschillende redenen die er verder niet toe doen.



Nu is hij weggegaan en ik zit nog in het (huur)huis met de kinderen.

Ik ben nu bang dat hij alle incasso's gaat blokkeren zoals de huurbetaling enz. kan hij dat zomaar doen?

Wat is verder de eerste stap die ik moet nemen om het zoveel mogelijk in goede banen kan lijden?

Ik werk part-time maar kan van dat geld alleen niet rondkomen.



Wie heeft er (helaas) ervaring en kan mij een beetje helpen?

Ik weet het even niet meer... Heb veel paniek in mijn lichaam.
Wat rot voor je Lautje. Moeilijk, zomaar ineens overal alleen voor staan.



Ik denk dat ieder weldenkend mens begrijpt dat jij niet ineens kan leven van de lucht met je kinderen. Dat zal je ex man ook wel snappen neem ik aan. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe jullie uit elkaar zijn gegaan maar als het even kan zou ik zo snel mogelijk financiële afspraken met hem maken over hoe een en ander nu betaald gaat worden.



Bel een advocaat en regel de voorlopige voorzieningen zo snel mogelijk. Dat moet toch gebeuren dus waarom niet direct na het weekend?



Men gaat er vanuit dat je zelf afspraken maakt meid, dat jullie zelf regelen hoe jullie huis en vaste lasten gaan betalen. Is dat mogelijk denk je? Of verwacht je problemen?



I
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht zeker problemen...hij zei gisteren toen ie wegging, ik maak je kapot, ik betaal geen cent meer voor jou... Ik heb een einde aan de relatie gemaakt dus hij is zwaar boos nu.



Ik ga maandag maar een advocaat zoeken maar wat een wirwar van dingen die ik moet regelen.

Ik heb mezelf wel al ingeschreven voor een woning, das alvast wat...



Moeten wij nu ook al zelf afspraken maken over de kinderen? Wanneer hij ze ziet enz?
Alle reacties Link kopieren
Wat erg voor je!!! Tuurlijk is je ex boos, zou ik ook zijn in zijn geval. Maar hij kan wel zeggen ik betaal nooit meer voor jou en ik maak je kapot...Maakt hij daar in weze ook niet zijn eigen kindjes mee kapot? Heeft hij misschien niet in de gate dat als hij niet mee wilt werken, dit erge gevolgen kunnen hebben voor niet alleen jou maar vooral voor je kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Daar heeft ie ook voornamelijk zijn kinderen mee. Ik kan ook niet bedenken wat hij allemaal kan gaan doen.

Gisteren ging ie ook helemaal uit zijn dak waar de kinderen bij waren en dat was niet fijn en deed pijn om de kinderen zo overstuur te zien...

Maar dat is zijn manier om mij om te turnen en daar trap ik niet meer in...
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn je kinderen en in hoevere krijgen ze deze situatie bewust mee??
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn 2, 7, 8 en 9 en ze maken dankzij papa alles mee. Ze hebben gisteren alleen maar gehuild en vannacht slecht geslapen.

Hij weet dat hij mij daarmee raakt dus is het makkelijk gedaan voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Het is zo in en in triest van je ex om d ekinderen er bij te betrekken. Als een relatie niet meer werkt dan werkt ie gewoon niet meer, ook al heb je er misschien wel alles aan gedaan. Is het misschien een oplossing om even een weekje je kinderen in jouw buurt onder te brengen? Bij oma en opa of tante en oom, zo krijgen zij er indirect even niets me ete amken en kan jij rustig vanaf maandag een advocaat zoeken en de puntjes op de i zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht zeker problemen...hij zei gisteren toen ie wegging, ik maak je kapot, ik betaal geen cent meer voor jou... Ik heb een einde aan de relatie gemaakt dus hij is zwaar boos nu.

Hij moet in ieder geval betalen voor de kinderen.



Ik ga maandag maar een advocaat zoeken maar wat een wirwar van dingen die ik moet regelen.

Ik heb mezelf wel al ingeschreven voor een woning, das alvast wat...

Waarom? je woont in een huurhuis, dus dan hoef je toch niet te verhuizen.



Moeten wij nu ook al zelf afspraken maken over de kinderen? Wanneer hij ze ziet enz? Ja hij is en blijft de vader dus hij heeft ook recht om zijn kinderen te zien.
Alle reacties Link kopieren
Het is zo in en in triest van je ex om d ekinderen er bij te betrekken. Als een relatie niet meer werkt dan werkt ie gewoon niet meer, ook al heb je er misschien wel alles aan gedaan. Is het misschien een oplossing om even een weekje je kinderen in jouw buurt onder te brengen? Bij oma en opa of tante en oom, zo krijgen zij er indirect even niets me ete amken en kan jij rustig vanaf maandag een advocaat zoeken en de puntjes op de i zetten.




Opa en oma zijn zwaar boos omdat ik alles overhoop gooi en nemen mij alles kwalijk. Er valt mij zeker een hoop kwalijk te nemen maar ze willen het niet accepteren en begrijpen dat een relatie over kan zijn. Dus nee ik kan de kinderen nergens onderbrengen.

Net is mijn ex 1 van de kinderen komen halen (stond ineens onder de douche hier terwijl ik bij mijn ouders de volle laag kreeg) en was eerst poeslief en aardig tot ik iets zei wat niet helemaal leuk was om te horen en toen waren de scheldwoorden er ineens weer.
Alle reacties Link kopieren




quote: lautje4 reageerde



Ik verwacht zeker problemen...hij zei gisteren toen ie wegging, ik maak je kapot, ik betaal geen cent meer voor jou... Ik heb een einde aan de relatie gemaakt dus hij is zwaar boos nu.

Hij moet in ieder geval betalen voor de kinderen.

Hij zei dat ie dat ook zou doen, ook de huur en alles maar na vanavond weet ik dat zo zeker niet meer.



Ik ga maandag maar een advocaat zoeken maar wat een wirwar van dingen die ik moet regelen.

Ik heb mezelf wel al ingeschreven voor een woning, das alvast wat...

Waarom? je woont in een huurhuis, dus dan hoef je toch niet te verhuizen.

Ik kan dit huis niet betalen en ten tweede voel ik me hier nu niet prettig en veilig meer.




Moeten wij nu ook al zelf afspraken maken over de kinderen? Wanneer hij ze ziet enz? Ja hij is en blijft de vader dus hij heeft ook recht om zijn kinderen te zien. Ik zal de kinderen nooit bij hun vader weghouden, dat ik fout  bezig ben okee, maar de kinderen zijn en blijven de belangrijkste hier.
Alle reacties Link kopieren
pff lautje. wat een vervelende rotsituatie.. daar heb ik  4 jaar geleden ook zo bijna ingezeten. om het zelfde probleemv olgens mij..



dat je staat ingeschreven dat is al heel belangrijk. en dat je nu onderdak hebt. maar komt zoveel van kijken. snap heel goed dat je paniek in je lijf hebt.. je weet het gewoon allemaal eventjes niet meer. en 4 kids dat is natuulijk ook niet mis. maar je ex is nu gewoon ontzettend boos. laat het even bezinken. zodat jullie er weer normaal over kunnen praten. probeer te regelen wat je al kan doen. of ga naar maatschappelijk werk om mee te praten. die willen je ook graag helpen. ben ik toen ok geweest. .



sterkte ermee.



greetz

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven