omgang met mannen

12-05-2007 22:02 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot mijn grote ongenoegen ben ik al tien jaren vrijgezel. Ik kom maar nooit die ene persoon tegen die ook voor mij gaat en die ook nog eens vrijgezel is.

In het dagelijks leven kom ik wel vaak mannen tegen die mij als persoon wel leuk schijnen te vinden, maar die in mij geen partner zien, omdat zij helaas bezet zijn, of alleen een leuke vriendin naast hun relatie zoeken, of gewoon als normale man-vrouw vrienden met je willen omgaan naast hun relatie.

Ik merk dat ik daar heel veel moeite mee heb. Waarom kom ik nou altijd die leuke mannen tegen die mij wel leuk vinden en vriendschap met mij willen opbouwen, maar meer ook niet. Ik heb daar moeite mee. ik merk dat ik er moeite mee heb om aandacht van bezette mannen te accepteren, ook als het oprechte aandacht is. Ik denk steeds, als je me echt zo leuk zo vinden, dan had je al lang voor mij gekozen. ik vind deze vorm van aandacht misleidend. als ik wel goed genoeg ben voor die dingen die hun vrouw/vriendin ze niet kan bieden, maar ik wel. een vriendin zei tegen mij dat ik daardoor wel veel leuke contacten en ervaringen mis, maar ik vind dat niet erg. ik vind het erg als deze leuke mannen wel interesse in mij tonen, mijn boeiend vinden als persoon, maar ondertussen wel thuis een vrouw hebben zitten en omdat ik weet dat het toch nooit zal worden wat ik wil, namelijk zelf een leuke relatie hebben.

hoe denken jullie hierover
Alle reacties Link kopieren
Ik lees twee dingen in je bericht.

1) Je baalt dat je al zo lang geen relatie meer hebt gehad en dat je nooit een leuke vrijgezelle vent tegen komt die ook op jou valt

2) Je wilt niet bevriend zijn met mannen, je wil alleen maar een relatie met ze (eentje ervan tenminste).



Om op dat laatste te reageren: dat herken ik niet. Ik kan ook bevriend zijn met een man zonder dat ik een relatie met hem heb. Als je een vrouwelijke vriendschap hebt, dan denk je toch ook niet "wat je thuis niet hebt, dat kom je bij mij halen, nou dankjewel hoor maar dat hoeft niet van mij". Wat is het verschil?
Alle reacties Link kopieren
nou er zit toch wel n klein verschilletje, ze is vrijgezel zonder daar voor te kiezen en een platonische vriendschap dan met een man hebben en met n vrouw zit toch wel een bep. spanningsveld verschil in, als ze nou n relatie zou hebben, vervaagd dat statement weer, maar in deze situatie vind ik dat wel n verschil.
Alle reacties Link kopieren


nou er zit toch wel n klein verschilletje, ze is vrijgezel zonder daar voor te kiezen en een platonische vriendschap dan met een man hebben en met n vrouw zit toch wel een bep. spanningsveld verschil in, als ze nou n relatie zou hebben, vervaagd dat statement weer, maar in deze situatie vind ik dat wel n verschil.





Dus begrijp ik dat je het ermee eens bent dat vriendschappelijk omgaan met een man alleen zin heeft als er uitzicht is op een relatie? Of dat je je erin kunt vinden dat het vervelend voelt om vrienden te zijn met een man die bezet is omdat hij dan bij jou iets zoekt wat "zijn vrouw/vriendin hem niet kan bieden"?
Alle reacties Link kopieren


Ik lees twee dingen in je bericht.

1) Je baalt dat je al zo lang geen relatie meer hebt gehad en dat je nooit een leuke vrijgezelle vent tegen komt die ook op jou valt

2) Je wilt niet bevriend zijn met mannen, je wil alleen maar een relatie met ze (eentje ervan tenminste).



Om op dat laatste te reageren: dat herken ik niet. Ik kan ook bevriend zijn met een man zonder dat ik een relatie met hem heb. Als je een vrouwelijke vriendschap hebt, dan denk je toch ook niet "wat je thuis niet hebt, dat kom je bij mij halen, nou dankjewel hoor maar dat hoeft niet van mij". Wat is het verschil?
Het verschil is dat ik geen relatie heb, en blijkbaar wel goed genoeg ben voor een vriendschap maar meer niet. ik voel me afgekeurd en gebruikt bij een vriendschap met mannen. Een vrienschap met mannen bevredigt mijn gemis aan ene partner niet. Ik mis de intimiteit, de sex, een gezinsleven, ofwel alles van een relatie.
Alle reacties Link kopieren




quote: sto reageerde



nou er zit toch wel n klein verschilletje, ze is vrijgezel zonder daar voor te kiezen en een platonische vriendschap dan met een man hebben en met n vrouw zit toch wel een bep. spanningsveld verschil in, als ze nou n relatie zou hebben, vervaagd dat statement weer, maar in deze situatie vind ik dat wel n verschil.





Dus begrijp ik dat je het ermee eens bent dat vriendschappelijk omgaan met een man alleen zin heeft als er uitzicht is op een relatie?



nee, maar ik wil niet gebruikt worden. ik zoek ook een relatie en ga niet te veel tijd steken in bezette mannen. tenslotte ga ik alleen naar bed en sta ook alleen weer op. hij niet.



Of dat je je erin kunt vinden dat het vervelend voelt om vrienden te zijn met een man die bezet is omdat hij dan bij jou iets zoekt wat "zijn vrouw/vriendin hem niet kan bieden"?



ik vind het idd vervelend dat een bezette man met mij bevriend wil zijn. ik denk dan, ik ben dus goed genoeg voor die dingen die hij bij zijn vrouw  niet kan vinden, maar ik ben niet goed genoeg als zijn partner. daarbij voel ik me gebruikt door een bezette man. bij zijn vrouw vindt hij sex, intimiteit, gezelligheid en een gezin, en bij mij dat wat hij bij zijn vrouw mist. nou daar dank ik voor.
Alle reacties Link kopieren
Euh... beetje raar vind ik het wel.



Kijk, dat je een relatie wilt, da's vrij normaal, het grootste deel van de bevolking heeft een relatie.



Maar dat je geen vriendschap wilt met mannen, zonder dat ze een relatie met je beginnen, dat snap ik echt niet. Je hebt toch ook vriendinnen? Die gaan toch ook niet naar hun vriend thuis enkel voor de seks, ook met hun vriend, zijn ze vrienden (daar ga ik dan maar van uit). En als je straks ooit een relatie hebt, dump je dan al je mannelijke vrienden? Ook lekker dan! :o

Zelf heb ik zowel mannelijke als vrouwelijke vrienden, en ondanks dat ik vrijgezel ben (en hetero) voel ik voor die mannelijke vrienden niets meer of minder als voor mijn vrouwelijke vrienden. Met allebei is het heel gezellig en kan ik lekker kletsen over vanallesennogwat! Ook zonde als je dat mist!
Alle reacties Link kopieren


Euh... beetje raar vind ik het wel.



Kijk, dat je een relatie wilt, da's vrij normaal, het grootste deel van de bevolking heeft een relatie.



Maar dat je geen vriendschap wilt met mannen, zonder dat ze een relatie met je beginnen, dat snap ik echt niet. Je hebt toch ook vriendinnen? Die gaan toch ook niet naar hun vriend thuis enkel voor de seks, ook met hun vriend, zijn ze vrienden (daar ga ik dan maar van uit). En als je straks ooit een relatie hebt, dump je dan al je mannelijke vrienden? Ook lekker dan! :o

Zelf heb ik zowel mannelijke als vrouwelijke vrienden, en ondanks dat ik vrijgezel ben (en hetero) voel ik voor die mannelijke vrienden niets meer of minder als voor mijn vrouwelijke vrienden. Met allebei is het heel gezellig en kan ik lekker kletsen over vanallesennogwat! Ook zonde als je dat mist!
Ja, ik weet dat het raar overkomt, maar dat komt omdat ik al zo lang vrijgezel ben en wel veel mannen tegen kom die met mij vrienden willen zijn, maar meer ook niet. ik zou het ook leuk vinden om eens "gezien" te worden.

als ik een relatie heb, dan staat die relatie voorop en heb ik idd minder aandacht voor mannelijke vrienden. als ik moet kiezen, dan gaat een relatie voor. ik ken weingi mannen die het goed vinden als hun vrouw ook nog mannelijke vrienden heeft en daar veel mee omgaat.
Alle reacties Link kopieren


mannelijke vrienden. als ik moet kiezen, dan gaat een relatie voor. ik ken weingi mannen die het goed vinden als hun vrouw ook nog mannelijke vrienden heeft en daar veel mee omgaat.



Nog afgezien van hetgeen ik merk, het is ook maar wat je je laat zeggen. Als jij het accepteerd dat je vent bepaalt met wie jij omgaat, is het hek van de dam. Want eerst de mannelijke vrienden eruit, dan de vrouwelijke vrijgezelle vrienden eruit, dan degenen met 'n kleurtje / handicapt / bi-gevoelens....???

Als ik vrienden ben met iemand, dan blijft ik dat, zolang als ik wil. Maar natuurlijk maak ik wel tijd voor mijn vent, en komt hij wel ergens bovenaan het prioriteitenlijstje, maar that's it...
Alle reacties Link kopieren
Beste Zonneschijn,



Als ik eerlijk zeg lees ik heel erg veel bitterheid, verdriet en wellicht afwijzing in jouw post.

In een van de eerste regel staat :

ook voor mij gaat



Ik krijg het gevoel dat je de hele wereld in termen van relatie - geen relatie ziet. Dat zal je waarschijnlijk veel energie kosten. Als je ervoor kiest om geen vriendschap met mannen meer te willen - omdat ze geen relatie met je willen, alleen vriendschap - dan verlies je daar zelf ook wat mee.



Denk je zelf niet dat het concact met mannen als niet-vriendin erg waardevol kan zijn? Dat ze je wellicht een kijkje geven in hun gevoelsleven en dat je daar waarschijnlijk veel van kan opsteken, en wellicht ook veel plezier mee kan hebben? En we weten het allemaal dat mensen veel sneller vallen op iemand die goed in zijn/ haar vel zit.



Dit alles schrijf ik ook wel vanuit een eigen ervaring, want ik was ook wel heel erg op zoek naar een relatie. Nu heb ik inderdaad een relatie (bijna een jaar), maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat het wel erg moeilijk ging en ik wel veel druk op hem legde, juist vanwege het onvrijwillige single zijn.



Misschien dat je kan proberen er min of meer vrede mee te krijgen dat je single bent. Hoe je het ook went of keert, het heeft ook voordelen. Geen schoonouders, geen ruzies, geen kleine irritaties. Natuurlijk hebben de meeste relaties meer voor dan nadelen, anders bleef niemand bij elkaar, maar toch.



Als je er (wat meer) vrede mee krijgt zal het waarschijnlijk veel gemakkelijker zijn om inderdaad een man aan de haak te slaan. Dan zit je lekkerder in je vel en ben je minder needy!



Nog een gedachte, waarom vertrouw je een aardige kerel niet en zeg je gewoon 'ik denk dat mannen me alleen maar als vriendin willen, maar niet als partner en daar baal ik van'. Ben benieuwd wat een kerel dan te vertellen heeft.



Ben benieuwd wat je hiervan denkt, en in ieder geval heel veel sterkte want je klinkt echt behoorlijk unhappy.
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is precies de tegenpool van "One of the guys" topic hier ook op deze pijler.
Alle reacties Link kopieren


Beste Zonneschijn,



Als ik eerlijk zeg lees ik heel erg veel bitterheid, verdriet en wellicht afwijzing in jouw post.

In een van de eerste regel staat :

ook voor mij gaat



Klopt, ik ben heel erg teleurgesteld en voel me zwaar overgeslagen in het leven.



Ik krijg het gevoel dat je de hele wereld in termen van relatie - geen relatie ziet. Dat zal je waarschijnlijk veel energie kosten. Als je ervoor kiest om geen vriendschap met mannen meer te willen - omdat ze geen relatie met je willen, alleen vriendschap - dan verlies je daar zelf ook wat mee.



Denk je zelf niet dat het concact met mannen als niet-vriendin erg waardevol kan zijn? Dat ze je wellicht een kijkje geven in hun gevoelsleven en dat je daar waarschijnlijk veel van kan opsteken, en wellicht ook veel plezier mee kan hebben? En we weten het allemaal dat mensen veel sneller vallen op iemand die goed in zijn/ haar vel zit.



Dit alles schrijf ik ook wel vanuit een eigen ervaring, want ik was ook wel heel erg op zoek naar een relatie. Nu heb ik inderdaad een relatie (bijna een jaar), maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat het wel erg moeilijk ging en ik wel veel druk op hem legde, juist vanwege het onvrijwillige single zijn.



Misschien dat je kan proberen er min of meer vrede mee te krijgen dat je single bent. Hoe je het ook went of keert, het heeft ook voordelen. Geen schoonouders, geen ruzies, geen kleine irritaties. Natuurlijk hebben de meeste relaties meer voor dan nadelen, anders bleef niemand bij elkaar, maar toch.



Als je er (wat meer) vrede mee krijgt zal het waarschijnlijk veel gemakkelijker zijn om inderdaad een man aan de haak te slaan. Dan zit je lekkerder in je vel en ben je minder needy!



Nog een gedachte, waarom vertrouw je een aardige kerel niet en zeg je gewoon 'ik denk dat mannen me alleen maar als vriendin willen, maar niet als partner en daar baal ik van'. Ben benieuwd wat een kerel dan te vertellen heeft.



Heb ik wel eens gedaan tegenover een mannelijke collega vriend. ik kreeg toen te horen dat ik nou eenmaal niet knap ben en dat mannen daar wel op letten.



Ben benieuwd wat je hiervan denkt, en in ieder geval heel veel sterkte want je klinkt echt behoorlijk unhappy.



Ik ben ook unhappy, ik ben het beu om altijd maar weer die vriendin te zijn, en niet meer. ikb en het beu om alleen door het leven te gaan. ik ben het beu dat mannen wel in mij een goede praatgenote zien, maar meer niet. daar dank ik voor. ik wil niet meer die persoon zijn die hun kan bieden wat hun vrouw of vriendin niet kan. of sterker nog, die tussenstation tot ze een ander liefje hebben gevangen. en ik kom echt veel mannen tegen die mij als vriendin zien zitten, maar meer ook niet. ik wil eens meer. en ze zeggen allemaal "jouw tijd komt nog wel" . ik ben inmiddels al 10 jaren vrijgezel. dat is mij echt te lang nou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven