single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Zoals je ziet Scarlet, een nieuw deel.

Hebben we toch maar vol geluld saampjes.

Vandaag een dramatische ontdekking gedaan op het werk. 1 moeder die ik maar niet te pakken kreeg en die vorige week niet op afspraak verscheen, blijkt in het ziekenhuis te liggen. Ze heeft een herseninfarct gehad. Schokkend!



Zoonlief heeft zijn spreekbeurt er op zitten en het is goed gegaan, daar is hij dus mooi vanaf nu.


Goed gedaan Dolphientje! en ook goed van ons ja, haha!

Wat erg zeg,dat je daar achter kwam. En die kinderen (of het kind), waar zijn die nu?

Lekker dat je knul zijn spreekbeurt erop zit en dat het goed is gegaan. Ik vond dat altijd weer een opluchting als ik het gehad had.

Mijn knul had vandaag toch nog vrij onverwacht de presentatie van de game (toetsrooster klopte niet) en had ook aangegeven als eerste te willen (zodat ie er vanaf was). Hij heeft nog geen cijfer maar de leraar vond het hartstikke goed, idd helemaal omdat ie het alleen heeft gedaan en omdat ie korter les heeft gehad. Heel fijn dus!

Morgen is het mijn 1e weegdag na een week aan de low carb. Ik ben benieuwd. Zal er erg van balen als ik niets ben afgevallen, heb me er naar mijn idee nl erg goed aan gehouden..helemaal geen brood, pasta, fruit, snoep, koek oid. Ssssspannend!!





Gelukkig is de ex partner van die moeder (stierf) vader van de kinderen daar in huis en die vangt alle 4 de kinderen nu op, terwijl de oudste niet eens van hem is.

Heb wel aangegeven dat ik alle afspraken voor de oudste zoon voorlopig op me neem, met zijn voogd samen.
Dat is dan wel een geluk, dat hij nog zo in beeld is en het ook op zich neemt. Bah, naar iets..

Vanmorgen gewogen en hoera, 2.7 kilo eraf. In een week, dus da's erg netjes. Tuurlijk ook veel vocht, maar het is fijn het cijfer minder is, vooral ook omdat ik merk nu toch wel met de overgang bezig te zijn hoor.En ook dan schijnt het afvallen nog moeilijker te gaan, pffff. Ik heb echt af en toe last van opvliegers, gelukkig niet zo dat het aan de buitenkant erg zichtbaar is, maar ik merk het natuurlijk wel. En 's nachts is het een ramp. Ik slaap wel goed in, maar rond een uur of 2 word ik wakker, ook omdat ik het dan bloedheet heb en slaap dan niet meer echt in. Dat is niet fijn. Misschien toch eens die Ymea dag en nacht proberen, al hielp het mijn collega helemaal niets. Maar verder geen klachten hoor, moodswings ofzo, nog niets van gemerkt..(misschien mijn omgeving wel??)
Wouw Scarlet wat veel in 1 week!

Hoeveel wil je kwijt?

Ik maar een kilo of 5. Ik ben gisteren begonnen met weigth care shakes. 2x per dag en 's avonds gewoon eten. Ik mag tussen door wel fruit en rauwkost. Ben heel benieuwd.



Tja die overgang....... We komen er niet onderuit.

Toch al een beetje opvliegers dus.



Ik heb vandaag dan toch de training in het nieuwe systeem gehad. Ik weet nu hoe ik er in kan werken. Ga het donderdag uit proberen.

Kan alleen geen hulpverleningsplannen maken er in en ook niet meer in het oude systeem. Dat moet dus voorlopig in een word document.
Ik weet niet precies wat ik kwijt wil, heb wel wat meer wat eraf moet dan jij Eerst maar eens kijken of ik de 10 haal en daarna zie ik wel weer verder. Jij aan de weight care, is ook goed te doen he, lekkere shakes vind ik wel. Heb je die reclame gezien over Slimpasta? Pasta (spaghetti, noodles, rijst en penne, geloof ik) met weinig calorieen en geen of heel weinig koolhydraten. Ze verkopen het niet overal, maar die wil ik zeker eens proberen. Ben zo gek op dat soort dingen en zou toch erg fijn zijn wanneer je die wel gewoon kunt eten.

Je kunt dus nu wel een beetje aan de slag met het nieuwe systeem, maar nog niet alles? Lastig, alles in Word. Bij ons is het de laatste tijd steeds mis met de printers. Elke dag is er wel een storing en komt de boel er niet uit. Bah, zo kun je niets afwerken en moet je het maar weer opzij leggen.

Ik vind er echt niks aan hoor, dat overgangsgedoe. Ik vind het ook zo.."oud" klinken en zo voel ik me nog helemaal niet. Dat is is iets voor oudere vrouwen, blehhhhh! Niet voor "hippe" jonge dames die nog helemaal met de tijd mee gaan! Nou ja, dat slaat nergens op natuurlijk, maar zo voelt het wel..:(
Hihi Scarlet, ik snap dat wel hoor, dat je je te jong voelt voor de overgang. Zou ik zelf ook last van hebben. Is toch weer een nieuwe fase ofzo.

Ik heb vandaag de hele dag op de bank gelegen met hoofdpijn, bleh. Nog wel wezen sporten vanmorgen en wat wassen gedraaid, verder kwam ik nergens toe.

Gelukkig begint het nu te zakken.



Bah, vervelend die hoofdpijn.En lekker dan, op je vrije dag.

Jammer genoeg verkochten ze die pasta niet bij Jumbo, maar ik geloof dat De Tuinen ze zouden verkopen, dus daar maar es kijken.

En verder hopen dat ik vannacht nog een beetje kan slapen, het was weer bal afgelopen nacht.
En, heb je beter geslapen vannacht? Ik slaap ook al 2 nachten niet zo goed. Afglopen nacht sliep zoonlief bij me, maar dat was geen succes. Wat is dat kind onrustig in zijn slaap zeg. De nacht daarvoor riep hij me om 3 uur 's nachts en had hij een ongelukje gehad, dus kon ik midden in de nacht zijn bed verschonen. Dat is ook fijn dus.....



Ik heb gelukkig geen hoofdpijn meer, dus gewoon gewerkt vandaag. ook getracht om thuis in te loggen op het nieuwe systeem. En dat lukte.... jippie. Kan alleen nog steeds niet alles doen in het nieuwe systeem, maar zo stukje bij beetje gaat het steeds beter.



Morgenochtend moet ik met zoonlief naar de huisarts. HIj heeft een zere knie, maar er zit ook steeds vocht in. Dat is niet goed en omdat hij er ook last van heeft hebben we toch maar een afspraak gemaakt.



Vanavond hebben we bloemkool met zalm uit de oven gegeten. Hmmm lekker.
Mmm heerlijk Dolphine, bloemkool met zalm!

Klinkt goed, weer een ideetje opgedaan!

Ik ben benieuwd wat de huisarts van de knie van je knul gaat zeggen. Mijn knul heeft ook last zijn knie, nu gaat het wel weer maar met sporten heeft hij er flink last van. Ik wil dat hij ook binnenkort naar de ha gaat. Aaargh nee, midden in de nacht wakker worden om een bed te verschonen is ook geen pretje..

Ik denk dat ik m maar bij me in bed genomen zou hebben, wel het bed afhalen, maar verder zo snel mogelijk weer verder slapen, hihi (alhoewel het dan natuurlijk toch al te laat is..). Ik werd weer na een paar uurtjes slapen wakker. Ik had zelfs nog een melatonine forte tabletje ingenomen (had ik nog), maar ook dat hielp niet echt. Vandaag maar weer op die manier proberen (met zo'n tabletje), hopelijk werkt het dan wat beter. Fijn dat je ook thuis nu kunt inloggen, het zal toch ooit wel lukken om alles in het nieuwe systeem te doen?Ik baal, ik had 2 bussen van die shake gekocht, a 440 gram en daar zou je 1 maand mee moeten kunnen doen. 1 bus per 2 weken. Vorige week dinsdag begonnen en nu is het al op. Ik voel me genept! Ik heb ze een email gestuurd, ik ben benieuwd wat en of ik daar een reactie op krijg. Er zit een maatlepel bij, die ik echt netjes en afgestreken gebruik. Grrrrr...gelukkig heb ik nog een bus, zodat ik gewoon door kan gaan, maar op deze manier wordt het wel een duur(der) grapje. Bovendien moeten ze dan niet de boel aanprijzen met de tekst erbij dat je er 2 weken mee kunt doen.
En wat zei de huisarts?

Heerlijk, het is weer weekend![fgcolor=#8B0D9E]

Afgelopen nacht weer rond 1.00 uur wakker en daarna steeds van die hazenslaapjes. Bah! Vanmiddag de bedden verschoont, misschien helpt een lekker schoon fris bed een beetje..

Komt C. vandaag ook weer thuis (of misschien is ie er al?)





/fgcolor]
De huisarts wist te vertellen dat het wel een week of 6 kan duren voor hij er vanaf is. Waarschijnlijk geen beschadiging, maar wel irritatie. Over 2 weken moeten we laten weten hoe het gaat, als het beter gaat is het goed, zo niet dan gaan ze verder kijken. Hij mag wel sporten en gymmen, maar moet stoppen als het pijn doet.



C is nog niet thuis, vanavond laat pas. Ik hoop dat ik zo lang wakker kan blijven.



Ik ook de bedden verschoont. En nog 2 wassen gedraaid.

Ook nog gewerkt vandaag.

Zoonlief kwam met een vriendje thuis en die heeft hier ook mee gegeten.



Morgen gelukkig even geen voetbal. Lekker beetje uitslapen dus.
Lekker thuis dagje gehad vandaag, met z'n drietjes. Zoonlief had een vriendje te spelen, we hebben lekker in huis gerommeld vandaag. Huisje is weer lekker schoon.

Morgen met mijn knul naar AJAX-PSV.

Ik hoop dat het lukt met zijn knie, want hij had er flink last van vandaag.

Lekker genieten van het weekend? en kon je een beetje uitslapen gisteren? Ging het goed bij Ajax met de knie van je knul? Ik weet nog niet eens wat de uitslag is..Ik zag wel dat PEC gisteren nog op het laatst verloren heeft, grrr..Zo goed als ze begonnen, zo slecht gaat het de laatste tijd. Maar ja, als ook alle goede spelers van club verhuizen..jammer dat de rest dat dan niet kan opvangen.

Hier een een kalm weekend. Alleen de noodzakelijke dingetjes gedaan. L. was gisteren jarig. Mijn knul heeft uit zichzelf een berichtje gestuurd, wat mij eigenlijk dus erg meeviel. Ik snap m niet, (L. dan he)..hij zou toch zoveel leuke dingen kunnen doen met zo'n grote zoon. Nou ja, als mijn knul dat al zou willen dan natuurlijk. Maar hij probeert het niet eens. zucht. Ik denk dat dat er gewoon niet in zit en heb me er eigenlijk ook al bij neergelegd hoor. Maar jammer is het wel.
Ajax heeft 1-0 gewonnen Scarlet, maar de wedstrijd begon pas om16:30, dus ten tijde van jouw stukje was de uitslag nog niet bekend.

Het gaat wisselend met zijn knie. Hij wil morgen wel trainen, nou ja hij gaat het maar proberen, hij merkt het snel genoeg als het niet gaat.



Pfff L heeft wel wat van mijn ex, ook 0,0 investeren in mijn zoon. En als hij dan wat doet is het vaak op initiatief van mij.

Niet zo gek dat die jongens straks niks meer willen van hun vaders.



Hier ligt C al weer op bed, vannacht om half 4 gaat de wekker, gezellig he zo'n zondagavond.
Nee, niet leuk zeg, C. alweer zo vroeg onder de wol.

En jij natuurlijk ook een deel van de dag weg, dus erg veel hebben jullie elkaar niet gezien. Niet dat ik vind dat je dingen moet laten hoor, omdat je hem anders bijna niet ziet, maar de hele situatie is gewoon niet leuk. Ik hoop echt voor je/jullie dat er snel verandering in komt en hij wat dichter bij huis kan werken.

Gekkenhuis op het werk, collega ziek, 1 met vakantie, 1 vrij en het werk stroomt binnen. Bah.En dan ook nog het gevoel hebben dat manager geen idee heeft hoe druk het eigenlijk is en hoe hard we werken om nog een beetje te proberen de schade binnen de perken te houden.

Wel goed nieuws van die shake leverancier (ik had toch gemaild dat die bus te snel op was?), ze stelden voor om me 2 extra bussen te sturen. Ik vind het top! Da's toch iets van 50 euro.
Dat is zeker top. Verloopt het afvallen ook nog een beetje naar wens?

Ik was slecht 0,5 kg kwijt. Niet erg motiverend.... Maar toch maar even vol houden.

Ik was ook erg druk vandaag. Vanmorgen moest ik naar Almere, vanmiddag nog 3 huisbezoeken gehad.



Tja ik kan en wil niet mijn hele leven inrichten en rekening houden met de werktijden van C. Ik ga al jaren naar Ajax en dat geef ik niet op. Buiten dat heeft hij op zaterdag overdag vaak zijn eigen ding en dat geeft hij ook niet op.



Ik werd vanavond gebeld door de juf van zoonlief. Er was een akkefietje op school waarbij een andere jongen schijnbaar helemaal uit zijn plaat ging. Ze belde om te vertellen dat zoonlief het zo goed gedaan heeft. Hij werd geslagen door die jongen, volgens zijn vriendje sloeg hij op hem in, maar mijn knul is tegen alle verwachting in rustig gebleven en heeft niks gedaan, waardoor de juf de ander op de gang kon zetten. Trots op mijn knul dus!

Hij kan het wel.
Wat ontzettend goed zeg van je knul! Kanjer! Ik begrijp dat hoor, dat jij niet al je dingetjes wilt opgeven. Het is ook gewoon goed om elk je eigen ding te blijven doen. Maar al met al zou het natuurlijk gewoon leuker zijn als hij wat dichterbij zat, maar dit vinden jullie natuurlijk zelf ook.

Deze week wel iets minder afgevallen, zoals ik al verwachtte. 1,1 kilo was het. Ben nu 4,4 kwijt sinds ik er weer op let. Gewoon doorzetten hoor! Vergeet niet dat jij ook sport en spieren wegen meer als vet.

Kreeg nog aan mailtje, dat ze die shakes zouden versturen. Ha, echt wel cool. Ga ik van dat geld wat ik nu over houd mezelf maar eens lekker verwennen bij de kapper. hahaha, alsof ik dan sowieso niet naar de kapper zou gaan, maar het klinkt leuk he!

wij hadden een kleine cao verhoging (0,6 %), maar mede door de overige maatregelen schijn ik toch bijna 45 euro meer netto te hebben (salarisstrook stond al online). Da's niet gek! Wel jammer dat de huur etc. natuurlijk ook weer lekker omhoog gaat, dus per saldo zal ik er niet veel mee opschieten. Heb net even gechecked op site van RTL, ik zou er ongeveer 18 euro op vooruitgaan, qua koopkracht. pfoe, daar kún je niet eens van naar de kapper...
Ik ga ook wel doorzetten hoor, maar ik vind het zo weinig😥. Boehoe.....

Vandaag weer erg druk dagje. Ben gebeld door de behandeld arts van die moeder die die herseninfarct heeft gehad. Zij is nu opgenomen in een revalidatie centrum, schijnt meerdere infarcts te hebben gehad en het is nog maar de vraag of ze nog helemaal de oude wordt.

Er zijn grote zorgen om de kinderen. Ik heb al met voogd overlegt. We moeten een plan gaan maken, maar ondertussen willen de scholen van de jongens ook van alles.

Die arts vertelde nog wat over verslavingsproblematiek bij moeder. Ik weet van niks, hij heeft beloofd niks tegen mij te zeggen, maar nu de zorgen om de kinderen zo groot zijn belt hij me morgen en verteld hij het me wel. Hij moet dit moeder eerst gaan vertellen, dat ik het dus wel te weten kom.

Kortom, ingewikkeld......

Dat klinkt inderdaad erg ingewikkeld Dolphine. Pff, arme kids ook.

Ik ben nog altijd dankbaar dat er nooit iets ernstigs met mij is gebeurd toen mijn knul nog klein/jong was.

Ik heb vandaag maar een paar uur gewerkt, maar het was weer razenddruk. Dan komt ook alles tegelijk, collega ziek, heel veel nieuwe aanvragen, systemen die niet werken zoals het hoort, kortom stressy! Over systemen gesproken, doet bij jou nu alles het zoals het hoort? Ben jij vanavond eigenlijk nog naar de voetbal?
Ik ben naar de voetbal geweest met mijn knul ja. Hij is eerst gaan trainen, dus om 7 uur hier weggereden en tegen achten waren we in Amsterdam.

Was weer een leuke voetbalavond, gelukkig is alles rustig gebleven in en rond het stadion.



Vanmorgen kostte het opstaan enige moeite, ook bij mijn knul. Die is nog steeds moe trouwens. Vanavond maar een beetje op tijd onder de wol.



Ik kan op het werk wel in het registratiesysteem, ben nu mijn collega's aan het bijscholen.

De hulpverleningsplannen staan er nog niet in.

Ik kan niet in Windows 356, dat wordt het nieuwe besturingssysteem. Daar krijgen we half februari een hele dag training in.

Thuis kan ik niet meer inloggen, helaas. Alleen in mijn outlook. Laptops moeten worden ingeleverd, daar schijnen we nieuwe voor te krijgen.



Vanmiddag bij dat gezin geweest waarvan moeder is opgenomen. Met vader een risico inventarisatie gemaakt, vooralsnog lijkt dat oké.

Maandag ga ik met de 2 oudste jongens naar hun moeder toe.
Gelukkig dat het rustig is gebleven bij de wedstrijd, het was dus weer een lekker voetbalavondje.

Wat balen zeg, dat je thuis niet meer kunt inloggen. En hopla, nieuwe laptops..pff, dat kost toch ook wat?

Hoe ver gaat jouw rol eigenlijk in zo'n gezin/situatie? En woonde die vader nog bij het gezin of...?

Lekker voor morgen een afspraak bij de kapper gemaakt. Ik heb er zin in! Heerlijk dat gefrut aan mijn hoofd en ik laat het nu ook weer es kleuren. Ik doe het eigenlijk altijd zelf, maar ik wil wel van dat bruine af en het een stukje lichter. Niet blond hoor! Maar meer licht koperbruin ofzoiets..Spannend! Trouwens afgelopen nacht eindelijk weer es redelijk geslapen, ik werd tenminste niet rond 1.00 uur wakker, maar "pas' tegen een uur of 4. Het scheelt toch!
Hoe was het bij de kapper? Lekker he, zo'n verwen moment.

Tja wat is mijn rol in zo'n gezin, ik voel natuurlijk een bepaalde verantwoordelijkheid. Ik kom als hulpverlener daar thuis en moet de situatie zo objectief mogelijk beoordelen. In dit geval is er een voogd aanwezig en die is eind verantwoordelijk.

En dan is er natuurlijk mijn eigen gevoel nog, bij het ene gezin ben je dan net wat meer betrokken dan bij een ander.

Al met al is het in dit soort situaties best een moeilijke rol om een beslissing te moeten nemen. Waar doe je goed aan?



Vanmiddag om half 5 kreeg ik een berichtje van een moeder, waar ik net geweest was. Ze schreef dat haar man, die is kok, onderweg naar huis was. Die is ontslagen en moeders was wanhopig.

Ik heb haar even terug gebeld, maar kan natuurlijk ook niks doen. Maandag dus weer een lastig huisbezoek daar.



Morgen gaat de vader van zoonlief mee naar de voetbal. Moet ik nog wel opstaan, maar hoef ik niet vroeg de deur uit.

Mijn knul bij zijn vriendje gegeten vanavond, ik hier dus in mijn eentje aan de witlof en kipfilet.
Het was gezellig bij de kapper (en lang!) Heb het nu toch behoorlijk blonderig hoor! Eerst geblondeerd en daarna weer "ingekleurd", met een soort...tja, wat is het...goudachtig..Ik moet er wel erg aan wennen zelf, maar het staat wel leuk, modelletje is ook heel leuk.

Ik weet nog niet of ik dit zo laat, of dat ik tzt (was ook een tip van de kapster, mocht ik het na een tijdje zat zijn) lowlights laat zetten (dus hier en daar een donkerder strengetje). Ik vind het best spannend om zo naar mijn werk te gaan, ze kunnen er nu niet omheen dat ik naar de kapper ben geweest, hahaha. Ben niet zo van het extreme natuurlijk (niet dat dit heel extreem is, maar vergeleken met hoe het was..ben al jaaaaaren donker natuurlijk).

Het lijkt me best moeilijk om niet meegezogen te worden in andermans ellende.Dat toont natuurlijk wel je professionaliteit, dat je daar enige afstand van kunt nemen.

Lekker dat je morgen niet vroeg de deur uit hoeft, brr, waterkoud! ik ben benieuwd of er nog wat sneeuw, al dan niet nat, gaat vallen hier. Mag van mij hoor! Ik hoef nergens heen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven