Alternatief voor openingsdans huwelijksfeest?

14-04-2014 16:57 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben benieuwd of jullie leuke tips hebben! Eind mei gaan mijn vriend en ik trouwen. De voorbereidingen zijn zo goed als afgerond, we zijn nu aangekomen op onze 'entree' 's avonds op ons huwelijksfeest.



Mijn vriend en ik willen allebei geen openingsdans doen. Mijn vriend houdt absoluut niet van dansen en ik vind een alternatief ook leuk. Maarja... wat is dat dan?



Het idee is nu om met het nummer 'Addicted to you' van Avicii op te komen. Op onze trouwlocatie heb je 'boven' de dansvloer een balustrade/balkon aan beide zijden. Daar willen we vanaf naar beneden komen lopen, via de trap die uitkomt op de dansvloer. Dat kan opzich wel op dat nummer van Avicii (wat langzaam steeds meer up-tempo wordt).



Maar dan staan we dus uiteindelijk beneden op de dansvloer.... en dan? Voor dit punt zoeken we dus een leuke act/actie (en dan geen gemixt liedje met verschillende dansstijlen). Hoe opent dan het feest? Moeten wij nog iets 'doen'? Niks doen is ook zo gek...



Ik heb al rondgezocht op internet, maar ik kom steeds op verschillende dansjes/dansroutines uit. En dat willen we juist niet....



Heeft iemand een leuk idee? Misschien al eens een bruiloft zonder openingsdans meegemaakt?



Let me know!



Groet, LDF
Alle reacties Link kopieren
Misschien een proost uitbrengen? En daar iets leuks van maken?



Er is (op de relatie pijler) ook een trouwtopic. Dus mocht je het leuk vinden om daar mee te komen schrijven, je bent welkom!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Polonaise?
Alle reacties Link kopieren
Jep, met een film. Dus film van de dag zelf die aan de avondgasten werd getoond. Muziekje eronder. Ondertussen kwam het bruidspaar binnen (temidden van de gasten, ze werden dus niet eerst gefeliciteerd!) en toen begon iedereen in 1x te dansen.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Ooit eens op een bruiloft geweest en het bruidspaar kwam ook op een bepaald nummer binnen( wel een beetje dansend maar meer zoals je in de kroeg danst in je eentje) en zij trokken gewoon mensen uit de kring en toen was iedereen aan het dansen en het feest meteen begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Doe een "wedding flashmob" (zie link)
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Alle reacties Link kopieren
Elkaar zoenen en ondertussen vuurwerk af laten steken of op een scherm op de achtergrond vuurwerk laten zien. Vervolgens pakken jullie een microfoon en heten jullie alle gasten welkom en verklaren jullie het feest van de rest van jullie leven geopend!



Je kunt natuurlijk ook heel traditioneel het trouwboeket werpen of de taart aansnijden.



Of jullie laten foto's van jullie zelf zien op een scherm van klein kind tot volwassene. Als laatste een foto van jullie samen van de plechtigheid. Vervolgens het vuurwerk en de zoen en de opening van het feest.
Alle reacties Link kopieren
Populair hoor, die wedding flashmobs (klik hier)
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn gewoon binnengelopen zonder poeha, applause of wat dan ook. Ging prima, iedereen wist waarom we daar als laatste aankwamen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik ben te huur als stand up comedian.
Alle reacties Link kopieren
Een goocheltruc! ala... niets inde doos.. hocus pocus! bruidspaar uit de doos!
quote:ladoucefrance schreef op 14 april 2014 @ 16:57:Heeft iemand een leuk idee? Misschien al eens een bruiloft zonder openingsdans meegemaakt?



Let me know!



Groet, LDF

Zonder gekheid, er zijn tegenwoordig verschillende manieren om een openingsceremonie te regelen.

Maar waar het vooral om gaat is dat het JULLIE dag is en dat jullie je dan ook niet gedwongen moeten voelen tot dingen waar jullie geen zin in hebben.

Familie en vrienden moet daar dan ook maar begrip voor opbrengen vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat in jullie geval leuk zou kunnen zijn is het volgende.



Jullie komen op 'stemmige' muziek de trap af.

Daarachteraan twee 'bruidsmeisjes'. Of als jullie dat niet hebben kiezen jullie twee kinderen van tevoren uit.



Als jullie beneden staan heeft het ene kind een rol met wit lint in de hand. Geeft het andere uiteinde aan het tweede kind en houden voor jullie het witte lint.

1 van de kinderen geeft een schaar en samen knippen jullie het witte lint door waarbij 1 van jullie, of allebei roept/roepen: "HIERBIJ IS DE DANSAVOND GEOPEND".

De muziek gaat spelen en jullie zoeken het plekje op wat voor jullie gereserveerd is.



Zo hebben jullie, zoals het hoort, de dansavond geopend zonder zelf als eerste, en alleen, te moeten gaan dansen.



Alvast gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.
mja mja mja ik zie wat je bedoelt.



Wat tegenwoordig helemaal in is, is een variété act.



Bijvoorbeeld:

Avici - fade out; instarten: Waldolalal LUV.



Jullie lopen naar beneden, hij staat al onderaan en vangt jouw op, ondertussen scheurt hij de (geprepareerde) bruidsjurk van je lijf en onthuld een glitterbadpak.



Jij reikt hem een glitterhoed aan en een toverstaf.



Jullie CMeester rijdt een kist op.

Jij draait de kist rond om te laten zien dat hij niet aan touwtjes zit.



Instarten rookmachine: Muziek: iets mysterieus



Hij klapt de kist open en jij gaat erin liggen, uiteraard hoofd, voeten en handen blijven zichbaar.



Hij gaat stap - stap- spagaathsprong de coulissen in en komt op met een kettingzaag

Muziek; Born to be wild



Jij gilt en hij zaagt de kist door. Publiek is extatisch. Hij rijdt de twee helften met jou naar beide zijden van de zaal. Veel rook en snoeiende gitaren. Het wordt donker en ineens een enorme knal. De beide kisten zijn weg en jij staat weer bovenop het balkon Terwijl je naar beneden loopt worden 300 witte duiven vrijgelaten (wel een plastic kapje op je hoofd vanwege de schijt)



Muziek om af te sluiten: Only Love van Nana Mouskouri
Alle reacties Link kopieren
Meds. Briljant.

Vergeten mensen nooit meer, zo'n openingsact. Wordt jaren later nog over gepraat. Succes verzekerd. Echt.
Alle reacties Link kopieren
hebben jullie niet wat vrienden/vriendinnen die wel van dansen houden? ik zou zeggen loop naar beneden en laat dan een soort flshmob om jullie heen starten van die vrienden en vriendinnen,

ik heb 1x een flashmob georganiseerd voor een bruiloft van vrienden, en zelfs opa's en oma's waren super enthousiast om mee te doen, dus dat brengt een feestje wel op gang!

je zou ook nog een dansoptreden kunnen boeken.
het kan wel misgaan. Dus liever wel eerst goed oefenen
Alle reacties Link kopieren
Meds
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
jullie komen samen de trap af, lopen allebei naar iemand toe, tikt diegene op haar/ zijn schouder onder het roepen van " tikkie! jij bent hem! "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie elkaar niet toezingen ipv te dansen?

Een mooi duet is niet lelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie gaan trouwen! Gefeliciteerd!



Alternatieven weet ik niet echt. Wij hebben de dansavond niet geopend, we zijn op een gegeven moment gewoon met onze gasten gaan dansen.



Heb je een wijde jurk met sleep? Elegant de trap af lopen zou dan weleens een uitdaging kunnen zijn. Hou daar wel rekening mee als je voor het oog van al je gasten de trap af wil schrijden...
Alle reacties Link kopieren
http://www.theperfectwedd ... uiloft-tips-professionals
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 april 2014 @ 18:08:

mja mja mja ik zie wat je bedoelt.



Wat tegenwoordig helemaal in is, is een variété act.



Bijvoorbeeld:

Avici - fade out; instarten: Waldolalal LUV.



Jullie lopen naar beneden, hij staat al onderaan en vangt jouw op, ondertussen scheurt hij de (geprepareerde) bruidsjurk van je lijf en onthuld een glitterbadpak.



Jij reikt hem een glitterhoed aan en een toverstaf.



Jullie CMeester rijdt een kist op.

Jij draait de kist rond om te laten zien dat hij niet aan touwtjes zit.



Instarten rookmachine: Muziek: iets mysterieus



Hij klapt de kist open en jij gaat erin liggen, uiteraard hoofd, voeten en handen blijven zichbaar.



Hij gaat stap - stap- spagaathsprong de coulissen in en komt op met een kettingzaag

Muziek; Born to be wild



Jij gilt en hij zaagt de kist door. Publiek is extatisch. Hij rijdt de twee helften met jou naar beide zijden van de zaal. Veel rook en snoeiende gitaren. Het wordt donker en ineens een enorme knal. De beide kisten zijn weg en jij staat weer bovenop het balkon Terwijl je naar beneden loopt worden 300 witte duiven vrijgelaten (wel een plastic kapje op je hoofd vanwege de schijt)



Muziek om af te sluiten: Only Love van Nana Mouskouri en hiervan plaats je uiteraard wel beeldmateriaal op YouTube natuurlijk!
je kan ook een spel doen. Je verdeelt de zaal in twee vlakken



JA en NEE.



Jij en je aanstaande stellen vervolgens allemaal vragen over jullie. Want het moet natuurlijk wel over jullie gaan.

Vragen zoals:

hebben wij langer dan drie jaar verkering?

Heeft Harry (de aanstaande) voor mij drie exen gehad waaronder ene Diana (het is natuurlijk Suzan)



Het publiek loopt dan naar de vlakken JA of NEE

Als je af bent moet je aan de kant gaan zitten

Bij ca. 20 overgebleven deelnemers doen jullie het tweede deel van de kwis.

Twee teams, jij doet een team en je aanstaande ook:



leuke dingen doen:

zoals touwtrekken

zeephelling

spijkerpoepen





Kan je zo twee uur zoet mee zijn
Alle reacties Link kopieren
Meds, ik ga dan wel niet trouwen. Maar toch. Mocht dat gebeuren. Ooit dan he.



Wil jij dan mijn weddingplenner zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven