Hoe gaan mannen om met liefdesverdriet/relatiebreuk?

27-09-2014 19:01 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in het algemeen. Ik hoor en lees vaak dat mannen er heel anders mee omgaan dan vrouwen, is dat zo Dat ze zich storten op werk/vrienden/bier en andere vrouwen en het niet voelen als vrouwen. Het komt pas later het besef als de vrouw er al overheen is ofzo. Iemand meer info hierover? Of mannen die kunnen vertellen hoe zij het ervaren. Thanks
I'm Doing Me
Dat verschilt per man, net als dat verschilt per vrouw
Alle reacties Link kopieren
Ja dat weet ik maar in het algemeen genomen en ervaringen van mannen
I'm Doing Me
Killetjes, denk ik. Toen mijn ex het uitmaakte vroeg ik of hij dan niet verdrietig was. Zijn antwoord was dat hij er al wat langer mee bezig was en het 'wel jammer' vond dat het niet was gelukt. Dus ik denk niet dat hij iedere keer als hij aan me denkt de tranen voelt branden
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat zij zich inderdaad op doelen storten om door te gaan, en om zichzelf af te leiden van de pijn van de breuk. Maargoed, dan doen vrouwen ook Mannen zijn wel echt even weg als ze zich in werk, voetbal kijken etc storten, vrouwen kunnen iets moeilijker hun gevoel helemaal uitschakelen. Maar ook dat verschilt wel weer per man en vrouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki28 schreef op 27 september 2014 @ 19:30:

vrouwen kunnen iets moeilijker hun gevoel helemaal uitschakelen. Maar ook dat verschilt wel weer per man en vrouw.Ik denk idd dat een vrouw over het algemeen haar emoties meteen laat gaan: paar avondjes op de bank goed janken met zwijmelfilms en chocola. Mannen hebben hun "ego" hoog te houden dus durven ze zich niet over te geven aan de emoties. Zie over t algemeen dat de klap pas later bij de man aankomt.
I'm a goal digger.
Mijn ex was er kapot van. Kon nergens anders meer over praten, helemaal depressief en down. Heel sneu. Hij belde al m'n vrienden, mijn familie om er maar over te praten en via hen te horen hoe het met mij ging.



Elke man is dus anders. Killetjes was niet op hem van toepassing, erg emotioneel was hij.
Volgens het Handboek Voor De Man moet ik bij luduvudu alles op alles zetten om zo snel mogelijk een nieuwe parkeerplaats voor m'n pik te vinden.



Soms ben ik echter net een mens. Een individu. En flikker ik dat handboek weg.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex was ook een enorme dweil. Huilebalk, Brrrr een extra afknapper
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Mannen zijn over het algemeen wat pragmatischer ingesteld.

Daar waar wij jankend onder een dekbed gaan liggen en toegeven aan onze emoties, gaan mannen over het algemeen zoeken naar dingen die ze afleiden van de emoties die ze voelen.



Maar dan generaliseer ik he, er zijn natuurlijk ook mannen die er heel anders mee omgaan.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Dat hele de klap komt later bij mannen uitspraak is echt onzin, dat hebben vrouwen verzonnen om het makkelijker voor zichzelf te maken. Mannen gaan gewoon verder. Maakt niet uit of je 20 jaar of 2 jaar samen was. Als er een ander is denken ze geen seconde meer aan je. Tuurlijk zijn er goede mannen die wel om je geven en niet willen dat je verdriet hebt om hun maar het zelf echt voelen doen ze niet.
De mannelijke wereldbevolking kan nog een hoop van je leren, brokenhearted
Ohnee, ik bedoel
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad, wat generaliserend zeg, Brokenhearted.



Maar goed, je nickname zal wel zijn omdat je blijkbaar iets teveel (een) verkeerde ervaring(en) hebt gehad.

Maar zoals je het nu zegt klinkt het alsof mannen geen mensen zijn en geen gevoelens hebben. Onzin, dat weet je zelf ook wel.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Hangt helemaal van de persoon en situatie af. Vrouwen praten er meer over, dat weet ik zeker. Voor mannen is het al snel 'klaar'. Alles is op een gegeven moment wel gezegd en dan door maar weer.



Mannen balen meestal het meest als er kinderen in het spel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn ex verging de wereld.. Wat had ik in het half jaar erna graag dat hij gewoon zijn pik ergens anders parkeerde.. Zou een hoop zakdoekjes (voor hem) en slapeloze nachten door sms'jes en lange mails gescheeld hebben.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn ex wilde scheiden was ik eigenlijk alleen maar boos en verdrietig voor mijn kinderen.

Ik had geen zin bij de pakken neer te gaan zitten en de zielige man te zijn. Na een paar weken boosheid was ik klaar met haar en ben mijn nieuwe leven begonnen.

En natuurlijk komen er dan nieuwe vrouwen in je leven, maar ik ben daar niet bewust naar op zoek gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ex 1 was kapot van verdriet. Wilde op allerlei manieren nog wat van me horen. Achtervolgde me.



Ex 2 maakte het zelf uit en was er al langer mee bezig. Gedroeg zich vrij kil, zakelijk en afstandig.



Ex 3 was heel verdrietig maar gedroeg zich vrij normaal. Is ook de enige met wie ik heel sporadisch weleens virtueel contact heb.
Meestal gaan mannen gewoon verder. Ze melden zich niet ziek op hun werk, ze gaan niet in therapie over het verbreken van de relatie, ze blijven gewoon eten zoals ze altijd al deden, ze vallen niet flauw en ze raken niet in een burn out omdat ze nu single zijn. En ze openen in ieder geval niet zo'n drama topic 'Ex met rust laten' als hier op Viva. Als ik dat topic lees, kan ik me wel voorstellen waarom vrouwen het zwakke geslacht worden genoemd.
Ligt aan de man..



Ik heb wel het idee dat voor vrouwen vaak hun relatie hun project is.. dat ze met hun vriendinnen bespreken en dat heel belangrijk voor ze is.. terwijl het voor de man iets minder het centrum van zijn universum is allemaal..



maar dat verschilt.. ik heb ook vaak bij mannen gezien dat ze er juist niet mee konden dealen.. omdat ze niet goed met de emoties om konden gaan.. en dan helemaal losgingen.. in drinken of sex met vrouwen..
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaan mannen er mee om? Hoe gaan vrouwen ermee om? Het verschilt inderdaad van mens tot mens.



Afhankelijk van hoe diep het ging en hoe lang het geduurd heeft:



Janken, pijn, verdriet, wanhoop.



Na een tijdje went dat gevoel en wordt het minder. Diep van binnen blijft er altijd iets knagen dat het niet gelukt is. Maar uiteindelijk gaat het leven verder en na een tijd kan ik me weer openstellen voor een ander.



Ben ik nu een wijf?
Ergo sum.
Alle reacties Link kopieren
quote:Antonius schreef op 27 september 2014 @ 20:34:

Hoe gaan mannen er mee om? Hoe gaan vrouwen ermee om? Het verschilt inderdaad van mens tot mens.



Afhankelijk van hoe diep het ging en hoe lang het geduurd heeft:



Janken, pijn, verdriet, wanhoop.



Na een tijdje went dat gevoel en wordt het minder. Diep van binnen blijft er altijd iets knagen dat het niet gelukt is. Maar uiteindelijk gaat het leven verder en na een tijd kan ik me weer openstellen voor een ander.



Ben ik nu een wijf? Nee, een man met emoties. Gelukkig maar.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:milna schreef op 27 september 2014 @ 20:19:

Meestal gaan mannen gewoon verder. Ze melden zich niet ziek op hun werk, ze gaan niet in therapie over het verbreken van de relatie, ze blijven gewoon eten zoals ze altijd al deden, ze vallen niet flauw en ze raken niet in een burn out omdat ze nu single zijn. En ze openen in ieder geval niet zo'n drama topic 'Ex met rust laten' als hier op Viva. Als ik dat topic lees, kan ik me wel voorstellen waarom vrouwen het zwakke geslacht worden genoemd.Ik ben een man en heb een vriendin gehad, toen het over was. was ik ziek van verdriet en zij is zo verder gegaan met een ander.
Natuurlijk hebben jullie als mannen ook verdriet als het over is. Maar zijn jullie ook flauwgevallen, zijn jullie gestopt met eten, hebben jullie je weken lang ziek gemeld op het werk, zijn jullie weer in het huis van je ouders gaan logeren en bij je moeder in bed gaan slapen omdat je niet alleen kon slapen en hadden jullie therapie nodig?
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste vriendje was ineens onvoorstelbaar kil en afstandelijk, maar wilde me na 3 maanden terug, helaas voor hem.

Vriend 2 heeft maanden dramatisch gedaan, huilen, dreigen van een flat te springen de hele mikmak

Vriend 3 heeft een paar weken achter me aan gelopen tot hij hoorde dat ik een ander in bed had gehad.

Mijn laatste ex heeft me nog een jaar lang gestalkt, en mist het gezin van toen nu nog/ wel. En het is al 10 jaar over..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven