Bang voor mijn ex

16-01-2015 23:22 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik zit met een probleem, misschien hebben jullie goede tips..

Ik heb 1,5 jaar een relatie gehad met mijn ex. Na ongeveer een half jaar begon het mishandelen. Ik wist van te voren dat hij nogal een strafblad had (ja, ik had toen al gillend moeten wegrennen), maar iedereen in de omgeving was wel positief over hem. Mensen vonden het een sympathieke, zorgzame jongen. Tegenover anderen en in het eerste half jaar van de relatie was hij ook heel lief, begripvol, charmant en had hij de wereld voor me over. Hij heeft wel altijd al woede problemen gehad. Als iets niet ging zoals hij wou of hij kreeg zijn zin niet of hij werd een keer tegengesproken, dan begon hij te schelden, te schreeuwen en altijd over dat ik waardeloos ben en niet goed genoeg en ik niks kon zonder hem. Na een half jaar is dit omgeslagen naar fysiek geweld. De eerste keer was het één tik, aan het eind van de rit lag ik er dusdanig knock-out bij dat ik per direct door familie ben afgesleept richting een arts. Dit was dan ook eindelijk het moment dat ik niet meer terug wou. Waarom ik dit niet eerder heb gezien? Omdat hij aan alle eisen van een narcist voldoet en die binden je letterlijk aan zich vast.



Maar goed, ik ben er bij weg. Ik zou eerst geen aangifte doen om erger te voorkomen en hij zou er met niemand over praten. Langzaamaan kreeg ik de praatjes te horen. Hij zegt dat hij slachtoffer was van huiselijk geweld, dat ik ziek ben in mijn hoofd en dat ik al mijn vriendjes mishandeld heb (ik heb goed contact met exen en die waren ook stomverbaasd). Daarna begonnen de bedreigingen vanuit zijn vriendengroep. Als ik ze tegenkom, maken ze wurgbewegingen. Voordat ik de telefoonnummers geblokkeerd had kreeg ik dreigberichtjes. Dat zij wel wisten hoe ik was, dat ik de boel bij elkaar loog, dat ze wisten waar ik ondergedoken zat, ze wisten alles (schijnbaar word ik in de gaten gehouden). En dat ze me dus wisten te vinden. Dit is het moment dat ik alsnog aangifte gedaan heb. Ik heb genoeg bewijs, dus de politie vindt ook dat ik een sterke zaak heb. Plus er blijken allerlei dingen van mishandeling en poging tot doodslag op zijn 'c.v.' te staan, dus ze nemen het heel serieus. De politie heeft een melding gemaakt, zodra ik bel komen alle eenheden mijn kant op. Mijn vader is de bangste niet en een aantal vrienden ook niet, dus die houden me goed in de gaten.



Het probleem is nu dat ik geregeld nog alleen thuis ben. Ik ben echt doodsbenauwd. Ik hoef maar iets te horen en ik schiet achter de bank. Ik ben tot diep in de nacht wakker totdat ik omval van de slaap. Vervolgens huil ik mezelf in slaap. Ik durf het huis amper uit. Ik ben al gewisseld van auto, zodat ik minder goed te herkennen ben. Ik ben gewoon zo bang dat ze me wat aan gaan doen. Ook omdat ik weet waar ze toe in staat zijn en ik niet de eerste zou zijn waar ze wraak op nemen.



Nu is mijn vraag aan jullie: hebben jullie tips zodat ik me iets minder angstig voel? Ik heb jaren op vechtsport gezeten, maar tijdens de aanvallen van mijn ex bleek dat zinloos (ik klap dicht op zo'n moment). Ik dacht de laatste keer echt dat ik er geweest was en die angst hangt nu constant in mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat heftig.



Is je huis beveiligd? En misschien kun je een alarmknop installeren? Ik weet dat die tegenwoordig niet meer zomaar naar de politie gaan, maar misschien in dit geval wel?
Alle reacties Link kopieren
Nee het huis is niet beveiligd, is wel een goed idee trouwens. Misschien schrikt dat ze wel af.

Ik weet niet of ze een alarmknop willen doen. De politie kon een melding in het systeem zetten en veel meer konden ze ook niet doen. Het kwam erop neer dat ze pas kunnen helpen als het eigenlijk al te laat is en ze al voor m'n neus staan :(
Wow, idd heftig!



Gelukkig heb je mensen om je heen die je beschermen en staat de politie klaar als het nodig is.

Hoop dat dat al een beetje helpt.



Misschien helpt het om met een therapeut te gaan praten?

Dan moet je wel je huis uit, maar misschien kan dat helpen.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Jouw doen en laten is niet te volgen via Facebook? Daar kun je heel veel informatie halen over personen!

Dummy camera's ophangen, of echte die niet op de straat gericht zijn. Het is ook de bedoeling dat je bang wordt, daarmee creëeren ze macht. Dat is de enige manier waarop ze zich in het leven staande kunnen houden.

Het lijkt me vreselijk maar volgens mij heb je wel een fijne familie die je geholpen heeft, daar mag je heel blij mee zijn, dat had je ex vast niet!
woon je bij je ouders? Kan je niet naar een andere regio/ stad?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iedereen met een connectie naar hem van facebook afgegooid en ik heb mijn profiel volledig afgesloten.

Ik kan niet verhuizen, want ik ben op dit moment werkloos en ik heb niet iemand die me daar financieel bij kan helpen.

Verder heb ik een hele kleine familie, dus ik kan ook niet ergens anders in het land 'onderduiken'.



Zodra iemand bij mij in huis is (ik woon alleen met mijn vader) dan gaat het wel. Overdag durf ik het huis wel uit. Het is puur zodra het donker wordt dat ik niet meer naar buiten durf. Hij kent zoveel mensen, dat ik nergens onherkenbaar heen kan en als het donker is, is de kans groter dat ze wat proberen. En de moment dat ik alleen thuis ben (vooral in het weekend) zijn niet te doen. Ik heb heel plat gezegd iets nodig wat ze afschrikt (de camera's bijvoorbeeld) en wat ze op afstand kan houden als ze wel ineens voor mijn neus staan.

In ieder geval wel heel erg bedankt allemaal dat jullie meedenken
Pff..wat een verhaal...ik vind het supertriest voor je dat je met zoveel kwaad geconfronteerd wordt. Blijft moeilijk om te geloven dat mensen er een soort van plezier in scheppen om anderen te terroriseren, misselijkmakende figuren, hoop dat je er gauw van af bent en dat je ergens 'iets' vandaan kunt halen om jezelf hier tegen te wapenen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang is de relatie al over?



Goed dat je aangifte gedaan hebt. Ik begrijp ook dat je bang bent. Ik zou denk ik verhuizen, zodat je weg bent uit die omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Bij de action verkopen ze dummy camera's voor een prikkie!!
Het verleden kun je niet veranderen, de toekomst wel. Dat begint bij het heden. Begin dus vandaag!
Allereerst even een



Ik weet precies wat je doormaakt mijn ex heeft mij ook met de dood bedreigd.

Ik ben toen een paar dagen weg gegaan, gewoon voor de veiligheid. Je hebt ook een soort folie wat je aan de binnenkant van je raam kan laten plakken waardoor het raam veiliger wordt en dat er niet zomaar iets doorheen kan.



Ik ben op een zelfverdedigingsvechtsport gegaan, dit heeft mij wel geholpen om minder bang te zijn.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Overigens heb ik een noodknop op mijn telefoon (galaxy s2+) die automatisch een noodbericht stuurt naar geselecteerde nummers. Ook maakt mn telefoon dan foto's met de voor- en achter camera en die worden ook automatisch verzonden naar de geselecteerde nummers om de tien minuten. Je kan daarin 112 of het directe nummer van de politie selecteren en dus familie en vrienden.



Kan dat ook met jouw telefoon?
Het verleden kun je niet veranderen, de toekomst wel. Dat begint bij het heden. Begin dus vandaag!
juist omdat je werkeloos bent kan je verhuizen. ga naar een regio waar meer werk is. Veel geld heb je niet nodig, een kamer is genoeg.
Alle reacties Link kopieren
De relatie is ongeveer een maand over..

Ik heb het er met een therapeut over gehad en zij zei dat hij inderdaad wel erg veel trekken vertoont van een narcistisch persoon.

Dat verklaart ook waarom hij steeds wanhopiger werd met mooie praatjes en mooie beloftes naarmate ik na die tijd meer afstand nam. Nu krijgt hij zijn zin dus niet want ik ga niet terug! En nu begint de ellende.. Als hij erachter komt dat ik aangifte gedaan heb, denk ik dat ik zo'n beetje een goeie uitvaartverzekering mag regelen (ik probeer niet dramatisch te doen, maar ik weet gewoon waar ze toe in staat zijn). Het is gewoon super frustrerend dat de politie op dit moment niet meer kan doen!
Alle reacties Link kopieren
Heftig zeg!..

Je kan je huis inbraakveilig laten maken, dan komt er eerst iemand met jou het hele huis doorlopen en alles wordt dan bekeken of het veilig genoeg is. Best een geruststelling is dat.

En idd een alarmsysteem. Volgens mij is dat niet eens zo heel duur tegenwoordig.

En heb je de buren al ingelicht? Ooit wist ik van mijn buurvrouw dat ze een gekke ex had. En dus als ik iets vreemds hoorde, was ik op m'n hoede.

Zoek hulp en steun via therapie misschien. Dit gaat je niet in de koude kleren zitten.

oh en neem een hond als je dat kan. Een goede waakhond kan je ook veiliger doen voelen.
quote:Katt2015 schreef op 16 januari 2015 @ 23:57:

De relatie is ongeveer een maand over..

Ik heb het er met een therapeut over gehad en zij zei dat hij inderdaad wel erg veel trekken vertoont van een narcistisch persoon.

Dat verklaart ook waarom hij steeds wanhopiger werd met mooie praatjes en mooie beloftes naarmate ik na die tijd meer afstand nam. Nu krijgt hij zijn zin dus niet want ik ga niet terug! En nu begint de ellende.. Als hij erachter komt dat ik aangifte gedaan heb, denk ik dat ik zo'n beetje een goeie uitvaartverzekering mag regelen (ik probeer niet dramatisch te doen, maar ik weet gewoon waar ze toe in staat zijn). Het is gewoon super frustrerend dat de politie op dit moment niet meer kan doen!Ik was ook bang om aangifte te doen, ook bang dat hij er achter kwam dat ik naar de politie ging
Alle reacties Link kopieren
@Saladebakje, mijn ex is zo gek op de action dat hij het assortiment uit z'n hoofd kent dus de camera's zal hij ook wel herkennen (*zucht)

Ik heb een samsung galaxy s3mini, geen idee of dat ding een noodknop heeft. ik ga het meteen uitzoeken, ik hoop dat het erop zit!



@Saszee, misschien een te persoonlijke vraag, maar hoe is het dreigen bij jou gestopt?
Alle reacties Link kopieren
Hey, wat vervelend zeg! Na jou verhaal kan ik me helemaal voorstellen dat je er enorm bang van wordt. Misschien heb ik een goede tip voor je. Mijn vriend en ik hebben ons huis beveiligd met een alarmsysteem van Brinks. Zodra we hem 's avonds aanzetten kan ik nog van de slaapkamer naar het toilet lopen, en naar de gang beneden maar that's it, in alle overige ruimtes gaat er direct een oorverdovend alarm af waarna er direct door de alarmservice gebeld wordt naar je huis- of mobiele nummer. Mocht je niet opnemen gaan zij er vanuit dat je direct hulp nodig hebt en wordt de politie ingeschakeld. Ook heb ik een soort sleutelhanger waarmee je het alarm in- en uit kunt schakelen. Die ligt altijd op het nachtkastje, en het meest ideale is wel de paniekknop. Die kun je indrukken op het moment dat je het idee hebt dat er bijv iemand aan je deur staat te rammelen of als er iemand voor je deur staat maar niet weg (wil) gaat/(n). Er gaat dan geen alarm af maar de politie wordt dus "stil" ingeschakeld en staan er binnen twee minuten. Ze komen het alarm overigens bij je thuis installeren en passen het precies aan op jou huis, hoe jij het hebben wil e.d. Er zitten ook camera's bij zodat je ook wanneer je niet thuis bent kunt kijken wat er gaande is.



Verder weet ik eigenlijk niet hoe je je wat minder angstig kunt voelen als je niet thuis bent.. Dat lijkt me echt heel lastig :( Veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat je snel van deze nare man (en vriendenkring!) af bent.
---
quote:Katt2015 schreef op 17 januari 2015 @ 00:00:





@Saszee, misschien een te persoonlijke vraag, maar hoe is het dreigen bij jou gestopt?Niet, ik ben nog steeds bang voor hem. Ik moet zeggen dat de zelfverdedigingssport me wel geholpen heeft en me iets minder bang gemaakt heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:saszee schreef op 17 januari 2015 @ 00:03:

[...]





Niet, ik ben nog steeds bang voor hem. Ik moet zeggen dat de zelfverdedigingssport me wel geholpen heeft en me iets minder bang gemaakt heeft.Het probleem bij mij is dat ik jaren op vechtsport gezeten heb, maar dichtklap zodra ik me bedreigd/geintimideerd voel. Zo stom!
politie kan pas wat doen als hij je heeft aangeraakt of expliciet bedreigt. Maar dan kan het ook te laat zijn. Alarminstallaties etc. zijn schijnveiligheidsmaatregelen.
Alle reacties Link kopieren
@Joycemm gaat zo'n alarmsysteem ook af als je katten hebt? We hebben er nogal wat rondlopen in huis, waaronder één die geestelijk niet helemaal in orde is dus die valt niet snachts apart in een ruimte te houden..
De app: https://m.youtube.com/watch?v=qooHj4QLh3s

Als je zo'n goede zaak hebt zijn er ook voldoende gronden voor een contactverbod.
http://www.slachtoffer.nl/straat-of-contactverbod/
quote:Joycemm schreef op 17 januari 2015 @ 00:00:

Hey, wat vervelend zeg! Na jou verhaal kan ik me helemaal voorstellen dat je er enorm bang van wordt. Misschien heb ik een goede tip voor je. Mijn vriend en ik hebben ons huis beveiligd met een alarmsysteem van Brinks. Zodra we hem 's avonds aanzetten kan ik nog van de slaapkamer naar het toilet lopen, en naar de gang beneden maar that's it, in alle overige ruimtes gaat er direct een oorverdovend alarm af waarna er direct door de alarmservice gebeld wordt naar je huis- of mobiele nummer. Mocht je niet opnemen gaan zij er vanuit dat je direct hulp nodig hebt en wordt de politie ingeschakeld. Ook heb ik een soort sleutelhanger waarmee je het alarm in- en uit kunt schakelen. Die ligt altijd op het nachtkastje, en het meest ideale is wel de paniekknop. Die kun je indrukken op het moment dat je het idee hebt dat er bijv iemand aan je deur staat te rammelen of als er iemand voor je deur staat maar niet weg (wil) gaat/(n). Er gaat dan geen alarm af maar de politie wordt dus "stil" ingeschakeld en staan er binnen twee minuten. Ze komen het alarm overigens bij je thuis installeren en passen het precies aan op jou huis, hoe jij het hebben wil e.d. Er zitten ook camera's bij zodat je ook wanneer je niet thuis bent kunt kijken wat er gaande is.



Verder weet ik eigenlijk niet hoe je je wat minder angstig kunt voelen als je niet thuis bent.. Dat lijkt me echt heel lastig :( Veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat je snel van deze nare man (en vriendenkring!) af bent.Dit vind ik wel een hele goede!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven