Tijd nodig .... maar hoeveel dan?

16-05-2007 19:06 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, dilemma, dilemma ....



Ik heb een leuke man ontmoet op een al even leuke plek en na wat heen en weer geflirt en uiteindelijk wat gekletst te hebben, zijn er telefoonnummers uitgewisseld. Een weekje heen en weer geSMSt en toen kwam het verzoek of ik kwam eten. Moet zeggen dat ik dat best en beetje eng vond, maar het was een superavond. Hele avond gepraat over de liefde, het leven en de vele leuke en minder leuke kanten daarvan. Steeds dichter tegen elkaar aan gaan zitten en een derde zoen bij het afscheid half op de mond, maar verder niets geprobeerd. Wel gaf hij aan snel weer te willen afspreken en ik kreeg diezelfde avond nog een SMS hoe leuk hij het had gehad, dus ik had een stille hoop dat hij me echt leuk vond. Had zelf ook wel kriebels ....



Maar goed, hij komt dus nog niet zo heel lang geleden (januari ofzo) uit een lange relatie en is met haar nog allemaal dingen aan het afhandelen. Relatie ging uit omdat zij vastigheid wilde en hij wilde freewheelen. Dat gaf ie ook min of meer aan mij aan. Hij wilde wel weer een vrouw in zijn leven maar nog niet te veel vastigheid en dan wel zien wat er uiteindelijk van kwam. Allemaal prima wat mij betreft tot ik na een aantal SMSjes een paar en een paar dagen na de 'date' de boodschap kreeg dat hij de komende tijd even geen contact wilde omdat het allemaal nog te moeilijk was thuis en hij nu niet zichzelf kan zijn. Ik heb heel begrijpend gereageerd met 'neem je tijd' enzo maar nu weet ik het dus even niet.



Is dit nou een stille afwijzing of vind ie me juist leuker dan ie dacht en is ie in verwarring? Moet ik deze man opgeven of is er hoop dat het over een tijdje misschien alsnog wat wordt? En hoe lang moet/mag ik niets van me laten horen???
Ik denk dat hij je niet leuk genoeg vindt. Zou hij dat wel vinden, dan had ie de ruimte/afstand niet nodig. Wanneer je iemand tegenkomt die helemaal weg van je is dan is een obstakel geen enkel probleem.

Hij zal het gezellig hebben gehad met je, maar je bent niet de vrouw waar hij serieus iets mee van plan is. Ik spreek uit eigen ervaring en als je de topics doorleest, zul je dit vaak tegenkomen.
Ik heb zelf meegemaakt dat vriend in het begin ook net uit een andere langdurige relatie kwam. Hij heeft getwijfeld, had het moeilijk maar wilde me niet laten lopen. We zijn blijven afspreken en uiteindelijk was hij over haar heen. Als hij je de moeite waard vindt, zal hij je willen blijven zien.
Alle reacties Link kopieren
Goh, dat jij het zo ziet .... Ik hoor in mijn omgeving namelijk alleen maar het tegenovergestelde 'hij ging voor de affaire, maar vind je leuker dan hij dacht en is nu in verwarring' Wel goed om ook even van jouw scenario uit te gaan misschien. Ik rijm de avond, het oprecht snel een nieuwe afspraak willen maken en de lieve SMS dan alleen niet. Ach, misschien ben ik te ongeduldig en moet ik gewoon even afwachten.



Heb jij je vriend in het begin ook de tijd gegeven? Of was dat al niet meer nodig?
Wij zijn elkaar gewoon blijven zien, hebben een goed gesprek gehad waarin ik hem heb geholpen met zijn twijfel. Gewoon door te zeggen dat het heel normaal is dat hij het er moeilljk mee had. Hij moest het nog verwerken, er kwamen herinneringen naar boven en kon het nog niet loslaten. Door daar veel over te praten kreeg hij meer gevoelens voor mij, omdat hij het zo fijn vond dat hij het er juist met mij over kon hebben zonder schuldgevoelens. En na een paar maanden was hij over haar heen, ging hij voor 200% voor mij.

Maar ja, hij moet er wel voor open staan om met je te willen blijven omgaan, mijn vriend vond mij de moeite en wilde het niet kwijt. Daarom heeft hij het de kans gegeven. Had ook fout af kunnen lopen, dat zou ik begrepen hebben.
De relatie ging uit omdat zij vastigheid wilde en hij wilde freewheelen.



Lijkt me duidelijke zaak. Hij wilde toen geen vastigheid met haar en hij geeft nu aan dat hij geen vastigheid wil met jou. Hoeveel duidelijker wil je het hebben. Het zou kunnen dat ie jou leuker vind dan ie in eerste instantie gedacht had, maar als zijn ex al niet leuk genoeg was om zich aan te binden, denk je dan echt dat jij zo supergeweldig bent dat ie dat na 1 date met jou wel zou willen?

Ik zou zeggen; geniet ervan, ga gezellig daten, maar haal jezelf niet in je hoofd dat dït relatiemateriaal is. Ik zou niet op m gaan wachten met het idee dat het dan mss iets serieus wordt, ga er maar vanuit dat dit hooguit een v+/SV/ptv wprdt en nooit een echte serieuze relatie, want  deze man heeft luid en duidelijk aangegeven dat dat er wat hem betreft niet inzit. Iets anders geloven is hoogstwaarschijnlijk jezelf voor de gek houden.
Alle reacties Link kopieren
heel duidelijk lijkt me:

Deze man zag in jou even een afleiding voor zijn liefdesverdriet... Hoefde even niet aan zijn sores te denken, vond jouw aandacht leuk, het streelde hem... Maar that's it. Een volgende afspraak; daar heeft hij geen zin in... Zegt genoeg. Wanneer hij weg van je was geweest of je leuk had gevonden had hij echt wel weer afgesproken. Hij is single... kom op zeg! Hij ziet je zelfs niet als mogelijk gewone vriendin... De waarheid is soms niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Hi,



'hij ging voor de affaire, maar vind je leuker dan hij dacht en is nu in verwarring'



Hahahaaha!! Ik lig hier helemaal dubbel! Sorry, sorry!

Diegene die je dit vertellen, hebben echt te veel romannetjes gelezen........in boekjes gebeurt dat.......not in real live!



Grtz.

D.
Alle reacties Link kopieren
"Relatie ging uit omdat zij vastigheid wilde en hij wilde freewheelen. Dat gaf ie ook min of meer aan mij aan. Hij wilde wel weer een vrouw in zijn leven maar nog niet te veel vastigheid en dan wel zien wat er uiteindelijk van kwam. Allemaal prima wat mij betreft tot ik na een aantal SMSjes een paar en een paar dagen na de 'date' de boodschap kreeg dat hij de komende tijd even geen contact wilde omdat het allemaal nog te moeilijk was thuis en hij nu niet zichzelf kan zijn. Ik heb heel begrijpend gereageerd met 'neem je tijd' enzo maar nu weet ik het dus even niet."



Wat weet je niet - duidelijker kan de man toch niet zijn? Waarom probeer je het in te vullen door te stellen dat hij mogelijk in verwarring zou zijn? Als ik eerlijk ben, denk ik dat je jezelf er hoop mee geeft die nergens op gebaseerd lijkt te zijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven