Ruzie over huishouden

07-04-2015 17:53 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
anoniem_225841 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 18:46
98.98% gewijzigd
Hem er eentje tussen de ogen batsen en een normaal exemplaar gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:mijn vriend en ik (3-4 jaar relatie)



Als je nu al niet meer weet of je nou 3 of 4 jaar een relatie hebt, zou ik het uitmaken.



Zo'n totale desinteresse in de duur van jullie relatie is het begin van het einde.
quote:Beeldig schreef op 07 april 2015 @ 18:58:

[...]





Als je nu al niet meer weet of je nou 3 of 4 jaar een relatie hebt, zou ik het uitmaken.

Oh ben jij er ook zo eentje die iedere datum wil vieren? Met bloemen enzo?
quote:Bieb2.0 schreef op 07 april 2015 @ 19:00:

[...]





Oh ben jij er ook zo eentje die iedere datum wil vieren? Met bloemen enzo?Ja want dat is de taak van de man, af en toe bloemen meenemen.
quote:Beeldig schreef op 07 april 2015 @ 18:58:

[...]





Als je nu al niet meer weet of je nou 3 of 4 jaar een relatie hebt, zou ik het uitmaken.



Zo'n totale desinteresse in de duur van jullie relatie is het begin van het einde.Wat heeft dat er nou weer mee te maken?!
quote:Starshine schreef op 07 april 2015 @ 19:07:

[...]



Ja want dat is de taak van de man, af en toe bloemen meenemen.Alleen als de vrouw gehoorzaam en gewillig is geweest en structureel het huis aan kant heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 07 april 2015 @ 19:09:

[...]



Wat heeft dat er nou weer mee te maken?!Niks, maar ik dacht laat ik eens wat variatie aanbrengen in de redenen om deze vent in te ruilen.
quote:Honeymoonquiz schreef op 07 april 2015 @ 19:10:

[...]



Alleen als de vrouw gehoorzaam en gewillig is geweest en structureel het huis aan kant heeft.En elke avond met een pikant niemendalletje aan in bed op hem ligt te wachten!
Alle reacties Link kopieren
Erg ouderwetse reactie. Zou idd wel even goed nadenken of hij toekomstmateriaal is. Het is volslagen normaal tegenwoordig dat beide partners een deel van het huishouden op zich nemen. Mijn vriend doet evenveel als ik thuis, ik zou ook niets anders verwachten. Ik ben geen huishoudster en we werken allebei evenveel.
Live and let live ♧
quote:Wollstonecraft2 schreef op 07 april 2015 @ 19:12:

[...]





En elke avond met een pikant niemendalletje aan in bed op hem ligt te wachten!Wel goed lezen hoor, het mag niet tè uitdagend zijn! Dus TO, zedig en onschuldig edoch licht lustopwekkend.
Alle reacties Link kopieren
Die ruzie is tekenend over hoe hij over je denkt, als je nu al weet dat je eigenlijk niet op hem hoeft te rekenen mbt het huishouden, dan heeft samenwonen niet echt zin, want stel dat je ooit een week ziek bent, dan wordt het huishouden dus gewoon niet meer gedaan, en stel dat je een baan hebt met

rare werktijden, bv tot 7-8 uur 's avonds (winkel) dan kun je daarna nog staan te koken thuis, nee, dat moet je niet willen, dus inderdaad, misschien is het beter zo



en bovendien, er zijn genoeg mannen die het hele huishouden regelen, misschien niet altijd perfect, maar in ieder geval zonder al te veel gezeur
Alle reacties Link kopieren
bedankt!
anoniem_225841 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 18:47
97.76% gewijzigd
quote:Honeymoonquiz schreef op 07 april 2015 @ 19:10:

[...]



Alleen als de vrouw gehoorzaam en gewillig is geweest en structureel het huis aan kant heeft.Uiteraard, dat spreekt voor zich.
TO klinkt als een kleuter, vriend als een idioot.



Gezellig
quote:TheHorseWithNoName schreef op 07 april 2015 @ 19:28:

TO klinkt als een kleuter, vriend als een idioot.



Gezellig



Vriend idd een idioot maar om de TO nou voor kleuter uit te maken? Waarom? en wat onaardig.

Ze komt achter een nare trek van haar vriend, dat zegt toch niks over haar.
Dat 17de eeuws geval dumpen, veel plezier wensen met een huisvrouw als volgende partner en voor een 21ste eeuwse versie gaan.
Alle reacties Link kopieren
en je moet echt hier komen vragen of dat normaal is?



ik geloof er niet veel van, denk ik
Alle reacties Link kopieren
quote:Beeldig schreef op 07 april 2015 @ 18:58:

[...]





Als je nu al niet meer weet of je nou 3 of 4 jaar een relatie hebt, zou ik het uitmaken.



Zo'n totale desinteresse in de duur van jullie relatie is het begin van het einde.



Shit, dan moeten vriend en ik ook maar uit elkaar...

En die baby in die buik interesseert me kennelijk ook geen reet, aangezien ik steeds moet gaan rekenen hoe lang ik nou zwanger ben...
Alle reacties Link kopieren
Je vriend moet zich rot schamen!

Waarschijnlijk zoekt hij een onderdanig sloofje, en ziet hij jou niet als een gelijkwaardig persoon.

Is dat wat je wilt?



Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Het huishouden hoor je samen te doen. Je wilt toch allebei prettig en schoon wonen. Onzin dat alleen de vrouw dat zou moeten doen. Ik werk en mijn vriend werkt ook, wonen nog niet officieel samen maar als we samen zijn doen we beide het huishouden en koken ook beide. Ik pak al snel de stofzuiger en bereid de maaltijden voor maar mijn vriend vind het bespottelijk als ik dat alleen zou moeten doen hoor. In zijn cultuur is het wel normaal dat de vrouw het meeste doet maar hij vind het heerlijk om voor mij te zorgen en te koken. Ik zorg ook graag voor hem maar dat doen we dus beide.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een beetje ongeloofwaardig dat hij nu zelfstandig zijn huishouden runt maar verwacht dat de vrouw alles gaat doen als hij eenmaal samenwoont en dat jij daar nu pas achterkomt.

Hoe gaat het tot nu toe dan?

Jullie zijn, neem ik aan, regelmatig samen in zijn huis. Kook jij dan altijd? Doe jij de vaat? De boodschappen? Koffie zetten? Andere kleine huishoudelijke zaken? Of doet hij dat gewoon ook?

In het laatste geval: waarom zou dat veranderen als je samenwoont.

En in het eerste geval had je dus allang kunnen weten hoe de vork in de steel zit.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Zo, daar ben je in ieder geval op tijd aan ontsnapt. Hele gezeur van stakingen, ruzies, alles weer delen en een ander huis zoeken is je bespaard gebleven. Er bestaan echt jongens/mannen die en jou te gek vinden en respect voor je hebben.
Wat een loser van een vent!

Hoe kun je daar nu op vallen?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
anoniem_225841 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 18:47
97.77% gewijzigd
We doen het samen. Feitelijk werken wij beide parttime. Ik werk 16 uur en mijn man werkt 33 uur. Ik doe het leeuwendeel van het huishouden. Maar man poetst vaak de badkamer en hij dweilt altijd. We hebben er nooit afspraken over gemaakt, maar het loopt zoals het loopt. Nu vind ik het huishouden ook niet enorm belangrijk. Misschien scheelt dat ook . Die jaren 50 instelling van je vriend zou voor mij niet werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven