Commentaar van anderen omdat ik niet wil drinken

29-04-2015 14:16 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ben niet zwanger en toch drink ik liever niet. Ik vind wijn best lekker, maar ik voel me na 1 glaasje al niet meer fit. Ik heb dan het gevoel dat ik ieder moment in slaap kan vallen, niet prettig. Ik drink daarom sinds een paar weken niet meer. Ik verbaas me echter behoorlijk over het commentaar wat ik daarop krijg van anderen. Drinken is blijkbaar normaal en hoort er gewoon bij. Ik heb vrienden die me iedere keer vragen waarom ik niet drink. Voor hun is het normaal, ze drinken iedere dag en behoorlijk veel ook nog. Als ik bij ze ben en wel drink blijven ze mijn glas vol gooien, ook als ik aangeef genoeg te hebben. Ik heb daarom ook besloten om bij hun helemaal niet meer te drinken omdat ik toch altijd meer drink dan ik wil. Ze hebben ook echt lekkere wijn, begrijp me niet verkeerd, maar achteraf heb ik toch weer spijt.

Ik drink nu dus niet meer, en dat zijn ze niet van me gewend. De opmerkingen zijn dan ook niet van de lucht. Ik heb al minstens 20x uitgelegd waarom ik niet meer wil drinken, maar ze blijven aandringen. Ik heb echt het gevoel dat ik ze zwaar teleurstel als ik niet gezellig meedrink. En ondertussen blijf ik maar uitleggen waarom ik niet wil drinken, iedere keer weer en het begint nu best vermoeiend te worden. Ik vind het vervelend om iedere keer weer dezelfde discussie aan te gaan omdat ze het gewoon echt niet begrijpen.



Is dit herkenbaar voor anderen en hoe reageren jullie op dit soort commentaar? En hoe kan ik hier het beste op reageren? Ik wil niet boos worden maar ik moet zeggen dat de irritatiegrens wel een beetje bereikt is.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja on topic : Ik drink niet, rook niet, geen drugs, geen koffie en geen vlees en vis. Nou ik ben verschrikkelijk raar dus. Maar ik lust dus echt geen alcohol en vroeger kreeg ik daar idd regelmatig commentaar op zoals TO. Ik zei dan altijd dat ik veel gezelliger van bijvoorbeeld cola Light werd. Nou dat werkte als een tierelier. Nooit meer gezeur gehad en als ik ergens kwam stond de cola light al klaar voor een gezellige avond 😊.
Mag ik zeggen dat als je echt je vrienden zijn, zij jou keuze begrijpen accepteren en respecteren... of sla ik de plan nu mis.



Ik drink zelf niks. Vorig jaar voor het eerst een cocktail op. Heel weinig alchol er in. Was te drinken maar een sappie is ook prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:Morrowind schreef op 29 april 2015 @ 18:29:

[...]

Dat zegt meer over jou en je leven dan over 'fuckers' die niet van alcohol houden.



Deze reactie zegt al genoeg.

lol
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
quote:Zomerelfje schreef op 29 april 2015 @ 21:23:

Mag ik zeggen dat als je echt je vrienden zijn, zij jou keuze begrijpen accepteren en respecteren... of sla ik de plan nu mis.



Ik drink zelf niks. Vorig jaar voor het eerst een cocktail op. Heel weinig alchol er in. Was te drinken maar een sappie is ook prima.Het heeft weinig met begrijpen of accepteren te maken maar met de alcohol. Als mensen drinken raken ze gezamenlijk tipsy / aangeschoten. De gene die niet drinkt beleeft de avond vaak anders en gaat zich vaak ergeren aan de aangeschoten personen. En dat kan de avond vaak verpesten...
life is to celebrate
Haha, yes! Focus, dat was 'm. Sorry een geheugen als een zeef. Dat was echt nog maar kort geleden. Ik mis focus compleet.



@ LeoalaMarie, en ik maar denken dat het omgekeerd was. Heb ik een gezellige avond, gaat iemand moeilijk doen over het feit dat ik geen alcohol kan drinken en ben ik niet meer welkom op feestjes.
Nee Paekzwart, dat zie je helemaal verkeerd. Jij bent een fucker zeikerd, omdat je met een nuchtere blik naar aangeschoten mensen kijkt en ook nog eens het lef hebt je te ergeren als ze irritant gaan doen. Doe niet zo moeilijk joh, gooi er ook wat drankjes in, anders verpest je het meteen voor de rest. Ongezellige zeikerd....
Alle reacties Link kopieren
quote:Morrowind schreef op 29 april 2015 @ 23:33:

Nee Paekzwart, dat zie je helemaal verkeerd. Jij bent een fucker zeikerd, omdat je met een nuchtere blik naar aangeschoten mensen kijkt en ook nog eens het lef hebt je te ergeren als ze irritant gaan doen. Doe niet zo moeilijk joh, gooi er ook wat drankjes in, anders verpest je het meteen voor de rest. Ongezellige zeikerd....



Joh, maak je niet druk.

Als fucker word je toch al niet uitgenodigd op die lekker gekke feesten waar iedereen zich zo heerlijk kan laten gaan.
Er is hier een soortgelijk topic van Misschien heb je er wat aan
Alle reacties Link kopieren
Zeker herkenbaar. Ik drink wel en vind het ook lekker. Maar ik drink weinig of drankjes met weinig alcohol. Mijn vrienden zijn stevige drinkers. Staan vaak met 2 biertjes in de hand en anders staat de hele tafel wel vol. Na jaren nog steeds opmerkingen als, drink eens door, zorg dat je niet uitdroogt enz. Regelmatig wordt er een drankje gehaald zonder te vragen wat ik wil. Ik laat het dan gewoon staan als ik vind dat ik genoeg heb gehad.

En de grapjes over dat ik gezellig moet doen zijn de volgende dag veel leuker om te maken naar de anderen, als ik fris en fruitig naast mijn bed sta en de anderen dan ineens niet meer zo gezellig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik drink bijna nooit.

De enige die aan bleef dringen dat ik 'moest' gaan drinken was mijn ex-schoonzus (zus van mijn ex). Die vond het ontzettend belangrijk dat mensen alcohol dronken. Of het nou gezellig was of niet, er moest alcohol in. Volgens mij vonden ze mij maar raar. Maar ja, hun probleem.
quote:vitamined schreef op 29 april 2015 @ 23:37:

[...]





Joh, maak je niet druk.

Als fucker word je toch al niet uitgenodigd op die lekker gekke feesten waar iedereen zich zo heerlijk kan laten gaan.Gelukkig maar. Ik heb een dodelijk saai leven en dat hou ik graag zo!
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 29 april 2015 @ 17:22:

Ik rook niet, ik drink niet en over drugs hoef ik het al helemaal niet te hebben. Daar is nog nooit commentaar op gekomen. Glas wijn? Nee dankjewel, heb je cola light?



Maar ik vind alcohol niet lekker, dat maakt het wel makkelijker om uit te stralen dat ik het echt echt echt niet wil .

Ik rook ook niet, drinken doe ik praktisch ook nooit en drugs vind ik ook al helemaal niks.

Ik heb altijd het idee dat ik één van de weinigen ben, niet dus
Alle reacties Link kopieren
quote:LeolaMarie schreef op 29 april 2015 @ 18:08:

Ik ben nu zwanger en moet zeggen dat het leven zonder alcohol verdomd saai en vermoeiend is.

Als je niet drinkt en de rest van de groep wel zit je toch al gauw in een hele andere mood / vibe zeg maar...



Normaal gesproken nodig ik nooit mensen uit voor feestjes waar van ik weet dat ze niet drinken. Wij doen het wel en hebben geen zin op commentaar over hoe slecht het is voor ons.



''Heb je de vrijdag avond borrel staat er z'n wijsneus naast je ff uit te leggen hoe slecht alcohol wel niet voor je is... Fucker realiseert niet dat je hele week keihard hebt gewerkt en gewoon lekker wilt ontspannen.''



Volwassenen die alcohol niet lekker vinden snappen het gewoon niet... Ik lus ook geen wiskey, maar een goede Barolo zeggen we geen nee tegen.



Mens, volgens mij ben je niet helemaal lekker.

Ik ken werkelijk waar niemand die zit te zeiken over dat alcohol slecht voor je is. Zelf drink ik praktisch nooit maar je zult mij nooit horen zeggen dat alcohol slecht voor je. Waarom zeik jij een ander dan wel af? Meestal zijn het de drinkers die zeiken dat je niet drinkt, dan de niet-drinkers die zeiken dat je wel drinkt.



Je snapt het echt niet. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, wat bij mij het beste/snelste werkt is gewoon zeggen: 'ik drink liever iets anders, maar neem jij gerust een glaasje'. Dat hoef je hooguit twee of drie keer te herhalen, dan is de boodschap duidelijk en ben je van dat gezeur af.
Alle reacties Link kopieren
Das best ernstig dat je leven zonder alcohol saai en vermoeiend is...
Alle reacties Link kopieren
Goh, ik wist niet dat niet willen drinken voor zoveel discussie kon zorgen. Ik laat andere mensen ook gewoon lekker drinken wanneer ze dat willen, ook als ik zie dat er meerdere flessen op een avond doorheen gaan. En dan niet af en toe, nee, iedere avond.

Tja, zeg ik ook niets van al heb ik er natuurlijk wel een mening over.



De kapotte platenspeler vind ik wel een goede, ik denk dat ik die een volgende keer maar moet proberen.
quote:hettieverzettie schreef op 30 april 2015 @ 00:12:





De kapotte platenspeler vind ik wel een goede, ik denk dat ik die een volgende keer maar moet proberen.Die uitdrukking zocht ik! Kon er echt even niet opkomen
Een keer heb ik gezegd van nou doe mij dan maar (duur likeurtje) als je zo graag wilt dat ik wat drink en jij het aanbied. Had die kroeg alleen bier, wijn en bacardi. Ik lust bacardi maar gezegd dat ik dat niet lustte. Vroegen ze "zullen we dadelijk naar een andere kroeg gaan? Die hebben het wel!"

Naderhand ben ik nooit meer iets met ze gaan drinken, had geen zin in weer dat gezeur. (Waren gewoon collega's, geen vrienden)
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren een feestje dat georganiseerd was door die vrienden waar ik het in de openingspost over had. Het was lastig! IK had me voorgenomen om het principe van de kapotte platenspeler toe te passen, maar kwam er al snel achter dat dat in dit geval niet mogelijk was. Bij aankomst kreeg ik direct een glas sekt in mijn handen gedrukt en er was geen gelegenheid om iets anders te vragen. Heb het glas, na het proosten, ergens neergezet en later voor mezelf een glaasje water ingeschonken. Maar 1 van mijn vrienden zei nog wel ow, jij drinkt straks, toch?? Diezelfde vriend aan wie ik al meer dan 10 keer heb uitgelegd dat ik liever niet drink.

De rest van de avond was het ook best lastig om bij mijn glas water te blijven (ja mensen, ik drink het liefste water want ik hou niet zo van vruchtensap en frisdranken), maar omdat het zo druk was kon ik toch volhouden.



Ik vind het wel van de gekken dat ik dat glas sekt aan heb genomen eigenlijk, maar ik wilde op dat moment ook geen confrontatie. Zij proosten aan het begin van zo'n feest nou eenmaal met sekt en ik kon daar voor mijn gevoel echt niet onderuit. Maar toch blijf ik het vreemd vinden dat je soms gewoon niets te kiezen lijkt te hebben.
Ik drink ook niet. Gelukkig krijg ik daar nooit gezeur om. Ik zou er ook heel snel klaar mee zijn eerlijk gezegd als mensen zo lang door blijven drammen. Ik was opgestaan en had medegedeeld dat ik naar huis ging omdat ik dit gezeur over drank niet bepaald sfeerverhogend vind. En dan daad bij woord voegen. Duidelijk zijn. Je drinkt niet, klaar. Gezeur daarover is niet wenselijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er zelf nooit, nooit van mijn leven over gaan zeuren of doordrammen. Het probleem bij mij is dat ik best nee kan zeggen, maar als mensen dan aan gaan lopen dringen wordt het voor mij echt heel lastig. Toen die vriend zei: jij drinkt later, toch?? zei ik nog ja ook.

Ik vind dat zo belachelijk van mezelf! En ik blijf in zekere punt wel bij mijn standpunt, want ik drink sowieso niet, maar ik vind het echt superlastig om het gewoon te zeggen en om in woorden mijn standpunt te blijven.
Ik denk dat het in jouw geval ook niet helpt dat je eerst wél dronk. Je hoort bij een groep waar drank blijkbaar onderdeel van het groepsgevoel is en jij stapt daar nu ineens uit. Misschien is dat het waarom je vrienden het zo lastig vinden het te accepteren?



Ik drink ook niet. Man wel. Maar wat ik dan weer gek vind is dat het, in elk geval in onze omgeving, qua alcohol ook specifiek wijn moet zijn. Man drinkt wel, maar geen wijn en dat is ook iets wat veel mensen maar niet lijken te kunnen vatten. Als wij iets vieren komt er altijd wel iemand met een fles wijn aanzetten, terwijl bekend is dat ik überhaupt niet drink en man niet van wijn houdt.
Alle reacties Link kopieren
quote:lechatrose schreef op 03 mei 2015 @ 11:34:

Ik denk dat het in jouw geval ook niet helpt dat je eerst wél dronk. Je hoort bij een groep waar drank blijkbaar onderdeel van het groepsgevoel is en jij stapt daar nu ineens uit. Misschien is dat het waarom je vrienden het zo lastig vinden het te accepteren?



Ik drink ook niet. Man wel. Maar wat ik dan weer gek vind is dat het, in elk geval in onze omgeving, qua alcohol ook specifiek wijn moet zijn. Man drinkt wel, maar geen wijn en dat is ook iets wat veel mensen maar niet lijken te kunnen vatten. Als wij iets vieren komt er altijd wel iemand met een fles wijn aanzetten, terwijl bekend is dat ik überhaupt niet drink en man niet van wijn houdt.



Wat raar zeg, misschien vergeten mensen dat gewoon eventjes? Een fles wijn meebrengen als je bij iemand op bezoek gaat is voor veel mensen normaal.



En ja, ik dronk eerst wel en dat kreeg ik laatst ook voor mijn voeten geworpen als 1 van de redenen waarom ze niet begrijpen dat ik het nu niet meer wil.
Alle reacties Link kopieren
Als wij iets vieren komt er altijd wel iemand met een fles wijn aanzetten, terwijl bekend is dat ik überhaupt niet drink en man niet van wijn houdt.[/quote]



Haha, hier echt exact dezelfde situatie. Wij gebruiken die wijn dan eventueel voor de volgende etentjes of feestjes als het niet direct aan de gasten geserveerd wordt. 😅
Alle reacties Link kopieren
Het handige daarvan is dat je dan altijd iets in huis hebt om kado te geven als je zelf een keertje wordt uitgenodigd Wel oppassen aan wie je welke fles wijn geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven