Samenwonen en je kunnen terugtrekken

12-05-2015 18:02 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,



Hoewel ik bijna het hele forum heb doorgespit, heb ik toch nog geen echt antwoord gevonden op mijn vraag, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! 



Ik heb sinds 1,5 jaar een relatie met mijn ontzettend leuke, lieve en gezellige vriend. We zijn beide midden twintig, ik studeer nog (master) en hij werkt al een aantal jaar full-time. We hebben een goede en vrolijke relatie, waarin we goed met elkaar kunnen praten en veel ondernemen. We hebben besloten in juli samen te gaan wonen en hebben daar allebei veel zin in! Mijn vriend woont nu in een andere stad in zijn eigen appartement zo’n 45 minuten van mij vandaan. Hij komt bij mij inwonen en blijft in zijn oude stad voetballen, zodat hij dat nog samen met zijn vrienden kan doen. Hij heeft ook vrienden in de stad waar we samen gaan wonen gelukkig.



We hebben allebei veel zin in het samenwonen en hebben er al veel over gepraat. We zien geen echte beren op de weg, maar we hebben beide wel wat gezonde zenuwen (net als ik). Mijn vriend vindt het spannend, omdat hij het moeilijk vindt omdat hij niet weet hoe hij een plekje voor zichzelf kan maken waar hij zich terug kan trekken. Geheel begrijpelijk, wij gaan namelijk samenwonen op 60m2 met een grote woonkamer (met keuken) en een slaapkamer. Daarbij komt dat ik deze zomer een operatie moet ondergaan waarbij ik zes weken met krukken moet lopen en niet erg mobiel ben. Ik heb dus meer tijd voor mezelf, omdat ik nog studeer en dus vaker alleen thuis ben, terwijl hij full-time werkt. Daarom zou ik graag horen hoe jullie zorgen dat jullie in een klein huisje zorgen dat je je terug kunt trekken. Wij hebben het erover gehad dat wij er goed over moeten blijven praten, maar ik vroeg me af hoe anderen van jullie dat doen?