Hoe word je de ideale schoondochter?

17-02-2016 10:22 70 berichten
Het zou zomaar kunnen dat je het op een dag ineens bent: schoondochter. Aan de ene kant leuk, want je hebt iemand gevonden waar je graag mee samen bent. Aan de andere kant is een schoonfamilie niet altijd even makkelijk. Gelukkig heeft Fleur een stoomcursus voor ons gemaakt, waarmee je binnen een aantal stappen de perfecte schoondochter wordt. Als je dat wilt natuurlijk



Wij zijn benieuwd, wat voor soort schoonouders heb jij? Ben je voor je gevoel geliefd bij je schoonfamilie? Wat is jouw gouden tip voor een goede band? Praat mee in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat gewoon vanaf begin moet klikken. Beide kanten moeten open staan.



Zo een klik dat is er of dat is er niet. Als je maar gewoon respect voor elkaar hebt
Alle reacties Link kopieren
Blijf vooral je zelf , durf je aan te passen aan de situaties die er kunnen zijn, maar doe jezelf niet anders voor dan je bent, dus maw deze cursus kan de prullenbak in.
Alle reacties Link kopieren
Die stoomcursus is niet te zien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben de ideale schoondochter, ik hou me buiten al zijn familieperikelen, help als het gevraagd wordt en heb geen emotionele band met ze dus zij kunnen geen commentaar op mij leveren en ik niet op hun. Gaat al jaren perfect.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 februari 2016 @ 10:26:

Die stoomcursus is niet te zien.Ik heb het net nog gezien, misschien zijn ze wel geschrokken en hebben ze het in de prullenbak gemieterd
Alle reacties Link kopieren
mijn gouden tip voor jou: het is jouw gouden tip
Stressed is just desserts spelled backwards
De pagina bestaat niet.
Geen pagina te zien.



Verder, het klikt of het klikt niet. Bij dat laatste beleefd blijven maar niet allerlei kunstgrepen gaan uithalen, heeft geen enkele zin.
Wat vreemd dat de link het niet deed, als het goed is zou deze nu wel moeten werken.
Alle reacties Link kopieren
De link werkt.

Wat een baggerstukje, zeg.

Alsof alle schoonouders een wandelend cliché zijn en een toneelstukje opvoeren de manier is.

Wat een enorm gemiste kans.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eigenlijk dat ik best wel de ideale schoondochter ben, helaas denkt mijn schoonmoeder daar anders over
Stressed is just desserts spelled backwards
Word zwanger van hun eerste kleinkind. Je kunt werkelijk niets meer fout doen!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn dingen die je bij ALLE soorten schoonouders niet moet doen, ongeacht of ze hip of conservatief zijn. Dat gaat helemaal niet over wat je aan moet trekken, wat je mee moet nemen voor een eerste bezoekje, dat gaat over gewone omgangsvormen en goed fatsoen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oef, wat een van clichés aan elkaar hangend vreselijk stuk zeg. Niet jezelf zijn maar je in allerlei bochten wringen is dus het devies?



En verder wat Bianca zegt dus.
anoniem_146139 wijzigde dit bericht op 17-02-2016 10:42
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Heel gemakkelijk... de ideale schoondochter bestaat niet. Ik blijf soms trouw aan mijzelf en soms geef ik toe. Ik heb leuke schoonouders: een schoonmoeder en een stiefschoonmoeder. En uiteraard trek ik soms mijn wenkbrauwen omhoog maar dat zal over mij ook gebeuren. Respect voor elkaar en elkaars ideeën, al zal dat in sommige gezinnen niet mogelijk zijn. Je hebt er rare types tussen natuurlijk.
M'n browser is stuk, denk ik. Ik zie topics uit 1950.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal nooit de ideale schoondochter zijn voor mijn schoonouders en met name mijn schoonmoeder. Op de een of andere manier kijkt ze al vanaf het begin op me neer. Heeft altijd wel wat over me te zeiken en ziet me liever gaan dan komen. Als ik je zoon gelukkig maak wie ben jij dan om mij zo af te wijzen?Dus nee geen stoomcursus voor mij, zou nooit werken.
quote:Amand schreef op 17 februari 2016 @ 10:50:

M'n browser is stuk, denk ik. Ik zie topics uit 1950.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de tip van Cam maar opvolgen denk ik.
quote:Amand schreef op 17 februari 2016 @ 10:50:

M'n browser is stuk, denk ik. Ik zie topics uit 1950.
Alle reacties Link kopieren
Rijk en beroemd worden. Denk aan Doutzen Kroes of Carice van Houten. Ideale schoondochters! Logisch toch? Staat die al in het lijstje? En dan veel cadeaus geven en familie meenemen naar alle interessante activiteiten, natuurlijk.
Spreuken 18:2
Ik ben heel blij met mijn schoonouders en ik denk dat zij ook blij met mij zijn. Ik heb in ieder geval nog nooit gemerkt dat dat niet zo is



Het zijn schatten van mensen, die de wereld voor ons over hebben. Ja, natuurlijk zijn er dingen waarbij ik mijn vraagtekens zet, net zoals zij dat bij mij doen, net zoals man dat bij mijn ouders doet.

Dat is volgens mij heel normaal. Het zijn nu eenmaal niet mijn ouders, het zijn man's ouders. Ik mag hen niet vergelijken met mijn eigen ouders.



Ik ga er graag naartoe, ook zonder man. Ik mag ze erg graag en ze hebben gewoon 1 ding heel goed gedaan.. Het grootbrengen van mijn man Mijn schoonvader is een schat, een man met een hart van goud. Mijn schoonmoeder idem, doet alles voor ons, niets is te gek.
Moesten we die tips echt serieus nemen viva?
Alle reacties Link kopieren
Alsjeblieft zeg Als jullie normale reacties willen, wordt het misschien tijd om ook eens normale stukjes te gaan schrijven. Man, man, man.
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven