de waarheid verteld over mijn overspelige oom

22-05-2007 15:13 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Ik heb vandaag iets gedaan waar ik wel en geen spijt van heb. Mijn oom heeft in het verleden zijn vrouw meerdere malen bedrogen.Ze waren bijna gescheiden. Op het laats hebben ze het weer bijgelegd. Sinds een jaar ging het heel goed met ze (dat dacht de hele familie incl zijn vrouw). Maar mijn oom is onzorgvuldig geweest en is weer betrapt. De hele familie weet het, behalve zijn vrouw. Zijn vrouw voelt dat hij weer bezig is, maar kan het nog niet bij de naam noemen. De hele familie had zich voorgenoemen om het voor haar te verbergen omdat ze bang waren dat ze zou instorten. Toen ik vanochtend bij haar was, leek ze me alles behalve in normale toestand. Ze vertelde me hoe beu ze mijn oom wel niet was en dat hij zeker weer een ander vrouw had en dat hij haar kleineert en nog veel meer. Toen begon ze te huilen en smeekte me haar alles te vertellen. Ze voelde dat er wat aan de hand zou zijn en dat iedereen het wist behalve zijzelf. Ze kon niet meer tegen de paranoia. Ik heb het haar verteld.



Iedereen is nu boos op me. In plaats van mijn oom te beschuldigen, heb ik het nu allemaal gedaan... Wat vinden jullie hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Dat ze kwaad op jou zijn, is de eerste reactie die in ze op komt. En wees eerlijk, jullie hadden je voorgenomen om het niet tegen haar te vertellen. Waarschijnlijk vindt je familie dat je het vertrouwen hebt geschaad.

Dat neemt niet weg dat het het beste is om niet je oom maar je tante in bescherming te nemen. Het is niet de beste methode om "het maar te verzwijgen" op die manier krijgt je tante geen klap in het gezicht, maar wordt je oom ook niet met zijn neus op de feiten gedrukt. Het is dus niet eerlijk naar allebei toe.

Ik denk dat je op de lange termijn het juiste hebt gedaan. Alleen moeten de mensen in je omgeving er nog aan wennen dat je zo eerlijk bent geweest. Ik zou zeggen, wees er voor je tante en zorg dat zij zich weer beter gaat voelen. Op dit moment is de manier waarop je familie met jou omgaat waarschijnlijk niet je eerste zorg. Als ze zien dat je tante er beter uitkomt en je oom "zijn verdiende loon" krijgt, zullen ze wel bijdraaien.

sterkte!
Geheimen verklappen maakt je nooit populair, ook al denk je het beste te doen voor degene die als enige het geheim nog niet wist. Veel mensen zien in de persoon die praat een Judas.



Als jij denkt dat het het beste was voor je tante, dan zou ik me er maar niets van aantrekken. Dit is een typisch geval van voelen of je er goed aan hebt gedaan. Dat heb jij blijkbaar, dan zou ik me geen zorgen maken over wat anderen vinden. Verwacht alleen niet dat men je een held gaat vinden, ik ben bang dat dat niet snel zal gebeuren. Iemand inlichten over bedrog van de partner blijft heel gevoelig liggen.
Alle reacties Link kopieren
De boodschapper onthoofd...
Alle reacties Link kopieren
Ook al vind ik dat nooit een ander diegene moet zijn die een overspel meld bij het "slachtoffer", kan me toch heel goed voorstellen als je zo een huilende vrouw die op instorten staat en smeekt om de waarheid dat je daar voor zwicht, je werd van binnen waarschijnlijk heel boos omdat je het verdriet zag wat iemand haar aandoet, kan me daar heel goed in verplaatsen, denk dat je heel diep in je hart er ook van baalt dat je je hebt laten verleiden tot die uitspraak, niet zo eerlijk allemaal, jouw oom is een veelpleger van vreemdgang en nu is uiteindelijk de familie boos op jou, ma dat slijt wel weer, leg de situatie uit zoals die was toen je het vertelde, lijkt me sterk dat niemand daar begrip voor heeft.
Fullmoon,

Ik vind dat je het enige juiste hebt gedaan. Je bent tenslotte niet op eigen houtje naar je tante gegaan om haar eens even de waarheid te vertellen.

Ze heeft je er nadrukkelijk om gevraagd. Als je recht in haar gezicht gelogen had, had je jezelf toch ook niet meer kunnen aankijken?

Van de rest van de familie snap ik niet veel, waarom moet oompje zo eindeloos beschermd worden? Is de tante de aangetrouwde familie?

Ik vind het nogal laf en/of arrogant om oom's ontrouw als familie te bespreken en te besluiten tante in het duister te houden. Misschien een kwestie van de vuile was niet buiten willen hangen en daarom tante maar laten bungelen??

Ik denk dat je familie ws ook boos op je is omdat jij de durf hebt gehad om tante eerlijk antwoord te geven op haar vragen.

Ja en dat brengt je kennelijk in een vervelende positie. Toch kun je jezelf in ieder geval recht in de ogen kijken.

Sterkte meid

Mabel
Alle reacties Link kopieren
Wat rottig dat jij zo in de situatie beland bent. Misschien is het verstandig om je familieleden een kaartje te sturen waarin je uitlegt waarom je niet langer je mond kon houden. Of nodig ze even allemaal uit en leg het rustig uit.

Op die manier kennen ze allemaal het verhaal van jouw kant en wat ze er verder mee doen, dat moeten ze zelf weten!



Ik snap overigens helemaal dat je op dat moment je mond niet kon houden. Je oom is uiteindelijk de schuldige. Vraag jezelf af wat uiteindelijk eerlijker was geweest naar je tante toe...? Tja.. en dat antwoord heb je zelf al gegeven.

Je bent gewoon menselijk, je bent geen verrader.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fullmoon,



Nare situatie ben je in verzeild geraakt.

Ik zou er persoonlijk niet achter kunnen staan als de hele familie stommetje speelt en iemand voorliegt omdat diegene op instorten staat. Wie bepaald of deze vrouw op instorten staat? Heeft niet een ieder recht op de waarheid? En waarom staat deze vrouw op instorten, troch juist door de onzekerheden waar ze gebukt onder gaat?

Hoe kun je nou iemand recht in de ogen aankijken en hetgeen je weet negeren terwijl het iemand zoveel pijn doet.

Vroeg of laat was deze vrouw er ws toch wel achter gekomen, de relatie bleek al vaker niet stabiel te zijn dus waarschijnlijk is tante beter af zonder oom.

In dit geval ben jij de boodschapper die het slechte nieuws brengt, onder "dwang" van je tante. Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben en mezelf eens flink achter de oren krabben wat voor huichelige famlilieleden ik zou hebben.

Eerlijkheid duurt t langst.



Sterkte daar Fullmoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je het goede hebt gedaan.

Ze had duidelijk al heel helder dat er meer gaande is, maar ze had alleen nog geen vaststaand bewijs.

Ik zou eerder instorten wanneer mijn familie/schoonfamilie zoiets belangrijks zou verzwijgen dan wanneer het me gewoon gezegt zou worden.

De familie kan nu even de boom in, je tante heeft recht op om dit te weten!

Dat de familie het verzwijgt kan me ergens nog inkomen, behalve wanneer je tante het expliciet vraagt; als iemand er naar vraagt heeft die recht op de waarheid vind ik.

Ik ben een redelijke goede verwijger, maar liegen over dit soort dingen kan ik niet.

In jou situatie zou ik het ook zeker verteld hebben.

Jammer dat je familie nu zo rechtlijnig naar jou kijkt terwijl die oom van je een potje van zijn leven maakt en de hele familie daarin meetrekt!

Hopelijk komen ze snel tot inkeer en als je het mij vraagt heb je je tante een goede dienst bewezen.

Wat mij betreft dus: good job
Alle reacties Link kopieren
En waarom staat deze vrouw op instorten, troch juist door de onzekerheden waar ze gebukt onder gaat?





Juist, hier sla je de spijker op z'n kop Dogcrazy. Onzekerheid vreet iemand op, duidelijkheid niet.

Ik zou hetzelfde gedaan hebben in dit geval als het mij expliciet gevraagd werd. Want anders lieg je iemand inderdaad glashard voor en ben je geen haar beter als de vreemdgaande echtgenoot die zijn vrouw in de ogen kijkt en zegt dat hij gisteravond overgewerkt heeft.



Marion
Alle reacties Link kopieren


Hoi iedereen,



Ik heb vandaag iets gedaan waar ik wel en geen spijt van heb. Mijn oom heeft in het verleden zijn vrouw meerdere malen bedrogen.Ze waren bijna gescheiden. Op het laats hebben ze het weer bijgelegd. Sinds een jaar ging het heel goed met ze (dat dacht de hele familie incl zijn vrouw). Maar mijn oom is onzorgvuldig geweest en is weer betrapt. De hele familie weet het, behalve zijn vrouw. Zijn vrouw voelt dat hij weer bezig is, maar kan het nog niet bij de naam noemen. De hele familie had zich voorgenoemen om het voor haar te verbergen omdat ze bang waren dat ze zou instorten. Toen ik vanochtend bij haar was, leek ze me alles behalve in normale toestand. Ze vertelde me hoe beu ze mijn oom wel niet was en dat hij zeker weer een ander vrouw had en dat hij haar kleineert en nog veel meer. Toen begon ze te huilen en smeekte me haar alles te vertellen. Ze voelde dat er wat aan de hand zou zijn en dat iedereen het wist behalve zijzelf. Ze kon niet meer tegen de paranoia. Ik heb het haar verteld.



Iedereen is nu boos op me. In plaats van mijn oom te beschuldigen, heb ik het nu allemaal gedaan... Wat vinden jullie hiervan?





Ik vind dat je er goed aan gedaan hebt.



Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik de rest van je familie incl. je oom een stel stiekemerds eersteklas.



Jij kan je tante recht in de ogen kijken, de rest van de familie niet denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me volledig aan bij Lynn.
Die hormoonslavernij!!
Alle reacties Link kopieren
Als het je inderdaad expliciet wordt gevraagd heb je niet echt een andere optie. Wat ik me ook afvraag is hoe het komt dat de héle familie van zijn escapades op de hoogte is. Blijkbaar wordt er onderling wel heel veel over gebept, het lijkt mij niet dat jullie hem hebben betrapt tijdens een gezamenlijk uitje waar alleen de tante niet bij was. Als de familie vindt dat die tante het niet mag weten hadden ze het zelf misschien niet aan zoveel mensen moeten vertellen.
Alle reacties Link kopieren
ook ik sluit me bij lyn aan.Dit was hoed dan ook uitgekomen en dan was je tante wss helemaal overstuur geweest dat iedereen het weer wist behalve zij.Vreselijk,ik zou m familie niet meer vertrouwen dan
Alle reacties Link kopieren
Als oomlief zo graag wil vreemdgaan, moet hij ook zelf voor de consequenties opdraaien en geen anderen tegen hun wil voor zijn karretje spannen. Hij zou op zijn minst het respect kunnen opbrengen discreet te zijn! Jij werd voor het blok gezet om je tante recht in het gezicht voor te liegen over iets heel belangrijks. Zij wordt door de familie blijkbaar gezien als een soort onmondig kind dat "beschermd" moet worden tegen zichzelf. Ik denk dat ze zichzelf als volwassen vrouw prima zelf kan beschermen (hoewel wat hulp van de familie waarschijnlijk nooit weg zou zijn). Wat haar kapotmaakt is, zoals al is gezegd, de twijfel en onzekerheid. Je oom kan waarschijnlijk erg overtuigend liegen. Van jou moet hij datzelfde niet verwachten.



Hoe pijnlijk moet het zijn om niet alleen meermaals bedrogen te zijn, maar tegen een scheiding aan te hebben gezeten, je man een aller-, allerlaatste kans te hebben gegeven en vervolgens te moeten constateren dat hij er nóg mee doorgaat en over jouw gevoelens heen stampt. Het feit dat de hele familie hiervan op de hoogte is en je ofwel niets vertelt ofwel glashard voorliegt, strooit nog eens flink zout in de wonde. Ik denk dat je vertrouwen in de mens daardoor wel eens onherstelbaar geschonden zou kunnen worden.



Met andere woorden: je hebt het enige juiste gedaan. Je hebt je tante met respect behandeld.



dubio
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Nou, helemaal mee eens met bovenstaande posters! Ik weet uit ervaring dat je uit zo'n relatie toch niet zelf op stapt, want a. zal hij het nooit bekennen en b. hij zorgt er met zijn steken onder water er wel voor dat hij die vrouw klein houdt, dus... je hebt haar gered uit handen van een wolf in schaapskleren! Ze mogen je dankbaar zijn! Zou niet wachten op applaus, maar als je t mij vraagt mag je hartstikke trots op jezelf zijn! Super goed van je! Geen hand, maar een land vol mannen, nu heeft ze tenminste de kans weer om een echte leuke vent tegen te komen! xxxxxxxxxx!
Alle reacties Link kopieren
HIJ heeft de boel verkloot, niet jij. Maar wederom krijgt de boodschapper de schuld...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik vind het erg fijn te zien dat er zoveel mensen mij hierin steunen. Hoe kan het ook anders? Iedereen wil toch wel weten als zijn/haar partner vreemdgaat? Inderdaad is mijn tante niet mondig of zelfstandig ingesteld. Zij is meer van de oude stempel allochtone vrouw. Ze zou niet weten hoe te leven zonder man. Ook al heeft ze geen fuck aan die klote man van haar. Maar ze heeft de knop doorgehakt en gaat eindelijk die vent buiten schoppen. Eikel dat die is.



De familie is nog steeds boos op me? Weet je wat ze vandaag tegen me zeiden? Dat als mijn oma een hartaanval of iets krijgt door het verdriet, dat dat dan mijn schuld is.... Hierop zijn alle stoppen bij mij  doorgeslagen natuurlijk. Ik heb ze flink de les voorgelezen en gezegd dat ze met twee maten meten en dat als ze mijn tante echt een plezier willen doen, ze haar maar moeten steunen... Bah, ik word hier werkelijk misselijk van...
Alle reacties Link kopieren


Hoi allemaal,



Ik vind het erg fijn te zien dat er zoveel mensen mij hierin steunen. Hoe kan het ook anders? Iedereen wil toch wel weten als zijn/haar partner vreemdgaat? Inderdaad is mijn tante niet mondig of zelfstandig ingesteld. Zij is meer van de oude stempel allochtone vrouw. Ze zou niet weten hoe te leven zonder man. Ook al heeft ze geen fuck aan die klote man van haar. Maar ze heeft de knop doorgehakt en gaat eindelijk die vent buiten schoppen. Eikel dat die is.



De familie is nog steeds boos op me? Weet je wat ze vandaag tegen me zeiden? Dat als mijn oma een hartaanval of iets krijgt door het verdriet, dat dat dan mijn schuld is.... Hierop zijn alle stoppen bij mij  doorgeslagen natuurlijk. Ik heb ze flink de les voorgelezen en gezegd dat ze met twee maten meten en dat als ze mijn tante echt een plezier willen doen, ze haar maar moeten steunen... Bah, ik word hier werkelijk misselijk van...
Jemig, nogal een heftige uitspraak zeg!!

Jij bent helemaal niet verantwoordelijk voor een hartaanval of wat dan ook!!!

Erg en jammer dat je familie je zo aanvak op iets wat je oom veroorzaakt heeft, het is een kromme situatie.

Het lijkt me niet echt makkelijk voor je, zo te horen hebben ze de pijlen geheel op jou gericht, maar ik hoop wel dat jij van jezelf weet dat je hebt gedaan wat juist is, dat je het beste voor hebt voor alle partijen en dat er niets mis is met wat je gedaan hebt!

Hopelijk is door de stoppen die bij je zijn doorgeslagen het aangekomen bij je familie!

Sterkte, hopelijk zien ze snel in hoe bekrompen het is om jou hier voor aan te kijken en op aan te spreken!



Groetjes Daysha



p.s Ik vind het ook knap van je tante dat ze hem de deur wijst, zeker ook nog eens met de informatie die je erbij geeft.

Het beeld wat je van haar schetst kan je dus ook uit op maken dat je oom héééél ver is gegaan! en dat het een kwestie van tijd was, jij hebt door het vertellen alleen het proces wat versnelt.

Je familie zou dit vroeg of laat toch in moeten zien!!
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook gezegd.
Schandalig dat de hele familie dit weet behalve zij!
Eigenlijk had die droplul van een oom het zelf moeten vertellen. Zwak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven