friend with benefits

07-04-2016 13:57 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een hele tijd single en heb me tijdje geleden ingeschreven op een datingsite. Na wat dates die uiteindelijk op niets zijn uitgelopen heb ik voor mezelf besloten dat het leven zo ook goed is en me er misschien maar bij neer moet leggen om single te blijven. Maar wat ik wel mis is het lekker knuffelen met iemand en de seks. In het verleden 1 keer een friend with benefits gehad en hier toen een erg leuke tijd mee gehad. Dat zou ik het liefst nu ook weer willen maar geen idee waar en hoe iemand te vinden die hier ook voor is te vinden. Destijds in contact gekomen met iemand via een forum, niet eens met de bedoeling om op deze manier met elkaar iets aan te gaan maar van het een kwam het ander. Wie heeft ook een FWB en hoe ben je er aan gekomen?
Ik heb een tijdje een FWB gehad. Via een chatsite leren kennen en van het een kwam het ander... Het was voor ons allebei geen vooropgezet plan, maar het ging vanzelf. Mijn gevoel zegt dat er genoeg mensen zijn die hier voor open staan, maar de kunst zit hem denk ik in iemand vinden die echt bij je past en die er niet na één of een paar keer vandoor gaat omdat het spannende eraf is.
Alle reacties Link kopieren
quote:photonic schreef op 07 april 2016 @ 14:00:

Ik heb een tijdje een FWB gehad. Via een chatsite leren kennen en van het een kwam het ander... Het was voor ons allebei geen vooropgezet plan, maar het ging vanzelf. Mijn gevoel zegt dat er genoeg mensen zijn die hier voor open staan, maar de kunst zit hem denk ik in iemand vinden die echt bij je past en die er niet na één of een paar keer vandoor gaat omdat het spannende eraf is.Dit dus. Op de datingsite wel mannen tegen gekomen die aangeven wel in te zijn voor wat zij noemen een spannende date. Maar ik wil een vast iemand voor langere tijd.
Alle reacties Link kopieren
Misschien TO even de naam chatsite doorgeven, zodra de mailbox is geopend van TO.
ik zoek ook de perfecte FWB maar het lijkt wel of mannen er niet voor in de wieg gelegd zijn.

ja, wel om te neuken zonder verplichtingen haha maar niet als echte fwb.
Ik heb er geen goede ervaringen mee. Niet met de datingsite want nog nooit gebruikt maar vooral met FWB. Keer of 3 gehad maar telkens toch iemand die gevoelens kreeg of jaloers werd.

Dus nee ik geloof er niet meer zo in...
Dat vinden is even moeilijk als iemand vinden om een relatie mee op te bouwen. Het moet evenzeer klikken. Zou je de raad geven om gewoon verder te daten met mannen die je leuk lijken zonder voorop te stellen welk soort 'relatie' je wenst, er komt vanzelf wel iets uit.
TVP
quote:coralie76 schreef op 07 april 2016 @ 14:20:

ik zoek ook de perfecte FWB maar het lijkt wel of mannen er niet voor in de wieg gelegd zijn.

ja, wel om te neuken zonder verplichtingen haha maar niet als echte fwb.Terwijl je toch zoveel aanbiedingen krijgt:-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Treezebees schreef op 07 april 2016 @ 14:26:

Dat vinden is even moeilijk als iemand vinden om een relatie mee op te bouwen. Het moet evenzeer klikken. Zou je de raad geven om gewoon verder te daten met mannen die je leuk lijken zonder voorop te stellen welk soort 'relatie' je wenst, er komt vanzelf wel iets uit.Ik ben gestopt met de datingsite. Of het waren mannen voor een one nightstand of ze zochten een verzorgend vrouwtje. Voor beiden bedank ik. Met 1 iemand iets langer contact en de meest fantastische seks ever mee gehad. Hij gaf aan ook het knuffelen en de seks te missen nu hij single was. Toen bleek dat een relatie tussen ons niet zou werken is het contact nogal abrupt gestopt. Maar hij zou dus een ideale fwb voor me zijn. Ik weet dat hij nog geen relatie heeft maar vind het ook zoiets om nu contact met hem te zoeken en te peilen of ie in is voor een fwb relatie.
Alle reacties Link kopieren
Lastig zoiets altijd.

Je zou eerst toch wel vrienden moeten zijn, elkaar aantrekkelijk moeten vinden maar er wel bewust van moeten zijn dat je geen romantische/liefdes gevoelens voor de ander hebt. Want pas dan is de seks en de intimiteit puur als tegemoetkoming in elkaars behoeften voor dat moment zonder toekomstverwachtingen.



Dus het beste om echt te zoeken binnen je kennissenkring tussen de vrijgezelle mannen waarvan je al weet dat er geen relatie potentieel in zit qua gevoelens.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:yellowpino schreef op 07 april 2016 @ 14:52:

[...]

Toen bleek dat een relatie tussen ons niet zou werken is het contact nogal abrupt gestopt. Maar hij zou dus een ideale fwb voor me zijn. Ik weet dat hij nog geen relatie heeft maar vind het ook zoiets om nu contact met hem te zoeken en te peilen of ie in is voor een fwb relatie.Alleen als vanaf beide kanten bleek dat een relatie niet zou gaan werken. Misschien is hij echt zoekende naar een relatie maar staat hij hier wel voor open. Maar dan moet jij wel weten dat hij het van de ene op de andere dag kan afkappen wanneer hij een date vindt met potentieel.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik bleek het niet te kunnen, een vriend met extra's.

Wel van alles delen, ook je seksleven en dan geen relatie hebben.

Voor mijn eenvoudige brein was dat te ingewikkeld.



Voor mij is het toch het een of het ander.
quote:coralie76 schreef op 07 april 2016 @ 14:20:

ik zoek ook de perfecte FWB maar het lijkt wel of mannen er niet voor in de wieg gelegd zijn.

ja, wel om te neuken zonder verplichtingen haha maar niet als echte fwb.



Dit. Voor de meeste mannen blijkt het 'friends' gedeelte toch veel te lastig (of teveel gedoe) en word je gewoon een semi-regelmatige booty call.

Dus je daarop aanpassen en Tinder op; werkt bij mij prima
Dubbel
Misschien via Tinder afspreken met een leuke man en als het seksueel klikt, bespreken of hij openstaat voor fwb-status? Grote kans dat hij dan wel blijft doortinderen en dan ook met andere vrouwen afspreekt, maar dat is zijn goed recht en hoef jij niet te weten.
quote:Eleonora-1 schreef op 07 april 2016 @ 15:02:

Ik bleek het niet te kunnen, een vriend met extra's.

Wel van alles delen, ook je seksleven en dan geen relatie hebben.

Voor mijn eenvoudige brein was dat te ingewikkeld.



Voor mij is het toch het een of het ander.Van alles delen inclusief seks is voor mij gewoon een relatie.
Zo.. dus destijds iemand via een forum gevonden.... grappig



Ik wens je succes, voor mij zou het niets zijn..
Ik heb er meerdere gehad. Tinder werkt prima inderdaad.



Het concept zelf alleen minder, vaak loopt het toch zo dat de een meer wil dan de ander. Ofzo. Er kan van alles zijn. Mijn laatste FWB vond ik eigenlijk toch een beetje een lapzwans. En hij neukte heerlijk hoor, en je voelt er niet van enzo. Maar toch, ik had er gewoon geen zin meer in. De spanning was eraf ook.



Zo loopt het vaak. Inmiddels weet ik dat van tevoren ook wel.



Als je zoiets aangaat trouwens, dan moet het imo wel echt voor de seks zijn. Als je ook wil knuffelen en vrienden wil zijn, dan heb je het feitelijk gezien gewoon over een relatie zonder het een relatie te noemen, dat mislukt gegarandeerd. Je moet bijvoorbeeld ook niet bij elkaar blijven slapen. Dat soort dingen is veel te verwarrend. In de praktijk gebeurt dat allemaal vaak wel natuurlijk, daarom werkt het dus ook meestal niet.
quote:SinDudas schreef op 07 april 2016 @ 15:32:

[...]





Van alles delen inclusief seks is voor mij gewoon een relatie.



Voor mij dus ook maar ik lees hier echt regelmatig over mensen die werkelijk zo'n beetje hun leven delen maar ze hebben geen relatie zeggen ze.

Of eigenlijk zegt een van de twee dat.

De ander wil dat wel graag en heeft moeite met de constructie.

Bij mij loopt het dus ook steeds uit op een relatie.



Met mijn ex man ben ik een tijdje FWB geweest maar uiteindelijk zijn we toch bij elkaar gebleven, getrouwd en een kind gekregen.



Mijn huidige vriend en ik begonnen ook als FWB en hetzelfde gebeurde als met mijn ex man.

We zijn uiteindelijk gewoon een setje, al heeft het echt een tijd geduurd voor we het zo noemden.
Alle reacties Link kopieren
quote:ingelise schreef op 07 april 2016 @ 15:35:

Zo.. dus destijds iemand via een forum gevonden.... grappig



Ik wens je succes, voor mij zou het niets zijn..Het grappigste is dat het nog op het Vivaforum was ook. En nee ik ben niet aan het hengelen hier. Ik weet dat er meerdere forummers een fwb hebben. Vandaar dat ik mijn vraag hier stel.
quote:Eleonora-1 schreef op 07 april 2016 @ 15:46:

[...]





Voor mij dus ook maar ik lees hier echt regelmatig over mensen die werkelijk zo'n beetje hun leven delen maar ze hebben geen relatie zeggen ze.

Of eigenlijk zegt een van de twee dat.

De ander wil dat wel graag en heeft moeite met de constructie.



Is ook wel een beetje lastig. Het lijntje tussen bootycall en FWB is soms wellicht een beetje dun. Ik vind persoonlijk dat in een FWB situatie je best af en toe een wijntje kunt drinken ervoor of erna, blijven slapen alleen als het niet anders kan.

Ik ga zeker niet mijn diepste gevoelens delen, hou het altijd wel vrij oppervlakkig. Maar toch vind ik dat het niet teveel gevraagd zou moeten zijn eens een normaal gesprek te kunnen voeren bij een drankje op z'n tijd. Daar zit het 'friends' gedeelte toch wel een beetje in.
Is dat dan niet meer een seksvriend?

Is er verschil tussen een SV en een FWB?



In mijn optiek is een SV iemand met wie je seks hebt en hooguit een drankje drinkt.

Een FWB is een werkelijke vriend, dus iemand waarmee je buiten seks ook andere dingen kan doen. De seks is het extraatje aan de vriendschap.
Ja, ik denk dat dat het is inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop termen en ingewikkelde dingen zeg haha. Bij mij zijn er meestal twee kampen: of leuk genoeg voor een relatie of niet.

Of je dat nou een bootycall, fwb, sv, scharrel of wat dan ook noemt, het maakt voor mij geen verschil. Gewoon vrijblijvend maar leuk en af en toe seks.

o, of een one night stand, dat kan natuurlijk ook. Maar dan vind ik iemand gewoon niet leuk genoeg om herhaaldelijk te zien. (of de andere partij denkt daar zo over, dat kan ook natuurlijk)



@TO, ik denk dat tinder of happn een goede plekken zijn om te zoeken. Vooral uit happn heb ik wel langdurig contact overgehouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven