Emotioneel vreemdgaan.. wat zou jij doen?

18-04-2016 12:39 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forumleden,



Afgelopen week heb ik na ruim 8 jaar mijn vriend uit huis gezet. Enkele maanden geleden gaf hij aan twijfels te hebben in onze relatie en dat had ik totaal niet verwacht. We hebben een goed en openhartig gesprek gehad waarin hij aangaf zich aangetrokken te voelen tot andere vrouwen. Ik heb hem ruimte en tijd gegeven om tot een beslissing te komen en de keus bij hem gelegd. Naar mijn idee was onze relatie goed! Enkele dagen later gaf hij aan volledig voor ons te kiezen, maar toch spookte door mijn hoofd dat er misschien wel meer speelde.



De relatie ging goed verder, we hadden goede seks en het erg leuk samen. De afgelopen periode kreeg ik echter steeds meer een onderbuikgevoel en toen wij enkele weken geleden op de verjaardag van een gezamenlijke vriendin waren, wist ik het zeker. Het draait niet om vrouwen, het draait om haar. Een goede vriendin van beide, collega van hem.



Hoewel ik er altijd fel op tegen was, ben ik gaan speuren in zijn laptop en ik vond een e-mail van enkele maanden terug. Ze verklaarde hem de liefde, maar omdat hij mij niet wilde verlaten "liet ze hem los". De laatste tijd zagen we haar echter steeds vaker. Een verjaardag, feestjes en uit eten met zijn drieën. Ook gingen die twee met andere collega's op pad en werken ze soms samen. Hij had de laatste tijd dagelijks over haar en ze Whatsappen veel dat had ik ook wel door.



Daarna had ik toevallig de mogelijkheid om door zijn telefoon te gaan en ze sturen dagelijks zoveel berichtjes dat het uren werk zou zijn om het allemaal door te lezen. Maar wat ik las, daar schrok ik van. Afspreken wat ze aan zouden trekken "zodat die sexy billen goed uit zouden komen" en andere dingen die ik in ieder geval niet naar iemand anders zou sturen. Het deed me verschrikkelijk veel pijn en het voelde alsof ik in brand stond.



Uiteraard heb ik hem geconfronteerd en na wat ontkennen kwam het eruit. Hij gaf het toe (ontkennen had natuurlijk niet echt zin) en zei dat ze geen seks hebben gehad en dat hij niet verliefd is op haar. En dat het puur om de aandacht ging. Ik voelde me dusdanig bedrogen dat ik hem naar zijn ouders heb gebracht en gezegd heb dat het (voorlopig) over is. Iedereen in onze omgeving is geschokt en had dit niet aan zien komen. Blijkbaar was hij van plan om me ten huwelijk te vragen! Hij smeekt mij nu om toch verder te gaan en wil zijn baan op te geven, haar nooit meer te zien, etc.



Als hij dit maanden terug had opgebiecht en het had afgekapt dan had ik hem dit best kunnen vergeven. Ik snap de verleiding best en verliefd worden op iemand anders neem ik hem en haar niet kwalijk. Maar de manier waarop ik bedrogen ben, kan ik niet naast me neerleggen. Hij zei voor mij te kiezen, maar doet het toch niet?



Mijn schoonouders vinden mijn beslissing overhaast en rigoureus. Ik heb ze ook niet precies verteld wat er verstuurd is, dat is aan hem. Ik hield / hou zoveel van hem en was van plan om de rest van mijn leven met hem te delen!



Wat zou jij in mijn situatie doen?
Alle reacties Link kopieren
Eerst allemaal even van de schrik bekomen tot je weer redelijk kunt denken?
Alle reacties Link kopieren
Je moet doen wat voor jou goed voelt. Ik zou het niet pikken en het definitief uitmaken als mijn partner dat zou doen. Ik wil alleen een relatie waarin ik mijn partner kan vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Heftig verhaal zeg. Ik snap de beslissing die je hebt genomen helemaal. Ik zit zelf in een flinke relatie-dip en als ik er achter zou komen dit er zoiets zou spelen dan zou ik dezelfde beslissing nemen. Maar hoe verder? Daar kom je denk ik pas achter als je het even laat rusten. Vertrouwen is de belangrijkste factor in een relatie, en die heeft hij nu dusdanig verpest dat dit een lastig punt zal worden in de toekomst..
quote:wyandotje schreef op 18 april 2016 @ 12:43:

Eerst allemaal even van de schrik bekomen tot je weer redelijk kunt denken?Want ze denkt nu onredelijk???
Ik zou vooral even de tijd voor jezelf nemen om de dingen te beseffen en je eigen gevoel te ontdekken, wat jij wilt in de toekomst. Je hoeft niet nu meteen een beslissing te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op een rustig moment met hem gaan praten. Wat dit met je doet, waarom hij die aandacht opzocht, wat hij mist in jullie relatie. Proberen dit zonder verwijten te doen, maar op een rustige manier. Als dat niet lukt, dan met een mediator (relatietherapie) erbij. Hij is zo te horen niet iemand die nu direct in de armen van zijn virtuele geliefde valt, en als blijkt dat hij ook echt wil investeren in een toekomst samen, zou ik die kans wel nemen. Hoe moeilijk het in het begin ook zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je samen al zo'n geschiedenis hebt en er zelfs trouwplannen waren (in ieder geval vanuit hem) dan vind ik het nogal een keuze om alles weg te gooien. Hij had dit nooit mogen doen, maar ze zijn niet fysiek vreemdgegaan en hij heeft ontzettend spijt. Ik begrijp heel goed dat je gekwetst en boos bent, maar zal er nog wel even goed over nadenken als ik jou was.



Nu is alles heel vers en pijnlijk maar misschien dat jullie over een tijdje samen kunnen praten over waarom hij die aandacht nodig had en hij de keuze heeft gemaakt om er niet met jou over te praten. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou helemaal klaar met hem zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ze zal niet onredelijk denken, maar wel emotioneel.



TO geeft zelf al aan dat ze het hem een paar maanden terug wellicht wel vergeven zou hebben. Dat zet te denken.



Zo raar is het niet dat je na een aantal jaren in je relatie wat aandacht van anderen zoekt, al is het maar om te weten dat je nog 'goed in de markt ligt' . Dus als er niets gebeurd is wat onoverkomelijk is, is even tot rust komen en dan na denken hoe nu verder denk ik inderdaad het beste advies ja.
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
Ten eerste, wat ontzettend rot voor je...



Ik geloof dat ik er geen vertrouwen meer in zou hebben, dus echt einde relatie.

Maar het is uiteindelijk aan jou natuurlijk hoe je hier en óf je hier mee verder wil. Kan me heel goed voorstellen dat jij je enorm bedonderd voelt, en misschien is deze gang van zaken erger dan fysiek vreemdgaan.



Vertrouw je hem volledig als hij tegen je zegt dat zij geen seks hebben gehad?
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 18 april 2016 @ 12:47:

[...]





Want ze denkt nu onredelijk???Redelijk als in haar gevoelens op een rijtje zetten en erover te kunnen praten zonder moordneigingen. Ik denk dat ik hem niet terug zou kunnen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar vind het altijd beetje onrealistisch om te denken dat dit nooit kan gebeuren. Het is niet netjes van hem maar uiteindelijk is we niks fysieks voorgevallen
Dus hij is in eerste instantie niet eerlijk geweest want het ging niet om vrouwen maar om haar.

Hij heeft voor jou gekozen en toch ging hij (door) met seksueel appen.

Hij heeft niet zelf opgebiecht. Je hebt het moeten ontdekken.

Hij ging haar niet uit de weg maar zocht haar juist op begrijp ik uit je post.



Je zou hier natuurlijk een goed gesprek over kunnen hebben/ in relatietherapie kunnen gaan. Maar je bent niet verplicht om bij hem te blijven omdat hij blijkbaar een aanzoek in de planning had staan!



Beoordeel hem op zijn daden..
Pfff wat dapper van je zeg, om gelijk zo door te pakken!!



Ik heb ooit, in een relatie van toen 1,5 jaar, iets vergelijkbaars gehad. Ik ben toen een week bij vrienden gaan logeren maar we zijn uiteindelijk samen 'sterker' verder gegaan... Niet dus, want het gebeurde nog een keer en de derde keer ging hij (met weer een andere vrouw) ook fysiek vreemd. Zelfs toen dacht ik nog dat we er wel uit zouden komen...

Totdat ik me realiseerde dat hij niet zou veranderen. Hij was (is?) zo'n man die altijd de deur op een kier zou laten staan in plaats van helemaal volledig zich op een vrouw te richten. En iedere keer dat hij vreemd zou gaan (fysiek of emotioneel) zou ik een klein stukje van mezelf kapot maken.



Jullie zijn al 8 jaar samen, waardoor je hem beter kent en beter weet wat je aan hem hebt. Ik kan me daarom voorstellen dat je wel weer samen serieus in gesprek gaat en dat dit te overkomen is. Blijkbaar worstelde hij hier al een tijd mee, heeft geprobeerd het bespreekbaar te maken al heeft dit niet echt goed uitgepakt.



Als hij bereid is om te kijken waar dit vandaan is gekomen en jij bereid bent om te kijken wat jouw aandeel in het verslechteren van de relatie is geweest (waarmee ik dus niet zeg dat jij verantwoordelijkheid moet nemen of hebt voor zijn gedrag!) kunnen jullie er misschien nog wel uitkomen samen.
quote:cappi schreef op 18 april 2016 @ 13:01:

Sorry maar vind het altijd beetje onrealistisch om te denken dat dit nooit kan gebeuren. Het is niet netjes van hem maar uiteindelijk is we niks fysieks voorgevallenIk heb liever dat mijn man op een dronken avondje uit een nummertje maakt met een lekker wijf waarvan hij de volgende dag de naam niet meer weet, dan dat hij mij moedwillig voorliegt en een dergelijk contact heeft met een vrouw waar hij verliefd op is. Dat is niet 'niet netjes', dat is keihard bedrog.
Alle reacties Link kopieren
quote:cappi schreef op 18 april 2016 @ 13:01:

Sorry maar vind het altijd beetje onrealistisch om te denken dat dit nooit kan gebeuren. Het is niet netjes van hem maar uiteindelijk is we niks fysieks voorgevallenDat maakt het bedrog niet minder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 18 april 2016 @ 13:06:

[...]

Ik heb liever dat mijn man op een dronken avondje uit een nummertje maakt met een lekker wijf waarvan hij de volgende dag de naam niet meer weet, dan dat hij mij moedwillig voorliegt en een dergelijk contact heeft met een vrouw waar hij verliefd op is. Dat is niet 'niet netjes', dat is keihard bedrog.Eens. Ik ben wel van mening dat een relatie verbreken hier nogal makkelijk wordt geroepen. Hij is niet verliefd, schrijft TO, maar dat maakt het niet minder erg. Een goed gesprek is het minste dat je kunt doen.
Ik denk dat je bijna niet anders kunt dan hier rekening mee te houden in de toekomst, het is namelijk niet iets waar je zomaar overheen stapt ook al zou je het willen.. vertrouwen is zo belangrijk en dat is weg, je weet dat hij in staat is aandacht bij een ander te zoeken.

Dus met hoeveel overtuiging zeg je dan ja op je trouwdag.

Ik zou het mijn strot niet uitkrijgen, ook niet na acht jaar want dan was de koek blijkbaar ff op voor hem en wat kun je dan nog meer verwachten, misschien heeft jullie relatie zijn beste tijd gehad, jij had geen probleem hiervoor maar dit is nu ineens ook jouw issue geworden en bent nu gedwongen ook met dit vraagstuk bezig te gaan.. En bedankt hè vriend.

Ik hoop dat je eruit komt, rotsituatie zeg
quote:Kastanjez schreef op 18 april 2016 @ 13:06:

[...]





Ik heb liever dat mijn man op een dronken avondje uit een nummertje maakt met een lekker wijf waarvan hij de volgende dag de naam niet meer weet, dan dat hij mij moedwillig voorliegt en een dergelijk contact heeft met een vrouw waar hij verliefd op is. Dat is niet 'niet netjes', dat is keihard bedrog.



Inderdaad.

Mijn ex deed dat hele intieme gebeuren een paar jaar lang met een ex collega.

Wat voelde ik me ontzettend dom. We gingen in therapie en ik dacht ook dat we er sterker uit zouden komen maar na een paar jaar deed hij het weer, ditmaal ook met fysiek contact.

Mijn vertrouwen was nooit meer helemaal terug en mijn reserves waren helaas terecht.
quote:cappi schreef op 18 april 2016 @ 13:01:

Sorry maar vind het altijd beetje onrealistisch om te denken dat dit nooit kan gebeuren. Het is niet netjes van hem maar uiteindelijk is we niks fysieks voorgevallen



Ik zou zoiets zelf op deze manier nooit (hoop ik) doen. Ben een ontzettende flirt weet ik van mezelf maar mijn man zijn hart zou ik hiermee breken.

Dus al zit er iemand voor de gezelligheid te lang te dicht naast me dan ga ik al verzitten als ik het 'te leuk' vind.

Ik gok niet met degene van wie ik hou.

Ik vind het zeker niet iets dat erbij hoort.

Aantrekkingskracht ok maar er op deze achterbakse manier op ingaan.

Ik zie me al zitten appen naast man op de bank.

Maargoed, dat is persoonlijk. Ik ken inderdaad mensen die erop los daten naast hun relatie, geen sex dus geen vreemdgaan maar partner mag het ook niet weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijftgewoondametje schreef op 18 april 2016 @ 13:02:

Dus hij is in eerste instantie niet eerlijk geweest want het ging niet om vrouwen maar om haar.

Hij heeft voor jou gekozen en toch ging hij (door) met seksueel appen.

Hij heeft niet zelf opgebiecht. Je hebt het moeten ontdekken.

Hij ging haar niet uit de weg maar zocht haar juist op begrijp ik uit je post.



Je zou hier natuurlijk een goed gesprek over kunnen hebben/ in relatietherapie kunnen gaan. Maar je bent niet verplicht om bij hem te blijven omdat hij blijkbaar een aanzoek in de planning had staan!



Beoordeel hem op zijn daden..



Dit. Het is geen eenmalig slippertje, maar loopt al veel langer, waarbij hij eerst ook nog heeft zitten liegen, alvorens voor TO te gaan, waarna hij vrolijk toch doorging met de andere mevrouw. Kans genoeg om open kaart te spelen, maar dat deed hij niet. TO moest er zelf achter komen dat het om deze bepaalde mevrouw ging, ze moest zelf gaan graven om antwoorden te vinden.

Als hij zo graag met haar zou willen trouwen, is dit niet echt de manier om je eeuwige liefde te verklaren.

Overigens vind ik TO rationeel en nuchter klinken.
Ik zou het geenzins erg vinden. Ook vreemdgaan niet. De mens is niet monogaam, dus het overkomt bijna iedereen wel een keertje. Er zijn zoveel leuke mensen op dezen aard.



Als hij ondanks dit toch voor jou kiest en het zijn alleen berichten en hij is niet vreemdgegaan, wat is dan het probleem zou je zeggen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 18 april 2016 @ 13:18:

Ik zou het geenzins erg vinden. Ook vreemdgaan niet. De mens is niet monogaam, dus het overkomt bijna iedereen wel een keertje. Er zijn zoveel leuke mensen op dezen aard.



Als hij ondanks dit toch voor jou kiest en het zijn alleen berichten en hij is niet vreemdgegaan, wat is dan het probleem zou je zeggen?Jouw vriend doet dat ook en jullie weten het van elkaar? Ik dacht dat nou een Open relatie heette?
Ik denk dat je vooral moet kijken naar wat jij zelf voelt en denkt, en niet zozeer je directe omgeving. Als jij voelt dat je klaar met hem bent dan is dat zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven